Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 548 49 50 51 52173 174 175 176 177
santa
14.03.2012 18:03:24
uutta lättyä siis pukkailee. joka siis on kokoelma höystettynä parilla uudella coverilla. kellää vielä tietoa näistä??? mukana on myös bonari dvd.
Jeszse
14.03.2012 18:15:05
santa: uutta lättyä siis pukkailee. joka siis on kokoelma höystettynä parilla uudella coverilla. kellää vielä tietoa näistä??? mukana on myös bonari dvd.

Haistan rahastuksen jälleen kerran.
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Räkkipeli
14.03.2012 18:56:29
Jeszse: Haistan rahastuksen jälleen kerran.

No vähän pakko tuolla tasolla millä bändi menee. Jenkeissä on rampattu. :)
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
Fantasmic
14.03.2012 20:59:23
15 vuotta, 7 studiolättyä ja eka omista biiseistä tehty kokoelma. Kauhiaakin kauhiampaa rahastuksen makua tämä homma. ;)
nappero
14.03.2012 22:33:56

Fantasmic: 15 vuotta, 7 studiolättyä ja eka omista biiseistä tehty kokoelma. Kauhiaakin kauhiampaa rahastuksen makua tämä homma. ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bestbreeder
Jazkaa
14.03.2012 22:40:25
nappero: http://fi.wikipedia.org/wiki/Bestbreeder

What happens in Japan stays in Japan.
Useimmilta naisilta saa kaksi kertaa. Ensin saa vongata ja sitten saa jäädä ilman.
allupatukka
15.03.2012 02:40:43

Jeszse: Haistan rahastuksen jälleen kerran.

Ei se ole tyhmä, joka rahastaa, vaan se, joka lankeaa rahastukseen. Kuka helvetti pakottaa ostamaan tuotteita, jotka eivät kiinnosta? Rahastuksen paheksuntaa en ole koskaan ymmärtänyt. Kyllä minäkin möisin omaa paskaani pussitettuna vaikka tonnilla jos joku sitä ostaisi. Vaan ei osta. Tässä tapauksessa sentään "rahastusväline" varmasti aidosti kiinnostaa monia.
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
Antti1997
15.03.2012 13:00:27
Jeppis, jos rahastuksesta puhutaan niin Iron Maiden.
Röntgen-Jeesus
15.03.2012 14:41:28

Jau jau, kaikki jotka käyvät töissä ja nostavat palkkaa, ovat rahastajia.
Rob Halford on homo.
haunted
18.03.2012 19:26:18
Röntgen-Jeesus: Jau jau, kaikki jotka käyvät töissä ja nostavat palkkaa, ovat rahastajia.

True story.
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
Rhapa
18.03.2012 20:32:02
Totta puhuen minua ainakin vähän vituttaa bändit, joilla vähintään joka toinen levy on live tai kokoelma. Tai ei ne bändit tai niiden musa sinällään tuosta miksikään muutu, mutta onhan tuo yksinkertaisesti typerää touhua. Harvassa on kuitenkaan ne, jotka uskaltavat sanoa suoraan, että tätä tehdään rahasta. Useimmitenhan se on kuitenkin se "rakkaus musiikkiin", joka motivoi hommaan. Pakkohan sitä itsensä on elättää ja jos ei ideat riitä uuden musiikin julkaisuun, niin kaitpa se sitten on revittävä ylimääräinen tuohi noin.

En arvosta.
Fantasmic
18.03.2012 20:53:53
Rhapa: Harvassa on kuitenkaan ne, jotka uskaltavat sanoa suoraan, että tätä tehdään rahasta. Useimmitenhan se on kuitenkin se "rakkaus musiikkiin", joka motivoi hommaan.
Useimmitenhän se näin on.. Ja vielä useammin se on levy-yhtiön ahneet sedät jotka nuo kokoelmat tuppaavat markkinoille, eivät bändit.
Mutta jos on se rakkaus musiikkiin, kuka hölmö nyt levyjen julkaisusta kieltäytyy?
Hyi hyi.. Siitähän saa vähän rahaakin. Ei aina jaksa ymmärtää tuota ainaista vinetystä.
Toisin olisi asia jos kuluttajia pakotettaisiin noiden ostoon mutta kun ei..
Rhapa
18.03.2012 21:47:05
Fantasmic: Useimmitenhän se näin on.. Ja vielä useammin se on levy-yhtiön ahneet sedät jotka nuo kokoelmat tuppaavat markkinoille, eivät bändit.
Mutta jos on se rakkaus musiikkiin, kuka hölmö nyt levyjen julkaisusta kieltäytyy?
Hyi hyi.. Siitähän saa vähän rahaakin. Ei aina jaksa ymmärtää tuota ainaista vinetystä.
Toisin olisi asia jos kuluttajia pakotettaisiin noiden ostoon mutta kun ei..

Jos ei ole periaatteita, niin sitten ei ole. Väliäkös tuolla. Jos kerran eivät itse näe tuossa mitään ongelmaa, niin ei varmaankaan ole mikään ongelma artistille, että joku ei arvosta moista toimintaa.

Mun mielestä se vain on helvetin typerää julkaista kokoelmia. Rahallisesti se on takuulla kannattavempaa, kuin olla julkaisematta, joten vaatii aika paljon selkärankaa kieltäytyä moisesta. Ja hyvää otetta levy-yhtiön palleista.
Fantasmic
18.03.2012 22:02:29
Kerrotko nyt tyhmällekin että mikä tuossa on se "ongelma" tai "helvetin typerää"?
Itse kyllä ymmärrän etteivät kaikki ole niin hc-faneja että viitsisivät jokaisen levyn hankkia muutaman suosikin takia joten kokoelma
toiminee heille ja voi sitä kautta avata uusia ulottuvuuksia uudempaan/vanhempaan matksuun... Eikun niin.Eihän kukaan fiksu osta enää koko katalogia kun sen voi warettaakin ilmaiseksi? ;)
allupatukka
19.03.2012 01:17:16

Fantasmic: Kerrotko nyt tyhmällekin että mikä tuossa on se "ongelma" tai "helvetin typerää"?
Itse kyllä ymmärrän etteivät kaikki ole niin hc-faneja että viitsisivät jokaisen levyn hankkia muutaman suosikin takia joten kokoelma
toiminee heille ja voi sitä kautta avata uusia ulottuvuuksia uudempaan/vanhempaan matksuun... Eikun niin.Eihän kukaan fiksu osta enää koko katalogia kun sen voi warettaakin ilmaiseksi? ;)

Ei tuota rahastuksen vastustamista kovin vaikea ymmärtää, tuo on tuollainen naismainen abstrakti inhontunne, kun joku tekee jotain rationaalista ja helppoa saadakseen paljon hyötyä, eikä toimikaan vaikean kaavan kautta. Musiikkipiireissä kun kovin usein bändin tuotantoon ja muuhun tekemiseen suhtaudutaan tunteilla, ei ole mikään ihme, että porukka saa epäloogisia vatsanpuruja kun kultturelli ja rakastettu taideprofeetta haluaakin yhtäkkiä rahaa helposti ja idiootteja riistämällä.

Itse olen vähän kiikunkaakun voiko tätä edes varsinaisesti pelkän rahastuksen piikkiin laittaa, sen verran harvinaista kuitenkin CoB:n kohdalla. Jos rahastuksesta haluaa huolehtia, kannattaa tutustua vaikka Scorpionsin tuotantoon: 18 albumia, 15 kokoelmaa ja 4 livelevyä. Tuo pistää jo vähän hymyilyttämään, eivät ole pojat ihan kulttuuria rikastamassa kuten somalit.
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
Rhapa
19.03.2012 06:35:18
Fantasmic: Kerrotko nyt tyhmällekin että mikä tuossa on se "ongelma" tai "helvetin typerää"?

Koska se vain on typerää niputtaa samoja biisejä eri kansiin joka toisella julkaisulla. En nyt tiedä/muista/jaksa selvittää mikä on bodomin tilanne asian suhteen, joten puhunkin lähinnä yleisellä tasolla. Lähinnä mieleen tulee tuo aiemminkin mainittu Maiden.
Skebameizi
22.03.2012 13:06:33

Kokoelmat ja livet ovat hyvin useasti levy-yhtiön ideoita joihin bändillä ei ole hirveästi sananvaltaa. Monesti tilanne on se, että kokoelma julkaistaan joka tapauksessa, joten bändin on viisaampaa olla yhteistyössä ettei markkinoille työnnetä mitä tahansa sontaa.

Musiikkibisnes on bisnestä siinä missä mikä tahansa muu toiminta jolla halutaan tehdä voittoa. Se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä. Jotenkin tuo vaan aina tuntuu monelta unohtuvan silloin kun kyseessä on kulttuurin ja viihteen tuottaminen. Miksi jättää levy julkaisematta jos tietää, että sillä saadaan tehtyä rahaa?

Siihen en ota kantaa, että onko tuo Bodomin kokoelma turha vai ei, mutta Bestbreeder ei taida edes kuulua bändin viralliseen kataloogiin joten minusta ei ole mitenkään outoa julkaista kokoelmaa 7 studioalbumin jälkeen.
Mad-Mike
22.03.2012 21:28:55
Kokoelmat ovat hyvä juttu vasta bändiin tutustuvalle joka saa kuvan bändin musiikista ostamalla juurikin esim. kokoelman, itse ostan bändiltä kokoelman jos siinä on biisi/biisejä joita ei ole julkaistu koskaan muilla levyillä.

Mutta tuota live-levyjen mollausta en ymmärrä, livelevythän ovat loistavaa kuunneltavaa ja juuri livellä kuulee bändiä "raaimmillaan" ja jos levy on vielä kokonaan samalta keikalta on mukava kuunnella se alusta loppuun.

Ja tiedän kyllä että ilmeisestikin useimpiin live-levyihin on tehty studiossa jälkikäteen esim. yleisön huudot jne mutta live on silti aina live ja mukavaa kuunneltavaa. Siksi toivoisinkin Bodomilta jotain kunnon livepläjäystä taas jossa olisi uudeltakin levyltä kipaleita.
Dreadmonboogaloo
haunted
27.03.2012 09:26:37
Mutta tuota live-levyjen mollausta en ymmärrä, livelevythän ovat loistavaa kuunneltavaa ja juuri livellä kuulee bändiä "raaimmillaan" ja jos levy on vielä kokonaan samalta keikalta on mukava kuunnella se alusta loppuun.

Vähä ot höpötystä tulee:

Just näin. Mä tykkään kans livelevyistä kauheesti, ja aika usein, _ei siis aina_, pändi joka ei livelevyä (videolla tai ilman) markkinoille pukkaa missään vaiheessa, ei välttämättä ole katsomisen arvoinen livenä. On toki poikkeuksia, studiopändit ym erikoiskokoonpanot jotka ei muutenkaan keikkaile.

Livelevyllä mitataan pändin soittokunto, sanon minä. Ja mitä raaempi taltiointi kyseessä, sitä enemmän tykkään. Vertaa Rude Awakening - Rust in Peace Live. Rude on orgaaninen, raaka ja dynaaminen, Rust on kompura, silitelty ja kaunisteltu, Daven lauluista puhumattakaan. Kautta aikain yks parhaita live levyjä on mun mielestä Deathin Live in LA. Saundit on syöpää siinä.

Jottei ihan eksytä aiheesta niin COB tämä tukholman live on hyvää materiaalia kans. Pojat tietää että studio on studio ja stage on stage.
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
Sergei Fallinen
27.03.2012 09:38:26
haunted:

Livelevyllä mitataan pändin soittokunto, sanon minä. Ja mitä raaempi taltiointi kyseessä, sitä enemmän tykkään.

Ei vaan livekeikalla mitataan bändin soittokunto. Ns mainittavan raakoja taltiointeja ei harrasta juuri kukaan, mikä on myös ihan hyvä koska ne on yleensä kuuntelukelvotonta fanikamaa.

Mun kaks senttiä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)