Aihe: Keskustelua Iron Maidenista
1 2 3 4 543 44 45 46 47
Kilgore Trout
12.03.2006 10:46:45
Kyllä se syntymävuosi taitaa olla 1956, eli tänään herralla viisikymmentä täynnä. Tämä siis ihan mutuna, yli 20 vuoden Maiden-diggailun ja -tutkimuksen kokemuksella. ;)

Seuraavat viisikymppiset Maiden-leirissä on ensi jouluna, jolloin Davey tulee miehen ikään. Nicko on bändin pojista vanhin, täyttää kesäkussa 54 vuotta.
Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee.
Nyar
12.03.2006 11:05:50 (muokattu 12.03.2006 22:06:45)

Seuraavat viisikymppiset Maiden-leirissä on ensi jouluna, jolloin Davey tulee miehen ikään. Nicko on bändin pojista vanhin, täyttää kesäkussa 54 vuotta.

Humoristista. Real Live/Dead one -levyn kirjasessa on ns. band tree, josta näkee bändin miehistön vaihdokset ja kertoo myös syntymäajat,
eli
Steve Harris 12.3.1957
Dave Murray 23.12.1958
Adrian Smith 27.2.1957
Janick Gers 21.1.1957
Bruce Dickinson 7.8.1958
Nicko McBrain 5.6.1954

lisänä:
Paul Di'Anno 17.5.1959
Blaze Bayley 29.5.1963

Any questions?
I feel safe in Sin City!
ekikoo
12.03.2006 13:11:46
IMDb:n syntymäpäivälistassakin Steve Harris on tänään sen 49
A signature? Oh wait...
kirvesAxe
13.03.2006 13:55:31

Humoristista.

Sitäpä hyvinkin :P

Real Live/Dead one -levyn kirjasessa on ns. band tree, josta näkee bändin miehistön vaihdokset ja kertoo myös syntymäajat,

...josta päivitetty versio löytyy myös Eddie's Archiven välistä. Kyllä se Harris 49 täytti :D
BD "AMMU KOVEMPAA!" "Ei mul oo rahaa. Eiku."
acke
13.03.2006 19:59:12
Oon kuunnellu jo tuota "meidenii" niin kauan, että voin sanoa vaan että kaikki
biisit on prkl.. hyviä!
Ultimaattinen annihilaatio
-Prokitaristi-
14.03.2006 18:21:41
Sitäpä hyvinkin :P

...josta päivitetty versio löytyy myös Eddie's Archiven välistä. Kyllä se Harris 49 täytti :D

Mistäs olet hommannut tuon Eddien Arkistot?
Räbbänä
14.03.2006 20:26:38

Noitahan on melko monessa kaupassa myynnissä? Itse olen nähny usein siinä 100€ hintaan
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
kirvesAxe
14.03.2006 21:16:47

Huutonetistä :P ja on vieläpä ykköspainoskappale ^__^ (olinpas tosiaan onnekas siinä, että alle 80 e huudolla ja 6e posteilla sen sain)
BD "AMMU KOVEMPAA!" "Ei mul oo rahaa. Eiku."
-Prokitaristi-
16.03.2006 17:30:16
Enpä itse kyllä ole ikinä missään (netti)kaupassa nähnyt, mutta enpä pahemmin sivuja selailekkaan turhaan. Mutta varmaankaan jotain Live At Hammersmithia on vaikea kyllä Suomesta ainakin löytää.
ekikoo
31.03.2006 23:28:21
infoisku/
Perkeles, tuli kutsuntakirje tänään ja sinne on mentävä 9. marraskuuta. Säikähdin aluksi ja se tuntui tympeältä, kunnes tarkistin keikkapäivän. Uusi tympeä fiilis tuli siitä että kaverit joiden kanssa olen menossa, joutuvat menemään kutsuntoihin 16. päivä. Tod. näk. yöjunalla heti keikan jälkeen takaisin Ouluun...
/infoisku
A signature? Oh wait...
kirvesAxe
10.04.2006 12:33:11

infoisku/
Perkeles, tuli kutsuntakirje tänään ja sinne on mentävä 9. marraskuuta. Säikähdin aluksi ja se tuntui tympeältä, kunnes tarkistin keikkapäivän. Uusi tympeä fiilis tuli siitä että kaverit joiden kanssa olen menossa, joutuvat menemään kutsuntoihin 16. päivä. Tod. näk. yöjunalla heti keikan jälkeen takaisin Ouluun...
/infoisku

Onnekseni moinen turhuus on jo takana, eipä tule tuosta riskiä. Tosin, muistaakseni jos ilmoittaisi heti etukäteen että on jo sovittua muuta menoa että voiko päivää vaihtaa niin en tiedä, onnistuisiko se... Jos olis vastaava tilanne vastaan tullut eikä olisi suostuttu vaihtamaan, niin olis sitten otettu sakot.
Trooper pelasti minut hiphopilta.
DVD-SOITIN
12.04.2006 19:38:42
Humoristista. Real Live/Dead one -levyn kirjasessa on ns. band tree, josta näkee bändin miehistön vaihdokset ja kertoo myös syntymäajat,
eli
Steve Harris 12.3.1957
Dave Murray 23.12.1958
Adrian Smith 27.2.1957
Janick Gers 21.1.1957
Bruce Dickinson 7.8.1958
Nicko McBrain 5.6.1954

lisänä:
Paul Di'Anno 17.5.1959
Blaze Bayley 29.5.1963

Any questions?

Enhanced-levyjen kansivihkosten tietoihin kannattaa suhtautua pienehköllä varauksella, sillä niissä on toisinaan kirjoitus/asiavirheitä. Steven syntymävuosi tuntuu olevan suuri kysymysmerkki. Monet lähteet sanovat hänen syntyneen 57, bändin virallinen biografia taas antaa luvuksi 56. Itse muistelisin, joskin en ole varma, että Steve on syntynyt vuonna 1956.
BTW, on ryssitty remaster-albumeiden vihkoset kyllä, ainakin osa. Esimerkiksi No Prayer-vihkosessa alkaa kesken Holy Smokea nimibiisin sanat.
foetor ex ore
13.04.2006 10:31:02
Miksei mulle kolahda meideni sitten millään? Judas Priest on vaan niin älyttömän paljon kovempi. Samankokosia bändejähän ne oli 80-luvulla, mut miks Maiden kiertää täpötäysiä areenoita/stadioneita, Priest jäähalleja...?!
Basil79
13.04.2006 13:19:06
Miksei mulle kolahda meideni sitten millään? Judas Priest on vaan niin älyttömän paljon kovempi. Samankokosia bändejähän ne oli 80-luvulla, mut miks Maiden kiertää täpötäysiä areenoita/stadioneita, Priest jäähalleja...?!

Siksi, että Judas Priest ei ole ollut yhtä suosittu sitten 80 luvun alun. Sekin taitaa painaa vaakakupissa, että Maiden tekee edelleen suosittua uutta musiikkia ja pitää itseään enemmän esillä. Ja vaikka se on vain minun mielipide niin onhan se itse musiikkikin Priestiin verrattuna n. 2X parempaa ja sitä on niin paljon sitä hyvää musiikkia. Ehkäpä myös Brucen lauluääni on kuuntelijaystävällisempi kuin Halfordin.

Uutta levyä odotellessa...
Pelsi
13.04.2006 14:45:54
Ja vaikka se on vain minun mielipide niin onhan se itse musiikkikin Priestiin verrattuna n. 2X parempaa ja sitä on niin paljon sitä hyvää musiikkia.

Maidenilla on kyllä paljon enemmän ns. "hittibiisejä" kuin Priestillä, jolla on kyllä aika epätasaisia levykokonaisuuksia. Bändejä on hankala verrata ihan 1:1, koska kuitenkin sen verran erilaista musiikkia tekevät. Itselleni kolahtaa Priest tätä nykyä enemmän, mutta toki Maidenikin lukeutuu suosikkeihini.

Ehkäpä myös Brucen lauluääni on kuuntelijaystävällisempi kuin Halfordin.

Tämä on kyllä totta. Moni varmasti vierastaa noita jatkuvalla syötöllä tulevia falsettikirkaisuja, itsellänikin meni yli vuosi ensikuuntelusta siihen, että rupesi Priest...Live! iskemään toden teolla.

Uutta levyä odotellessa...

Kuin myös.
'It's a far cry from small boys in the park, jumpers for goalposts. Isn't it? Mmmmm. Marvellous.'
ville198
13.04.2006 16:18:47
Ehkäpä myös Brucen lauluääni on kuuntelijaystävällisempi kuin Halfordin.

Hoh, mun mielestä molemmat Bruce ja Halford on samanlaisia falsettikiekujia.
Paul Di'anno sen sijaan...
Seppo_Howitzer
13.04.2006 16:23:25
Voisikohan tuo Maidenin suosio johtua myös siitä etteivät alkaneet tekemään mitään Turbon kaltaista musiikkia vaan tekivät sitä omaa juttuaan.
lapio
13.04.2006 19:55:34

Voisikohan tuo Maidenin suosio johtua myös siitä etteivät alkaneet tekemään mitään Turbon kaltaista musiikkia vaan tekivät sitä omaa juttuaan.

Se on kyllä totta, että Priest on ollut merkittävästi uskaliaampi ja kehittymiskykyisempi bändi sekä hyvässä, että pahassa.
MINÄ OLEN SYÖNYT SEN PIIRAKAN
DVD-SOITIN
13.04.2006 20:22:55

Juuri näin. Toki tyyliuskollisuus voidaan vääntää myös negatiiviseksi, jos niin halutaan. Siinä onkin ikuinen kirous, kuten myös Slayerilla, AC/DC:llä, Motörheadilla...Jotkut hullaantuvat täysin, toiset eivät voi sietää ja sanovat kyseessä olevan saman kappaleen 100 kertaa levyttänyt bändi. No, minulle Maidenin tyyli on uponnut enemmän kuin mikään muu musiikki ikinä, ja fanitus senkuin syvenee.
Mahtavaa päästä todistamaan ensimmäinen oma keikkansa marraskuussa Tampereella, paikassa jossa viime lokakuussa Motörheadin keikalla ollessa ei tullut mieleenkään että sitä vuosi eteenpäin koettaisiin samassa tilassa Iron Maiden.
Maidenia kuulin ensimmäistä kertaa varmaan puolisentoista vuotta sitten, ja minulle kolahti Trooperin, Aces Highin, The Number Of The Beastin kaltaiset hitit, joita kuuntelin poltetulta Best Of The Beastilta. Pian kärpänen puri kovempaa, ja pian oli ensimmäinen aito levy, Seventh Son Of A Seventh Son kourassa.

Tuon kesäisen tapahtuman jälkeen on tullut hankittua kaikki perus studio/live-albumit, ja keräilyharrastus on alkamaan päin. Ensikuulemasta lähtien SSOASS on ollut minulle Se Iron Maiden-albumi, ja kyseessä onkin eittämättä loistava äänite.
Kaikki aikavälin 1980 - 1990 albumit sekä vuoden 2003 Dance Of Death ovat suosikeitani, joiden asema aina vaihtelee SSOASSin pysyessä kumminkin aina ykkösenä. Huonoimman Maiden-albumin tittelin minulta saa ehdottomasti Fear Of The Dark, jolla on kyllä asiallisia aineksia, mutta joka on ryssitty materiaalin liian suuren määrän ja osittain heikoin sävellyksen takia.

Tällä hetkellä kolisee Dance Of Death jälleen, ja erityisesti Gates Of Tomorrow, Paschendale, New Frontier ja Montsegur sykähdyttävät.

Nähdään Tampereella 12.11. Up the irons!
DVD-SOITIN
17.04.2006 13:14:41
Tuli eilen kuunneltua läpi A Real Live Dead One-elävä albumi. Mahtavaa menoa, ja vaikka Bruce, Janick ja miksaus yleensä eivät ole parasta mahdollista, nousee kyseinen äänite silti oman livealbumi-listani ykköseksi.
Real Dead Onelta jyrää Prowler, Where Eagles Dare, The Trooper, Remember Tomorrow ja Hallowed Be Thy Name. Real Liveä taas hallitsee Fear Of The Dark, Bring Your Daughter, Afraid To Shoot Strangers ja The Clairvoyant.
Muutenkin kolahtaa Fear Of The Dark-kiertueen tavara, vaikka itse albumi onkin huono.

1. A Real Live Dead One
2. Live At Donington
3. Live After Death
4. Rock In Rio
5. Death On The Road

Suosikkilivealbuminne? Tarkoitus herättää keskustelua...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)