Räkkipeli 13.11.2011 11:06:37 | |
---|
Toi nyt on ihan naurettavaa kelata että joku Rick Rubin pilaa tuotannon. Kyseess on niin ammattimies että lopputulos tulee mitä ilmeisemmin olemaan paras mahdollinen. If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
Pedroz 13.11.2011 12:02:26 | |
---|
Asia nyt vaan sattuu olemaan niin, että kun keskustellaan tästä ns. loudness warista, siellä on aina useampia Rubin-tuotoksia esimerkkeinä. En minäkään ole ikuisuuksiin kuunnellut DM:n tai Californicationin julkaisuversioita, kun Guitar Hero -versio ja masteroimaton ovat saatavilla. Itse musasta taas tuppaa tulemaan oikein hyvää miehen ollessa puikoissa. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Strumbali 13.11.2011 14:01:40 | |
---|
apropoo: Jep, linkissä oli Billy Ward. Black Sabbath -mies taas on Bill Ward! Kah, no niinhän se olikin. Olen tainnut aikasemminkin sotkea herrat keskenään. No, minulla ei ole hajua Bill Wardin soittokunnosta. Rangaistukseksi treenaan vielä vähän.. : ) Mähän sanoin, että sä sanoit. |
vt1100 14.11.2011 16:58:41 | |
---|
Hmmm, itselle isompi uutinen olisi ollut Tony Martinin paluu solistin paikalle, BS kuitenkin parhaimmillaan silloin kun on osaava (lue: kuulostaa oikeasti hyvältä) laulaja keulilla. Eikä tarvitse alkaa fanipoikien rageemaan, kyllä Ozzyn määkinää on aikoinaan kuunneltu ihan kyllästymiseen asti. |
jerepih 14.11.2011 18:19:12 | |
---|
Jotenkin mulla on paha aavistus siitä että sabbathin touhusta ei tuu enää mitään! Ozzyn lauluäänikään ei oo missään parhaas kunnos... Nobody is perfect... my name is nobody |
-Cale 14.11.2011 18:29:48 | |
---|
vt1100: Hmmm, itselle isompi uutinen olisi ollut Tony Martinin paluu solistin paikalle, BS kuitenkin parhaimmillaan silloin kun on osaava (lue: kuulostaa oikeasti hyvältä) laulaja keulilla. Eikä tarvitse alkaa fanipoikien rageemaan, kyllä Ozzyn määkinää on aikoinaan kuunneltu ihan kyllästymiseen asti. Toisaalta, on se Martinkin jo parhaat päivänsä nähnyt, ainakin niiden livepätkien perusteella mitä olen nähnyt viime vuosilta. Korjatkaa toki jos luuloni on väärä. |
DoctorAgdur 14.11.2011 18:59:06 | |
---|
eiks tää niinku oo vähä vääräl alueel ku eihä tää oo mitään hevii ku ei ees tuplabasarii oo eikä mitään kunnon sooloja kitaralla "Suck my dick."
-Ron Jeremy |
bfoc 14.11.2011 19:08:48 | |
---|
Rhapa: Tsekkaa DM. Ja kuuntele vaikkapa se Californicationkin samaan syssyyn RHCP:ltä. Kyse ei ole niinkään bändin munattomuudesta, vaan luotosta tuottajaan. Joka sitten kusee homman. No Metallicako nyt on joku orgaaninen yhtye? Ei Cliffin kuolon jälkeen. Justice voisi olla hyvä, jos bassoja ei olis korvattu tuuttaamalla kitaroista bassot täysille. Sin jälkeen homma onkin ollut aikalailla hakusessa ja isoin juttu on ollut itkeskellä sen pälvikaljun pipolääkärin kanssa maailman pahuutta. Chili Peppersistä valitettavasti on hukkunut uudistumiskyky verjsokerin jälkeen mun mielestä. Uudempi tuotanto on muutamia valopilkkuja lukuunottamatta aika latteaa lallattelua. Epäisevät funkin lätkytykset, groove ja kaikki muukin puuttuu. sutiojrikellA |
Rhapa 14.11.2011 19:14:04 | |
---|
bfoc: No Metallicako nyt on joku orgaaninen yhtye? Ei Cliffin kuolon jälkeen. Justice voisi olla hyvä, jos bassoja ei olis korvattu tuuttaamalla kitaroista bassot täysille. Sin jälkeen homma onkin ollut aikalailla hakusessa ja isoin juttu on ollut itkeskellä sen pälvikaljun pipolääkärin kanssa maailman pahuutta. Chili Peppersistä valitettavasti on hukkunut uudistumiskyky verjsokerin jälkeen mun mielestä. Uudempi tuotanto on muutamia valopilkkuja lukuunottamatta aika latteaa lallattelua. Epäisevät funkin lätkytykset, groove ja kaikki muukin puuttuu. Nämä sun mielipiteet näistä kyseisistä bändeistä muuttaakin ihan täysin mun suhtautumista R:Rubiniin. |
reaper666 14.11.2011 19:14:20 | |
---|
Pedroz: Itse musasta taas tuppaa tulemaan oikein hyvää miehen ollessa puikoissa. No perkele ku näinhän se tuppaa olemaan mutta toi Death Magnetic on esimerkki, että jos mies tekee paskaa niin se on sitten saman tien oikein kunnon paskaa eikä mitään keskiverto-matskuu.. |
Musta Arkipyhä 14.11.2011 20:34:45 | |
---|
vt1100: Hmmm, itselle isompi uutinen olisi ollut Tony Martinin paluu solistin paikalle, BS kuitenkin parhaimmillaan silloin kun on osaava (lue: kuulostaa oikeasti hyvältä) laulaja keulilla. Eikä tarvitse alkaa fanipoikien rageemaan, kyllä Ozzyn määkinää on aikoinaan kuunneltu ihan kyllästymiseen asti. Kyllä minusta oman aikansa matskuun Ozzyn ääni sopii kuin veitsi voihin..tai mikä vaan oikein hyvin sopiva minne vaan :-) Tummat,kohtalonomaiset riffit ja Ozzyn noitamainen känisevä laulu toimivat helvetin hyvin -esim.Lord of this world -aijai. Toisaalta Martinin ollessa keulilla kuultiin biisejä Sabbathin koko uran ajalta keikoilla mikä on eittämättä hyvä puoli ,koska jokaiseen Sabbath vaiheeseen mahtuu hienoja biisejä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
hjukke 15.11.2011 00:01:07 | |
---|
bfoc: Ja höpö höö. Noissa Cashin Americaneissa on aikalailla paljon dynamiikkaa. Jos bändillä on munaa, niin Rupiini ei tuuttaa. JA samat sanat RHCP:n verisokerimikälielle. Alkaa olee ankaraa off-topiccia, mutta mun mielestä osa niistäkin hiukan säröytyy.. |
Musta Arkipyhä 15.11.2011 10:54:32 | |
---|
hjukke: Alkaa olee ankaraa off-topiccia, mutta mun mielestä osa niistäkin hiukan säröytyy.. Itse asiassa olen myös huomannut Cashin American IV:llä -muistaakseni Man comes around-biisissä- säröytymistä.Hieno levy silti kuitenkin. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
bfoc 16.11.2011 22:38:32 (muokattu 16.11.2011 22:41:01) | |
---|
Rhapa: Nämä sun mielipiteet näistä kyseisistä bändeistä muuttaakin ihan täysin mun suhtautumista R:Rubiniin. Hieno juttu. Arvostan kovasti sitä, että pystyt kokoamaan itsesi näiden kahden levyn massiivisista tuotannollisista ongelmista huolimatta. Onhan se materiaali kuitenkin priimaa ja bändit ihan parhaassa tikissä. Koska onhan se niin että jos bändit on munattomia niin jonkun siinä hommassa pitää hoitaa kuseminen. Vai voisiko olla niin että jos orkesteri ei ole vireessä (ts on munaton) niin silloin tuottaja saa liikaa valtaa. En mä vaan tiä... Onneks tuolla Wikipediassa on jo etupeltoon Rikun tuotanto listattu, niin tiedät mitä levyjä ei kande ostaa. PsychedelicWarlord: Itse asiassa olen myös huomannut Cashin American IV:llä -muistaakseni Man comes around-biisissä- säröytymistä.Hieno levy silti kuitenkin. Hurtissa sitä vasta onkin. Mut toisaalta kovin hiljaistakin. Ei se mun mielestä o paha tehokeinona. Toki jotain puritaaneja voi ahdistaa. Niitä joiden mielestä putkistyrkkakaan ei saa mennä särölle. Toki se on toinen juttu jos on koko ajan nupit kaakossa ja kamat säröllä siellä tuotantovaiheessa. sutiojrikellA |
phf 18.11.2011 09:30:10 | |
---|
FUCK ALL FUCKING SHIT - SKITFUCKED OR DIE!!! |
Musta Arkipyhä 18.11.2011 11:39:18 | |
---|
bfoc: Hurtissa sitä vasta onkin. Mut toisaalta kovin hiljaistakin. Ei se mun mielestä o paha tehokeinona. Toki jotain puritaaneja voi ahdistaa. Niitä joiden mielestä putkistyrkkakaan ei saa mennä särölle. Toki se on toinen juttu jos on koko ajan nupit kaakossa ja kamat säröllä siellä tuotantovaiheessa. Juu ei minuakaan Cashin tai edes RHCP:n kohdallakaan tuo juurikaan häiritse.Ainoastaan Death Magnetic jää kyllä hyllyyn juurikin tuon takia - siinä tuo säröytyminen käy meikän korvaan pahasti. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
vt1100 18.11.2011 16:10:03 | |
---|
PsychedelicWarlord: Juu ei minuakaan Cashin tai edes RHCP:n kohdallakaan tuo juurikaan häiritse.Ainoastaan Death Magnetic jää kyllä hyllyyn juurikin tuon takia - siinä tuo säröytyminen käy meikän korvaan pahasti. Itse ratkaisin Death Magneticin kohdalla asian näin, fyysinen lätty B-varastoon ja warena esim Guitar Hero versio. Ainoita tapauksia jolloin voi warettamista pitää hyvänä asiana, jos meinaan haluaa levyä kuunnella... Alkuperäinen tosiaan on kuuntelukelvoton. |
Rhapa 18.11.2011 16:28:12 | |
---|
bfoc: Hieno juttu. Arvostan kovasti sitä, että pystyt kokoamaan itsesi näiden kahden levyn massiivisista tuotannollisista ongelmista huolimatta. Onhan se materiaali kuitenkin priimaa ja bändit ihan parhaassa tikissä. Koska onhan se niin että jos bändit on munattomia niin jonkun siinä hommassa pitää hoitaa kuseminen. Vai voisiko olla niin että jos orkesteri ei ole vireessä (ts on munaton) niin silloin tuottaja saa liikaa valtaa. En mä vaan tiä... Onneks tuolla Wikipediassa on jo etupeltoon Rikun tuotanto listattu, niin tiedät mitä levyjä ei kande ostaa. Mä en nyt oikein hiffaa tätä sun juttua. Ilmeisesti sua ottaa jotenkin erityisesti pattiin se, että mua häiritsee esim. DM:ssä tuo ruvelle tuuttaaminen niin paljon, että olen päätynyt samaan keinoon, mitä edellinenkin kirjoittaja. Ok, sä olet eri mieltä. Ei se nyt välttämättä tarkoita sitä, että sun tarvii alkaa kertomaan miten mä vältyn elämässäni ostamasta jotain tietttyä levyä. Katsos kun alunperinhän mä sanoin, että tässä tulevassa sabbath levyssä on ainakin yksi asia valmiiksi viturallaan. Tuottaja. En mielestäni kysynyt missään vaiheessa, että mitä levyjä tulisi välttää, jos digisärö vituttaa. |
J.Nikkanen 18.11.2011 16:54:29 | |
---|
Minkä takia mulla tulee vaan väkisin mieleen tästä(kin) projektista Pro Tools ja Autotune? Toivottavasti materiaali olisi kuitenkin hyvää ja mielellään rouheilla saundeilla, ei mallia särö tai toto. - |
Rhapa 18.11.2011 16:58:06 | |
---|
pahaeno: Minkä takia mulla tulee vaan väkisin mieleen tästä(kin) projektista Pro Tools ja Autotune? Toivottavasti materiaali olisi kuitenkin hyvää ja mielellään rouheilla saundeilla, ei mallia särö tai toto. Jotenkin kieroutuneella tavalla pidin noista uusimman ozzyn soundeista. Kitarat oli sopivan rouheita ja räkäisiä. Wylden poissaolo teki vain hyvää näemmä ;) |