Aihe: Stam1na
1 2 3 4 537 38 39 40 4174 75 76 77 78
Costii
24.02.2012 21:03:01
Antti1987: No ei ainakaan tätä. :D En tiedä onko toi munkaan versio oikein, mutta noin olen sen selvästi aina kuullut.

Tätä oli kysytty Stam1nan sivujen vieraskirjassa ja vastaus oli tuo "Katsokaa". Ei se minustakaan siltä kuulosta, mutta varmaan ne itse tietävät mitä biiseissään laulavat ja huutavat.
May all your nuclear weapons rust in peace
Disposable
24.02.2012 21:05:33 (muokattu 24.02.2012 21:05:56)
Kyllä se on "valtikkaa!". Menee parhaiten niihin sanoituksiin. "Valtaa pitävälle heiluttaa sormeaan - valtikkaa!" Jos niinkuin se valtikka olis symboli sille keskarille, tai toisin päin. Tai sitten miten haluatte tulkata.

Edit: jaa että stamp1ot on eri mieltä? no sittenpähän ovat.
"PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH
Meadow
24.02.2012 21:07:33 (muokattu 24.02.2012 21:07:42)
Tavastia palamaan!-kappaleen sanoituksessa kiehtoo juurikin se naiivi kapinahenki ja häpeilemätön haistattelu. Loistava kappale.
Antti1997
24.02.2012 21:16:51
Costii: Tätä oli kysytty Stam1nan sivujen vieraskirjassa ja vastaus oli tuo "Katsokaa". Ei se minustakaan siltä kuulosta, mutta varmaan ne itse tietävät mitä biiseissään laulavat ja huutavat.

Aika jännä. Olen edelleen hyvin skeptinen tätä kohtaan.
J.Nikkanen
24.02.2012 21:24:17
Disposable: Kyllä se on "valtikkaa!". Menee parhaiten niihin sanoituksiin. "Valtaa pitävälle heiluttaa sormeaan - valtikkaa!" Jos niinkuin se valtikka olis symboli sille keskarille, tai toisin päin. Tai sitten miten haluatte tulkata.

Edit: jaa että stamp1ot on eri mieltä? no sittenpähän ovat.

Ei, pysyn kannassani. Se on "Patukkaa", koska K13V dvd.
rakula
24.02.2012 22:13:15
Meadow: Tavastia palamaan!-kappaleen sanoituksessa kiehtoo juurikin se naiivi kapinahenki ja häpeilemätön haistattelu. Loistava kappale.

Tämä.

Ja se kertsi, ai saatana ku naattii.
Linda Lampeniuksella on niin paljon botoxia naamassa, et kun se sulkee silmänsä, sen perseenreikä aukeaa.
Hamsteri Kukkonen
24.02.2012 23:06:01
pahaeno: Ei, pysyn kannassani. Se on "Patukkaa", koska K13V dvd.

Luulen biisissä huudettavan "Tappakaa!", sillä näinhän heiluttelijalle sanoitusten mukaan käy. Ukkojen itsensä antama vastaus saattoi olla sarkastinen viittaus making of -dvd:hen.
Jag ska döda er allt!
Trendkeel
24.02.2012 23:14:44
Nyt kun noihin sanomisiin on päästy, niin mitä sanotaan Pirunpaskan alussa? En ota siitä täysin selvää. Kuulostaa siltä että siinä sanotaan jotain muutakin kuin "Stam1na" ja "Pirunpaska".
kid ego
25.02.2012 07:17:42
tommium: Pexiltä sain taannoin nimmarin mun Ibanezin seiskaan ja text markerilla laittoi. On tallan takana ja jonkin verran on kyllä kulunut soiton mukana pois. Eli jos haluat että pysyy niin katso sellainen paikka kepistä mihin ei kädet ym. hinkkaa pois.

Tai kannattaa ostaa joku soittokelvoton ritsa, mihin kerää ne nimmarit. Mä otin Steve Vain ja Joe Satrianin nimmarit siihen aikaan ainoaan sähkökitaraani, ja hiki oli permanenttitussia vahvempi. Nyt kun kitaroita on enemmän, nimmarikitaran voisi laittaa vaikka seinälle, jos nimmareista saisi jotain selvääkin.
Tämän minä allekirjoitan.
Ragorn
25.02.2012 10:22:51 (muokattu 25.02.2012 10:29:19)
On muuten Lepositeissä Pexin parhaimmat soolot. Muutenkin huippu biisi.

Btw. miten toi verse riffi esim. "Kävelen rinnallasi hengitän ihoasi"-kohdassa kuulostaa niin jännältä, pitääkö/nostaako ne bendiä siinä joka iskun kohalla tai jotain?
Vähän vaikeasti selitetty mut...

EDIT: Ja on tosiaan aika hengittävä albumi, samaan tyyliin kuin VA, tykkään.
Jätkät osaa kyl tehä "omaa juttuaan" ilman että rupee toistamaan itteän, uusiutuu yms... Loisto bändi.
Stiiq
25.02.2012 13:08:45
Ragorn: On muuten Lepositeissä Pexin parhaimmat soolot. Muutenkin huippu biisi.

Sanoisin melkein ainoat hyvät. Itsekin yllätyin jopa Gilmour-henkisestä soitosta, kuulosti todella hyvältä. Muuten Pekka tahtoo aina soittaa turhanpäiväistä diibadaibaa.
Take away obsolete papers, they want me but I don't need them
Sir Jöpötin
25.02.2012 15:35:59
Stiiq: Sanoisin melkein ainoat hyvät. Itsekin yllätyin jopa Gilmour-henkisestä soitosta, kuulosti todella hyvältä. Muuten Pekka tahtoo aina soittaa turhanpäiväistä diibadaibaa.

On muuten improvisoitu studiossa Lepositeiden soolot. Näin sano Hyrde tuolla radio rockin ensisoitossa.
Combustion
25.02.2012 19:56:43
mattitatti: Mua on jääny pari asiaa vaivaamaan tässä levyllä. Alkaako pirunpaska Mikrosta tulevalla pimahduksella vai millä? Voisko olla äänirauta? Kun hyrde sanoo että levy alkaa aa:lla, ja siinä alussakin lauletaan niitä säveliä. Ja sitten tässä valtiaan uusissa vaateissa (http://www.youtube.com/watch?v=3Bk7EjFDsIY) niin mitä kaikka huutaa kohdassa 1:45? ja samaisessa biisissä, mitä hyyrynen laulaa 3:35 kohdassa? Näitä ei lue kansivihossa....

Keskiyön ensisoitossa Hyrde sano että kaikki alkaa aasta, ja että myös Pirunpaska alkaa ääniraudasta lähtevällä aalla.
Uskonut ei tuomari, vaikka yritin selittää
Viui
26.02.2012 00:48:39
Meadow: Tavastia palamaan!-kappaleen sanoituksessa kiehtoo juurikin se naiivi kapinahenki ja häpeilemätön haistattelu. Loistava kappale.

Olen täysin samaa mieltä. Loistava biisi.
J.Nikkanen
26.02.2012 10:27:59 (muokattu 27.02.2012 11:04:50)
Jotain paskoja kuvia tuolla, otettu n. 10 tuntia sitten? Ei osaa sanoa koska väsyttää.

https://www.facebook.com/media/set/ … 6399238&type=3&l=0aaf47000b

edit: Settilista

IRTI ARJASTA, SALO 25.2.

kadonneet kolme sanaa
puolikas ihminen
rabies
väkivaltakunta
hammasratas
jäteputkiaivot
valtiaan uudet vaateet
likainen parketti
nomad
pakkolasku
arveton on arvoton

lääke
tavastia palamaan!
eloonjäänyt
viisi laukausta
kkaarre
26.02.2012 20:26:03

Sä oot oikeassa!
Mun pitäis pitää turpani kiinni.
-HP-
28.02.2012 12:57:13 (muokattu 28.02.2012 13:00:33)
E: Hävis puolet tekstiä, en jaksa kirjottaa uusiks. Arveton on arvoton on aivan mahtava biisi. Ei voi muutakuin tykätä kaikesta siitä kontrastista mitä siitä löytyy.
"...olet maatuvaa MA-TE-RI-AAAA!" -> Pittiin mars!
Immature asshole
Ragorn
28.02.2012 22:22:55
Vähän on laimentunut fiilikset uudesta levystä.
Jäteputkiaivot on menevämpi punk biisi kuin Tavastia, Eloonjäänyt eeppisempi kuin Arveton yms.
Vielä tarttee vähän lisää kuuntelua et voi antaa "lopullisen" tuomion, mutmut.
Disposable
28.02.2012 22:40:34 (muokattu 28.02.2012 22:41:22)
Edit: Double
Disposable
28.02.2012 22:40:50
Ragorn: Vähän on laimentunut fiilikset uudesta levystä.
Jäteputkiaivot on menevämpi punk biisi kuin Tavastia, Eloonjäänyt eeppisempi kuin Arveton yms.
Vielä tarttee vähän lisää kuuntelua et voi antaa "lopullisen" tuomion, mutmut.

Ereyksissäni menin minäkin kuuntelemaan vuoden tauon jälkeen VA:ta, ja kyllähän tuo on selkeästi parempi kokonaisuus. Hyviä biisejä Nocebolla, mutta kyllä Viimeinen Atlantis oli jotain aivan nerokasta. Varsinkin juuri tuo eeppisyyden puute vähän harmittaa; Nomadissa ja Arvettomassa on kaikki eeppisyyden avaimet mutta ne vain ei toimi yhtä kovasti. Saapi nähä josko Nocebo vielä petraisi ajan kanssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)