EvilDead 05.05.2014 23:14:37 | |
---|
|
Emplate 05.05.2014 23:14:49 | |
---|
crestfall: Eihän Ghost Reveriesillä ole edes nimikkobiisiä. Kampela varmaan tarkoittaa Ghost of Perditionia? |
crestfall 05.05.2014 23:18:31 | |
---|
Emplate: Kampela varmaan tarkoittaa Ghost of Perditionia? Itse veikkaisin että tarkoitti Harlequin Forestia edeltävää instrumentaalia "Reverie". "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
Herrah 05.05.2014 23:45:47 | |
---|
Itse veikkaan että Kampela ei tiedä |
Emplate 06.05.2014 00:08:17 | |
---|
crestfall: Itse veikkaisin että tarkoitti Harlequin Forestia edeltävää instrumentaalia "Reverie". Ai saakeli, totta. Nyt kyllä jännittää, että mikä se oikea vastaus on. |
Hamsteri Kukkonen 06.05.2014 01:26:04 | |
---|
ekikoo: Opeth-tribuuttia Oulussa perjantaina, odotukset korkeammalla kuin opettin keikalla ;bbbb Ei suatana, oikeesti? Ota videolle sit, mä oon jo sun subsraiskaaja. Olet kyllä hieno mies! Arvostan! Harmi vain, että mielipiteesi ovat totaalisen vääriä. -Ganesha |
Musta Arkipyhä 06.05.2014 07:30:18 | |
---|
Kampela77: Ihan ok mielipide, mutta olet itse asiassa väärässä. Blackwater Park on hyvä levy, mutta mä en ole sitä koskaan pitänyt mitenkään erityisenä muihin Opethin levyihin verrattuna. On se silleen erikoinen ,että siltä löytyy eniten hyviä riffejä ja melodioita jos katsotaan Opethin koko tuotantoa. Toisin kuin idolinsa Camel Opeth (siis kai lähinnä Åkerfeldt) ei omaa erityisen kekseliästä melodiakorvaa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Kampela77 06.05.2014 07:44:44 | |
---|
Pah, olin eilen vähän kännissä. "Nimikkobiisillä" tarkoitin Ghost of Perditionia ja onhan siellä Harlequin Forest myös loistava ja sitten muutama muu hyvä biisi päälle. Kuuntelin levyä aikoinaan paljon, mutta jotenkin en nykyään se päätyy aika harvoin soitettavaksi. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Ruutukunkku 06.05.2014 08:39:42 (muokattu 06.05.2014 08:40:53) | |
---|
Kampela77: ... Blackwater Park on hyvä levy, mutta mä en ole sitä koskaan pitänyt mitenkään erityisenä muihin Opethin levyihin verrattuna. Samaa mieltä. Minusta tasapaksu teos, jossa ei oikeen ole tarttumapintaa. Ei mene top-3, just ja just top-5 Opetheihin. I can see clearly now, a painful vision indeed. |
Vekkuli1981 06.05.2014 09:25:15 | |
---|
PsychedelicWarlord: On se silleen erikoinen ,että siltä löytyy eniten hyviä riffejä ja melodioita jos katsotaan Opethin koko tuotantoa. Toisin kuin idolinsa Camel Opeth (siis kai lähinnä Åkerfeldt) ei omaa erityisen kekseliästä melodiakorvaa. Olen itse aina kokenut, että hyvin samantyylinen Still Life on hieman, mutta selkeästi, parempi juuri tuolta kannalta. En tiedä onko BWP:n läpimurtolevyn status vai Still Lifen lussumpi tuotanto syynä siihen, että jälkimmäistä ei käsittääkseni ihan niin arvosteta(?), tosin Blackwater Park on mulle Damnationin ja Morningrisen ohella Still Lifen jälkeisiä suosikkeja. Tai ehkä voisin ottaa sen verran takaisin, että rankemmat riffit on oikeastaan tosiaan himput tasalaatuisemmat Blackwater Parkilla, mutta Still Life tarjoaa omaan makuun bändin kovimmat melodiakulut. Vaan helppo ymmärtää, että monelle muulle Opethin ystävälle etenkin hyvän riffin (ja miksei myös melodian) käsitys on aika toinen. Koen vaan sinällään helpoksi verrata päikseen Still Lifea ja Blackwater Parkia, kun ne ovat albumikokonaisuuksina aika lähellä toisiaan tyylillisesti. Pitäskin kuunnella pitkästä aikaa, en ole varmaan jäähallikeikan jälkeen kuunnellut yhtään Opethia :P Aika selkäytimessä ainakin noi vähäkään vanhemmat levyt silti vielä on. http://www.caughtinthebetween.com/
www.disentertainment.com |
t0mmi 06.05.2014 09:55:59 | |
---|
|
laakeri 06.05.2014 23:33:54 (muokattu 06.05.2014 23:34:57) | |
---|
Saa nähdä että julkaistaanko levy sittenkin vasta elokuussa. Tällaisen vielä vahvistamattoman tiedon antoi ymmärtääkseni varsin luotettavana lähteenä pidetty kirjoittaja bändin epävirallisella foorumilla ( http://theopethforum.com/viewtopic.php?f=18&t=332&start=30 viimeinen viesti). Eipä ole singleäkään näkynyt vaikka tänään se piti julkaista. |
Generalissimo 07.05.2014 03:05:25 | |
---|
Mielestäni lauluja kantavat melodiat eivät ikinä ole olleet se ns Opethin "juttu". Itse kitaristina tiedän, että Opethilla oli aivan erilainen lähtökohta nimenomaan riffien ja harmonioiden kulkuihin mukaanottaen koekeilevat tahdit, jotka siltikin yleensä pysyttelevät 4/4 tai 3/4 6/4 maastossa. Erityistä Opethista mielestäni tekee runsas 3/4 ja 6/4 tahtien käyttö, joissa riffit kuitenkin ulottuvat useamman tahdin alueelle ja ovat melkoisen kokeilevia. Riffit kestävät yleensä sen 4x4/4, 4x3/4 tai 4x6/4 jolloin ne ehkä ovat hieman pitkiä malttamattomammalle kuulijalle, mutta asiaan keskittyvälle hyvinkin palkitsevia. Varsinkin jos jaksaa syventyä kappaleen harmonioihin (jotka monesti ovat hyvinkin ristiriitaisia) ja sointuvaihdoksiin. Vasta My arsen kohdalla Opeth löysi tyylinsä, vaikkakin kahdella edeltävällä oktaavi-harmonioita koettelevalla levyllä se jo haki tulevaisuudensuuntaansa. Still Lifellä tämä tritonusten ja oktaavi-harmonioiden nerokas yhdistelmä vasta löysi lopullisen suuntansa, josta nyky-Opeth tunnetaan. Soundi- ja tuotantomuodossaan se huipentui Blackwater Parkiin. Loppu onkin historiaa... |
Musta Arkipyhä 07.05.2014 11:00:04 | |
---|
Generalissimo: Mielestäni lauluja kantavat melodiat eivät ikinä ole olleet se ns Opethin "juttu". Tarkennettakoon etten tarkoittanut pelkästään laulumelodioita omassa kommentissani. Still Lifellä tämä tritonusten ja oktaavi-harmonioiden nerokas yhdistelmä vasta löysi lopullisen suuntansa, josta nyky-Opeth tunnetaan. Soundi- ja tuotantomuodossaan se huipentui Blackwater Parkiin. Tritonus sinällään ei kyllä ole hevissä mitään omaperäistä.Koko Slayerin tuotantohan esmes likipitäin perustuu sille :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
J.L 07.05.2014 13:02:55 | |
---|
ekikoo: Opeth-tribuuttia Oulussa perjantaina, odotukset korkeammalla kuin opettin keikalla ;bbbb Suosittelen ehottomasti keikalle menemistä! On päteviä soittajia siinä poppoossa! |
Herrah 07.05.2014 13:46:53 | |
---|
J.L: Suosittelen ehottomasti keikalle menemistä! On päteviä soittajia siinä poppoossa! Mitä instrumenttia soitat siinä? |
J.L 07.05.2014 14:22:56 (muokattu 07.05.2014 14:23:25) | |
---|
En mitään. Enkä myöskään suuta. En oo ko. poppoossa vaan kavereiden kokoonpanoa vain kehuin. |
EvilDead 07.05.2014 15:11:47 | |
---|
ekikoo: Opeth-tribuuttia Oulussa perjantaina, odotukset korkeammalla kuin opettin keikalla ;bbbb Kaikella kunnioituksella porukkaa kohtaan, mutta ketä oikeasti kiinnostaa mennä katsomaan coverbändejä? Varmasti se on "ihan mukavaa" soittaa sellaisessa, mutta että mennä katsomaan. |
arppah8 07.05.2014 15:17:57 (muokattu 07.05.2014 15:21:14) | |
---|
EvilDead: Kaikella kunnioituksella porukkaa kohtaan, mutta ketä oikeasti kiinnostaa mennä katsomaan coverbändejä? Varmasti se on "ihan mukavaa" soittaa sellaisessa, mutta että mennä katsomaan. Aika moni tuntuu tykkäävän omien huomioitten mukaan, viimeksi lauantaina tuli Oulussa todettua. Onko sulta pois? Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Perro Stupido 07.05.2014 15:24:32 | |
---|
EvilDead: Kaikella kunnioituksella porukkaa kohtaan, mutta ketä oikeasti kiinnostaa mennä katsomaan coverbändejä? Varmasti se on "ihan mukavaa" soittaa sellaisessa, mutta että mennä katsomaan. Samaa voi kysyä mistä tahansa bändistä? Ketä kiinnostaa? Ja vielä vähemmän, jos ei tiedä edes bändiä. Coverbändissä on kyllä ihan mukava soittaa, onneksi meillä on ollut ihan yleisöäkin. Ps. en soita Opeth-coverbändissä. |