Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 537 38 39 40 41122 123 124 125 126
John Titor
14.04.2006 13:51:27

Mitenkään yrittämättä dissata tämän foorumin ihmisten taitoja mutta tietyn pisteen jälkeen, kun soittaa tarpeeksi, tulee se tilanne jossa ei tarvitse enää treenata koko ajan. Sitä ei ehkä näin amatöörinäkökulmasta kovin moni käsitä..

Kultaseni, kyllä se täällä tajutaan. Sen verran pitää kuitenkin treenata, että saa asiat soitettua tietyllä pieteetillä. Jos siihen riittää se, ettei treenaa yhtään, niin sitten se on ok, jos siihen vaaditaan 8 tuntia päivässä, niin sekin on ok. Tilanteen mukaan varmaankin mennään.
Mimi
14.04.2006 20:46:42
Sinänsä mulla ei ole mitään jotain Janne Wirmania vastaan, mutta jos joku suitsuttaa miestä maailman parhaana kosketinsoittajana niin kyllä sanon mielipiteeni.

Kerrotko vielä, että kuka täällä väitti Wirmanin olevan maailman paras kosketinsoittaja. Itse ainakin väitin hänen olevan halutessaan sangen taitava soittaja. Maailman parhaasta en puhunut, ja siitä tuolla edellisellä sivulla mainitsinkin.
Antti1987: "Hanuristi on kuulemma punkkari."
Hanuristi: "Antti1987 on kuulemma runkkari."
John Titor
15.04.2006 12:23:19

Kerrotko vielä, että kuka täällä väitti Wirmanin olevan maailman paras kosketinsoittaja. Itse ainakin väitin hänen olevan halutessaan sangen taitava soittaja. Maailman parhaasta en puhunut, ja siitä tuolla edellisellä sivulla mainitsinkin.

Ei tämä mitään henkilökohtaista ollut mihinkään suuntaan, vaan tarkoitin ylipäänsä sitä että jos joku rupeaa miestä yltiöpäisesti suitsuttamaan, oli sitten titteli vaikka piirikunnan nopein tilujeesus, niin jos minulla on eriävä mielipide ilmaisen sen ääneen.

Lähinnä kysymys ei ole niinkään Wirmanin taidoista, vaan miehen asenteesta. Tuntuu että vuosien edetessä mies on huomannut ettei 99% Bodomin keikoilla kävijöistä kuule sitä, mitä sooloihin tunkee. Kunhan on nopeaa ja unikset tulevat suunnilleen ulos, niin riittää. Sen takia mitä pidemmälle Bodomiittien ura on edennyt, sitä huonommin Wirman soittaa keikoilla ja sitä törkeämpiä juttuja se vetää sooloissaan levyillä. Tuntuu että herra jollain tapaa etsii rajaa, jossa suuri yleisö ei enää hyväksy kaikkea mitä koskettimien takana tapahtuu. Niin kauan kuin Bodom tekee hyviä biisejä ja suuren yleisön korvien resoluutio pysyy nykyisellä tasolla, niin voi että, vieläkin voi Janne juoda enemmän olutta ja soittaa enemmän päin helvettiä ja silti se on "coolein synisti ikinä".
Jackson Dinky
15.04.2006 13:27:11
Kultaseni, kyllä se täällä tajutaan. Sen verran pitää kuitenkin treenata, että saa asiat soitettua tietyllä pieteetillä. Jos siihen riittää se, ettei treenaa yhtään, niin sitten se on ok, jos siihen vaaditaan 8 tuntia päivässä, niin sekin on ok. Tilanteen mukaan varmaankin mennään.

Et tainnu sinäkään tajuta.
"Mää en tee millenkkään pämppääjä teineille piisejä!" -SomethingWild
Stratocaster_90
15.04.2006 14:29:45

Nyt pistetään vähän väittelyä: onko hän Warman vai Wirman? Millä perusteella?
Mimi
15.04.2006 15:24:48

Eiköhän tuo Warman ole repäisty jotakuinkin sen takia, kun yhdistää kaksi Warmania (Janne ja veljensä Antti), niin tulee Warmen. Wirman se taitaa oikeammin olla.
Antti1997
15.04.2006 15:27:41

Jos oikeaa nimeä haet niin eiköhän se Wirman ole.
>:| "Oon vissiin oikeasti väsynyt, nauroin äsken näppäimistön Ö-napille kun se on niin hauskan näköinen... :/" -tigerr
Mimi
15.04.2006 15:32:36
Ei tämä mitään henkilökohtaista ollut mihinkään suuntaan, vaan tarkoitin ylipäänsä sitä että jos joku rupeaa miestä yltiöpäisesti suitsuttamaan, oli sitten titteli vaikka piirikunnan nopein tilujeesus, niin jos minulla on eriävä mielipide ilmaisen sen ääneen.

Tämä selvä. Tuo sun edellinen kirjoitus vaan vähän hämäsi asiaa.

Lähinnä kysymys ei ole niinkään Wirmanin taidoista, vaan miehen asenteesta. Tuntuu että vuosien edetessä mies on huomannut ettei 99% Bodomin keikoilla kävijöistä kuule sitä, mitä sooloihin tunkee. Kunhan on nopeaa ja unikset tulevat suunnilleen ulos, niin riittää. Sen takia mitä pidemmälle Bodomiittien ura on edennyt, sitä huonommin Wirman soittaa keikoilla

Tähän asti olen jotakuinkin samaa mieltä. Semmonen tietty nöyryys on tuosta soitosta ajan myötä kadonnut. Harmittaa, että ei ole kunnon vertailukohtaa tuohon livesoitantaan, kun olen vain kertaalleen nähnyt heidät livenä, mutta jotenkin mulle on jäänyt livästi semmoinen "kaliaa ja tilutellaan siinä sivussa" -käsitys (vähän rankka ilmaisu, ehkäpä) koko bändin keikkailusta. Joskus olen kuullut bändiä mainostettavan Suomen parhaana livebändinä, mutta ainakin Ruplalla helmikuussa esiintynyt bändi oli kaukana siitä. Tiedä sitten miten paljon Raatikaisen katkenneet kylkiluut siihen vaikuttivat. Tuo Ruplan keikka oli ihan OK, eikä mitään muuta.

ja sitä törkeämpiä juttuja se vetää sooloissaan levyillä

Hmmm. Kas, kun luulin lukeneeni jostain, että myös synasoolot ovat suurimmaksi osaksi Laihon käsialaa. Osaako kukaan kertoa kuinka asian laita on? Vai meinasikohan toi sitä, että ne kitara-syna unisonotilut on Laihon kynästä? Perhana kun en muista enää mistä tuon joskus luin...
papitsu
15.04.2006 16:14:36
Hmmm. Kas, kun luulin lukeneeni jostain, että myös synasoolot ovat suurimmaksi osaksi Laihon käsialaa. Osaako kukaan kertoa kuinka asian laita on? Vai meinasikohan toi sitä, että ne kitara-syna unisonotilut on Laihon kynästä? Perhana kun en muista enää mistä tuon joskus luin...

Muistelisin että nuo ihan kunnon synasoolot olis ihan Wirmanin omia ja ne semmoset välisoitot ja taustapimputukset ois Laihon tekemiä. Mene ja tiedä sitten.
THV-Klubi #42 | IHFC #5 | S.M.A.K | V.U.K. #9
Doomsayer
20.04.2006 18:40:04
Kyllähän toi Wirmanin touhu on mennyt vähä sellaiseksi, no tiedätte kyllä, kaljaa ja mahdollisimman paljon ääniä kerralla, kuhan vähä menee sinnepäin, ku levyllä on. Toki live-esiintyminen on live-esiintyminen, mutta jokin raja. Levyllä miehen toiminta on mielestäni ihan kelpo hommaa. Tai olihan tuolla mainittu sitäkin, että Janne noita sooloja tekisi tietokoneella... Mutta jotenki en viitsisi uskoa, että näin tekisi ainakaan Bodomin levyillä. No tiedä sitte, mikä on totuus. Voihan olla, että äijä vaan uskottelee kaikille, että se olis pistäny noin paljon ton homman yli. Suurella tuskalla ja omantunnon kolkutuksella joutuu vetään noi keikat vähä niin ja näin...
Paskakitaristit #11
saastara
21.04.2006 20:33:57
Eiköhän tuo Warman ole repäisty jotakuinkin sen takia, kun yhdistää kaksi Warmania (Janne ja veljensä Antti), niin tulee Warmen. Wirman se taitaa oikeammin olla.

Luulenpa, että kyse oli alunperin teinihevarin sanaleikistä (Warman = Sotamies), sillä tuolla nimellähän herra alkupään levyillä esiintyy.. Sitten kuin alkoi ikää karttua, nuoren pojan uhma ja angst kadota, halusi mies lopettaa pelleilyn ja aloittaa esiintymisen oikealla nimellään.. :)
Sinun postimerkkisi palavat.
R2
21.04.2006 22:55:25
Mistä johtuu, että osa niistä, jotka juuri vastustavat inttiä ja sen kurinalaista auktorieettien kumartamista, ovat niin kovia jätkiä, että pitävät niitä kaupunkitaistelureisitaskuja, pilotteja, maastopaitoja-/huppareita,maihareita paukkuvöitä ja tuntolaattareplikoita etc...?
Hautaustoimisto Cannibal & Corpse
mungiisi
22.04.2006 00:18:07
Mistä johtuu, että osa niistä, jotka juuri vastustavat inttiä ja sen kurinalaista auktorieettien kumartamista, ovat niin kovia jätkiä, että pitävät niitä kaupunkitaistelureisitaskuja, pilotteja, maastopaitoja-/huppareita,maihareita paukkuvöitä ja tuntolaattareplikoita etc...?

Mikäs siinä jos tahtoo pitää sellaisia vaatteita? Luulisi että ihmiset käyttävät niitä ihan vain ulkonäön vuoksi :)
luopio
22.04.2006 10:56:48

Mutta miten tämä nyt liittyy Children of Bodomiin?
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
R2
22.04.2006 15:04:14
Mutta miten tämä nyt liittyy Children of Bodomiin?

http://www.mtv3.fi/mn_kuvat/33915/33421.jpg
Hautaustoimisto Cannibal & Corpse
south_of_heaven
22.04.2006 15:12:02
itki south_of_heaven
Drumjamo
22.04.2006 15:14:29

Onkos Laiho vaihtanut tyyliä kenties?
Se nyt vaan on semmosta
Coldman
22.04.2006 20:31:12
Onkos Laiho vaihtanut tyyliä kenties?

Vähän näyttäs siltä.
Get Stoned !
Bonesaw
22.04.2006 20:45:28

Puuttuu vaan puhekupla,jossa lukee "vittu jau"
It´s easier to give up than allways tried to go up. :'(
Parasite
23.04.2006 10:15:33
Muistelisin että nuo ihan kunnon synasoolot olis ihan Wirmanin omia ja ne semmoset välisoitot ja taustapimputukset ois Laihon tekemiä. Mene ja tiedä sitten.

Minä taas muistelisin että nimenomaan päinvastoin.
Tästä aiheestahan minä en varsinaisesti tiedä mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)