crestfall 23.07.2012 15:04:37 | |
---|
PsychedelicWarlord: Kokeiltu on.Eipä kuulosta yhdeltäkään Maiden-biisiltä.Olisko esimerkkiä? Totta on, ettei niitä oikeasti ole kovin paljoa, mutta nyt Blood Brothers ja The Evil That Men Do nyt ainakin pomppaavat mieleeni. Lisäksi monissa biiseissä tulee kierto Em | C | D | G-Am, mutta siinä tulee taas tuo Am-sointu lisää. "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
Musta Arkipyhä 23.07.2012 15:09:05 | |
---|
crestfall: Totta on, ettei niitä oikeasti ole kovin paljoa, mutta nyt Blood Brothers ja The Evil That Men Do nyt ainakin pomppaavat mieleeni. Ei kuulosta yhtään kumpikaan biisi oikealta vaikka soittaa tuota sointukuvioita.Sama juttu jos soittaa bassolla nuo nuotit.Ei kuulosta oikealta. Lisäksi monissa biiseissä tulee kierto Em | C | D | G-Am, mutta siinä tulee taas tuo Am-sointu lisää. Sama juttu tässä.Ei oikein mikään Maidenin biisi kuulosta oikealta kun soittaa nuo soinnut.Ei kuulosta ollenkaan samalta.Jotain tuntuis puuttuvan. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Räbbänä 23.07.2012 16:40:21 | |
---|
PsychedelicWarlord: Kokeiltu on.Eipä kuulosta yhdeltäkään Maiden-biisiltä.Olisko esimerkkiä? Kokeileppa Out of the Silent Planetia... ↑↑↓↓←→←→BA |
Musta Arkipyhä 23.07.2012 21:01:48 (muokattu 23.07.2012 21:03:20) | |
---|
Jos nyt on hiukankin soittanut kitaraa tai jopa jotain muutakin niin pitäis tajuta ettei tuo sointuanalyysi Maidenin kohdalla toimi.Väittäsin näin ,että sellainen henkilö joka ylipäätään väittää ,että Maidenin biisejä voi soittaa E-C-D tms. sointukuviolla on pihalla joko a)Maidenin musiikista tai b)Musiikista ylipäätään.En tiedä onko kyse netille tyypillisestä ilmiöstä jossa osa porukkaa seuraa kuin sokea sopulilauma jotain hokemaa vaivautumatta paneutumaan pätkänkään vertaa sen sisältöön? Mene ja tiedä. Joo ja minä olen törmännyt Maidenin nuottikirjaan jossa oli soinnut ja laulumelodiat nuotteina.Arvatkaapa kuulostiko Prowler oikealta? No eipä toki koska 99% informaatiosta puuttui. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Wradlin 23.07.2012 22:07:12 | |
---|
PsychedelicWarlord: Minkä Maiden biisin voi soittaa noilla soinnuilla? Tahtoisin kokeilla. Koitas sellaista kuin The Trooper. |
crestfall 23.07.2012 22:22:02 | |
---|
PsychedelicWarlord: Jos nyt on hiukankin soittanut kitaraa tai jopa jotain muutakin niin pitäis tajuta ettei tuo sointuanalyysi Maidenin kohdalla toimi. Jos nyt on hiukankin opiskellut musiikin teoriaa kitaransoiton ohella, on voinut huomata kuinka lähes kaikki maidenin biisit menevät jossain molliasteikossa, ja perstuntumalta arvioiden n. 95% bändin biiseistä perustuu tämän asteikon I, VI ja VII asteelle. Lisäksi hyvin moni IM:n biiseistä menee luonnollisessa Em-asteikossa, jossa nämä asteet ovat ne edellämainitut Em, C ja D. Älä nyt väitä että rämpyttelet näitä sointuja akkarilla avoimina sointuina ja ihmettelet, että "ei, ei tämä nyt kyllä yhtään aironmeideniltä kuulosta"? :D Kyllä nuo soinnut ovat juuri ne soinnut, joilla Maiden-taika tapahtuu, selitit mitä hyvänsä. "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
StJerky 23.07.2012 22:24:59 | |
---|
PsychedelicWarlord: Jos nyt on hiukankin soittanut kitaraa tai jopa jotain muutakin niin pitäis tajuta ettei tuo sointuanalyysi Maidenin kohdalla toimi. Taitaapi olla urbaani legenda. |
Tigerstedt 23.07.2012 22:44:07 | |
---|
PsychedelicWarlord: Jos nyt on hiukankin soittanut kitaraa tai jopa jotain muutakin niin pitäis tajuta ettei tuo sointuanalyysi Maidenin kohdalla toimi.Väittäsin näin ,että sellainen henkilö joka ylipäätään väittää ,että Maidenin biisejä voi soittaa E-C-D tms. sointukuviolla on pihalla joko a)Maidenin musiikista tai b)Musiikista ylipäätään.En tiedä onko kyse netille tyypillisestä ilmiöstä jossa osa porukkaa seuraa kuin sokea sopulilauma jotain hokemaa vaivautumatta paneutumaan pätkänkään vertaa sen sisältöön? Mene ja tiedä. Joo ja minä olen törmännyt Maidenin nuottikirjaan jossa oli soinnut ja laulumelodiat nuotteina.Arvatkaapa kuulostiko Prowler oikealta? No eipä toki koska 99% informaatiosta puuttui. Denial-PsychedelicWarlord. Soittelehan vaan noilla soinnuilla ja hyräile se laulumelodia siihen päälle niin johan toimii. Blood Brothershan menee ihan täysin Em-C-G-D. Kohta tulet varmaankin sanomaan, että ei se on D/F#. |
Snapo 23.07.2012 23:25:59 | |
---|
Warlord, olet huono trolli. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
JariFlex 23.07.2012 23:45:11 (muokattu 23.07.2012 23:52:08) | |
---|
PsychedelicWarlord: Jos nyt on hiukankin soittanut kitaraa tai jopa jotain muutakin niin pitäis tajuta ettei tuo sointuanalyysi Maidenin kohdalla toimi.Väittäsin näin ,että sellainen henkilö joka ylipäätään väittää ,että Maidenin biisejä voi soittaa E-C-D tms. sointukuviolla on pihalla joko a)Maidenin musiikista tai b)Musiikista ylipäätään.En tiedä onko kyse netille tyypillisestä ilmiöstä jossa osa porukkaa seuraa kuin sokea sopulilauma jotain hokemaa vaivautumatta paneutumaan pätkänkään vertaa sen sisältöön? Mene ja tiedä. Kuunteleppas nyt noi vaikkapa alkajaisiksi ja sitten kerro mielipiteesi uudelleen, että löytyykö kyseisiä sointukulkuja vai eikö?? Em-C-D: Aces High, Hallowed Be Thy Name, The Trooper, Evil that Men Do, 7th Son Em-C-G-D: Blood Brothers, Different World, Out of the Silent Planet, Running Free, These Colours Don't Run, For the Greater Good of God, Wasted Years, jossa vielä se A mukana Snapo: Warlord, olet huono trolli. Tai sitten näin... JIRPPI: mm Korjasin Aivan ;) |
JIRPPI 23.07.2012 23:46:52 | |
---|
JariFlex: Em-C-D: Aces High, Hallowed Be Thy Name, The Trooper, Evil that Men Do, 7th Son Em-C-G-D: Blood Brothers, Different World, Out of the Silent Planet, Running Free, These Colours Don't Run, For the Greater Good of God, Wasted Years, jossa vielä se A mukana Korjasin "Itse olen pohtinut asiaa naisen logiikalla ja mielestäni syynä on ihmisen ahneus. Öljyä pumpataan surutta ja saman koostumuksen omaavaa täyteainetta ei pumpata tilalle. Tämän takia syntyy maan sisälle epätasapaino, joka panee mannerlaatat liikkumaan." - |
blckrs 24.07.2012 09:34:22 | |
---|
Em-C-G-D On siis aika surkea sointukulku kun tosta listasta ainoa hyvä biisi on Wasted years ja siinä on A mukana. Em C D rules. |
Tuomoo 24.07.2012 22:23:01 | |
---|
Vaihdetaanpa hieman aihetta. Metallican sivuilta löytyi uutinen Deep Purple-coveralbumista, johon useat tunnetut artistit ovat antaneet osansa, mukana myös Iron Maiden coverillaan biisistä Space Truckin'. Se vähä, mitä Maiden on coverbiisejä vetänyt, ovat olleet kyllä ainakin minun mielestäni loistavia. Sinkkujen B-puoliltahan noita on löytynyt. |
zombywoof 24.07.2012 22:54:50 (muokattu 24.07.2012 22:55:56) | |
---|
Tuomoo: Vaihdetaanpa hieman aihetta. Metallican sivuilta löytyi uutinen Deep Purple-coveralbumista, johon useat tunnetut artistit ovat antaneet osansa, mukana myös Iron Maiden coverillaan biisistä Space Truckin'. Se vähä, mitä Maiden on coverbiisejä vetänyt, ovat olleet kyllä ainakin minun mielestäni loistavia. Sinkkujen B-puoliltahan noita on löytynyt. Tässä tämä mielipiteiden ero taas tulee esiin. Olen kuunnellut parikymmentä vuotta maidenia sekä heidän coveroimiaan bändejä ja yhtään hyvää coveria en ole maidenilta kuullut. Tämä on vain oma mielipiteeni siis. "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
asa 25.07.2012 14:09:11 (muokattu 25.07.2012 14:11:15) | |
---|
zombywoof: Tässä tämä mielipiteiden ero taas tulee esiin. Olen kuunnellut parikymmentä vuotta maidenia sekä heidän coveroimiaan bändejä ja yhtään hyvää coveria en ole maidenilta kuullut. Tämä on vain oma mielipiteeni siis. Ive got the Fire ja Women in uniform on niiden parhaat koverit. Muut enemmän tai vähemmän turhia. Nuo kaksi rokkaa! UP THE IRONS! |
joonas.666 25.07.2012 16:15:15 | |
---|
asa: Ive got the Fire ja Women in uniform on niiden parhaat koverit. Muut enemmän tai vähemmän turhia. Nuo kaksi rokkaa! +doctor doctor . |
Umpihullu 25.07.2012 16:45:27 | |
---|
asa: Ive got the Fire ja Women in uniform on niiden parhaat koverit. Muut enemmän tai vähemmän turhia. Nuo kaksi rokkaa! Mie kyllä tykään Maidenin covereista, ne kuulostavat niin Maidenilta itseltään aina. Tinneriliisan Massacre kulkee kuin omat ratsulaukat. http://www.youtube.com/watch?v=G3JGCc_qMPU&feature=related Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa! |
StJerky 25.07.2012 18:31:32 | |
---|
asa: Ive got the Fire ja Women in uniform on niiden parhaat koverit. Muut enemmän tai vähemmän turhia. Nuo kaksi rokkaa! Cross-eyed Mary paras. |
blckrs 25.07.2012 23:04:34 | |
---|
|
Tuomoo 07.08.2012 14:58:08 | |
---|
Bruce täyttää tänään 54 vuotta. En onnittele, kun ei se kuitenkaan tätä ketjua lue. Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista. |