warhol82 02.02.2006 12:08:38 | |
---|
Haluaisin toteuttaa itseäni musiikillisesti. En ole ikinä soittanut muuta puhallinsoitinta, kuin nokkahuilua. Osaako kukaan kertoa mikä olisi helppo puhallin aloittelijalle, tai voiko missään käydä kokeilemassa eri soittimia, jotta löytäisi sen oman. Nuoteista en ymmärrä mitään. Onko mahdollista oppia itse harjoitellen nuotit ja oikeat puhallus tekniikat ym. vai joutuuko menemään soittotunneille? |
isojussi 02.02.2006 18:07:22 | |
---|
Jos ei haluu musiikkiopistoon tms. pyrkiä, voi kysyä muutamaa alkeistuntia joltain soittajalta. Silloin opiskelutahti voi olla rennompikin. Ihan perusteet on hyvä oppia toiselta, muutoin paljon selviää kirjoistakin. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
ap78 03.02.2006 01:53:50 | |
---|
mun fakki-mielipide on että huilu on helpoin.opettajia löytyy kyllä kun vaan laittaa kyselyä musiikkikouluille. |
funkylord 03.02.2006 09:38:31 | |
---|
mun fakki-mielipide on että huilu on helpoin.opettajia löytyy kyllä kun vaan laittaa kyselyä musiikkikouluille. Foni on toinen yhtä helppo. Kahdessa vuodessa oppii perusteet ihan mainiosti. Jopa siihen tasoon, että pystyy keikoilla vetämään jotain helppoja torvi arreja. 5-10 tuntia aluks kerran viikossa, ja sitten kerran kuussa tunti, tukemaan sitä opittua asiaa, ja ettei lähe vika suuntaan vahingossa. vuoden tommosta rumbaa. yhteensä n.18h ekana vuonna. ja jos miettii n.15e tunti, niin siitä voi laskea minkä hintaista on opetuksen kanssa aloittaminen vuodessa. Loput voi hoidella sitten ihan ite. Käy ensin läpi jotkut lastenlaulukirjat, ja sitten siirtyy real bookkeihin. Lopulta voikin soitella toivelaulukirjoja läpi ja keikkaa riittää. =) Nuottien lukemisen opettelu vie aikaa, mutta jos on kärsivällinen ja innostunut, niin ei perusteiden oppimiseen mene kun pari kuukautta. Kannattaa myös soittaa kaikki opitut asiat. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
warhol82 03.02.2006 18:21:23 (muokattu 03.02.2006 20:02:41) | |
---|
Kiitos vastauksista. Kyllä varmaan tosiaan muutaman tunnin joutuu ottamaan, mutta mä aion opetella vaikka väkisin soittamaan. En tiedä kuinka vaikeeta se sitten on, kun ei ole ihan lapsena alottanu, mutta eiköhän se jotenkin onnistu. |
Cliffies 09.02.2006 20:19:14 | |
---|
Kiitos vastauksista. Kyllä varmaan tosiaan muutaman tunnin joutuu ottamaan, mutta mä aion opetella vaikka väkisin soittamaan. En tiedä kuinka vaikeeta se sitten on, kun ei ole ihan lapsena alottanu, mutta eiköhän se jotenkin onnistu. H.Lidsle totesi että ainoa tuubansoittajalle pakollinen ominaisuus on hyvä selkä. :-)Kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa eri soittimia ja miettiä mikä on se soitin ja soundi joka vetoaa. Hyvä sävelkorva on puhaltimissa kyllä suuri apu (no, okei muissakin soittimissa), eli mikäli osaat laulaa peruspuhtaasti niin olet jo pitkällä, kyllä sen muun homman voi joku opettaa ja itse oppia. Asiantunteva opettaja auttaa siinä ettei tarvitse joka ainoata suota tarpoa läpi. Musiikkiopistoilla on soitinesittelykonsertteja varsinkin keväisin joissa voi käydä saamassa kuulokuvaa eri soittimista, ja myöskin siitä millaiselta ne saattaa aluksi kuulostaa... |