Aihe: Thomannin pillit
1
Saskia
17.06.2009 09:21:00

Tuttavani on harkitsemassa ehkäpä turhan vakavasti moisen ostamista thomannin verkkokaupasta. Kuulema halvat hinnat miellyttävät. Itselläni on Yamahan tenori ja keilwertin altto. En siis ole tesannut tai oikeastaan aikasemin kuullutkaan thomannin pilleistä mitään.

Kellään kokemusta moisista?
Sax-pappa
17.06.2009 09:43:13
Saskia: Tuttavani on harkitsemassa ehkäpä turhan vakavasti moisen ostamista thomannin verkkokaupasta. Kuulema halvat hinnat miellyttävät. Itselläni on Yamahan tenori ja keilwertin altto. En siis ole tesannut tai oikeastaan aikasemin kuullutkaan thomannin pilleistä mitään.

Itselläni ei ole, mutta sivusta olen seurannut soittokuntakaveriani jolla on Thomannin alttofoni. Pilli on saundiltaan ja intonaatioltaan ihan OK, mutta usein olen nähnyt kaverin ruuvimeisseli kädessä. Eli välttämättä en ainakaan aloittelevalle soittajalle suosittelisi jos ei osaa mahdollisia ongelmia tunnistaa ja korjata. Saattaa koko harrastus kaatua pikkuvikaan tai säätöpuutteeseen, jonka osaava voi helposti fixata.
Touko54
18.06.2009 01:49:02
En ole aikasemin kuullutkaan thomannin pilleistä -

Olen muutaman vuoden harrastanut Thomannin altolla soittamista.
Hyvin on pelittänyt,kunhan nakkasin pillin mukana tulleen suuhisen oraville :)
Minulla on ainakin Selmerin Soloist-suuhinen ja teknopäreet toimineet tuon
metallisen" puupuhaltimen" kera.
...mutta,mutta,otin tietoisesti sen riskin,että saattaisinkin saada paketissa maanantaipäivän version.
Jos haluaa varmuudella saada hyvän soittimen,heti,
ja omaan handuun parhaiten sopivan ja soivan,niin kannattaa marssia suoma-
laiseen soitinkauppaan,kokeilemaan,kuuntelemaan jonkun soittajakaverin kera
ja oikein ajan kanssa.Silläkeinoin löytyy varmasti parhaimmin palveleva yksilö.
Löytämisen iloa !
Onpas täällä huono akustiikka.- Hmjaa,meillä orkesterit ovat aina tuoneet oman akustiikan mukanaan,hmmm.
Murgo
19.06.2009 08:18:59

Sax-pappa: Itselläni ei ole, mutta sivusta olen seurannut soittokuntakaveriani jolla on Thomannin alttofoni. Pilli on saundiltaan ja intonaatioltaan ihan OK, mutta usein olen nähnyt kaverin ruuvimeisseli kädessä. Eli välttämättä en ainakaan aloittelevalle soittajalle suosittelisi jos ei osaa mahdollisia ongelmia tunnistaa ja korjata. Saattaa koko harrastus kaatua pikkuvikaan tai säätöpuutteeseen, jonka osaava voi helposti fixata.

Näin on, itselläni kokemusta yhdestä tenorista ja yhdestä altosta, startone-merkkisiä kummatkin eli sitä kaikkein halvinta sarjaa, joista altto on minulla edelleen ja tenorin myynti on välillä kaduttanut. Molemmissa ollut pientä säätämistä, huonosti liimattuja korkkeja jne, mutta perusrakenne on ihan ok näin kone/metallimiehen näkökulmasta (soitto-ominaisuuksia on vaikea näin aloittelijana kovin paljon kommentoida, mutta kyllä ne ihan kivalta omaan korvaan ovat kuulostaneet).

Eli kannattavuus riippunee suuresti omista teknisistä kyvyistä, täydellisen poropeukalon kannattanee välttää ihan siksi että kun ostaa Suomesta, niin ainakin uskoisi että ensimmäiset "takuufiksaukset" kuuluvat hintaan. Taitaa nimittäin uusi pilli merkistä riippumatta aluksi vaatia säätöä hiukan tiheämpään ennenkuin "asettuu".

Toisaalta taas foni ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä, joten jos peukalo ei ole keskellä kämmentä ja on valmis ottamaan asioista selvää vaikkapa netistä (löytyy paljon hyvää tietoa aiheesta esim. SaxOnTheWeb-foorumilta) ja näkemään senverran vaivaa että "hieroo" säädöt yms. kohdalleen, niin noista voi saada ihan käyttökelpoisen pillin naurettavan halvalla.

Tietysti, onhan noilla myös takuu jos kohdalle sattuu totaalinen "maanantaikappale" josta ei säätämälläkään saa toimivaa.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)