Aihe: Dante's Corner, Turku
1 2 3 4 5 6
miffe
15.11.2007 01:07:02
Paljonko tuolla ns. oikeasti käy jengiä? Liveillat vs. arki-illat?

Arki-illat suhteellisen hiljaisia ja yleensä se jengi mahtuu varsin hyvin bilispöydän ympärille Viikonloppuisin bändejä käy kattomassa ihan kohtuullisesti populaa (riippuu toki bändistä), mutta bänditön pe/la ei kyllä ruuhkaa aikaiseksi saa. Sinällään kohtuullisen hintatason luulisi houkuttelevan asiakkaita.
turkulainen
donkkis
20.11.2007 14:50:46 (muokattu 20.11.2007 14:54:40)
Perskeles, oon jo pariin otteeseen koittanut soittaa tonne keikan toivossa mutta tulee vaan "Tähän numeroon ei oteta puheluja. Numret ni har valt tar inte samtal." Ilmeisesti on sitten loppusyksy ja kevätkin täyteen buukattu. Aina myöhässä, kele...
Tyhjän saa pyytämättäkin.
houdini
28.12.2007 23:57:08
Perskeles, oon jo pariin otteeseen koittanut soittaa tonne keikan toivossa mutta tulee vaan "Tähän numeroon ei oteta puheluja. Numret ni har valt tar inte samtal." Ilmeisesti on sitten loppusyksy ja kevätkin täyteen buukattu. Aina myöhässä, kele...

Ko.paikan pitäjä on vaihtanut numeroaan.
Ei ole ilmoittanut siitä sivuilleen, ei myöskään minnekään muualle. Numerotiedustelusta löytyy.

Paska mesta, huonosti valehteva omistaja, kusetusmeininki (jota ei kuitenkaan omistaja osaa)...silkkaa paskaa.
En suosittele, jos omassa soittohommassa on edes pientä arvokkuuden ripettä.
Antti1
28.12.2007 23:59:35
Jos on kerran jakaa noin väkeviä väitöksiä, niin kertoisitko toki, että mihin moiset puheet pohjautuvat?
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
donkkis
30.12.2007 16:35:23
Ko.paikan pitäjä on vaihtanut numeroaan.
Ei ole ilmoittanut siitä sivuilleen, ei myöskään minnekään muualle. Numerotiedustelusta löytyy.

Paska mesta, huonosti valehteva omistaja, kusetusmeininki (jota ei kuitenkaan omistaja osaa)...silkkaa paskaa.
En suosittele, jos omassa soittohommassa on edes pientä arvokkuuden ripettä.

Vai että sellaista meininkiä. Noh, tällä tasolla on kuitenkin kyse siitä että kaikki mahdolliset keikat otetaan avosylin vastaan, joten...
www.mikseri.net/worstcase
houdini
30.12.2007 17:09:59
Jos on kerran jakaa noin väkeviä väitöksiä, niin kertoisitko toki, että mihin moiset puheet pohjautuvat?

Tottahan toki...

Keikkajulisteet liimaamatta, paikan mukaan niitä ei koskaan edes ollut saapunut. Epäili että postin mukana hukkunut, koska välillä myös muiden keikkasoppareitakin hukkunut postin mukana!!!

Myös keikasta ei ollut muutenkaan ilmoitettu mitenkään, ei ulos, ei edes sisälle pienellä tekstilläkään.
Lähde siinä sitten kolmea tuntia ennen keikkaa lippuriskillä vetämään?

Baari ei meinannut tulla sitten "takuusta" vastaan, vaikka asiasta OLI SOVITTU selvästi etukäteen. (uhkailulla sitten sovitut "takuut" saatiin, mutta vasta seuraavana päivänä ja tosiaan, sellaisen sanaryöpytyksen jälkeen ettei omistajalla ollut oikein vaihtoehtoja).

Sovittu ruoka- ja juomaosasto myös meinasi uupua.
Juomaosasto sentään saatiin lopulta, ruokaa ei. Vaikka sovittu myös selvästi.

Ja tosiaan tämä puhelinnumero episodi oli kaiken kohokohta.
Edellisenä päivänä tosiaan tarkoitus oli soitella soundcheckeistä, niin numeroon ei yhteyttä. Paikan päällä tosiaan kaikki aivan päin vittua ja omistajaa ei näy missään.

Baarimikon järkeviä kommentteja mm. "tulkaa huomenna tsekkailemaan jos saatte jotain keikkamaksua". (No jee jee, kun matkaa 300 km välisssä.)

Baarimikko oli muutenkin kaikkea muuta kuin tilanteen herra. Harvemmin tulee nähtyä kun kaveri odotuttaa puoli tuntia asiakkaita puhelimessa puhuen.
En jaksa uskoa että mistään bisnespuheluista oli kyse jos jutut -"Joo, odota nyt vaan, tulen sit puolen yön aikaan. Juu, mun pitäisi kyllä nyt lopettaa...Joo, sitten puolenyön aikaan. Niin, joo sekin juttu. Aivan juu...No, niin aivan joo...kohta pitäisi lopetella kyllä".

Seuraavana päivänä tosiaan numerotiedustelusta omistajan numero ja loistokommenttien kimara ja vuoden myötähäpeät kehiin.

- "mun numero kyllä löytyy numerotiedustelusta"
- "No, pitäisikö mun muka jokaiselle bändille ilmoittaa että olen vaihtanut numeroa"
- "En kyllä muista että puhe olisi ollut takuista, juomista tai ruokajutuista"
- "Mulle on tulossa kohta toinen puhelu, pitäisi nyt lopetella"
- "Ai te ette olekaan Turust?"
- "Ai kummatkaan bändit ei ole Turust?"
- "Ai te olettekin kahdella autolla?"
- " Yleensä me kyllä kirjoitetaan kaikki ylös, nyt ei ole vaan tainnut info kulkea"
- "Varmana Postin mukana hävinnyt teidän julisteet, koska välillä soppareitakin hukkunut"
- "Olen pahoillani jos baarimikko ei ole osannut kunnolla hommiaan"

Tähän hienona loppuläppänä voisi heittää baarimikon tyhjentävän vastauksen kun kysyttiin mistä kamat roudataan sisään? Ehkä kysymys oli liian typerästä meiltä muotoiltu kun vastaus oli: -"ovesta".
Eli, tarkkuutta kysymyksiin enemmän.

Itse Dante's Corner on paikkana ihan ok soittomesta, jos ei nyt mitään älyttömän speciaalia hae tai vaadi. PA:t on perseestä ja miksaajapojatkaan ei "vielä" ihan pro-hemmoja ole, mutta se nyt vähiten hommassa vitutti.

Monessa asiassa kyllä tullaan vastaan, mistään erityiskurkoilusta ei ole kyse.
Jos nämäkin asiat olisi heti alusta tiskiltä ilmoitettu asiallisesti, niin mikäs siinä. Köyttä kyllä aina löytyy jos jotain pientä ongelmaa tulee.
Mutta jos homma kusee heti alusta lähtien ja baari ei tee asialle yhtään mitään vaan käytännössä haistattaa alusta loppuun ns.vittua, niin minkäs teet?

Tässä tapauksessa lähdettiin pelleilemään ja tekaisemaan kaiken näköistä paskaa. Homma päätyi sitten siihen että omistajatyttönen tajusi että lopulta tilanne on aika vitun nolo hänen kannaltaan ja omat puhekyvyt eivät riittäneet enää tilannetta pelastamaan.
Kaksi pistettä kyllä siitä hänelle että lopulta antoi periksi ja jankutuksen sekä rautalangasta vääntämisen jälkeen edes ne bensarahat tuli.
houdini
30.12.2007 17:11:17
Vai että sellaista meininkiä. Noh, tällä tasolla on kuitenkin kyse siitä että kaikki mahdolliset keikat otetaan avosylin vastaan, joten...

Siinä tapauksessa on sama vaikka varmaan menettekin tuonne.
miffe
01.01.2008 23:31:29
Myös keikasta ei ollut muutenkaan ilmoitettu mitenkään, ei ulos, ei edes sisälle pienellä tekstilläkään.

Tuossa aiemmin syksyllä olin käymässä ko. kippolassa sopiakseni seuraavan päivän roudausajasta. En saanut omistajaa (Karina) kiinni puhelimella (numero ei vielä silloin ollut vaihtunut). Juttelin baarimikon kanssa ja kyselin monelta illan keikka alkaa. Ei tiennyt mitään keikasta. Sanoin sitten, että tuollaisessa ilmaisessa lehdykässä oli sellainen mainittu. Sitten baarimikko soitti Karinalle ja sai tietää, että kyseisenä iltana todellakin olisi baarissa keikka.

Ei ollut silloinkaan mitään mainoksia näkyvillä. Ja eihän se toki väärin olisi tiedottaa henkilökuntaakin asioista, jotka tapahtuvat heidän työvuoroillaan.

Ja olisihan mullekin toki voinut aiemmin ilmoittaa, että jo sovitut tekniikan toimitukset eivät toteudu. Kun taloon oli kerta tulossa kiinteät kamat ja ne sitten olivat "yllättäen" saapuneet paria viikkoa etuajassa. Harmillista vain, kun mun kanssa oli sovittu tuosta yli 2kk eteenpäin keikkoja. Toisaalta jokaiselle menetetylle illalle tuli kyllä muuta tilalle.

Paikan päällä tosiaan kaikki aivan päin vittua ja omistajaa ei näy missään.

Niin...

Seuraavana päivänä tosiaan numerotiedustelusta omistajan numero ja loistokommenttien kimara ja vuoden myötähäpeät kehiin.

- "Varmana Postin mukana hävinnyt teidän julisteet, koska välillä soppareitakin hukkunut"
- "Olen pahoillani jos baarimikko ei ole osannut kunnolla hommiaan"

Just. Tosin riippuen siitä, kuka siellä on silloin ollut, voi toki olla, ettei ko. baarimikolle ollut sitten asioista mitään kerrottu. Toi sopimuksia koskeva juttu kyllä haisee ihan hapansilakalle...

Itse Dante's Corner on paikkana ihan ok soittomesta, jos ei nyt mitään älyttömän speciaalia hae tai vaadi. PA:t on perseestä ja miksaajapojatkaan ei "vielä" ihan pro-hemmoja ole, mutta se nyt vähiten hommassa vitutti.

Thomannin katalogin halvinta osastoa pitkälti. Kun tietää laitteiden hinnan ja baarin (väitetyn) maksun suuruuden, en oikein osaa sanoa, kuka kusetti ja ketä. Mutta popparihan siinä sentinvenytyksessä taas eniten kärsii.

Onnea kuitenkin pojille; teillä on katteet laitteiden osalta erittäin hyvin kohdillaan.
turkulainen
houdini
02.01.2008 22:56:42
Haha...ihan hauska kuulla että muillakin hieman samanlaisia kokemuksia Dante's Cornerista.
Simulacrum
04.01.2008 01:26:59

Omia äänimiehiä tietenkin saa käyttää. Ei me monopolia olla sinne luotu. Diili menee vaan sillä tavalla, että jos oma äänimies on mukana niin talon poika on vahtimassa kamoja koska ollaan kamoihin laitettu paljon omaa massia kiinni eikä niiden soisi samantien kärähtävän. Äänenlaadusta on myös tullu kohtuullisesti kehuja. Varsinkin nyt soundi rupee asettumaan kohdalleen kun on saanut tilassa muutaman kk töitä tehdä ja isompia kamoja sinne on ihan turha hankkia tai tulee varoituksia. Kaikki talon äänimiehet ovat Turun Konservatorion musiikkiteknologilinjalta valmistuneita ammattilaisia. PA-kattausta päivitetään koko ajan. Jos otatte oman äänimiehen mukaan, niin pitäkää huoli että hän osaa käyttää Yamahan 01 digitiskiä, kun se siellä nyt on talon pöytänä.

Terveisin:
Altti Karjalainen & Christian Pulkkinen / Dark Noise Productions
Simulacrum
04.01.2008 01:38:18

Tai tietenkin Dante's Corneriin saa oman tiskin tai vaikka koko oman PA-setinkin kantaa :) Sopikaa asiasta vaan etukäteen Karinan kanssa...

Dark Noise Productions
d-iivil
04.01.2008 11:21:58 (muokattu 04.01.2008 11:22:12)
Tai tietenkin Dante's Corneriin saa oman tiskin tai vaikka koko oman PA-setinkin kantaa :) Sopikaa asiasta vaan etukäteen Karinan kanssa...

Dark Noise Productions

Ootko sä Kristian duunissa huomenna? Me oltaisiin tulossa sinne geigalle eikä paikasta saa kiinni ketään mistään numerosta ja kamapolitiikka & äänimies nimenomaan nyt huolettaa :) Alunperin siis ollaan ilmoitettu että käytetään talon kamoja ja miestä ja tekninen raideri on mailattu, mutta mitään vahvistusta asiaan ei ole tähän päivään mennessä tullut.

Jos oot duunissa, niin tuossa olisi vielä tuo meidän tekninen raideri:
http://www.forcesite.net/raider/fm-tech-raider.xls
Simulacrum
04.01.2008 13:40:26

Siellä on Altti huomenna duunissa. Soittakaa numeroon 0404144632.

Christian
Simulacrum
04.01.2008 13:47:49

http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=2585064

Tuolla on Dante's Cornerin äänivastaavien yhteisö irkkigalleriassa. Sinne voi laittaa kysymyksiä kunnes nettisivut on pystyssä. Tarkistamme sen päivittäin joten vastauksen saa päivän sisällä. Laittakaa linkki eteenpäin sitä tarvitseville...

Christian
Simulacrum
04.01.2008 13:50:26

Vaihtoehtona on myös firman väliaikainen maili: darknoiseproductions@gmail.com

Christian
miffe
04.01.2008 22:18:07 (muokattu 05.01.2008 09:08:09)
Omia äänimiehiä tietenkin saa käyttää. Ei me monopolia olla sinne luotu.

Aha, mulle kerrottiin Karinan suusta muuta...

e: Perusteluna kiinteälle (alimitoitetulle) setille ja sen käyttäjille oli se, ettei tulisi enää meluvalituksia. Oman PA:n käytöstäkin oli puhetta ja raja menee kuulemma laulukamoissa. Eli talon settiä järeämpää ei sinne saisi tuoda.

Diili menee vaan sillä tavalla, että jos oma äänimies on mukana niin talon poika on vahtimassa kamoja koska ollaan kamoihin laitettu paljon omaa massia kiinni eikä niiden soisi samantien kärähtävän.

Normihommaa, mutta oikein mitoitetuilla kamoilla ei tarttis spennata.

e: Mm. Tavastialla saa touhuta ihan rauhas keulilla ja setä tulee sanomaan pahasti vasta, kun limitterit tuikuttaa jatkuvasti (koska setä on tod. näk. monitorilandiassa, josta näkee PA:n prossut ja päätteet).

isompia kamoja sinne on ihan turha hankkia tai tulee varoituksia

Eipä se koosta olekaan kiinni vaan laadusta. Todellinen ongelma on kuitenkin muualla.

e: Siitä ongelmasta... Jos halutaan, että bändit soittaa metallia tai äänekästä rokkia, on varauduttava siihen, että tulee lujaa. Jos ei meteli pysy talon sisällä on asiasta tehtävä jotain johtopäätöksiä. Itse jarruttelin silloin keikalla siihen pisteeseen asti kunnes ei enää huomannut eroa äänenpaineessa, vaikka veti PA:n hanat kokonaan kiinni. Vielä olis pitänyt kuitenkin hiljentää.
turkulainen
Simulacrum
05.01.2008 11:24:05

Itse jarruttelin silloin keikalla siihen pisteeseen asti kunnes ei enää huomannut eroa äänenpaineessa, vaikka veti PA:n hanat kokonaan kiinni. Vielä olis pitänyt kuitenkin hiljentää.

Siinä vaiheessa olis pitäny osata dempata vähän peltejä koska ne siellä paikassa ongelmia aiheuttaa katon mataluuden ja materiaalin takia. Rumpupleksi olis hyvä niin sais lavavolaa tiputettua, että sais ajettua enemmän PA:sta. Mun on kyllä pakko sanoa että ne JBL:t soundaa pirun hyvälle. Ehkä ollaan sit hyvät yksilöt saatu jos ne kerta niin sontaa on. Parempaa ääntä oon reippaasti saanu Dantessa tehtyä kuin esim Down Townissa missä olin 1,5 vuotta töissä...

Christian
miffe
06.01.2008 13:20:13
Siinä vaiheessa olis pitäny osata dempata vähän peltejä koska ne siellä paikassa ongelmia aiheuttaa katon mataluuden ja materiaalin takia.

Eipä ollu henkilökunta valittamas checkien aika, vaan vasta keikan alettua. Eikä pellit olleet ainoa ongelma, vaikka ehkä eniten harmia aiheuttivatkin.
turkulainen
d-iivil
06.01.2008 13:26:24 (muokattu 06.01.2008 13:28:27)
Siinä vaiheessa olis pitäny osata dempata vähän peltejä koska ne siellä paikassa ongelmia aiheuttaa katon mataluuden ja materiaalin takia.
Harva rumpali vaan suostuu luovuttamaan peltinsä tuhottavaksi. Ei meinaan montaa keikkaa kestä teippailujen kera pellit jos on rumpali joka lyö niitä kuten pitääkin.

Mun on kyllä pakko sanoa että ne JBL:t soundaa pirun hyvälle. Ehkä ollaan sit hyvät yksilöt saatu jos ne kerta niin sontaa on.
Botnehan niistä puuttuu täysin. Eilen siellä oltiin ja hönkää niissä riitti sen verran että basarisample kuului juuri ja juuri muun setin alta ja sekin oli vain se napse ;)
Ne ajaisivat hyvin asiansa jos siihen saisitte kaveriksi hommattua molemmille laidoille edes pienet subbaset.

Mutta mutta, positiivista palautetta täytyy antaa eiliselle miksaajahemmolle sekä muulle Dantesin henkilökunnalle, tuntui että heillä oli harvinaisen asiallinen ja leppoisa asenne.

Harmi vain ettei paikan tekniset ja visuaaliset puitteet todellakaan ole suunniteltu raskaamman hevimeteliorkesterin tarpeisiin.
Simulacrum
06.01.2008 14:20:11

Botnehan niistä puuttuu täysin. Eilen siellä oltiin ja hönkää niissä riitti sen verran että basarisample kuului juuri ja juuri muun setin alta ja sekin oli vain se napse ;)

Joo, no se bottne tuo poliisit paikalle joten ne subbaset jätettiin ostamatta. Ehkä laitetaan hankintalistalle jos se käy paikan omistajalle. Meillä on kans toinen PA-setti työn alla niin voi olla että jos se saundaa hyvälle niin se siirtyy Dante'siin. Siinä olis jo pari kiloa tehoja...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)