Aihe: Tenori vai Alttofoni rokkibändissä?.
1
badcompany
31.12.2016 23:15:31
mites teillä fonistit jos satutte tuttaamaan rokkibändiin niin kumpaa suosittette rokkibändin muottiin vai onko biisikohtaista?
jukkajylli
01.01.2017 01:54:09
En ole puhaltajana kuin harrastelija, mutta minusta rokkibändiin sopii tenori parhaiten. Se pärähtää niin kuin pitää. Altto voisi toimia mahtavasti barskan seurassa.
Stidi alla.
Hekku56
02.01.2017 17:42:15
oikeastaan vain yksi keikka rokkibändin kanssa, 4x30 setit. Tenori sopi siihen hyvin kun oli laulaja ja hyvä sähkökitaran soittaja, joka veteli sooloja ym. Riippuu tietysti kappaleista ja muista soittimista. Täältä kuitenkin ääni tenorille
matelot
16.01.2017 21:29:11
Täältä ääni tenorille. Toki alttokin toimii, kuuntele vaikka Candy Dulfferia, vai mikä se loistava fonimimmi onkaan. Tenori on lisäksi helppo transponoida, kun bändi soittaa E:ssä, niin itse voit soittaa niinkin kivassa sävellajissa kuin Fis... Itse soitan tenoria ihan vanhan ajan rokkibändissä ja siinä se ainakin toimii hyvin.
badcompany
20.01.2017 17:50:35
matelot: Täältä ääni tenorille. Toki alttokin toimii, kuuntele vaikka Candy Dulfferia, vai mikä se loistava fonimimmi onkaan. Tenori on lisäksi helppo transponoida, kun bändi soittaa E:ssä, niin itse voit soittaa niinkin kivassa sävellajissa kuin Fis... Itse soitan tenoria ihan vanhan ajan rokkibändissä ja siinä se ainakin toimii hyvin.

no en tiedä onko candy dulffer niin rok mutta Edgar winter on vuosikaudet vedellyt Altolla!!. Pätevästi vetääkinhttps://www.youtube.com/watch?v=uyULbYBv1EE

ps. ainakin monilla rokkisoittajilla on ei muovinen suukappale...?.
Kari Uu
16.02.2017 15:11:49
Minusta tenori on jykevämpi rockmusiikissa. Toinen asia on kysymys. Kuulin , että fonisoittajilla on jotain ns. rasvaa tms. jota ruiskuttaa läppiin??? Nimi, merkki ja mistä sitä saa.
Sylki tahtoo " liimata " läppejä.
Sax-pappa
16.02.2017 15:49:24
Kari Uu: Minusta tenori on jykevämpi rockmusiikissa. Toinen asia on kysymys. Kuulin , että fonisoittajilla on jotain ns. rasvaa tms. jota ruiskuttaa läppiin??? Nimi, merkki ja mistä sitä saa.
Sylki tahtoo " liimata " läppejä.

Liimaantuvat tyynyt vaativat puhdistusta, ei rasvaa. Tyynyt sekä ääniaukon reunat täytyy saada puhtaaksi. Rasvaus saattaa ehkäistä tyynyjen nahan kovettumista, mutta sitä ei kai yleisesti suositella.
chopperman
16.02.2017 17:22:51 (muokattu 16.02.2017 17:25:18)
Noitten läppien puhdistuksessa savukepaperi on pätevä ratkaisu. Ennen vanhaan myytiin rizzla king sizeä, mikä oli huomattavasti normi paperia isompi.

edittiä... Wanhat parrat kertoivat, että Herba-aikaan tuo läppien jumittuminen oli enemmän sääntö kuin poikkeus.
Sax-pappa
16.02.2017 21:23:04
chopperman: Noitten läppien puhdistuksessa savukepaperi on pätevä ratkaisu. Ennen vanhaan myytiin rizzla king sizeä, mikä oli huomattavasti normi paperia isompi.

edittiä... Wanhat parrat kertoivat, että Herba-aikaan tuo läppien jumittuminen oli enemmän sääntö kuin poikkeus.

Wanhat parrat kertoivat myös, että setelipaperi on hyvää puhdistusmateriaalia.
Hekku56
17.02.2017 16:00:30
yhdellä keikalla kerroin kappaleitten välissä kaikenlaista saxofonista ja myös tuon dollarin setelillä putsaamisen. Sanoin kokeilleeni viiden euron setelilläkin, sattuisku kenelläkään olemaan..... Sen jälkeen kappaleena oli tietysti 'Vippaa mulle vitonen'. Sain hyvät naurut yleisöltä.

Olen purkanut ja putsaillut foneja ja hammasharjalla lähtee kuivana aika hyvin kaikenlaista tyynyn pinnasta.

Limpparin tms sokeripitoisen juominen keikan aikana liimaa tyynyjä aika tehokkaasti jumiin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)