![]() 15.03.2011 12:43:41 | |
---|---|
tender.insanity: No kumma juttu. Miksi mulla sitten on myös tuommoinen plektra suoraan Weikathin käsistä, vai hyväksyykö mies plektran, missä lukee kutsumanimensä väärin? Täällä Helloweenia seurattu noin 20 vuotta. Amatööri :-p En mä sua epäillykään, kuhan vaan ihmettelin. Ehkä Weikie on ns.englanninkielinen väännös saksalaisesta lempinimestä tms?? Outoa joka tapauksessa. Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. | |
![]() 07.08.2012 12:03:33 | |
Onpas Helloween luiskahtanut alas. Uusi levy tuloillaan heti vuodenvaihteen jälkeen ilmeisesti. Vähän noin muuten mietityttää, mitäs siellä Helloweenin maailmassa tapahtuu, kun erinäisiä huhuja liikkuu. Aika pienet on piirit, kun miettii Pink Cream 69:ä, Helloweeniä ja Unisonicia/Place Vendomea. Kaikkia näitä ainakin yhdistää tämä Kosta Zafiriou. Miksi kiinnosti kirjoittaa tähän ketjuun niin lueskelin tuossa vuoden vanhoja haastatteluita Kiskeltä ja muutama yllättävä seikka pompsahti esille. Weikath on ilmeisesti yrittänyt kosiskella jotain Kisken kanssa, koska Kiske myönsi Weikathin ehdottaneen tapaamista plus sitten jotain kuullut kiertoteitse. Ja tämä kiertoteitse kuultu juttu oli sellainen, että Helloween olisi halunnut Kisken Keeper Legacylle ainakin joihinkin biiseihin. Itselleni ainakin ihan uusi juttu. Voi olla että teille vanhaa tietoa. Kiske ei edelleenkään lämpene näille, ainakaan vuosi sitten. Melko rankasti Kiske on Weikathille suuttunut sillä ei edelleenkään halua päätä kallistaa siihen suuntaan. Sanoo Weikathin pelailleen niin tylyjä/lapsellisia pelejä Kisken selän takana viimeisinä vuosina Helloweenissä ja sen jälkeen. Väittää myös, ettei halunnut viedä Helloweeniä popmaailmaan. Sanoi kuulemma vain kannustavansa kaikkien tekemään sitä mikä kuulostaa hyvältä. Heittää esimerkkinä, että kukas sen Windmillin kirjoittikaan. Myös se yllättävä seikka, että Kiskeä harmittaa edelleen, että Hansen lähti Helloweenistä ja jopa vähän syytteli tätä siten, että ei tainnut Hansen käsittää mitä heillä oli silloin käsissään. No se on taas tuttua, että Hansenin lähtö hänen mielestään tappoi sen ajan Helloweenin. Kaveruus ja yhteisöllisyys poistui ja tilalle tuli tappelut ja kieroilu. Sanoi aika avoimesti, että olisi halunnut nähdä mihin se Keeper lineup olisi pystynyt. Luultavasti heistä olisi tullut aika iso bändi, kuten hän sanoi. Nykyhelloweeniä hän ei ole kuulemma kuunnellut periaatteesta ja tähän syynä siis Weikath. Miettii kuitenkin, että he ovat ihan eri bändi nykyään ja voisivat käyttää eri nimeä. Lisäksi Steve Harrisin olisi ehkä kannattanut kysyä Kiskeä Maideniin sillä hän sanoi Maiden kytköksistä vain sen, että on aina ollut iso Maidenfani ja, että he eivät koskaan kysyneet. Ja toki sen, että tuskinpa sakemanni olisi siihen bändiin sopinut. Jotenkin hieman sekavan kuvan Kiskestä saa. Tuntuu aika kovastikin haikailevan sen vanhan Helloweenin perään, mutta sitten toisaalta ei halua edes kusta Weikathin suuntaan. On toki onnellinen ja odottavainen Unisonicin suhteen. | |
![]() 07.08.2012 12:22:33 | |
Basil79:Jotenkin hieman sekavan kuvan Kiskestä saa. Tuntuu aika kovastikin haikailevan sen vanhan Helloweenin perään, mutta sitten toisaalta ei halua edes kusta Weikathin suuntaan. On toki onnellinen ja odottavainen Unisonicin suhteen. Hassua, että satuin juuri aloittelemaan ketjua unisonicista, kun ei bändistä tunnu olevan mitään keskustelua. Helloweenin parhaus on aina kulminoitunut itselleni The Time of the Oathiin. Sen jälkeen on tultu alaspäin. Lukuunottamatta sitä yhtä valonilkahdusta.. The Dark Ride. Voi jessus, kun olisi äijät tajunneet pysyä tuolla linjalla eikä alkaa pakottamaan itseään hihhihkanipuputaikatempputeeheehee-linjalle. Itse asiassa en tiedä kumpi noista aiemmin mainituista levyistä on parempi. Molemmat lajityypissään yksinkertaisesti parhautta. | |
![]() 07.08.2012 13:13:51 | |
Rhapa: Lukuunottamatta sitä yhtä valonilkahdusta.. The Dark Ride. Voi jessus, kun olisi äijät tajunneet pysyä tuolla linjalla eikä alkaa pakottamaan itseään hihhihkanipuputaikatempputeeheehee-linjalle. Herra Weikath ei kuulema pitänyt Dark Riden tummasävyisestä linjasta ja halusi viedä bändiä enemmän pupu-linjalle. Weiki kertoi jossain haastattelussa että hän kävi vain soittamassa pakolliset kitaraosuudet studiossa eikä muuten juurikaan osallistunut levyn äänityksiin. Mie tykkään kovasti juuri Dark Ridestä, ehkäpä juuri Weikin pienen panoksen takia. Ei ole mitään Heavy Metal Hamstereita mukana. Whatever you got, I'm against it. | |
![]() 07.08.2012 13:15:18 (muokattu 07.08.2012 13:21:43) | |
Rhapa: Hassua, että satuin juuri aloittelemaan ketjua unisonicista, kun ei bändistä tunnu olevan mitään keskustelua. Helloweenin parhaus on aina kulminoitunut itselleni The Time of the Oathiin. Sen jälkeen on tultu alaspäin. Lukuunottamatta sitä yhtä valonilkahdusta.. The Dark Ride. Voi jessus, kun olisi äijät tajunneet pysyä tuolla linjalla eikä alkaa pakottamaan itseään hihhihkanipuputaikatempputeeheehee-linjalle. Itse asiassa en tiedä kumpi noista aiemmin mainituista levyistä on parempi. Molemmat lajityypissään yksinkertaisesti parhautta. No aloita toki. Itsekin olen odottanut jonkun tekevän aloitteen, kun hakusanalla Unisonic ei ole löytynyt mitään muuta kuin joku keikkamaininta ja sekin listattuna. Siis täällä muusikoiden.netistä. Eihän täällä oikein elä kuin trash legendojen keskustelut, sekä Maiden ja Dream Theather. Sekä pieni kasa uusia bändejä, jotka eivät itselleni oikein maistu muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Kanihatustahihhihii levy on muuten varsin mainio. Ei siinä kauheasti hihitellä minun korvaani. Just a Little Sign, Hell Was Made In Heaven, Liar ja Open your Life noin muutama mainitakseni varsin mainiota heviä ja menee mielestäni ihan kevyesti Dark Riden ja Time Of The Oathin messissä. Tähän kolmikkoon kun lisätään vielä Master Of The Rings niin siinä on Deriksen ajan neljä parasta albumia. Kauheasti en haukkuisi muitakaan. Legacylläkin nippu hyviä biisejä, kuten uusimmallakin. Gambling ja Raw ovat itselleni vähän vähemmän tykätyt. Silti niistäkin löytyy kuunneltavaa materiaalia. Sascha ja Derishän ne Helloweenin pääsäveltäjät tätänykyä ovat. Weikathin biisit tuntuvat olevan järjestäin huonompia levyillä. Harmi tosiaan, että Weikath antoi kenkää Grapowille ja Kuschille. Vaikka ei Saschakaan huono ole. Masterplania voi sitten muuten kuunnella, jos haluaa grapowin ja Kuschin juttuja vielä kuulla. Eikä Jorn Landekaan paska laulaja ole. | |
![]() 07.08.2012 13:52:57 (muokattu 07.08.2012 13:53:47) | |
Jännä muuten miten Helloweenista eronneiden/erotettujen bändit/projektit on järjestään parempia kuin itse Helloween. Esim. Masterplan, GammaRay, Unisonic... ainakin itse olen tätä mieltä. E: Eikä Kiskekään ole tehnyt kuin yhden heikomman levyn, Kiske/Somervillen. Whatever you got, I'm against it. | |
![]() 07.08.2012 14:55:15 | |
CountX: Jännä muuten miten Helloweenista eronneiden/erotettujen bändit/projektit on järjestään parempia kuin itse Helloween. Esim. Masterplan, GammaRay, Unisonic... ainakin itse olen tätä mieltä. E: Eikä Kiskekään ole tehnyt kuin yhden heikomman levyn, Kiske/Somervillen. No tästä voi taas olla montaa mieltä tai varmaan niin montaa kuin on kuulijaa. Gamma Ray ei itselleni maistu(jotain hyvää on), eikä Kisken soolotkaan oikein. Place Vendomea en ole hirveästi kuullut, mutta se kuulostaa lupaavalta, pitänee hommata ne kaksi levyä. Uniosonic taas on vielä yhden levyn tekele ja varsin lupaavalta vaikuttaa, mutta vielä en sitä rankkaisi ohi Helloweenin. Masterplan on ihan mukava, muttei sekään mene ihan Helloweenin ohi. Jos olisivat jatkaneet ekan levyn merkeissä niin olisi luultavasti mennyt ohi. | |
![]() 07.08.2012 15:38:44 | |
CountX: Jännä muuten miten Helloweenista eronneiden/erotettujen bändit/projektit on järjestään parempia kuin itse Helloween. Esim. Masterplan, GammaRay, Unisonic... ainakin itse olen tätä mieltä. E: Eikä Kiskekään ole tehnyt kuin yhden heikomman levyn, Kiske/Somervillen. Tosin Walls of Jericho pieksee kaikki. "Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti | |
![]() 07.08.2012 17:36:03 | |
CountX: Jännä muuten miten Helloweenista eronneiden/erotettujen bändit/projektit on järjestään parempia kuin itse Helloween. Esim. Masterplan, GammaRay, Unisonic... ainakin itse olen tätä mieltä. E: Eikä Kiskekään ole tehnyt kuin yhden heikomman levyn, Kiske/Somervillen. Kyllä Kisken ja Hansenin paras projekti oli Helloween :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 13.09.2012 17:58:28 (muokattu 14.09.2012 09:10:03) | |
Liput myyntiin 14.9. klo 9 http://www.tiketti.fi/0-uutiset/7878 EDIT: Pääsykurpitsa Circukseen hommattuna, 23 vuoden fanituksen jälkeen vihdoin pääsee näkeen livenä :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 17.09.2012 01:22:18 | |
Jotenkin vaikkei jostakin syystä enää tule kuunneltua paljoa yhtään tätä puolta musiikista, niin arvostus näitä herroja kohtaan on hyvin korkeella. Olin aikanaan tuolla ykkösversiolla tuosta kiertueesta ja täytyy sanoa että oli kyllä jäätävä melske käynnissä. Pitäs varmaan lähteä nytkin. | |
![]() 24.12.2012 10:40:57 | |
No vaikka tämä bändi ei nyt ketään tunnu kiinnostavan täällä niin pakko sanoa, että aika kovan biisin ovat pukanneet ulos. Biisin nimi on Nabatea. Ovat myös toisen maistiaisen julkaisseet eli Burning Sunin, mutta tämä oli aika peruskauraa. Nabateassa on hieman raikkaampi ja eeppisempi ote. Kuulostaa hyvältä ainakin minun korvaan ja mätsää ihan pää pystyssä vaikkapa Stratojen Unbreakablen. Minun mielestäni Helloween toki hakkaa Stratot, vaikka heistäkin ihan tykkään. Toki asiasta voi yksi jos toinenkin olla erimieltä niinkuin tästä videostakin. Nabatea: http://www.youtube.com/watch?v=mBpXBbO6o9k | |
![]() 24.12.2012 14:35:34 | |
Basil79: Nabatea: http://www.youtube.com/watch?v=mBpXBbO6o9k Varsin menevä, mutta silti toivoisi Helloweenin keventävän tatsia ja jättävän tuon synkistelyn vähemmälle. Enemmän virnettä! Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. | |
![]() 30.12.2012 16:48:32 | |
No kyllähän tuon Nabatean kuunteli... Mutta se taas johti siihen, että tuli iskettyä time of the oath, master of the rings ja keeperit spotifyhyn ja voi jumalauta kun potkivat pitkästä aikaa. En muistanukkaan, että Helloween oli aikoinaan näin helevetin kova pumppu. Aivan käsittämättömän kovia ralleja, oli pakko ottaa kitara käteen ja alkaa soitteleen mukana. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! | |
![]() 31.12.2012 00:48:05 | |
Mitä tarkoittaa Nabatea? minusta pirun hyvä biisi. | |
![]() 31.12.2012 12:48:54 (muokattu 31.12.2012 12:49:39) | |
Black Baron: Mitä tarkoittaa Nabatea? minusta pirun hyvä biisi. "hän joka kerää napanöyhtää". "Nabatealaiset olivat muinainen kansa, joka asui Arabian pohjoisosassa, Transjordaniassa ja Negevin autiomaassa. Heidän pääelinkeinonsa oli kauppa ja alueen kauppareittien valvonta. Nabatealaisten kuningaskunnan merkittäviä kaupunkeja olivat Petra ja Bostra. Nabatealaisten kukoistuskausi oli kuninkaiden Oboda III:n ja Aretas IV:n hallituskausien aikana (noin vuosina 30 eaa.-40 jaa.). Vuonna 106 Rooman keisari Trajanus liitti nabatelaisten kuningaskunnan Rooman valtakuntaan Arabia Petraean provinssina." wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Nabatealaiset don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
![]() 31.12.2012 19:10:35 (muokattu 31.12.2012 19:19:48) | |
Jos Time ja Master uppoaa niin ihmettelen, jos Dark Rideltä, Rabbitilta tai Legacyltä ei löydy mitään käsittämättömän kovia ralleja. | |
![]() 01.01.2013 12:25:04 | |
Basil79: Jos Time ja Master uppoaa niin ihmettelen, jos Dark Rideltä, Rabbitilta tai Legacyltä ei löydy mitään käsittämättömän kovia ralleja. Saattaapihan noilla ollakin, eipä ole vaan tullut kuunneltua pitkiin aikoihin enää mitään helloweeniä. Muistot siis lähinnä timeltä, masterilta ja keepereiltä. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
![]() 01.01.2013 20:56:18 | |
Oan: Varsin menevä, mutta silti toivoisi Helloweenin keventävän tatsia ja jättävän tuon synkistelyn vähemmälle. Enemmän virnettä! Eipäs. Helloween on ehdottomasti paremmillaan silloin kun mennään tuonne "vakavammalle ja synkemmälle" alueelle. Vaikka herra Weikath kuinka inhoaakin The Dark Ride-lättyä, niin helkkari vieköön, sehän on paras Helloweenilevy koskaan. Joskin Time Of The Oath pistää kyllä komiasti kampoihin. | |
![]() 17.01.2013 15:08:49 (muokattu 17.01.2013 15:46:48) | |
Huhhuh! Tuli kuunneltua levy läpi kokonaan. Onpa Helloween uudistunut ja tyylikkäästi! Tuo sinkkubiisi on levyn huonoimpia biisejä, kakkosraita muistaakseni samaa luokkaa. Kolmosesta eteenpäin sitten alkaakin pärisemään. Parhaat biisit 3,5,6,10. Tämä levy menee ostoon 100% varmasti. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)