Aihe: Stam1na
1 2 3 4 536 37 38 39 4074 75 76 77 78
besamme
23.02.2012 17:58:20
No tänään sitä sitten pääsee vihdoin keikalle kuulemaan uusia viisuja.
Ja huomenna turussa uudestaan(:

Levy ei kyllä oo kieltämättä niin säväyttävä kuin edelliset ovat olleet.
Kattoo nyt, miten uutukaiset livenä taittuvat.
Ukkojen live energia on kyllä ollut sitä tasoa, että ihan sama mitä biisejä vetävät.

Koko noceboa on varmaankaan turha oottaa kuulevansa.
Myslipatukka
24.02.2012 01:36:28 (muokattu 24.02.2012 11:04:53)
Viddu mikä keikka oli porissa. Kevyesti paras keikka jolla olen koskaan ollut! Aivan uskomaton meno.

Settilista oli tälläinen jos jotakuta kiinnostaa (ei soittojärjestyksessä kylläkään):
K3S
VUV
Väkivaltakunta
Puolikas ihminen
Tavastia palamaan!
Nomad
Ei encorea
Arveton on arvoton
Likainen parketti
Rabies
Pirunpaska
Hammasratas
Pakkolasku
Jäteputkiaivot
Kaksi reittiä yksi suunta

Saatoin unohtaa jonkun biisin.
VeeKoo
24.02.2012 09:45:16 (muokattu 24.02.2012 09:46:15)

Myslipatukka: Settilista

No jos tuo on setti koko kiertueen, nii pienoisena pettymyksenä tulee Joensuun kolme keikkaa. Arkkitehti, Muuri, Ristiriita, Merestä maalle...?

Mut eihän tietenkää kaikkia voi miellyttää, ja uutta levyä pitää toki jauhaa. Mutta on kyllä outoa kun b- luokan Pirunpaska tai Rabies vie huippubiiseiltä aikaa..
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "
Hamsteri Kukkonen
24.02.2012 10:05:56
Jaahas, tänään Äxään kärkkymään. Ajattelin ottaa nimmarit kitaraan, osaisiko joku neuvoa minkälaista tussia kannattaa käyttää?
Jag ska döda er allt!
Myslipatukka
24.02.2012 11:04:18
VeeKoo: No jos tuo on setti koko kiertueen, nii pienoisena pettymyksenä tulee Joensuun kolme keikkaa. Arkkitehti, Muuri, Ristiriita, Merestä maalle...?

Mut eihän tietenkää kaikkia voi miellyttää, ja uutta levyä pitää toki jauhaa. Mutta on kyllä outoa kun b- luokan Pirunpaska tai Rabies vie huippubiiseiltä aikaa..

Nojuum puuttuuhan tosta listasta biisejä joita olisin itekin halunnut kuulla mut nyt kävi näin. Sellanen mielikuva mulle jäi että Hyrde olisi jossain vaiheessa sanonut että vaihtelevat hieman settilistaa kiertueen jatkuessa, että toivossa o hyvä elää.
d3monilaama
24.02.2012 11:38:11
HulluNieminen: Jaahas, tänään Äxään kärkkymään. Ajattelin ottaa nimmarit kitaraan, osaisiko joku neuvoa minkälaista tussia kannattaa käyttää?

Permanenttitussi mulle tulee ensimmäisenä mieleen, jos haluat, että se nimmari pysyy.

Uudesta levystä muutama sananen. Yhtään paskaa biisiä ei kiekkolle taaskaan ole eksynyt, mutta Nomad ei ainakaan vielä toimi muiden tapaan. Englanti särähtää korvaan ja instrumentaaliosioista mieleen tulee lähinnä jotkut roolipelit, esim. WOW tai RuneScape tms. En tiedä kuinka tää on mahdollista, mutta ei hyvä, koska mä en noiden pelien suurin ystävä ole.

Alkuhämmenyksen yli kun pääsin, Pirunpaska osoittautui ihan loistavaksi ralliksi. Ajattelin tähän kohtaan kirjoittaa muista ylitse muiden nousevista biiseistä, mutta tajusin, että niitähän onkin koko levy, sitä Nomadia lukuunottamatta. Ei Encorea ei ole vielä ihan niin hyvin auennut kuin muut, mutta viime kuuntelukerta antoi jo merkkejä siitä, että seuraavalla pärähtää.
Naiset on hyviä. Niitä on keskimäärin mukavampi panna kuin miehiä.
J.Nikkanen
24.02.2012 12:06:53
d3monilaama: Ajattelin tähän kohtaan kirjoittaa muista ylitse muiden nousevista biiseistä, mutta tajusin, että niitähän onkin koko levy, sitä Nomadia lukuunottamatta.

Puolikas ihminen. Rabies. Lepositeet. Arveton on arveton.

Nuo nousevat mulla muiden yläpuolelle, pari keskikastin biisiä ja häntäpäässä Tavastia-punkrock sekä se lontoonkielinen värssy.

Kokonaisuutena ei ainakaan vielä yllä Viimeinen Atlantis-levyn tasolle. Saas nähdä kuin käy, koska kesti jonkinkin aikaa että tuo Atlantis nousi tuolle kärkipaikalle meikeläisen listalla.
d3monilaama
24.02.2012 12:22:23 (muokattu 24.02.2012 12:23:19)
pahaeno: Kokonaisuutena ei ainakaan vielä yllä Viimeinen Atlantis-levyn tasolle. Saas nähdä kuin käy, koska kesti jonkinkin aikaa että tuo Atlantis nousi tuolle kärkipaikalle meikeläisen listalla.

Viimeinen Atlantis on kyllä ihan huikea levy. Ei tämä Nocebo sen tasolle yllä, tuntuu jotenkin, että tästä puuttuu sellainen tietynlainen eeppisyys ja vaikuttavuus. Fiilikset on vieläkin samat kuin kutakuinkin kaksi vuotta takaperin, kun Atlantista täällä hehkutin: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=9158639

Arveton on arvottoman kertosäkeet on ehkä ainoat kohdat tällä uudella, jotka lähentelee niitä fiiliksia, joita V1A mussa nostattaa.
Naiset on hyviä. Niitä on keskimäärin mukavampi panna kuin miehiä.
tommium
24.02.2012 13:52:11
HulluNieminen: Jaahas, tänään Äxään kärkkymään. Ajattelin ottaa nimmarit kitaraan, osaisiko joku neuvoa minkälaista tussia kannattaa käyttää?

Pexiltä sain taannoin nimmarin mun Ibanezin seiskaan ja text markerilla laittoi. On tallan takana ja jonkin verran on kyllä kulunut soiton mukana pois. Eli jos haluat että pysyy niin katso sellainen paikka kepistä mihin ei kädet ym. hinkkaa pois.
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
besamme
24.02.2012 14:25:35 (muokattu 24.02.2012 14:30:41)
Myslipatukka: .
Nomad, Ei encorea

Noi meni iteltä kyllä täysin ohi. Nomad ei vaan toimi ja koko biisi tuntuu lähinnä vaivaannuttavalta.
Tosin syytä oli siinäkin, kun sai keskittyä siihen että koska joku tyrkkää kumoon. Helvetin pässiä toimintaa eräiltä pittaajilta siinä. Onneks ei käynyt mitään.

Keikka itsessään oli jo varsin tykkiä, tosin ruuvia on varmasti vara kiristää.
Kattotaan illalla sit(:

edit. ja arveton on arvoton oli juuri oikea biisi lopettaa keikka, energinen, jäi hyvä fiilis...
UltimateGreedo
24.02.2012 14:42:06

VeeKoo: No jos tuo on setti koko kiertueen, nii pienoisena pettymyksenä tulee Joensuun kolme keikkaa. Arkkitehti, Muuri, Ristiriita, Merestä maalle...?

Stam1nan kommenttipalstan perusteella nuo setit saattavat vaihdella. Tänään Turkuun. Jiihaa! Toivottavasti soittavat uuden levyn ehdottoman ässäbiisin eli Lepositeet.
hullu_ukko
24.02.2012 15:12:23
Jos sitä kokeilisi käydä tässä levyn läpi biisi biisiltä.

Pirunpaska

Aakkoslaululeikit kuulostavat ihan hauskalta, biisi on muutenkin aivan toimiva sävellyksellisesti. Pari hieman ärsyttävää sanavalintaa, mutta muuten aivan tarttuva kappale.

Valtiaan Uudet Vaateet

Tykkään erityisesti kertsistä ja väliosasta, niin perinteistä Stam1naa kuin vain voi olla. Synat istuvat tuohon kertsin taustalle oikein hyvin.

Tavastia Palamaan!

Tämän mä jo sanoinkin, mutta menköön. Hyvä sävellys pilattu paskalla sanoituksella, joka olisi voinut aivan hyvin jäädä siihen hylättyjen koriin, josta Barresi Soundin jutun mukaan tuon biisin kaivoi levylle päätyvien joukkoon.

Puolikas Ihminen

Levyn parhaimmistoa sävellyksellisesti, "Eheytyä" on ehkä vähän ärsyttävä sana, mutta enpä mä siihen parempaakaan vaihtoehtoa oikein kuitenkaan keksi.

Aivohalvaus

Ei oikein mitään erityistä mielipidettä tästä. Sellainen ihan kiva biisi, joka tuntuu vähän hukkuvan tuonne levyn keskivaiheille.

Rabies

SYL, ei oikein muuta sanottavaa. Hyvä biisi, väliosa (Kissa tuo kuolleen oravan ovelle jne.) soi päässä jatkuvasti.

Lepositeet

Helvetin hyvä biisi, sävellyksellisesti ja sanoituksellisesti.

Nomad

Jälleen hyvä sävellys pilattu englanninkielisellä tekstillä, joka ei jostain syystä tunnu oikein istuvan Hyrden suuhun. Varmaan tällekin löytyy omat diggarinsa ja voihan se olla kova sana ulkomaille pyrittäessä, mutta mulle se on lähinnä yksi levykokonaisuutta rikkova tekijä.

Ei Encorea

Alkuun levyn lopetuskaksikko jäi omissa kuunteluissa syystä tai toisesta hieman vähemmälle kuuntelulle. Säkeistöriffi on aivan parasta, erityisesti kahden ensimmäisen säkeistön sanavalinnat pistävät hymyilyttämään. Levyn parhaita biisejä.

Arveton on Arvoton

Myöskin levyn parhaiden biisien joukossa. En tiedä miksi, se vaan on.
Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia
mattitatti
24.02.2012 17:24:58
Mua on jääny pari asiaa vaivaamaan tässä levyllä. Alkaako pirunpaska Mikrosta tulevalla pimahduksella vai millä? Voisko olla äänirauta? Kun hyrde sanoo että levy alkaa aa:lla, ja siinä alussakin lauletaan niitä säveliä. Ja sitten tässä valtiaan uusissa vaateissa (http://www.youtube.com/watch?v=3Bk7EjFDsIY) niin mitä kaikka huutaa kohdassa 1:45? ja samaisessa biisissä, mitä hyyrynen laulaa 3:35 kohdassa? Näitä ei lue kansivihossa....
"It's better to burn out than to fade away"
UltimateGreedo
24.02.2012 18:01:35

mattitatti: Mua on jääny pari asiaa vaivaamaan tässä levyllä. Alkaako pirunpaska Mikrosta tulevalla pimahduksella vai millä? Voisko olla äänirauta?

Kyllä se ääniraudalta kuulostaa. Toinen mikä tulee mieleen on kellopeli, mitä Kake ja Emil (?) soittivat dokkarissa.
Costii
24.02.2012 18:12:30
mattitatti: niin mitä kaikka huutaa kohdassa 1:45?

"Katsokaa".
May all your nuclear weapons rust in peace
J.Nikkanen
24.02.2012 20:05:43
Salon keikalle taitais olla lippuja vielä vapaana, eikä sinänsä ihme, tuppukylähän tää Salo on.
RainingRedPaint
24.02.2012 20:19:10
Costii: "Katsokaa".

Mä kuulen aina että "Tappakaa" tai kuulin.
J.Nikkanen
24.02.2012 20:33:11
RainingRedPaint: Mä kuulen aina että "Tappakaa" tai kuulin.

En kyllä "s" kirjainta kuule siinä huudossa. "Tappakaa" olis jotenkin lähempänä mutta ei siitä oikein tolkkua ota.
Antti1997
24.02.2012 20:48:25 (muokattu 24.02.2012 20:50:09)
Mun mielestä se huutaa "valtikkaa".

"Katsokaa".

No ei ainakaan tätä. :D En tiedä onko toi munkaan versio oikein, mutta noin olen sen selvästi aina kuullut.
J.Nikkanen
24.02.2012 20:55:45
Antti1987: Mun mielestä se huutaa "valtikkaa".

Patukkaa?

Virhe! Tyhjä tai liian tupla-mainos kirjoitus!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)