No siinähän se tulikin. Onko Oulussa puhallinkorjaamoja? Viimeksi kun tuota pilliä käytin huollossa 10 vuotta sitten, niin oli, vaan paikan nimi on unohduksissa jos on olemassakaan enää. Ongelmana siis b-läppä ei suljeudu täydellisesti kolmiviivaista äffää soitettaessa. 2. Uskaltaiskohan tuohon ite koskea? Eihän se oo, ku tuota yhtä ruuvia kääntää auki vähäsen... Vai onko? "Ei linja ole muuttunut mihinkään. Nyt sitä vain toteutettiin."
-Moderaattori |
TaikuriHärvä: Ongelmana siis b-läppä ei suljeudu täydellisesti kolmiviivaista äffää soitettaessa. 2. Uskaltaiskohan tuohon ite koskea? Eihän se oo, ku tuota yhtä ruuvia kääntää auki vähäsen... Vai onko? Ei aivan noin yksinkertaista. Ne säädöt vaikuttavat toisiinsa ja yleensä ei selviä yhden ruuvin säädöllä, vaan useampi säätö on tehtävä oikeassa järjestyksessä. Ja kaikkeen ei, pelistä riippuen, löydy ruuvia. Voi olla että korkin paksuus tms vaikuttaa sitten. Itse olen noita säätöjä joskus harjoitellut satasen huilulla. Kyllä sain sen parempaan kuntoon, mutta opin sen etten ihan heti lähde samaan hommaan kalliimman huilun kanssa. Toisaalta, eihän kallimmissa peleissä taida niin niitä ruuveja ollakaan. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |