Lamonte 28.05.2006 19:50:32 | |
---|
Kyl potkii. Uus levy aukes ja kuulostaa mahtavalta. Ei vittu kun tykkäsin keikastakin mikkelissä, pakko nähdä uusiks. Festareilla sit. Kummallista miten pystyy hurahtamaan johonkin näin kovasti. Mitään muuta kuunnellu viikkoon kuin Stam1naa. Pistetääs linkki kun ei jaksa kattoa löytyykö jo. http://www.youtube.com/watch?v=cdgeiTpeItA |
McNulty 28.05.2006 20:19:07 | |
---|
Kaverin autossa "jouduin" kuunteleen Stam1nan uusinta, enkä voi kun ihmetellä miten he ovat saaneet niin huonot skebasoundit lätylle. Muutenkin laulut ja biisit eivät jaksaneet iskeä sitten millään tavalla. Ei siis ollut minun musiikkiani. Missä tuo levy on äänitetty ja missä se on masteroitu? Auton äänentoistosta ei voinut olla kiinni, sillä Focalin elementit, SPL:n digitaalinen vahvistin ja 2x10" Alpinen subarut kera Alpinen soittimen. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher |
meitu 28.05.2006 20:22:36 | |
---|
Kaverin autossa "jouduin" kuunteleen Stam1nan uusinta, enkä voi kun ihmetellä miten he ovat saaneet niin huonot skebasoundit lätylle. Muutenkin laulut ja biisit eivät jaksaneet iskeä sitten millään tavalla. Ei siis ollut minun musiikkiani. Missä tuo levy on äänitetty ja missä se on masteroitu? Auton äänentoistosta ei voinut olla kiinni, sillä Focalin elementit, SPL:n digitaalinen vahvistin ja 2x10" Alpinen subarut kera Alpinen soittimen. Taitaa Miitrin pajalla olla äänitetty levy, masteroinnista en tiedä mutta veikkaisin Finnvoxia. Itse kyllä tykkäilen uuden levyn soundeista ja biisitkin ovat auettuaan jopa debyyttiä parempaa shittiä. Ne jotka soittaa ne tietää |
Boltsa 28.05.2006 22:10:40 | |
---|
Ekan levyn skeba ja bassosoundit ovat sellaista parhautta että oksat pois. Varsinkin se rouhaiseva basso. Muuten uudempi levy on kivempi soundillisesti. sitä demoa koskaan tuu... |
Executioner 28.05.2006 22:38:27 | |
---|
Kaverin autossa "jouduin" kuunteleen Stam1nan uusinta, enkä voi kun ihmetellä miten he ovat saaneet niin huonot skebasoundit lätylle. Muutenkin laulut ja biisit eivät jaksaneet iskeä sitten millään tavalla. Miulla kävi vähän samalla tavalla. Se kitarasoundi on vaan jotenkin säksättävä etenkin dempatessa, siinä ei ole sitä potkua ollenkaan. Muutenkin jotenkin liian "popit" soundit. Biiseihin en muutamaa kuuntelukertaa enempää ole vielä syventynyt. Vaikuttaa vähän liian monimutkaiselta näin yksinkertaiselle ihmiselle, vaikka kyllä sieltä se lemiläinen sekopäisyys paistaa läpi ja saa olon tuntumaan hieman kotoisammaksi. |
Berserkki 29.05.2006 16:42:12 | |
---|
Tulee joistakin uudenlevyn biiseistä mieleen ihan Stone. "joo, totta kai uskon Jumalaan. Kenen te luulette kaljan keksineen?" Zakk |
thrashmetallisti 29.05.2006 17:57:24 | |
---|
Tulee joistakin uudenlevyn biiseistä mieleen ihan Stone. Tulee kyllä, riffeistä. Ekan levyn ristiriidan riffit vasta toivatkin mieleen. Pidän biisistä kovasti. Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted |
Samu S. 29.05.2006 19:35:10 | |
---|
On kyllä kolahtanut toi levy nyt niin hiton kovaa, ettei mikään pitkään aikaan. Oon ihan pähkinöinä ton kanssa. Rupeen stalkkaan Hyyrystä. |
psj 29.05.2006 19:51:05 | |
---|
Miulla kävi vähän samalla tavalla. Se kitarasoundi on vaan jotenkin säksättävä etenkin dempatessa, siinä ei ole sitä potkua ollenkaan. Muutenkin jotenkin liian "popit" soundit. Itselläni taas ei kitarasoundien kanssa ole mitään ongelmia mutta bassarisoundi tökkii välillä. Ihme lätinää. Itse levystä: sehän on ihan pirun kova, huomattavasti kovempi kuin eka ja ekakin on sentään loistava. Biiseistä Suhdeluku ei ole vielä iskenyt oikein, muista biiseistä ei ole mitään pahaa sanottavaa. Erityisesti Vapaa maa ja Likainen parketti toimivat tällä hetkellä, nuo esiin nousevat biisit kyllä vaihtuvat joka kuuntelukerralla. Lähes täydellinen levy siis kyseessä. "Trouble with dreams is they don't come true" Eels - Trouble With Dreams |
Mufasa 30.05.2006 14:23:20 | |
---|
Tää on ihan häiriintynyttä musiikkia. Mulle tuo laulu ei vaan iske, ei sitten millään. Kevyt on askel kuoleman, sillä elämä on raskas taakka kantaa. |
nahkalipsi 30.05.2006 14:34:19 | |
---|
Tää on ihan häiriintynyttä musiikkia. Mulle tuo laulu ei vaan iske, ei sitten millään. Tutustu samalla sanoihin, alkaa iskemään ;) Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you |
Matjardo 30.05.2006 14:37:08 (muokattu 30.05.2006 14:37:23) | |
---|
Tää on ihan häiriintynyttä musiikkia. Mulle tuo laulu ei vaan iske, ei sitten millään. Sanat on isossa osassa tosiaan. Ja tuo lievä häiriintyneisyyshän se on yksi stampion tunnusmerkkejä. Two beers or not two beers? |
discominister 30.05.2006 14:54:42 | |
---|
Itse en kyllä tykkää, miten tuossa uuden levyn sanoituksissa on toistoa. esim. "Ruokaa, ruokaa, ruokaa, ruokaa" Niitä on liikaa! Ekan levyn sanoitukset upposi minuun muutenkin. Siinä oli sitä jotain. |
ozmo 30.05.2006 14:59:47 | |
---|
En jaksa nuita edellisiä hirveästi selailla, varsinkin kun tästä bändistä alkaa uhkaavasti tulla mnetin Tool kakkonen, eli nillin nillin vaan jos tästä on jo joku maininnut. Eli se Viisi laukausta päähän biisin puhekohta... "komission mukaan... yms" Vittu et menee hermot aina kun sen kuulee! Mielestäni pilaa hyvän biisin, on vain niin ärsyttävän kuuloinen. Hienoja riffejä ja ideoita tolla levyllä on paljon, mut jotenkin vaan mulle jää tosta lätystä sellainen fiilis et nämä kaverit kaipaisivat kipeästi jonkun kusipää tuottajan sanomaan tarvittaessa et "hei jätkät, nämä pätkät ei tosiaankaan jää levylle tällaisenaan". Be nice to females, give a bitch a hug!
Pro Ulrich säätiö#1 |
Tunttone 30.05.2006 15:58:14 | |
---|
Tosi kova bändi kyseessä. Kolahtanu itellä tosi kovaa tuo eka levy. Pakko ostaa se uus. pakko... pakko...pakko... tissit |
marke- 30.05.2006 16:27:22 | |
---|
Tool 2-threadi. Niinno. Ihmiset näkee asioita eritavalla. Jos heppu x on ns. "jalat maassa" -tyyppiä, niin ei sitä yleensä kiinnostaa mikkään musiikin ulkoset jutut ja yhtäläisyydet kuun kiertoradan kanssa. Tarviiko silti näiden jalat maassa tyyppien käydä kertomassa kun ne on "tajunnu" jotain että 'tää on vaan rokkia' ja mietiskelijät on "pellejä"? Mun mielestä stam1nan uudet kymmenen käskyä on parasta kun sitä cd-tä paistaa pannulla kevyellä lämmöllä, ja sen jälkeeen hieroo munaan. Tulee parhaat vibat. Oon maksanu siittä 18.90 ja saan sillä näin tehä jos huvittaa. Toisaalta hommassa on sellanenkin pointti että jos hieron sitä munaan, niin vittuilua aiheesta kannattais myös sietää. Samoin ei kannattais Tool-fanien ihmetellä jos joku naureskelee niiden jutuille, kun ne säätää jotain biisejä päällekkäin. Parasta Stam1nassa on minusta se rehti asenne (öö?) ja materiaalin hiomattomuus. Se on jotenkin niin 'särmikästä' tai muuta paskaa. On todella hienoo kuunnella välistä musaa joka ei yritä tyrkytellä mitään kovin erikoista tai vuosia hiottua kamaa. Onpahan vain koukeroista metallia hyvillä riffeillä ja kertseillä. Seksi |
ANtTIKRISTUS 31.05.2006 01:00:32 (muokattu 31.05.2006 01:03:44) | |
---|
Kuuntelinpa tässä kerran Uudet Kymmenen Käskyä läpi. Oikein mitään ei päähän jäänyt lukuunottamatta satunnaisia kohtia, mutta eipä mitään, ihan hyvältä joka tapauksessa kuulosti. Mulla tuli paikoitellen mieleen aika vahvasti Devin Townsend. Etenkin aloitusbiisissä ja Viisi Laukausta Päähän kappaleessa se yksi riffi on kuin suoraan yhdestä Townsendin biisistä, nimeä en nyt muista. Muitakin yhteneväisyyksiä olin kuulevinani, mutta loppupeleissä aika kaukana Townsendin kamasta ollaan. Enemmän tässä on vaihtelua ja teknisyyttä. Soundit oli kyllä aika munattomat mielestäni, mutta osasyyllinen voi olla paskat kuulokojeet joita käytän tällä hetkellä. Lisäksi vieroksun suomenkielistä laulua, mutta tämä taitaa olla vain tottumuskysymys sillä kuuntelen aika vähän suomeksi laulavia bändejä. Kuitenkin mukavan teknistä soitantaa joka ei kuitenkaan tuntuisi nakertavan kuunteluintoa, sillä soitto ei kuitenkaan kuulosta miltään taitojen esittelyltä. Suomesta saisi tulla enemmänkin tämän tyylistä jytkettä, ainakin itse ottaisin mielenkiinnolla vastaan. Ja pitääpä vakavissaan harkita tämänkin levyn ostoa. E: Mainittakoon vielä, että mullakaan tämän tyylinen laulu ei tunnu oikein nappaavan. Enkä usko, että lyriikoiden lukeminen asiaa auttaa, sillä en koskaan lue/kuuntele sanoituksia. Ei yksinkertaisesti kiinnosta. Mulle laulu on vain instrumentti siinä missä muutkin soittimet. EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Torniojaws 31.05.2006 01:40:37 | |
---|
Etenkin aloitusbiisissä ja Viisi Laukausta Päähän kappaleessa se yksi riffi on kuin suoraan yhdestä Townsendin biisistä, nimeä en nyt muista. Uudet kymmenen käskyä = Dire Viisi laukausta päähän = Detox |
MrHands 31.05.2006 01:59:44 | |
---|
Kuuntelen tän levyn nyt tai unen jälkeen. Haukun sitä sitten tohon alle tulevassa viestissä. |
ANtTIKRISTUS 31.05.2006 02:27:46 | |
---|
Uudet kymmenen käskyä = Dire Viisi laukausta päähän = Detox Juuh... niinpä olikin. Lieneeköhän nämä vaikutteet imetty aivan tarkoituksella? Eli onko tässä joku kunnianosoitus juttu takana? EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |