![]() 01.10.2010 01:42:00 | |
---|---|
Deranged: Keikkaa odotellessa syvennyn pimeyteen. Mä diggaan tästä. Pimeys. Jees. Syventyminen. Jees. Mutta joo. Koitin tuossa kuunnella kovasti tätä uutta levyä. Ei kyllä aukea oikein millään. Montako kuuntelua tähänkin nyt taas vaaditaan, vai riittääkö mikään? Kuulostaa välittömästi Dimmulta, ei mitään epäilystä siitä, mutta mitään tarttumapintaa ei vaan löydy. Näinköhän tippui tämäkin yhtye siihen kategoriaan, mistä sanotaan että "n:teen levyyn asti hyvää kamaa"... "I asked for a peppermint, I asked for her to get one." | |
![]() 01.10.2010 09:39:28 | |
Oan: Mutta joo. Koitin tuossa kuunnella kovasti tätä uutta levyä. Ei kyllä aukea oikein millään. Montako kuuntelua tähänkin nyt taas vaaditaan, vai riittääkö mikään? Kuulostaa välittömästi Dimmulta, ei mitään epäilystä siitä, mutta mitään tarttumapintaa ei vaan löydy Mulle Abrahadabra on ollut melko selvää pässinlihaa ekoista kuuntelukerrasta lähtien. Myöhemmillä kuuntelukerroilla on biisit syventynyt ja osannut löytää sieltä mm. niitä sävellys/sovituskikkoja. Eli: diggaan. Tämä levy on kyllä "uuden" (SBD->) Borgirin parhaimmistoa selvästi. Biiseistä potkii parhaiten Renewal, hyviä ovat myös Ritualist, Born Treacherous ja Endings and Continuations. Paskin on itseoikeutetusti Dimmu Borgir. Itseäni eniten häiritsee se, että orkesteri ottaa valtaa kitaroilta joissain biiseissä aika vahvasti, esim. niin että orkesteri soittaa melodiaa kitaroiden humistessa mattoa taustalla. Muuten kyllä tykkään orkesterin vahvasta läsnäolosta, sillä nyt sitä on osattu hyödyntää DCA:ta paremmin. Vokaalipuoli ei ole juurikaan aiheuttanut mitään kummempia tunnekuohuja, Shagrath narisee ihan ok mutta Shawin cleanit kuulostaa mun korvaan ärsyttävältä. Vanhat parrat jäävät levyllä muutenkin orkesterin ja Darayn tulituksen varjoon. Soundipuoli on selvästi parantunut parista edellisestä, Hellhammerin rasittavat muovirummut ja jotain alkukantaista tavoitteleva äänimaailma on dumpattu ja soundit ovat lähellä PEM/DCA-aikoja. "Today's music isn't appreciated properly until 20 years later. Although 95% of it has been forgotten in such time." - D. Townsend || "Kaikki rumpalit on ihan hirveitä hinaajia." - Moderaattori | |
![]() 01.10.2010 20:02:28 | |
Siis mitä vittua, tää netistä imutettu Abrahadabra on aivan erilainen kuin mitä Deluxe-boxissa tullut levy? Gateways on ainoa sama biisi, muutoin "virallinen ostettu" versio on ihan eri; syntsia ja orkesteria on mukana hemmetisti enemmän, eikä kappalerakenteetkaan ole yhtään samat. Onko nyt tullu taikatemppuna 2 versiota yhden nimellä? Ei saatana, onko muut havainnu samaa vai oonko tullu pöljäksi (mitään en oo ottanu, oikeesti)? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) | |
![]() 01.10.2010 20:05:20 | |
TTV: Siis mitä vittua, tää netistä imutettu Abrahadabra on aivan erilainen kuin mitä Deluxe-boxissa tullut levy? Gateways on ainoa sama biisi, muutoin "virallinen ostettu" versio on ihan eri; syntsia ja orkesteria on mukana hemmetisti enemmän, eikä kappalerakenteetkaan ole yhtään samat. Onko nyt tullu taikatemppuna 2 versiota yhden nimellä? Ei saatana, onko muut havainnu samaa vai oonko tullu pöljäksi (mitään en oo ottanu, oikeesti)? Levystä on ollut ilmeisesti jos jonkinnäköistä feikkiä jaossa pitkin nettiä, oisko sulla joku semmonen sattunut kohdalle. Itse olen vain Spotifyn tarjoamaa, oletettavasti aitoa tavaraa, kuunnellut. En osaa siis sen tarkemmin kertoa. The downward spiral never ends. | Revulsion | |
![]() 01.10.2010 20:10:52 (muokattu 01.10.2010 20:49:59) | |
Kulkunen: Levystä on ollut ilmeisesti jos jonkinnäköistä feikkiä jaossa pitkin nettiä, oisko sulla joku semmonen sattunut kohdalle. Itse olen vain Spotifyn tarjoamaa, oletettavasti aitoa tavaraa, kuunnellut. En osaa siis sen tarkemmin kertoa. Vai feikkiä, no hyvin on joku soittanu ihan laatukamaa :-) Mun korviin molemmat versiot on ihan ehtaa Dimmua. Edit: nyt kun oikein korvalla kuuntelee, niin laulu on eri, eikä Galder ole mitenkään voinu oppia soittamaan noin hienoja sooloja. Joku bändi sai nyt kyllä helvetin laajan levityksen :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) | |
![]() 01.10.2010 22:22:27 | |
TTV: Siis mitä vittua, tää netistä imutettu Abrahadabra on aivan erilainen kuin mitä Deluxe-boxissa tullut levy? Gateways on ainoa sama biisi, muutoin "virallinen ostettu" versio on ihan eri; syntsia ja orkesteria on mukana hemmetisti enemmän, eikä kappalerakenteetkaan ole yhtään samat. Onko nyt tullu taikatemppuna 2 versiota yhden nimellä? Ei saatana, onko muut havainnu samaa vai oonko tullu pöljäksi (mitään en oo ottanu, oikeesti)? Hohohoo, just mielessäni ajattelin ennen julkaisupäivää, että olis ollut oiva markkinakikka, että nettiin vuosi "vahingossa" levy ennen julkaisupäivää ja innokkaimmat kritiikkifanit muodostavat mielipiteensä sen perusteella. Oikeasti "vahinkolevy" on täyttä vittuilua bändiltä eli tahallaan huonosti laulettuja, ideattomia biisejä tuhnuilla soundeilla. Sitten kun levy oikeasti julkaistaan niin se onkin ihan erilainen. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe | |
![]() 01.10.2010 22:30:02 | |
juici: Hohohoo, just mielessäni ajattelin ennen julkaisupäivää, että olis ollut oiva markkinakikka, että nettiin vuosi "vahingossa" levy ennen julkaisupäivää ja innokkaimmat kritiikkifanit muodostavat mielipiteensä sen perusteella. Oikeasti "vahinkolevy" on täyttä vittuilua bändiltä eli tahallaan huonosti laulettuja, ideattomia biisejä tuhnuilla soundeilla. Sitten kun levy oikeasti julkaistaan niin se onkin ihan erilainen. Jaa meinaat että kyseessä olisi oikeasti dimmu molempien julkaisujen takana? Olisivat voineet jättää virallisen tekemättä, sillä se ennakkoon vuotanut feikkilevy on parempi. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) | |
![]() 04.10.2010 02:10:45 | |
Ei oikeen jääny tolta levyltä muuta mieleen kun se gateways biisi, mutta ehkä useemman kuuntelun jälkeen. Mutta esim tätä aikaisempi levy oli samantien kiinnostavampi tapaus. | |
![]() 04.10.2010 08:29:10 | |
kuulokkeilla kuunnellut useesti kun olen ilta hämärässä koiria vienyt, löytyy paljon semmoisia juttuja mitä ei huomaa ihan heti. Todellakin levy antaa enemmän mitä enemmän sitä kuuntelee. Mun mielestä edelleenkin dimmujen parhaimpia levyjä. Imperiumin arvostelussa ihmeteltiin ettei ole kummoisia riffejä... hmm kyl mä ainakin olen bongaillut ihan hyviä juttuja sieltä sun täältä... toki levyarvostelut ovat kuin persereikä jokaisella on omansa. Räyh! | |
![]() 05.10.2010 08:42:45 | |
eilen kuuntelin lätyn kokonaisuudessa ensimmäistä kertaa ja ensi kuulemalta hieman ristiriitaiset tuntemukset. Ristiriitainen siinä mielessä että sitä miettii kuin hyvä lätty olisi voinut olla jos mustis olisi ollut siinä messissä tekemässä noita orkestraatioita. Levy olisi ollut melko varmasti huikea. Mutta hyvä se noinkin on. Menee kyllä heittämällä In sorte Diabolin edelle ja on kyllä parempi kuin Death Cult Armageddon, mutta ei piekse Puritanicalia. Spiritual Black Dimensions ja vanhemmat kyllä sitten häviää taas noille kaikille edelle mainituille meikäläisen arvoasteikossa. | |
![]() 05.10.2010 09:22:24 (muokattu 05.10.2010 09:23:56) | |
JanneO: eilen kuuntelin lätyn kokonaisuudessa ensimmäistä kertaa ja ensi kuulemalta hieman ristiriitaiset tuntemukset. Ristiriitainen siinä mielessä että sitä miettii kuin hyvä lätty olisi voinut olla jos mustis olisi ollut siinä messissä tekemässä noita orkestraatioita. Levy olisi ollut melko varmasti huikea. Mutta hyvä se noinkin on. Menee kyllä heittämällä In sorte Diabolin edelle ja on kyllä parempi kuin Death Cult Armageddon, mutta ei piekse Puritanicalia. Spiritual Black Dimensions ja vanhemmat kyllä sitten häviää taas noille kaikille edelle mainituille meikäläisen arvoasteikossa. Aika samanlaiset ajatukset. Mä oon kuunnellyt lättyä kuulokkeilla kun illalla olen koiria kusetellut. Dont get me wrong here, mutta mä en ole ymmärtänyt kun joka puolella on hehkutettu tuota Puritanicalia, hjyvä lätty sekin, mutta mikä siinä on se "hype" sen ympärillä... Olen sen omistanut ilmestymisestään lähtien, toki siinäkin on paljon hyvää. Spiritual on meitsin ehdoton suosikki jos kaikista joutuu valitsemaan sen jälkeen tulee tämä uus lätty. Mä en diggaa tuossa puritanicalla nuista über kitara soundeista... ei ole jotenkin luonnollisen kuuloisi, kun esim. kuuntelee ja vertailee jotain Sahgin kitara raitoja, toki musiikkikin on ihan eri maailmasta, mutta jotenkin tuolla Puritanicalilla vaivaa ainakin mulla nuo kitarasoundit, toki mielipiteitä nämä ovat ja tämä on mun mielipide :D Räyh! | |
![]() 05.10.2010 16:01:06 | |
Mitä enemmän kuunnellu sen huonommalta tämä vaikuttaa. Ei kyllä kovin kauas In Sorte Diabolin paskuudesta jäädä. Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää... | |
![]() 21.10.2010 02:49:49 (muokattu 21.10.2010 02:51:31) | |
Voi voi. :D Ehdin tässä hetken jo hehkuttaa levyn Raitaa nro. 12, ennenkuin huomasin, että sehän on Deep Purple Coveri Perfect Strangers - piisistä. :D Ei silti, hyvin tehty coveri. Muutkin biisit on soinut tuossa pari kertaa, ja kyllä, taattua nykypäivän Dimmu Borgiria niille jotka tykkää parista edellisestäkin levystä. Ei se huonoa ole, mutta edelleen paras levy on alkuperäinen Stormblåst, kaikesta huolimatta. En ole lukenut koko keskustelua läpi, mutta jos tykkäilette Snowy Shawn äänestä, niin kuunnelkaa Notre Damea. Iski ensimmäisestä kuuntelukerrasta, ja levyjä on tullut sattumalta aina välillä eteen levyliikkeissä. http://www.youtube.com/watch?v=Uspuj2LZAF0&feature=related E: Rivitysvirheitä.. :D Allah akbar la allah ella allah! | |
![]() 21.10.2010 08:27:39 | |
Morphia: Voi voi. :D Ehdin tässä hetken jo hehkuttaa levyn Raitaa nro. 12, ennenkuin huomasin, että sehän on Deep Purple Coveri Perfect Strangers - piisistä. :D Ei silti, hyvin tehty coveri. Muutkin biisit on soinut tuossa pari kertaa, ja kyllä, taattua nykypäivän Dimmu Borgiria niille jotka tykkää parista edellisestäkin levystä. Ei se huonoa ole, mutta edelleen paras levy on alkuperäinen Stormblåst, kaikesta huolimatta. En ole lukenut koko keskustelua läpi, mutta jos tykkäilette Snowy Shawn äänestä, niin kuunnelkaa Notre Damea. Iski ensimmäisestä kuuntelukerrasta, ja levyjä on tullut sattumalta aina välillä eteen levyliikkeissä. http://www.youtube.com/watch?v=Uspuj2LZAF0&feature=related E: Rivitysvirheitä.. :D Yks mikä suunnattomasti v*tutti tuossa, että ns deluxe paketti ei sisällä kyseistä biisiä, eli Burnia. Diggaan snowya oikeastaan kaikissa muodoissa, ehkä eniten rummuissa, toimii therionissa mutta ehkä tohon dimmuun sillä on liian kulutetun persoonallinen ääni. Eli heti tulee assosiaatio johonkin snowyn muuhun projektiin missä se on ollut mukana. Ei se tuossakaan silti huono ole. | |
![]() 21.10.2010 16:43:07 | |
Morphia: Voi voi. :D Ehdin tässä hetken jo hehkuttaa levyn Raitaa nro. 12, ennenkuin huomasin, että sehän on Deep Purple Coveri Perfect Strangers - piisistä. :D http://moe.rampage-guys.net/gallery … 2_itemId=1172&g2_serialNumber=1 ;:D :Ddd Flesh matters the most when splattered around | |
![]() 21.10.2010 21:01:05 | |
Ostin uuden levyn ja täytyy sanoa et tykkään. Tosi mahtavat saundit kun kuuntelee hyvillä kajareilla. En itse tykännyt In sorte diabolista mutta kun ton Gatewaysin kuunteli niin päätin mennä levykauppaan. Ostopäätökseen ei vaikuttanut Imperiumin mielestäni luokaton arvostelu vaikka jokaisella omat mielipiteensä onkin. Sakke | |
![]() 30.10.2010 12:43:50 | |
Parin kuuntelun perusteella ei ole vielä jäänyt oikein mitään käteen tästä levystä, jotenkin intohimoton meininki. En tiiä. Täytyy kuunnella muutama kerta lisää ennen lopullisen tuomion julistamista. Paljonhan tässä tapahtuu koko ajan eikä toisaalta kukaan käytä orkesteria hevikontekstissa yhtä maukkaasti kuin Dimmut mutta mutta. Kassellaan. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. | |
![]() 29.07.2011 21:31:52 | |
Niinkö kauan tästäkin jo on? Ok. Näitä ei tänne kukaan ole vielä upannut niin tässä tuolta "Forces of the Northern night" keikalta jotain matskua. Joku TV formaatti mistä nuo on ripattu. Tästähän pitäisi tulla loppuvuodesta DVD:kin, mutta tässä jotain: Dimmu Borgir: http://www.youtube.com/watch?v=h5bfKQAPwHU&feature=related The Serpentine Offering: http://www.youtube.com/watch?v=3sLUS-92q4s&feature=related Vredesbyrd: http://www.youtube.com/watch?v=y2p_4WpnKzA&feature=related Progenies of the great apocalypse: http://www.youtube.com/watch?v=8AFT2o-lJIU&feature=related Räyh! | |
![]() 30.07.2011 09:26:57 | |
Ja olihan siellä vielä Born Treacherous http://www.youtube.com/watch?v=wxMTZcNZ3Mk&feature=related Ei siinä, hyvältähän tuo näyttää ja kuulostaa vaikka kitarasoundit on tälläkin kertaa melkoista pörinää. | |
![]() 30.07.2011 10:15:33 | |
Viimeksi kuuntelin dimmua kun ilmestyi se levy missä on mourning palace, sen jälkeen en ole kuunnellut dimmua. mitä olette mieltä kannattaisiko mun tehdä comeback näiden vuosien jälkeen? osaako joku kertoa lyhyehkön tiivistelmän mitä on tapahtunut mourning palacen jälkeen? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)