Olen päättänyt aloittaa viimein fonin soiton, mutta en osaa päättää hankinko alton vai tenorin. Musiikkia kuunnellessani korvani on mieltynyt enemmän tummempiin ja matalempiin soundeihin ja näin ollen olen tykännyt tenori fonin äänestä enemmän. Toisaalta altosta taas on lukenut paljon hyviä puolia. On kuulemma helpompi soittaa alkujaan ja tykkään sen koosta enemmän. Päätökseeni suuresti vaikuttava tekijä on se, että olen hurahtanut täysin jazziin. Ja olen kuullut että altto on käytännöllisempi ja suositumpi kuin tenori jazzin parissa. Olen ymärtänyt, että saxofonin soundiin vaikuttaa suuresti kieli ja suukapula mikä lie ja tietysti tämä oma antatsi? Joten kai näidenkin alvulla tuohon alttoon saisi miellyttävää tummuutta. Edit: Päädyinpä nyt tuohon alttoon kanssa. On se kivempi ku asiaa tutkaillu... |
Itselläni taannoin oli sama ongelma, en meinannut osata päättää että kumman puoleen kallistuisin. Mutta sitten altto oli valintani, enimmäkseen kätsymmän kokonsa puolesta. "Näin ollen päästään siihen lopputulokseen, että kitaristin taito on hänen nopeudessaan ja siinä liksien ja nuottien (en nyt tarkoita satunnaisia vaan musiikin teoriaa mukailevia) määrässä" -kruise |
No, moiks, ite oon sitä mieltä, ettänotta tenoris on syvällisempi saundi iha äänen takii jo, muttanotta, voin suositel kumpaaki, ite oon alottanu tenoril aikoinaa, nykyää soittelen kumpaaki ja sopraanoo lisäks, mut mielestäni on tärkeint, et on intoo soittaa, pillei voi sit myöhemmin lisät kategoriaan lisää,ku ikä ja mieli kartuu, lähe jommal kummal alkuun, se on hieno juttu se!!!!!! SAXOFREENIKKO ;) |