Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 536 37 38 39 40122 123 124 125 126
muirinen
12.04.2006 12:11:09 (muokattu 19.04.2006 13:07:30)
kyllä se wirman soittaa osaa.. johtuuko noi sen ajottaiset taimissa pysymättömyydet ja muut mokailut keskittymiskyvyn puutteesta tai jotain? mutta on kuitenkin mielestäni ihan huippu.. warmenia ku on tullu kuunneltua, ja cobia tietenkin myös, ja sen perusteella mun mielipide on että tyyppi on erittäin kovatasonen "hiippari"..
Jzci
12.04.2006 16:18:14

johtuuko noi sen ajottaiset taimissa pysymättömyydet ja muut mokailut alkoholista tai jotain?

Varmasti ainakin osittain. Ainakin keikalla tuntuu miehelle aika hyvin maistuvan.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Cirya
12.04.2006 20:00:58
alkoholista

Varmasti ainakin osittain. Ainakin keikalla tuntuu miehelle aika hyvin maistuvan.

Juu onha se fiksumpaa juoda ne keikkapalkkakaljat ennen keikkaa ja sen aikana, kun keikan jälkeen...
Stratocaster_90
13.04.2006 07:37:31

Niin siitä tulikin mieleen, että ovatko CoBin jäsenet yhtään normi henkilöä rikkaampia tällä hetkellä? Ne meinaan uskomattamon suosittuja ulkomailla. Voisiko joku kertoa muten mitä kaikkia palkintoja Bodom on voittanut? Entä Laiho?
aarghto
13.04.2006 09:35:13

Juu oon ite kattellu samaa... Olin Pakkahuoneella ja oon sitä mieltä että huonommin ne veti kuin videolla jostain menneisyydestä. Laihollakin tuntui ainakin välillä menevän ei niin putkeen. Kyllä mää ymmärrän että live on live, mutta mua henkilökohtaisesti vituttaa jos (bändistä riippumatta) täytyy vetää kaiken maailman välijuttuja joka väliin..

Munsta ne veti ainakin 9.2. Pakkahuoneella ihan pirun hyvin. Tosin en ollut miksauskopin luona rokkikonstaapeloimassa vaan siinä edessä pittailemassa.
..ja helli samalla kiveksiäni
John Titor
13.04.2006 12:17:57 (muokattu 14.04.2006 13:45:23)

Kannattaa kuunnella Warmenin (Wirmanin soolorojekti) kahdelta ekalta levyltä ne pianobiisit. Unknown Soldierilta siis kappale nimeltään Piano intro to (Treasure within) ja levyltä Beyond Abilities kappale Confessions. Mielestäni sangen hemmetin hyvä näyte siitä, mitä tuo tyyppi oikeasti osaa jos haluaa. Ja niistä muista nuitten levyjen biiseistä löytyy sitten sitä helvetin nopeeta synatilua, jos se jokin mittari on.

No ainakin Piano Intro to on ihan todella kökköä ja väsynyttä tavaraa, Beyond Abilitiesia en ole kuullut kuin parin biisin verran. Kuuntelepa huviksesi jotain oikeasti hyviä pianisteja niin tiedät missä Wirmanilla on pianonsoitossaan puutteita. Suosittelen vaikka tutustumaan Horowitzin omiin transkriptioihin itsensä soittamana, kuten Stars and Stripes Foreveriin tai Carmen-fantasiaan. Vaihtoehtoisesti voit myös hakea Arcadi Volodosin albumin jossa se soittaa Horowitzin levyltä ylös ottamansa (nuotteja Horowitz ei antanut julkisuuteen) Carmen-fantasian.

Ja kerrottakoon että Wirman kirjoittaa sooloistaan osan (Bodomin studiosessioista ei ole tarkkaa tietoa, mutta ainakin Kotipellon levyllä näin on) suoraan midinä koneelle eikä siis soita niitä itse. Jos tällainen tietokoneen soittama soolo on hyvä, se osoittaa musikaalisuutta ja sävellyskykyä, mutta ei suoranaisesti mitään soittotaidoista.

Lisäksi mies itse selitti Soundin jutussa, jossa liikuttiin Ameriikanmaalla Himin ja Bodomin seurassa, että ei tarvitse treenata ollenkaan, pystyy ihan hyvin soittamaan keikan vaikka ei olisi viikkoihin koskenutkaan synaan.
Varmasti keikan pystyykin soittamaan, mutta on eri asia tulevatko ne halutut jutut vimpan päälle ulos.

Tästähän puhuttiin samassa ketjussa jo.
Coldman
13.04.2006 15:10:49
Lisäksi mies itse selitti Soundin jutussa, jossa liikuttiin Ameriikanmaalla Himin ja Bodomin seurassa, että ei tarvitse treenata ollenkaan, pystyy ihan hyvin soittamaan keikan vaikka ei olisi viikkoihin koskenutkaan synaan.
Varmasti keikan pystyykin soittamaan, mutta on eri asia tulevatko ne halutut jutut vimpan päälle ulos.

Eli ei taida Warmanin Jannella paljoa soitto kiinnostaa jos rundaamaan menossa, eikä sitä ennen koske syntikkaan ollenkaan.
No Commands
muirinen
13.04.2006 15:29:24
joo, mä luin kans sen soundin jutun. hieman pistää ihmettelemään jos äijä ei pariin viikkoon koskekaan synaan ja sit suoraa keikalle soittamaan. eikä ees lämmittele.. tai no, ottaahan se bissen tai pari lämmikkeeks ennen keikkaa.. no jokainen tekee tyylillään.
south_of_heaven
13.04.2006 21:07:05
joo, mä luin kans sen soundin jutun. hieman pistää ihmettelemään jos äijä ei pariin viikkoon koskekaan synaan ja sit suoraa keikalle soittamaan. eikä ees lämmittele.. tai no, ottaahan se bissen tai pari lämmikkeeks ennen keikkaa.. no jokainen tekee tyylillään.

Toihan on oikeesti niinku Lars Ulrich!
ilmoitti South_of_Heaven
Mimi
13.04.2006 21:24:29
No ainakin Piano Intro to on ihan todella kökköä ja väsynyttä tavaraa, Beyond Abilitiesia en ole kuullut kuin parin biisin verran. Kuuntelepa huviksesi jotain oikeasti hyviä pianisteja niin tiedät missä Wirmanilla on pianonsoitossaan puutteita. Suosittelen vaikka tutustumaan Horowitzin omiin transkriptioihin itsensä soittamana, kuten Stars and Stripes Foreveriin tai Carmen-fantasiaan. Vaihtoehtoisesti voit myös hakea Arcadi Volodosin albumin jossa se soittaa Horowitzin levyltä ylös ottamansa (nuotteja Horowitz ei antanut julkisuuteen) Carmen-fantasian.

No en todella meinannutkaan, että Wirman on The Maailman Paras Pianisti/Kosketinsoittaja. Kaikillahan niitä puuteita on enemmän tai vähemmän. Mutta ihan totta, että Piano Intro on vähän hutaisemalla soitetun kuuloinen (väsynyt ja kökkö voi sitten olla vaikka sun ikioma mielipide, jota en allekirjoita), mutta sinänsä ihan kiva pimputus, josta kuitenkin saa jonkunmoisen käsityksen siitä, mitä Wirman voisi halutessaan osata. Ja muistettakoon, että tuohan on kuitenkin muutaman vuoden takainen levy, ja mielestäni tuo Beyond Abilities on (piano-osuuksiltaan) huolellisemmin soitettu, kuin Unknown Soldier. Mielipideasioita nämä tietysti on.
Antti1987: "Hanuristi on kuulemma punkkari."
Hanuristi: "Antti1987 on kuulemma runkkari."
Ragorn
14.04.2006 00:45:42
Kuuntelepa huviksesi jotain oikeasti hyviä pianisteja niin tiedät missä Wirmanilla on pianonsoitossaan puutteita.

Miksi pitäisi osat soittaa kuin joku "oikeasti hyvä pianisti"?
Toihan on ihan naurettavaa.
Jos ite tykkää musasta ja joku muukin tykkää musasta niin eikö se riitä?
Miksi pitäisi osata soittaa kuin joku "oikeasti hyvä pianisti"?

lol
Meidän basisti: "Hommataan toinen basisti niin voidaan vetää tuplabasaria!!"
Stratocaster_90
14.04.2006 07:54:14

Kertokaas te kaikki tietäväiset, mistä biistä toi soolo on jota Laiho soittaa Kuuden kielen maisterit-haastattelussa 3.47-4.00 kohdalla?
Teemu K.
14.04.2006 11:05:03

En jaksa katsoa... Oliko se se kohta jossa se on studiossa? Noh, en tietäis kumminkaan...
saastara
14.04.2006 11:16:45
Ja kerrottakoon että Wirman kirjoittaa sooloistaan osan (Bodomin studiosessioista ei ole tarkkaa tietoa, mutta ainakin Kotipellon levyllä näin on) suoraan midinä koneelle eikä siis soita niitä itse. Jos tällainen tietokone soolo on hyvä, se osoittaa musikaalisuutta ja sävellyskykyä, mutta ei suoranaisesti mitään soittotaidoista.

Kyllähän tuo Wirman yhtä paljon ja tarkasti soittamaan joutuu vaikka vedetäänkin midinä sisään.. Ainoa ero on, että tuossa napataan soundi tietokoneelta plugarista eikä syntikasta. Ihan yhtä paljon se tarkkuutta vaatii kuin 'akustinen' soittokin.
Sinun postimerkkisi palavat.
Stratocaster_90
14.04.2006 11:53:26

Joo, se on se kohta jossa se on studiossa.
Antti1997
14.04.2006 11:53:58
Kyllähän tuo Wirman yhtä paljon ja tarkasti soittamaan joutuu vaikka vedetäänkin midinä sisään.. Ainoa ero on, että tuossa napataan soundi tietokoneelta plugarista eikä syntikasta. Ihan yhtä paljon se tarkkuutta vaatii kuin 'akustinen' soittokin.

Tossa taidettiin kuitenkin tarkottaa, että ei soiteta lainkaan, vaan tyyliin hiirellä
napsutellaan nuotit kohdalleen.
>:| "Oon vissiin oikeasti väsynyt, nauroin äsken näppäimistön Ö-napille kun se on niin hauskan näköinen... :/" -tigerr
saastara
14.04.2006 12:39:40
Tossa taidettiin kuitenkin tarkottaa, että ei soiteta lainkaan, vaan tyyliin hiirellä
napsutellaan nuotit kohdalleen.

Noh, sitten ei voi kuin ihmetellä, kuinka hienosti ovat livesoittoa mallintaneet.. Kuuluu virheetkin ja kaikki.. :)
moottorisaha
14.04.2006 13:05:44

Tämä pistää valitettavasti epäilemään tuon aiemmankin tekstin todenperäisyyttä. :

Kyseissä jutussa oli kyse siitä, että hänen ei tarvitse lämmitellä sormiansa soitamalla ennen keikkaa kuten monet kitaristit tekevät.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
saastara
14.04.2006 13:23:57 (muokattu 14.04.2006 13:24:29)
Mitenkään yrittämättä dissata tämän foorumin ihmisten taitoja mutta tietyn pisteen jälkeen, kun soittaa tarpeeksi, tulee se tilanne jossa ei tarvitse enää treenata koko ajan. Sitä ei ehkä näin amatöörinäkökulmasta kovin moni käsitä..
John Titor
14.04.2006 13:49:16

Miksi pitäisi osat soittaa kuin joku "oikeasti hyvä pianisti"?
Toihan on ihan naurettavaa.
Jos ite tykkää musasta ja joku muukin tykkää musasta niin eikö se riitä?
Miksi pitäisi osata soittaa kuin joku "oikeasti hyvä pianisti"?

lol

Kyllähän se riittää, mutta jos tarkoituksena on esitellä kuinka osaa soittaa myös "pianoa ihan tosi tosi hyvin", ja soitto ei ole kuin amatööritason improvisointia, niin ei se oikein täytä tarkoitustaan.
Sinänsä mulla ei ole mitään jotain Janne Wirmania vastaan, mutta jos joku suitsuttaa miestä maailman parhaana kosketinsoittajana niin kyllä sanon mielipiteeni. Wirmanin asenteita vastaan mulla on jotain, mutta ei miestä sinänsä soittajana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)