Aihe: Metallica
1 2 3 4 545 46 47 48 49497 498 499 500 501
J.Nikkanen
01.10.2011 15:51:28
Rhapa: Meinasin jo alkaa väsäämään vastinetta kirjoituksellesi mutta päätin ensin etsiä tubesta vähän Nileä. Sehän selvensikin enemmän kuin tarpeeksi. Köh.

Niin, musiikillisesti rajoittuneita löytyy joka genrestä.
"Basson pitää kuulostaa puskutraktorilta. Kun tää on hallussa, niin kasiosaa tallan päältä." -TommiW
Rhapa
01.10.2011 16:04:08
pahaeno: Niin, musiikillisesti rajoittuneita löytyy joka genrestä.

Selvennä toki.
Stradlin
01.10.2011 16:18:07
pahaeno: Niin, musiikillisesti rajoittuneita löytyy joka genrestä.

Joo, musiikillisesti avarakatseisen ihmisen täytyy ehdottomasti tykätä riffeistä riffien perään, muuten on jotenkin rajoittunut.
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
J.Nikkanen
01.10.2011 16:29:50
Rhapa: Selvennä toki.

No tuo "Köh" tuossa Nilessä hetimmiten yhdistyi mulla siihen että ei voi kuunnella koska örinä. Toki voin olla väärässä ja örinä ei tässä kohtaa ole se kompastus, mutta en tiedä sitä.

Metallicalla on tuotannossaan hieman progressiivisempaakin tuotantoa jossa rakenne on kaikkea muuta kuin perinteinen ja riffitellään hetimmiten riffin perään.

Mä en oikeasti tiedä mitä porukka Metallicalta haluaa. Kaippa se on helpointa haukkua kaikkea mitä bändi tekee. Live-kunto bändillä on löysä, mutta mun mielestä DM ja St. Anger saa paljon semmoistakin paskaa niskaan mitä ne eivät albumeina ja Metallica bändinä ansaitse.
"Basson pitää kuulostaa puskutraktorilta. Kun tää on hallussa, niin kasiosaa tallan päältä." -TommiW
Stradlin
01.10.2011 16:31:18
pahaeno: Mä en oikeasti tiedä mitä porukka Metallicalta haluaa.

Joku hyvä biisi ois kiva.
J.Nikkanen
01.10.2011 16:33:41
Stradlin: Joo, musiikillisesti avarakatseisen ihmisen täytyy ehdottomasti tykätä riffeistä riffien perään, muuten on jotenkin rajoittunut.

Ei, siis musiikillisesti avarakatseinen rakentaa biisien rakenteen hienosti omaan päähänsä ja jos joku "kaupallinen" ja "ylisuuri" (ja mitä näitä nyt olikaan?) amerikkalainen bändi ei sitä hienoa kaavaa noudata niin heti on paskaa. Pitäiskös musiikillisesti avarakatseisen sitten digata musiikkia jossa hoilataan kertosäettä ja riffi poltetaan vaikka väkisin kuuntelijan päähän toiston voimalla?
J.Nikkanen
01.10.2011 16:34:27
Stradlin: Joku hyvä biisi ois kiva.

Harmi sinänsä. Ei niitä biisejä taida enään tulla mitkä sulle kelpais?
Rhapa
01.10.2011 16:35:45
pahaeno: No tuo "Köh" tuossa Nilessä hetimmiten yhdistyi mulla siihen että ei voi kuunnella koska örinä. Toki voin olla väärässä ja örinä ei tässä kohtaa ole se kompastus, mutta en tiedä sitä.

Ei, kyse ei ollut örinästä. Puhtaasti subjektiivisesta yleispaskuudesta.

Metallicalla on tuotannossaan hieman progressiivisempaakin tuotantoa jossa rakenne on kaikkea muuta kuin perinteinen ja riffitellään hetimmiten riffin perään.

Kokonaisuus se onkin joka ratkaisee. Sillisalaatti on sillisalaattia.

Mä en oikeasti tiedä mitä porukka Metallicalta haluaa. Kaippa se on helpointa haukkua kaikkea mitä bändi tekee. Live-kunto bändillä on löysä, mutta mun mielestä DM ja St. Anger saa paljon semmoistakin paskaa niskaan mitä ne eivät albumeina ja Metallica bändinä ansaitse.

Tuottajan vaihdos ja biisien säveltäminen ja äänittäminen ajan kanssa. Ei tämä bändi saa hyvää musaa rykäistyä levylle ensimmäisellä otolla.
J.Nikkanen
01.10.2011 16:40:13
Rhapa: Ei, kyse ei ollut örinästä. Puhtaasti subjektiivisesta yleispaskuudesta.

Mielipidehän tuo, yksi muiden joukossa. Kovaa paskaa jos multa kysytään.

Kokonaisuus se onkin joka ratkaisee. Sillisalaatti on sillisalaattia.

Tämähän pätee toki, mutta ei tee DM albumista sillisalaattia.

Tuottajan vaihdos ja biisien säveltäminen ja äänittäminen ajan kanssa. Ei tämä bändi saa hyvää musaa rykäistyä levylle ensimmäisellä otolla.

Ei ollenkaan huono mielipide, ja tässä mä olen kyllä hieman samoilla linjoilla. Tuottajan vaihdos voisi kyllä tehdä bändille ihan hyvää.
Stradlin
01.10.2011 16:49:32
pahaeno: Ei, siis musiikillisesti avarakatseinen rakentaa biisien rakenteen hienosti omaan päähänsä ja jos joku "kaupallinen" ja "ylisuuri" (ja mitä näitä nyt olikaan?) amerikkalainen bändi ei sitä hienoa kaavaa noudata niin heti on paskaa. Pitäiskös musiikillisesti avarakatseisen sitten digata musiikkia jossa hoilataan kertosäettä ja riffi poltetaan vaikka väkisin kuuntelijan päähän toiston voimalla?

Niin että jos ei tykkää viimevuosien Metallicasta, täytyy olla purkkapopista pitävä juntti joka ei vaan tajuu taidetta? Ihan ei nyt pointti tule esille. Ilmeisesti siis kuitenkin Metallicasta tykkääminen on jonkunlainen musiikillisen älykkyyden mittari?

pahaeno: Harmi sinänsä. Ei niitä biisejä taida enää tulla mitkä sulle kelpais?

No näillä näkymin ei, tosin sama se mulle sinänsä on. Tehkööt mitä tykkäävät. Projekti Lou Reedin kanssa kuulosti pitkästä aikaa mielenkiintoiselta, mutta tulos ei tähän asti kuullun perusteella minua miellytä.
J.Nikkanen
01.10.2011 18:13:05 (muokattu 01.10.2011 18:13:31)
Stradlin: Niin että jos ei tykkää viimevuosien Metallicasta, täytyy olla purkkapopista pitävä juntti joka ei vaan tajuu taidetta?

DM on viimeisin Metallica albumi, se ei ole purkkapoppia eikä taidetta.

Ihan ei nyt pointti tule esille.

Ongelma on sinun.

Ilmeisesti siis kuitenkin Metallicasta tykkääminen on jonkunlainen musiikillisen älykkyyden mittari?

Ei ole.

No näillä näkymin ei, tosin sama se mulle sinänsä on. Tehkööt mitä tykkäävät. Projekti Lou Reedin kanssa kuulosti pitkästä aikaa mielenkiintoiselta, mutta tulos ei tähän asti kuullun perusteella minua miellytä.

Niin, mielipiteitä on monia, sinunkin yksi muiden joukossa. Ei sekään missään nimessä mikään absoluuttinen totuus, onneksi.

Ilmeisesti olen puukorva ja tykkään paskasta musasta kun tykkään DM albumista ja uskallan ilmoittaa sen julkisesti.

edit: kirotusvirheet
Stradlin
01.10.2011 18:47:01
pahaeno: Niin, mielipiteitä on monia, sinunkin yksi muiden joukossa. Ei sekään missään nimessä mikään absoluuttinen totuus, onneksi.

Juurikin näin, tätä vähän niinkuin yritin sanoakin tässä.

Kaikki ei tykkää esimerkiksi hassussa järjestyksessä soitetuista hassuista riffeistä, joku toinen tykkää. Kummastakaan ei mitään johtopäätöstä voi vetää, että jompikumpi pitäisi sitten jostain soittolistapopista erityisesti.

Ilmeisesti olen puukorva ja tykkään paskasta musasta kun tykkään DM albumista ja uskallan ilmoittaa sen julkisesti.

No ihan miten vaan, en kyllä tiedä onko täällä kukaan tuohon suuntaan edes vihjannut.
trashjones
01.10.2011 19:13:28
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
J.Nikkanen
01.10.2011 19:59:11
Stradlin: Juurikin näin, tätä vähän niinkuin yritin sanoakin tässä.

Juu, sitähän täällä on yritetty sanoa moneen kertaan.

Kaikki ei tykkää esimerkiksi hassussa järjestyksessä soitetuista hassuista riffeistä, joku toinen tykkää. Kummastakaan ei mitään johtopäätöstä voi vetää, että jompikumpi pitäisi sitten jostain soittolistapopista erityisesti.

Niin, mutta liian usein täällä törmää mielipiteisiin jotka syntyvät liian heppoisin perustein. Onko sitten musiikin kuuntelijat samalla viivalla jos joku on kuunnellut esim. tätä kyseistä orkesteria 6 vuotta ja toinen 16? Vaikea sanoa. (ja tämä oli vain karkea esimerkki mikä ei oikeastaan liity yhtään mihinkään, mutta ihan niinkuin yleisenä heittona, toinen kuulee jatkumon, toinen sillisalaattia)

No ihan miten vaan, en kyllä tiedä onko täällä kukaan tuohon suuntaan edes vihjannut.

No ihan niinkuin sulle sopii.
Rhapa
01.10.2011 20:17:39
pahaeno: Niin, mutta liian usein täällä törmää mielipiteisiin jotka syntyvät liian heppoisin perustein. Onko sitten musiikin kuuntelijat samalla viivalla jos joku on kuunnellut esim. tätä kyseistä orkesteria 6 vuotta ja toinen 16? Vaikea sanoa. (ja tämä oli vain karkea esimerkki mikä ei oikeastaan liity yhtään mihinkään, mutta ihan niinkuin yleisenä heittona, toinen kuulee jatkumon, toinen sillisalaattia)

No voi nyt helvetti sentään. Äkikseltään tulee mieleen 4 keikkaa minkä olen Metallicaa käynyt katsomassa. Kaikki levyt ja lautaset löytyy hyllystä ja kerran päässyt tapaamaankin herroja. Voisin laskea itseni aika pitkäaikaiseksi diggariksi mitä bändiin tulee mutta ei se muuta tuota DM:n paskuutta hyväksi. DM:llä on paljon hyviä juttuja, jotka on kustu tavalla tai toisella. Se ei ole hyvä levy. Mulle se on ihan yksi hailee, jos joku tykkää DM:stä tai tästä loupaskasta. Mutta aika naurettavaahan se on tulla pätemään, että jotkut nyt vain ovat enemmän koulutettuja kertomaan miten se asia oikeasti on.
J.Nikkanen
01.10.2011 22:02:37
Rhapa: No voi nyt helvetti sentään. Äkikseltään tulee mieleen 4 keikkaa minkä olen Metallicaa käynyt katsomassa. Kaikki levyt ja lautaset löytyy hyllystä ja kerran päässyt tapaamaankin herroja. Voisin laskea itseni aika pitkäaikaiseksi diggariksi mitä bändiin tulee mutta ei se muuta tuota DM:n paskuutta hyväksi. DM:llä on paljon hyviä juttuja, jotka on kustu tavalla tai toisella. Se ei ole hyvä levy. Mulle se on ihan yksi hailee, jos joku tykkää DM:stä tai tästä loupaskasta. Mutta aika naurettavaahan se on tulla pätemään, että jotkut nyt vain ovat enemmän koulutettuja kertomaan miten se asia oikeasti on.

No mutta sittenhän sulla on varmastikkin kivastikkin Metallicat hallussa niinkuin haluat tässä komeesti julki tuoda. Mitä tuohon loppuun tulee tuosta pätemisestä niin tää sun tekstin alkuosa on yksi kovimmista pätemisistä tässä ah niin viihdyttävässä ketjussa. Heippa!
bedlam
01.10.2011 22:16:26

Njoo, ittekin aloitin Metallican fanittamisen 23 vuotta sitten ja bändi oli syy siihen, että aloin soittaa kitaraa ja tekemään biisejä. Mutta miksi se muuttaisi uuden levyn hyväksi? Pikemminkin kai se pettymyksestä tekee vielä suuremman, kun kuitenkin vanhoja lempparibändejä.

Ja progressiivisia biisirakenteita? Eikös nuo DM-biisit mene melkolailla säe-kertosäe-meiningillä? Jos introssa ja keskellä tulee muutama paska riffi peräkkäin yhden sijaan, niin ei kai se sitä nerokkaaksi muuta?
http://www.petrified-eye.net
VIPMetal
01.10.2011 22:22:40 (muokattu 01.10.2011 22:23:30)

Vietävä ku hukkasin ite Death Magnetic levyn heti hommattuani. En ehtinyt juuri edes kuuntelemaan, kannet on vieläkin cd-tornissa, mutta itse levyä ei ole sen jälkeen nähnyt. Ja kun takana on jo muuttokin, niin tuskinpa se enää mistään esiin putkahtaa. Lievää off-topiccia... =D

Pakko laittaa Metallica ketjuun omia näkemyksiä kyseisestä orkesterista. Aikanaan serkun c-kasetilta Enter Sandmaniin ja Sad but true:hun ihastuneena, kitaransoiton niistä aloittaneena, tietynlainen fanipojan asema aina tulee säilymään. Muistelen Loadin ilmestyttyä, et nyt haukkas ydinpaskaa. Olenpas sitten myöhemmällä iällä ihan oppinut nauttimaan niistäkin levyistä (Load&Reload). St. Anger oli lievä pettymys, parasta oli ohessa tullut DVD, josta näki herrojen kamoja. Ja tosiaan tuota DM:a en sitten ole vielä paljoa kuunnellutkaan, pitänee ostaa se uudestaan. Mutta onhan Master of puppets, Justice ja Black album törkeän kovia levyjä.
Kirja, kitara ja mies.
Jucciz
01.10.2011 22:52:29 (muokattu 01.10.2011 22:54:09)
VIPMetal: Mutta onhan Master of puppets, Justice ja Lightning törkeän kovia levyjä.

Siksipä ne on ihan hyllyssäkin ostettuina. Debyytti ei ollut aivan huono sekään, mutta nuoruuden raivo(TM) ei ihan riitä kompensoimaan "punalangatonta" ja paikoin tylsää biisimateriaalia - joskin pari helmeäkin joukkoon mahtuu.

Justicen jälkeen levytetty materiaali onkin sitten ollut yhdentekevää.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
VIPMetal
01.10.2011 22:57:43

Jucciz: Lightning

Siksipä ne on ihan hyllyssäkin ostettuina. Debyytti ei ollut aivan huono sekään, mutta nuoruuden raivo(TM) ei ihan riitä kompensoimaan "punalangatonta" ja paikoin tylsää biisimateriaalia - joskin pari helmeäkin joukkoon mahtuu.

Justicen jälkeen levytetty materiaali onkin sitten ollut yhdentekevää.

Mä en pysty bläkkistä vaan ohittamaan, sori. =D
Kirja, kitara ja mies.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)