Jopotzuki 15.04.2012 20:05:20 | |
---|
Elikkäs ongelmani on seuraavanlainen. Olen tehnyt eräästä kappaleesta partituurin ja olen kirjoittanut sen e-mollissa, myös klarinetin stemman, koska kirjoitusvaiheessa näin oli helpompi ajatella harmoniat kuntoon. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin nytten kirjoittaessani klarinetin stemmaa kirjoitan sen kokosävelaskelta korkeammalta fis-mollissa?? |
Sipilä 16.04.2012 08:42:37 | |
---|
Jopotzuki: Elikkäs ongelmani on seuraavanlainen. Olen tehnyt eräästä kappaleesta partituurin ja olen kirjoittanut sen e-mollissa, myös klarinetin stemman, koska kirjoitusvaiheessa näin oli helpompi ajatella harmoniat kuntoon. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin nytten kirjoittaessani klarinetin stemmaa kirjoitan sen kokosävelaskelta korkeammalta fis-mollissa?? Oikein ymmärsit. |
isojussi 10.06.2012 12:43:22 | |
---|
Mikä on "nytte" Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Jopotzuki 12.06.2012 12:48:35 | |
---|
isojussi: Mikä on "nytte" Se on "nytten". Etkö oo ikinä kuullu?? Se on vaan tuollainen murteellinen keikautus nyt-sanasta, joka korostaa "nyt" hetkeä(?), luulisin. |
Baryton-B 12.06.2012 22:33:42 | |
---|
Jopotzuki: Jos oikein olen ymmärtänyt, niin nytten kirjoittaessani klarinetin stemmaa kirjoitan sen kokosävelaskelta korkeammalta fis-mollissa?? Helppo nyrkkisääntö; kaksi ylennymerkkiä lisää ja sävelaskel ylös. |
isojussi 18.06.2012 20:42:18 | |
---|
Jopotzuki: Se on "nytten". Etkö oo ikinä kuullu?? Se on vaan tuollainen murteellinen keikautus nyt-sanasta, joka korostaa "nyt" hetkeä(?), luulisin. Exä niinku tajuu sillee tyyliin sarkasmii....daa? Nytten, enään ja kuullostaa - karmeita keinoja pahoinpidellä kaunista kieltämme. Viittauskin murteisiin on syvä loukkaus hienoja ja perinteikkäitä murteitamme kohtaan. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |