Hogu 21.01.2017 22:42:05 | |
---|
Itse pääsen 2.5, onko mahdollista päästä enemmän? Wannabe Epic Sax Guy |
Sax-pappa 22.01.2017 00:05:45 | |
---|
Hogu: Itse pääsen 2.5, onko mahdollista päästä enemmän? Kyllähän noita korkeita altissimo ääniä saa, mutta onko niillä juuri musikaallista merkitystä? Pistä googleen hauksi altissimo. |
Hekku56 23.01.2017 11:29:44 | |
---|
hankalia nuo ylääänet ja kun itselläni on noita vintage soittimia, sormitukset tuntuvat vaihtelevan soitinkohtaisestil, d, dis, e. En edes yritä ylemmäs. Antaa huilistin hoitaa |
Sax-pappa 23.01.2017 11:47:13 | |
---|
Hekku56: hankalia nuo ylääänet ja kun itselläni on noita vintage soittimia, sormitukset tuntuvat vaihtelevan soitinkohtaisestil, d, dis, e. En edes yritä ylemmäs. Antaa huilistin hoitaa Minustakin ihan turhaa vingutusta saksofonilla. Joillakin on tarve brassailla miten ylös pääsee. Tämähän koskee erityisesti trumpetisteja : ) |
Hekku56 23.01.2017 17:03:46 | |
---|
paheksukaamme yhdessä |
madclass 25.01.2017 12:29:47 | |
---|
Hehheh. kyllähän sitä altissimo-osastoa voi käyttää musikaalisesti jos taitoa vain löytyy. "How dare we spend so much valuable energy answering such questions as "what is jazz?" - William Parker |
Sax-pappa 25.01.2017 13:12:16 | |
---|
madclass: Hehheh. kyllähän sitä altissimo-osastoa voi käyttää musikaalisesti jos taitoa vain löytyy. Harvalta sitä tuntuu löytyvän. Toisaalta tietysti taito syntyy vain harjoittelemalla, eli halukkaat vinguttakoot. Niissä ympyröissä joissa itse soittelen ei sitä onneksi tarvita. |
Hekku56 27.01.2017 11:46:18 | |
---|
aikoinaan siirryin huilusta saxofoniin kun kyllästyin vinguttamaan aina niitä ylä-ääniä. Tottakai kaikkea voi oppia mutta kun on olemassa korkealta soivia soittimia, miksi jollain tenorilla pitäisi soittaa korkeita ääniä. |
madclass 15.02.2017 09:21:18 | |
---|
Hei, toivottavasti ketjun aloittaja on löytänyt googlella kaipaamaansa infoa, aika paljon netistä pitäisi löytyä. Klassikkokirja aiheesta on Sigmund Rascherin Top Tones for Saxophone. Mitä tulee tähän keskusteluun siitä mitä järkeä altissimorekisterin tutkimisessa on, niin tulee ottaa huomioon että se altissimorekisterin hallintahan vaikuttaa myös siihen, miten perusrekisterin äänenvärejä saa kontrolloitua. Kun ne yläsävelsarjan sävelet ovat perusrekisterin äänissäkin mukana, niin parempi kontrolli altissimosta/yläsävelsarjasta antaa enemmän mahdollisuuksia muokata myös normaalirekisterin sävyjä. En nyt tässä mene siihen, mitä eri käytännön syitä ja "laajennettuihin tekniikkoihin" liittyviä seikkoja voi olla sille, että saksofonin perusrekisteriä pitää laajentaa. "How dare we spend so much valuable energy answering such questions as "what is jazz?" - William Parker |
Hekku56 15.02.2017 11:57:36 | |
---|
no myönnetään, kyllä niistä ylä-äänistä on hyötyä äänen muodostamisen oppimisessa vaikka varsinaisesti soitossa niitä ei tarvisikaan. Olen kuullut kun kaveri soitti huilulla niin että sai kolme ääntä soimaan yhtaikaa. Youtubesta löysin videon kun tyyppi soitti alttofonia niin, että huulet olivat sentin päässä suukappaleesta. Se kaveri tiesi kuinka puhalletaan. Itse en ole saanut tuolla tavalla minkäänlaista ääntä aikaan |
locoloco 15.02.2017 13:59:23 | |
---|
|