Aihe: vaskisoittaminen (trumpetti) ja tekohampaat?
1
javirta
11.02.2009 21:22:27
Laitetaan kommentoitavaksi tällainen kauhuskenaario..

Isäpappa ei ole musiikin harrastajia, mutta armeijassa laitettiin n. 40 vuotta sitten tekarit.

Äiteellä vielä omat mutta paikkaa paikan päällä ja sivulla.

Itsellä vuosi vuodelta enemmän korjattavaa, ikää 32. Sukuvika -suksi ei luista.

Onko tuntemusta/omakohtaisia kokemuksia miten kokoproteesit vaikuttavat huuliotteen tukevuuteen? Omakohtaisesti arvioiden jossain vaiheessa tuntuu suussa *klomps* ja seuraa erilaisten rumien sanojen epämääräinen sarja.

Toimintasuunnitelma:

1) pyritään korjailemalla säilyttämään omat hampaat -kivuliasta tohtorointia usein

2) etuylä ja -alahampaat säilytetään vaikka mikä olisi, laitetaan vaikka implantit (h***tin kallista) ja poskiin osaproteesit

3) kokotekarit ja trumpetinsoitto kulkee edelleen

4) kokotekarit ja siirrytään foniin (?)

5) kokotekarit ja koko puhaltaminen lopetetaan, renkutetaan 1. soitinta (haitari) entiseen malliin.

Mielipiteitä? Onko soittaminen jäänyt siihen jos laitetaan proteesit?
Cliffies
12.02.2009 09:21:32
Roy Eldridge sai tekarit 17-vuotiaana... Jos haluaa satsata niin kannattanee suunnata hyvään hammaslääkäriin. Cityhammaslääkäreiltä (cityhammas.com) löytyy hammaslääkäri joka on erikoistunut puhaltajien ja laulajien hammasjuttuihin. Oon itse käynyt siellä laitattamassa muovia hampaisiin (vino hammasrivi joka painoi ikävästi huuliin...), ei tarvinnut lähteä oikomisrumbaan. Pari viisaudenhammasta otettiin kanssa siellä. Olin todella tyytyväinen.

Asiantunteva hammaslääkäri olisi siis varmaan ykkösvastaus tässä kohtaa, etenkin kun siis löytyy ihminen joka on tehnyt vuosia töitä puhaltajien kanssa.
Mmmmm, unexplained bacon...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)