Aihe: Club 25 (Vaasa)
1 2
John Jason.
29.11.2005 12:02:57
+ Nimi Club 25

+ Sijanti Vaasan ydinkeskustassa, Raastuvankatu 25

+ Aukioloajat MA (päiväkahvila 10-14.00, baari 20.00-02.00) 10-14, 20-02
TI-PE (päiväkahvila 10-18.00, baari+bändi 21.00-02.00) 10-02
LA (baari+bändi 21.00-02.00) 21-02
SU Kiinni

+ Koko Voi hitsi nyt en millään muista paljonko ne ottaa sisään jengiä.
Arvioin että se on jotain 150-200. Ken paremmin tietää tarkentakoon.

+ Arvioita keikansaantimahdollisuksista ja esiintyjätyypistä
Tässä paikassa käy keikalla demobändit niinkuin nimibänditkin. Tietysti
joku roti on.

+ Tekniikka ja Valot Kaikki on neuvoteltavissa tapaus kohtaisesti.

+ Lava & backstage -kuvaukset Lava on mielestäni hyvä (Kerran jos toisenkin
olen sinne itse kivunnut). Lava on noin metrin
korkuinen ja sinne on hyvä näkyvyys koska
katsomo puoli on kahdessa kerroksessa.
Backstage löytyy toisesta kerroksesta.

+ Ruokailumahdollisuus Järjestettävissä.
+ Roudaus (miten) Yleensä kadunpuolelta pääovesta sisälle vaan. Takaovikin on,
mutta on ehkä turhan ahdas roudaukseen.
+ Yleisökuvaus Yleisöä käy ihan laidasta laitaan, riippuen esiintyjästä ja
musiikkityylistä.
+ WWW-sivut http://www.welmu.com

+ Hyvää Lava, Katsomo tilat kahdessa kerroksessa, akustiikka, henkilökunta ja
meininki! Rock!

+ Huomioitavaa En nyt keksi enää mitään, kertokaa nyt joku muu välillä..
"I´m the LizardKing I can do anything"
jjylli
29.11.2005 17:13:58
oon ollu keikalla joskus 93 ehkä. hyvä keikkapaikka. onkohan se muuttunut sittemmin?
Antero
30.11.2005 09:47:35
+ Tilana loistava 100-150 vetävälle bändille
+ Ainakin joskus järjestetty ikärajattomia keikkoja (junnarit yläkerras & K18 alakerras)
- Nimekkäämmilläkin bändeillä vaikee saada yleisöä
John Jason.
30.11.2005 10:54:45 (muokattu 25.01.2006 10:50:20)
oon ollu keikalla joskus 93 ehkä. hyvä keikkapaikka. onkohan se muuttunut sittemmin?
Paha sanoo ihan tarkasti koska oon ollut tuolloin jotain kymmenen vuotias, mut luulen että perus rakenteet on pysynyt samana, pientä remonttia varmaan ollu mut enemmän maalit seinille ja sellasta. Arvelen että lava on ollut aina samallainen ja silleen.... ...kertokoon joku muu joka tietää/muistaa paremmin.

+ Tilana loistava 100-150 vetävälle bändille
+ Ainakin joskus järjestetty ikärajattomia keikkoja (junnarit yläkerras & K18 alakerras)
- Nimekkäämmilläkin bändeillä vaikee saada yleisöä

Näitä yläkerta sallittu ja alakerta k18 on järjestetty ja järjestetän vielkin tarpeen/bändien mukaan.

Toi huono yleisön saanti, johtuu mun mielestä huonosta promootiosta monesti.
Bändien kantsis myös ite huolehtia siit paremmin.
carlos
03.12.2005 23:31:36
On muuten ihan tajuttoman hyvä paikka. Disco Ensemblea olin tuolla alkuvuodesta katsomassa. Aluks vähän ahdisti, kun vaikutti niin pieneltä, mut loppujen lopuksi se olikin ihan passeli!
Tämon paskaa, sanoi terveydenhoitaja vitsiä kertoessaan.
käsi
27.12.2005 01:02:55

rakenteellisesti ei ole muuttunut kuin hyvin vähän, yläkerrassa on tilaa vähemmän, siellä on rakennettu sellainen koppi jossa on kait projektori. ennen siinä kohdassa oli risainen biljardi pöytä.

ulkoasu on saanut kohennusta, tai siis sisäpuoli on maalattu ja kalusteet uusisttu sekä baaritiski rakennettu uusiksi.
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Ankh
05.01.2006 23:00:46
Sillo ainaki oli pieni lava ku oltiin keikalla, mut muuten hyvä meininki.
ronkainen_ron
26.01.2006 23:11:23

Täytyy mun ihan vinkkinä sanoa, bändeille jotka on ei-Vaasalaisia ja menevät paikkaan ensi kertaa, älkää odottako hirveän vauhdikasta yleisöä. Itse olen pariin kertaan bändini kanssa tuolla käynyt ja molemmilla kerroilla vastaanotto on ollut todella laimea, oli bändi sitten hyvä tai huono. Siis en meinaa sellasta vittuilevaa yleisöä, vaan että yleisö on liian tarkkaileva ja hiljainen. Jos meinaa saada yleisön mukaan siihen ei auta kuin se että olet helvetin tunnettu, valitettavasti :(
Jussi Guitar
27.01.2006 03:38:05
Täytyy mun ihan vinkkinä sanoa, bändeille jotka on ei-Vaasalaisia ja menevät paikkaan ensi kertaa, älkää odottako hirveän vauhdikasta yleisöä. Itse olen pariin kertaan bändini kanssa tuolla käynyt ja molemmilla kerroilla vastaanotto on ollut todella laimea, oli bändi sitten hyvä tai huono. Siis en meinaa sellasta vittuilevaa yleisöä, vaan että yleisö on liian tarkkaileva ja hiljainen. Jos meinaa saada yleisön mukaan siihen ei auta kuin se että olet helvetin tunnettu, valitettavasti :(

Vaasassa on väkilukuunsa nähden eniten rokkipoliiseja. Kuinkas se Jokisen Vesku sanoikaan,,,,,,,,no paskat siitä tuutte Vaasaan ja soitatte heviä niin että hanki palaa. Kyllä niillä sitte salaa himassa rokkaa, mutta Vaasassa sitä ei sovi julkisesti näyttää. Vaasan kaupungin järjestyssäännöissä on muuten selkeät ohjeet kuinka käyttäytyä rockenroulshoussa www.vaasa.fi/vaasanrokkipoliisitry

pari lainausta ko. sivuilta.

"älä taputa"
"älä hypi/tanssi"
"älä missään nimessä laula mukana"
"älä hymyile"
"älä missään tapauksessa kehu bändiä hyvän keikanjälkeen"
jne.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA.
John Jason.
27.01.2006 10:39:06 (muokattu 27.01.2006 14:22:55)
Vaasassa ei ole ehkä ihan helpoin yleisö, mutta ei se mahdoton ole.
Älkää lannistuko!
John Jason.
15.03.2006 11:27:24
Sammalsuksi kiittää yleisöään 20.2, oli hienoa nähdä että niinkin moni oli maanantaina kuuntelemassa musiikkia.
aleksi
22.03.2006 23:43:13
Eri hyvä paikka.
Kerran olen tuolla soittanut, silloin tapahtuman järjestänyt bändi vetäytyi pois viime hetkellä, eikä ollut ollenkaan mainostanut tapahtumaa, eikä yleisöä juurikaan tullut. Toinen siellä soittanut bändi sai keikan jälkeen tuta vaasalaista tuttavallisuutta, eli nyrkillä otsaan paitatiskin yli huitaisi joku oi! mies. Vielä kaupan päälle kaikille yhtä lukuunottamatta liharuokaan koskeneille todella paha ruokamyrkytys, jonka seurasta yö ja seuraava päivä oli ihan tuskaa.

Kävi huono tuuri tuolla reissulla. Paikassa itsessään ei ole valittamista muuta kuin, että se on niin kaukana.
"Open hands to the wind."
hullu_ukko
03.05.2006 15:20:56
Vaasassa ei ole ehkä ihan helpoin yleisö, mutta ei se mahdoton ole.
Älkää lannistuko!

Totta. Täällä Vaasassa on jäykkää yleisöä mutta kyllä joukosta löytyy myös porukkaa jotka tekee pitin vaikka yksin.
NO ANTEEKS!!! ''röytämistä m.netissä jo vuodesta 2005!! mun kitarassa on talla-kerhon jäsen nro:1. Satan's got me by the balls!
RockRock123
08.01.2007 04:02:44

Sivut ei oo hetkeen toiminu, ei kai paikka oo lopettanu ??
FTT
10.01.2007 18:40:53

Tämmöisiä puitiin tuolla toisessa ketjussa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=140504&o=0&#p6735704
"Can't you see the sidewalks are just snakes peeling off last year's skin?" -The Blood Brothers
John Jason.
18.01.2007 10:34:33

Hehheh.. Tää on tätä nykyaikaa. Jos neti sivut ei toimi ni luullaan että paikka on lopettanut...
Ei oo lopettanut...
frankie f
19.01.2007 03:05:48
Hehheh.. Tää on tätä nykyaikaa. Jos neti sivut ei toimi ni luullaan että paikka on lopettanut...
Ei oo lopettanut...

Niin, ja jos ovet on kiinni ja puhutaan avaimien luovuttamisesta ja kaupungilla kiertää huhu vero ja vuokraveloista. onhan se kumma jos heti luullaan että paikka on lopettanut. No kait se Vaasan kaupunki taas antaa rahaa että saa porukka polttelu paikan ovet auki.
John Jason.
19.01.2007 12:24:36
Niin, ja jos ovet on kiinni ja puhutaan avaimien luovuttamisesta ja kaupungilla kiertää huhu vero ja vuokraveloista. onhan se kumma jos heti luullaan että paikka on lopettanut. No kait se Vaasan kaupunki taas antaa rahaa että saa porukka polttelu paikan ovet auki.

Niin, ja jos ovet on kiinni sovitusti tammikuun (mistä on annettu ihan virallinen lausunto) että saadaan kerätyksi rivit kuntoon. Niin ja montako kertaa sportti tai vepsu on kaatunut kun niitten veroveloista on kaupungilla kiertänyt huhu. Silloin on myös ollut kyse huomattavan suurista summista.

Welmu on vaikeuksissa ja suurten kysymysten sekä muutosten edessä. Itse en edes ole mukana welmussa (ainakaan vielä), mutta autan tällä hetkellä kaikin tavoin welmua ja clubia pysymään pystyssä. Olisihan se noloa jos ei vaasassa olis elävän musiikin yhdistystä ei kunnon keikka paikkaa...
frankie f
19.01.2007 19:30:40
Niin, ja jos ovet on kiinni sovitusti tammikuun (mistä on annettu ihan virallinen lausunto) että saadaan kerätyksi rivit kuntoon.
-Joo, jälkikäteenhän kerrottiin jotain tämän suuntaista mutta jälkikäteenhän voidaan aina keksiä aivan mitä tahansa.

Niin ja montako kertaa sportti tai vepsu on kaatunut kun niitten veroveloista on kaupungilla kiertänyt huhu. Silloin on myös ollut kyse huomattavan suurista summista.
-Kumpikaan ei ole kaatunut kertaakaan koska kyseisiä nimiä saa vielä käyttää, Vaasan kaupunki on toki molempia kuten myös Welmua kaikkina näinä vuosina rahallisesti/rahaksi luokiteltavin tavoin monasti tukenut.

Welmu on vaikeuksissa ja suurten kysymysten sekä muutosten edessä.
-Toivottavasti onkin.

Olisihan se noloa jos ei vaasassa olis elävän musiikin yhdistystä ei kunnon keikka paikkaa...
-Kyllä se on alun huuma vuosien jälkeen ollut joka vuosi nolompaa ja nolompaa joten tällä hetkellä tappio ei olisi kovinkaan suuri.

Toivottavasti nyt jos on velkoja ja muita ongelmia niiden maksaja tajuaa vaatia muutoksia siihen toimintaan:
-Ulkopuolinen apu suuriin linjoihin on pakko löytää vaikka sitten sieltä Seinäjoelta.
-Kaikki jotka ovat olleet päättävissä elimissä 2000-luvulla pois hallituksesta.
-Nurkkakuntaisuus ja oman jengin maine on saatava kitkettyä pois.
-bändien musiikkityylin ei tarvitse miellyttää henkilökuntaa, pääasia on aina liiketoiminnassa se mitä jää viivan alle + vai -.
-Ykköspomohenkilöltä tulisi vaatia kaupallisen alan koulutusta.
-Ammattimuusikot ulos Welmun ja Vaasan kaupungin tukemista treenikämpistä.

Tämä kaikki siksi että yli 20vuotta on hommaa yritetty saada toimimaan Vaasalaisin voimin ja käytännössä siinä isossa kuvassa ei koskaan olla onnistuttu, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Aina on oltu Vaasan kaupungin myötämielisyyden varassa. Suuria puheita Vaasassa on aina ollut mutta todellisia tuloksia ei ole kuin siinä jalkapallossa niiltä kahdelta kaudelta kun apua haettiin naapurista.

Miten voi olla että?; näin iso kaupunki, noin "mahtava" keikka mesta, noin "mahtava" yhdistys ovat saaneet maailmalle yli 20 vuoden aikana yhden menestyvän bändin joka edelleen käyttää Welmun ja kaupungin tukemaa treenikämppää samaan aikaan kun nuoria tulokkaita on ilman treenikämppää???? ja se on kaikkien Welmulaisten mielestä ollut ok ja uusien nuorien kykyjen etujen mukaista eteenpäin vievänä voimana. Eikös olekkin aika Welmua:)
L_Laiho
15.02.2007 20:26:12
Elikkäs paikka on lähtenyt uuteen nousuun? Mitenkäs nuo makselevat bensakorvauksia tms liksoja? Siis määrällisesti, joko aloittelevan poppoon kanssa tuonne lähtee. Kumminkin 300km/suunta olis matkaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)