Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fear Factory
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Incarnation
14.11.2004 01:05:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin perustaa tälle uuden ketjun, kun tuo "Levyjä varustettuina tapporiffeillä?" lähti harhapoluille. Jatkakaa..
Torniojaws
14.11.2004 01:22:21 (muokattu 14.11.2004 16:19:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, henkilökohtaisesti suosikkilevyt bändiltä menee:
 
Demanufacture (5/5)
Soul of a New Machine (5/5)
Fear Is the Mindkiller (4/5)
Remanufacture (4/5)
Obsolete (4/5)
Archetype (3/5)
Concrete (3/5)
Digimortal (2/5)
Hatefiles (2/5)
 
Uudemmissa on jo kaikki fiilis lähtenyt heiltä ja biisit on menneet vain soitteluksi. Digimortal varsinkin on täysin hengetön ja soundimaailman lähes täysi kuivuus onnistuu vain korostamaan levyn hengettömyyttä. Archetype on kohtuullinen comeback, mutta edelleen biisit ovat hieman köyhiä muutamia hyviä vetoja lukuunottamatta (Slave Labor, Act of God, Undercurrent).
 
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Incarnation
14.11.2004 01:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Archetype ihan hyvin potkii, muttei täyttänyt kaikkia odotuksiani. Dinon lähtö vaikutti bändiin vähemmän kuin ikinä osasin toivoakaan, mutta silti bändistä puuttuu jotain.
Ehkä Archetype on hieman liian lälly minun makuuni.
 
Sen sijaan Obsolete ja Demanufacture... Nam!
lord of this world
14.11.2004 11:33:52 (muokattu 14.11.2004 11:34:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dino oli turhin jäbä koko bändis, siitähän on todisteena tämä viimeisin lätty, jolla on paljon luovempia sävellyksiä kuin yhdelläkään aiemmalla. Siinä kiteytyy koko FF tuotanto 12 biisiin ja yhteen koveriin. Vaikka onhan toki Demanufacturet ja Obsoletet sairaan tiukkoja kokonaisuuksia, ja jälkimmäisellä varsinkin aivan mahtisaundi. Silti kaikilla FF levyillä paitsi uudella, levyn alkupään biisit on aina vähän parempia kuin loppupään biisit, mukaan lukien Digimortal, jolla on valitettavan huonot rumpu soundit (lue:konerummut). Mutta hyviä ja tarttuvia biisejä.
 
Jos nyt haetaan jotain lempparijärjestystä niin:
 
Archetype
Demanufacture
Obsolete/Digimortal (jaettu kolmastila)
Soul of a New Machine
 
...noihin ihmeen remix levyihin en ole viä tutustunu mut eihän niitä edes lasketa! Mut eikös Hatefilesillä ole jotain (siihen aikaan) uusiakin biisejä? Korjatkaa jos olen väärässä!
 
hoijjoijoi,...N.I.B!!!
KTR
14.11.2004 11:43:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin todeta, että mun mielestä Fear Factoryn tuotanto on melko tasaisen hyvää. Mä vaan tykkään niiden kaikista levyistä, jopa Digimortalista. Archetype on pirun kovis levy.
 
bedlam
14.11.2004 12:53:11 (muokattu 14.11.2004 12:56:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Demanufacture *****
2. Soul of a New Machine ***
3. Obsolete **/***
4. Digimortal **/***
5. Archetype **
 
Kolme uusinta ansaitsisivat ehkä pari uusintakuuntelua, mutta kiikutin ne kaikki muutaman kuuntelun jälkeen divariin.
 
http://www.mikseri.net/kiasma
Torniojaws
14.11.2004 13:26:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...noihin ihmeen remix levyihin en ole viä tutustunu mut eihän niitä edes lasketa! Mut eikös Hatefilesillä ole jotain (siihen aikaan) uusiakin biisejä? Korjatkaa jos olen väärässä!
 
Kyllä niitä vain lasketaan, jos vähänkään tykkää industrialista :)
 
Hatefilesista tosiaan löytyy sen ajan uusi biisi; Terminate, joka nauhoitettiin Terminator - Dawn of Fate -peliin. Ihan kelpo biisi, aivan erilainen kuin mikään aiempi FF-biisi. Itse levy on tosin Roadrunnerin rahastuslevy, josta bändi ei saanut penniäkään.
 
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Incarnation
14.11.2004 14:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi asia joka vie Archetypeltä pisteitä minun silmissäni, on Christianin munaton kitarasoundi. Onhan Dinon soundi Obsoletellä sellainen pärinä, mutta hakkaa silti kaiken mitä Christian marsuistaan saa ulos.
Eikä Christian sävellyspuolellakaan näytä pääsevän Dinon tasolle Raymondin aisaparina, mutta kyllä kai se siitä...
ozz3
14.11.2004 15:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Archetype ja Demanufacture löytyy ja kovia ovat kumpanekin. Archetype ehkä piirun verran parempi.
 
"There's No Presents, Not This Christmas" - King Diamond
Phobophile
14.11.2004 16:37:03 (muokattu 14.11.2004 16:37:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu helvetin kova orkesteri on kyseessä. Archetype on loistava levy vaikka jotain tuntuukin puuttuvan. Dinon kitarasoundeja jäin kaipaamaan ja osa biiseistäkin on vähän liian puuduttavia. Tosin löytyyhän levyltä myös muutama biisi jotka menevät omissa kirjoissani bändin parhaimmistoon.
 
Jos pitää suosikkilevy valita niin se olisi Obsolete. Varmaankin siksi että oli aikoinaan ensimmäinen tuotos jonka bändiltä kuulin ja sen takia myös se rakkain. Descent saa vielä nykyäänkin aikaan kylmiä väreitä.
 
Descanting the insalubrious
epeli
15.11.2004 09:01:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miulla on arkkitaip ja dikimortal ja noista kahdesta toi uudempi on ainakin paljon parempi. kai sitte pittää kuunnella noi obsolite ja demanufacture.
 
Happy I am... .... not sad....
Super-Jari
15.11.2004 10:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä kuuntelen toisinaan ihan vain niitä biisejä missä on Herreran tykityksiä. Laulaja on mielestäni kehno ja samoin 90% biiseistä mitä olen kuullut.
 
Ben_D
15.11.2004 11:08:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä kuuntelen toisinaan ihan vain niitä biisejä missä on Herreran tykityksiä. Laulaja on mielestäni kehno ja samoin 90% biiseistä mitä olen kuullut.
 
En mäkään oikein niistä muista välitä, mutta Demanufacture on hemmetin kova lätty. Cazares ja Herrera tykittävät oikein tuelta.
 
HPK
epeli
15.11.2004 12:13:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii ja joskus kun näin noitten jonkun keikan jostain vuodelta 1912 niin se laulaja ainakin lauloi ihan reisille.... hyvin huutaa, mutta melodiat.....
 
Happy I am... .... not sad....
Ben_D
15.11.2004 12:40:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii ja joskus kun näin noitten jonkun keikan jostain vuodelta 1912 niin se laulaja ainakin lauloi ihan reisille.... hyvin huutaa, mutta melodiat.....
 
Vanha bändi kun on keikkaillut jo 1912. Ei Fear Factory tarvi mitään melodioita. Jyskettä vaan.
 
HPK
Milkop
15.11.2004 13:09:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha bändi kun on keikkaillut jo 1912. Ei Fear Factory tarvi mitään melodioita. Jyskettä vaan.
 
Heh, perinteitä vaalien. Yleensä pidän enemmän melodiapitoisesta mäiskeestä, mutta FF:n kohdalta yhden, kahden soinnun rytmikkäät "jyystöt" iskevät kuin tauti. Vähän sama kuin Meshuggahin kanssa.
 
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
meanbone
15.11.2004 16:39:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burton C. Bellhän on myös tuossa Geezer Butlerin G/Z/R:n mainiossa Plastic Planet levyssä. Kovaa kaamaa on se levy.
 
Torniojaws
15.11.2004 16:41:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burton C. Bellhän on myös tuossa Geezer Butlerin G/Z/R:n mainiossa Plastic Planet levyssä. Kovaa kaamaa on se levy.
 
Juu, harmi vain kun ei enää kerennyt seuraavalle levylle Black Science.
 
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Phobophile
15.11.2004 16:49:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan muuten kuullut tuota Obsoleten digipakilta löytyvän 0-0 (Where Evi Dwells):in alkuperäistä versiota? Käsittääkseni on coveri Wiseblood nimiseltä bändiltä. En DC:llä ainakaan itse löytänyt ja olisi mielenkiintoista kuulla.
 
Descanting the insalubrious
Torniojaws
15.11.2004 16:58:03 (muokattu 15.11.2004 17:02:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan muuten kuullut tuota Obsoleten digipakilta löytyvän 0-0 (Where Evi Dwells):in alkuperäistä versiota? Käsittääkseni on coveri Wiseblood nimiseltä bändiltä. En DC:llä ainakaan itse löytänyt ja olisi mielenkiintoista kuulla.
 
Juu, se on lievästi MIDI-soundinen biisi, johon englantilaisen punkbändin laulajalta kuulostava äijä karjuu kevytkarjunnalla päälle, vähän samaan tyyliin kuin Apollyon Sunin laulu on.
 
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «