Booombox 30.09.2011 15:32:13 | |
---|
trashjones: http://www.youtube.com/watch?v=URtVB2kmIgs Olipa kivasti hyvin soitettu orion. E: Tämmösiä kuunnellessa sitä taas muistaa miks se Metallica on se suurin. Tämä oli kyllä hieno. Enpä olekkaan kattellut pahemmin mitään 2011 vuoden livevetoja. yesterday I woke up sucking a lemon |
Rhapa 30.09.2011 15:44:21 | |
---|
Germaniac: Death Magneticissa on hyviä riffejä, mutta on siellä sit aika käppästäkin osastoa kuten My Apocalypsen pääteemat. Riffien alttarilla palvojien kannattaa kuitenkin muistaa että biisit koostuu paljon muustakin kuin niistä. Tuossahan se levyn toiseksi suurin kompastuskivi onkin. Järkälemäisiä kappaleita, jotka ovat vain pullollaan riffejä. Kokonaisuutta ei ole osattu rakentaaa kovinkaan hyvin. Syyttävä sormi heristää tässäkin kohtaa tuottajan suuntaan. Sen suurimman kiven jokainen tietää sanomattakin. Ei, ei lars, senkin perseilijät, vaan miksaus. |
Ziggy Bubba 30.09.2011 16:09:15 | |
---|
Rhapa:Sen suurimman kiven jokainen tietää sanomattakin. Ei, ei lars, senkin perseilijät, vaan miksaus. Suurin ongelma on se, että bändi ei tiedä mitä se tekee, mitä se haluaa. Tuosta johtuvat päättömät sovitukset, miksaukset sun muut. Tuntuu että bändiltä puuttuu todellinen palo hommaan, jota yritetään sitten paikata "rohkeilla" ratkaisuilla, joissa ei lopulta ole mitään ideaa. Yhtenäisen ja hyvin soittavan bändin ei tarvitse kikkailla tuotannolla tai laittaa viittä täysin irrallista introriffiä biisiin, mutta kai Metallican jotain pitää yrittää kun musiikki ei vaan toimi. Jos kavereita tosissaan kiinnostaisi koko homma ns. intohimoisesti, niin se kyllä kuuluisi musiikista. Lopettaisivat ennen kuin kusevat koko perintönsä. |
Rhapa 30.09.2011 16:20:34 | |
---|
sikki-six: Suurin ongelma on se, että bändi ei tiedä mitä se tekee, mitä se haluaa. Tuosta johtuvat päättömät sovitukset, miksaukset sun muut. Tuntuu että bändiltä puuttuu todellinen palo hommaan, jota yritetään sitten paikata "rohkeilla" ratkaisuilla, joissa ei lopulta ole mitään ideaa. Yhtenäisen ja hyvin soittavan bändin ei tarvitse kikkailla tuotannolla tai laittaa viittä täysin irrallista introriffiä biisiin, mutta kai Metallican jotain pitää yrittää kun musiikki ei vaan toimi. Jos kavereita tosissaan kiinnostaisi koko homma ns. intohimoisesti, niin se kyllä kuuluisi musiikista. Lopettaisivat ennen kuin kusevat koko perintönsä. Itse näkisin asian niin, että tehkööt vaikka mitä paskaa tän loun kanssa ja jatkakoot vaikka maailman tappiin saakka musiikin tekoa. Ei siinä mitään menetettävää ole. Hyvällä tuurilla saan vielä kuulla joskus loistavan uuden metallica biisin. Todennäkösesti homman jatkuessa samaan tyyliin siitä ei tosin ole pelkoa. Maailma on täynnä paskaa julkaisevia bändejä, joten ei siinä yksi metallica paljoa paina. Suurin osa musiikkia tekevistä varmaankin uskoo omiin tekeleihinsä ja hyvä niin. Vaikka mun mielestä joku musa on ala-arvoista paskaa (skrillex), niin aika tyhmältä tuntuis kitistä, et lopettais ny ennen ku ittensä lopullisesti nolaa. Se/ne varmaan vaan tekee jotain, mikä niiden mielestä tuntuu hyvältä. Skrillex nyt oli aika huono esimerkki, kun se on pelkkä ripulia. Mut kuiteski. |
Germaniac 30.09.2011 16:58:02 (muokattu 30.09.2011 16:58:34) | |
---|
Mun mielestä noi "päättömät" sovitukset on just plussaa. Vittuun järki mun musiikista. Sitäpaitsi ei noi oikeesti edes niin päättömiä ole. |
Germaniac 30.09.2011 17:03:15 | |
---|
sikki-six: Lopettaisivat ennen kuin kusevat koko perintönsä. Tää on tätä facepalm osastoa. |
Ziggy Bubba 30.09.2011 17:05:47 | |
---|
Germaniac: Tää on tätä facepalm osastoa. Jaa, no perustelepa vielä mikä siinä mättää, niin tätä voidaan kutsua jonkin sortin keskusteluksi. |
Ziggy Bubba 30.09.2011 17:10:18 (muokattu 30.09.2011 17:11:28) | |
---|
Rhapa: Maailma on täynnä paskaa julkaisevia bändejä, joten ei siinä yksi metallica paljoa paina. Suurin osa musiikkia tekevistä varmaankin uskoo omiin tekeleihinsä ja hyvä niin. Vaikka mun mielestä joku musa on ala-arvoista paskaa (skrillex), niin aika tyhmältä tuntuis kitistä, et lopettais ny ennen ku ittensä lopullisesti nolaa. Se/ne varmaan vaan tekee jotain, mikä niiden mielestä tuntuu hyvältä. Skrillex nyt oli aika huono esimerkki, kun se on pelkkä ripulia. Mut kuiteski. En edes tiedä mikä on Skrillex, mutta en tiedä miten loistokas menneisyys heillä/sillä on. Musta siinä ei vaan ole mitään hienoa, että ei tajua lopettaa ennen kuin bändi on huono. Varsinkin kun bändi on ollut niin hyvä. Mutta piimä taitaa olla jo lattialla ja paskat housussa. |
Germaniac 30.09.2011 17:11:25 | |
---|
Mun mielestä on vaan niin huvittavaa aina kun joku puhuu bändien kohdalla jostain "perinnön tuhoamisesta", "itsensä nolaamisesta" ja siitä että pitäis jo lopettaa ja blaa blaa. Varsinkin toi perinnön tuhoaminen on niin hohhoijaa kamaa että voi jeebus. Tehköön bändi X mitä paskaa hyvänsä nykyään, mun mielestä se ei vaikuta millään tavalla vanhoihin levyihin. |
Germaniac 30.09.2011 17:12:54 | |
---|
Rhapa: Itse näkisin asian niin, että tehkööt vaikka mitä paskaa tän loun kanssa ja jatkakoot vaikka maailman tappiin saakka musiikin tekoa. Ei siinä mitään menetettävää ole. Hyvällä tuurilla saan vielä kuulla joskus loistavan uuden metallica biisin. Todennäkösesti homman jatkuessa samaan tyyliin siitä ei tosin ole pelkoa. Maailma on täynnä paskaa julkaisevia bändejä, joten ei siinä yksi metallica paljoa paina. Suurin osa musiikkia tekevistä varmaankin uskoo omiin tekeleihinsä ja hyvä niin. Vaikka mun mielestä joku musa on ala-arvoista paskaa (skrillex), niin aika tyhmältä tuntuis kitistä, et lopettais ny ennen ku ittensä lopullisesti nolaa. Se/ne varmaan vaan tekee jotain, mikä niiden mielestä tuntuu hyvältä. Skrillex nyt oli aika huono esimerkki, kun se on pelkkä ripulia. Mut kuiteski. Plussa tästä. |
Ziggy Bubba 30.09.2011 17:17:16 (muokattu 30.09.2011 17:19:18) | |
---|
Germaniac: Mun mielestä on vaan niin huvittavaa aina kun joku puhuu bändien kohdalla jostain "perinnön tuhoamisesta", "itsensä nolaamisesta" ja siitä että pitäis jo lopettaa ja blaa blaa. Varsinkin toi perinnön tuhoaminen on niin hohhoijaa kamaa että voi jeebus. Tehköön bändi X mitä paskaa hyvänsä nykyään, mun mielestä se ei vaikuta millään tavalla vanhoihin levyihin. Yleensä tosta puhutaan sen takia, että bändi tekee jotain erilaista kuin ennen. Nyt bändi on vaan niin huono ja väsynyt, että en näe musiikin kannalta mitään syytä jatkaa. Vaan enhän minä tätä hommaa päätä, mutta musta toi touhu on jo huvittavaa. Toki ukoilla saattaa olla taloudelliset syyt jotka vaativat jatkamaan (hoho). Tai sitten kaverit eivät vaan osaa/halua tehdä mitään muuta. Vähän kuin Teemu Selänne, mutta hän tekee vaan työnsä seniorinakin hyvin. E: Termit kuten kitinä ja blaa blaa on varmaan syitä miksi tämä ketju tuppaa aina lukkiutumaan. Tämä on keskustelua, ei kitinää enkä minä ole sanonut blaa blaa. Perkele. |
Meadow 30.09.2011 17:39:44 | |
---|
Germaniac: Mun mielestä on vaan niin huvittavaa aina kun joku puhuu bändien kohdalla jostain "perinnön tuhoamisesta", "itsensä nolaamisesta" ja siitä että pitäis jo lopettaa ja blaa blaa. Varsinkin toi perinnön tuhoaminen on niin hohhoijaa kamaa että voi jeebus. Vakuuttava argumentti. |
Ziggy Bubba 30.09.2011 18:03:03 (muokattu 30.09.2011 18:05:45) | |
---|
Germaniac: Mun mielestä noi "päättömät" sovitukset on just plussaa. Vittuun järki mun musiikista. Sitäpaitsi ei noi oikeesti edes niin päättömiä ole. Ne sovitukset on päättömiä suhteessa siihen mikä toimii, ei järjellä ole lopulta paljoakaan tekemistä musiikissa. Mutta riffien järjestys DM:llä kuulostaa suunnilleen arvotuilta, eikä biiseissä ole jatkuvuutta, yhtenäisyyttä. Tämänkin biisin alkuun on tungettu ties kuinka monta riffiä ja "lähtöä": http://www.youtube.com/watch?v=QT35v2SXaqY&feature=related Taitaa olla muuten levyn paras biisi, kertsi toimii. |
Rhapa 30.09.2011 18:19:57 | |
---|
sikki-six:E: Termit kuten kitinä ja blaa blaa on varmaan syitä miksi tämä ketju tuppaa aina lukkiutumaan. Tämä on keskustelua, ei kitinää enkä minä ole sanonut blaa blaa. Perkele. Pahoittelen. En tarkoittanut sitä kuulostamaan "halventavalta" kritiikkiäsi kohtaan. Joku sana vain piti tuohon kohtaan asettaa ja ei nyt oikein muuta tullut mieleen ;) |
Ziggy Bubba 30.09.2011 18:20:44 | |
---|
Rhapa: Pahoittelen. En tarkoittanut sitä kuulostamaan "halventavalta" kritiikkiäsi kohtaan. Joku sana vain piti tuohon kohtaan asettaa ja ei nyt oikein muuta tullut mieleen ;) Oorait eipä mitään, rauha maassa :) |
apropoo 01.10.2011 05:00:29 | |
---|
Meadow: Vakuuttava argumentti. Kuten omasikin, saatana. |
trashjones 01.10.2011 08:40:18 | |
---|
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia |
meitu 01.10.2011 10:24:48 | |
---|
trashjones: http://loureedmetallica.com/news/dragon Jaahas, nyt ois tullu Dragon biisin lyriikat. Oli niin pitkät etten jaksanu ees lukea... "The taste of your vulva, everything on it" "The smell of your armpit" likaiset vanhat miehet.. "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
J.Nikkanen 01.10.2011 14:34:18 | |
---|
Haistakaa kaikki käpy. Minkä vitin takia itketään jostain biiseistä mitkä on "riffiä riffin perään". PÖH. Esim. Nileä diggailen juurikin siksi että biisit runtataan alusta loppuun, riffejä tulee ja niitä menee, biisissä joko on tai ei ole kertosäettä, kunhan tarina kerrotaan. Jos haluaa että biisissä on: -Vahva alkuteema/riffi -Säe yksi -Kertsi -Säe kaksi -Kertsi -Soolo -Kertsi monta kertaa ja fade out... ...niin kuunnelkaa vaikka radio NRJiitä ja tyytykää siihen. Ei välttämättä täällä tartte itkeä "vääränlaisten rakenteiden" perään. Eijole kokonaisuutta.... buhuu... SNORT. "Basson pitää kuulostaa puskutraktorilta. Kun tää on hallussa, niin kasiosaa tallan päältä." -TommiW |
Rhapa 01.10.2011 15:47:30 | |
---|
pahaeno: Haistakaa kaikki käpy. Minkä vitin takia itketään jostain biiseistä mitkä on "riffiä riffin perään". PÖH. Esim. Nileä diggailen juurikin siksi että biisit runtataan alusta loppuun, riffejä tulee ja niitä menee, biisissä joko on tai ei ole kertosäettä, kunhan tarina kerrotaan. Jos haluaa että biisissä on: -Vahva alkuteema/riffi -Säe yksi -Kertsi -Säe kaksi -Kertsi -Soolo -Kertsi monta kertaa ja fade out... ...niin kuunnelkaa vaikka radio NRJiitä ja tyytykää siihen. Ei välttämättä täällä tartte itkeä "vääränlaisten rakenteiden" perään. Eijole kokonaisuutta.... buhuu... SNORT. Meinasin jo alkaa väsäämään vastinetta kirjoituksellesi mutta päätin ensin etsiä tubesta vähän Nileä. Sehän selvensikin enemmän kuin tarpeeksi. Köh. |