Aihe: Stam1na
1 2 3 4 533 34 35 36 37122 123 124 125 126
sus
19.05.2006 21:09:59
HAHAA! Netissä imuroitavissa olevassa paketissa tuo lapsus-biisi on nimetty lapsuus.

hävetkää

Mistä sie tiiät?
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
Piepe
19.05.2006 21:53:51
Viime hetken pohjien litkijöille tiedoksi niinku minulle että Stam1na alottaa tänään klo 23.30.
gocreatethenextcraze
KTR
19.05.2006 22:05:19
Mistä sie tiiät?

Mieki tiedän. Mut toki olen nyt hankkinut aidon cd:n.
nahkalipsi
19.05.2006 22:18:32

kuten myös
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
sus
19.05.2006 22:25:22

Aijaa..
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
saha
19.05.2006 23:21:20
En warestanu. Kaveri sendi, vaikka pyysin vain paria tsipaletta maistiksi. Pakkohan se on ostaa nytte, perkuleksen jämäkkä platta. Paperinukke!
>-)))> #2
Punttisika #5
oulumiittingiä tuosa about 20.5. tarkasta backstagelta!
tissit
Ali
20.05.2006 11:57:00

No nyt kyn on albumi pyörinyt muutamaan otteeseen, niin voisi muutaman ajatuksen heittää. Ensinnäkin SYLit, Devyt, Meshuggahit ja Freak Kitchenit on kyllä kuunneltu ja ideoita kierrätetty ehkä hieman liiankin suoraviivaisesti. Esim. Uuudet Kymmenen Käskyä alkaa lähes täysin samallalailla kuin SYLin Dire. Ja olenko ainut, jonka mielestä Kaksi Reittiä, Yksi Suunta:n verse-riffi kuin suoraan SYLin Force Fedistä?

Näitä SOAD-viittauksia en kyllä ymmärrä, Stam1na on sentään kuitenkin selvästi metallia. Soppa on kuitenkin selvistä vaikutteista huolimatta sen verran omaperäinen, että eihän tästä voi olla diggailematta. Hieno levy kaikenkaikkiaan, arvosanan antaminen vaatii vielä kuitenkin pari kuuntelukertaa lisää.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
McRami
20.05.2006 12:01:44
Näitä SOAD-viittauksia en kyllä ymmärrä, Stam1na on sentään kuitenkin selvästi metallia. Soppa on kuitenkin selvistä vaikutteista huolimatta sen verran omaperäinen, että eihän tästä voi olla diggailematta.

Samaa mieltä. En oo koskaan ymmärtänyt sitä "Stam1na on suomen System of a down"-läppää. Stamppahan on pirusti enemmän metallia ku Soad koskaan.
Kulkunen
20.05.2006 13:08:04
Näitä SOAD-viittauksia en kyllä ymmärrä, Stam1na on sentään kuitenkin selvästi metallia. Soppa on kuitenkin selvistä vaikutteista huolimatta sen verran omaperäinen, että eihän tästä voi olla diggailematta. Hieno levy kaikenkaikkiaan, arvosanan antaminen vaatii vielä kuitenkin pari kuuntelukertaa lisää.

Eiköhän tuon taustalla ole se, että on pitänyt löytää joku mainstream-yleisöllekin tuttu sekopäinen bändi. SoaDilla kuitenkin on musiikissaan paljon samaa rakenteellisesti ja samassa hengessä mennään. Eli välillä paahdetaan, välillä tulee koukkua, välillä kikkaillaan ja sitten mennään taas ihan muilla raiteilla, mutta silti pysyy homma kasassa jollain tavalla. SoaD on siten helppo vertailukohta, vaikka suoranaisesti musiikki ei ole samanlaista. Eli enemmänkin hengenheimolaisia kuin varsinaisia vertailukohteita.

Strapping Young Lad ei valitettavasti kuitenkaan suurelle yleisölle sano vielä mitään ja ihmisillä on aina tarve vertailla uutta bändiä johonkin toiseen. Enpä ollut osannut yhdistää tuota Force Fed -riffiä, mutta kylläpä se siellä kummittelee. :)
Julmettu
20.05.2006 13:10:13
Esim. Uuudet Kymmenen Käskyä alkaa lähes täysin samallalailla kuin SYLin Dire. Ja olenko ainut, jonka mielestä Kaksi Reittiä, Yksi Suunta:n verse-riffi kuin suoraan SYLin Force Fedistä?

Viisi Laukausta Päähän riffi vs. Detox? Anyone?
ten
20.05.2006 14:20:07
Mitä jos vaan todettais, että toi on saatanan kova levy ja lopetettais tollanen muihin bändeihin väkisin vertaaminen. Itse en tuosta juuri viittauksia Deviniin tai muuhunkaan löydä. :D

"Viisi laukausta päähän riittää..."
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
south_of_heaven
20.05.2006 14:21:30
"Viisi laukausta päähän riittää..."

No varmaan riittääkin?
itki south_of_heaven
Torniojaws
20.05.2006 14:35:30

Hmm, miten tuossa uudessa on niin tuhnut soundit kun vertaa debyyttiin.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
JOO100
20.05.2006 14:46:11

Tämä ärsyttää ainakin minua melko paljon. Vanhat soundit oli mukavan rouheat. Nyt ne on melko tunkkaiset.
Romantikkoitkijät #44
Leper Messiah
20.05.2006 14:46:35 (muokattu 20.05.2006 14:46:57)

Peksin Laney vh100r on vaihtunut Mesan dual rectoon ja hyrden 5150:n kaveriksi on päätynyt marshallin bassonuppi.

ja onhan tuota seitsemättä kieltä kosolti enemmän tällä levyllä, debyytillä se oli vain semmoinen pieni mauste, mutta näitä uusia ei voisi kyllä vetää ilman.
Sillä hetkellä kun Leper Messiahkin alkoi puhua noilla ufotermeillä, en enää ymmärtänyt jotain tästä maailmasta. Luulin että se on kova rangga kalja hevi mies, kuten esim. Vasara ja MeArtist, mutta ei. -saha
Punttisika #3 Runkku monsteri #4
dead-ed
20.05.2006 18:47:46
Uudet kymmenen käskyä kyllä pistää debyyttiä paremmaksi. Varmasti vuoden kovimpia kotimaisia metallilevyjä. Tänään Turun keikalle, vaikka vitti kuumeessa...;)
Jokunen
20.05.2006 19:16:53
Strapping Young Lad ei valitettavasti kuitenkaan suurelle yleisölle sano vielä mitään ja ihmisillä on aina tarve vertailla uutta bändiä johonkin toiseen. Enpä ollut osannut yhdistää tuota Force Fed -riffiä, mutta kylläpä se siellä kummittelee. :)

Sori offtopic, mutta heittäkääs nyt SYL:in paras levy, niin alan perehtymään kyseiseen bändiin! Ärsyttää kun niin monet sitä mehuttaa ja itse en ole kuullut ainuttakaan biisiä!
"If vomit were a movie, this would be the soundtrack."
strophe
20.05.2006 19:35:10
Sori offtopic, mutta heittäkääs nyt SYL:in paras levy, niin alan perehtymään kyseiseen bändiin! Ärsyttää kun niin monet sitä mehuttaa ja itse en ole kuullut ainuttakaan biisiä!

Heavy As a Really Heavy Thing on aika tuntematon itselleni, siellä on muutama hyvä biisi, mutta aika tuhnua soundia.

City on riisutun vihainen, ei mitään järjettömän vaikeita juttuja tai massiivisia äänimaailmoja. Ja huomioi; kun sanon vihainen, tarkoitan tosiaan sitä. Levy on äärimmäisen vihainen. Tsekkaa: Oh My Fucking God

Kanansulkalevy (SYL) on sitten hieman melodisempi ja paremman kuuloinen äänimaailmaltaan. Puhdasta laulua viljellään enemmän kuin Cityllä ja Devinin ulosanti on mielestäni paljon parempaa. Kappaleet ovat monimuotoisempia ja -mutkaisempia rakenteiltaan ja soitoltaan, mutta loistavia yhtä lailla. Tsekkaa: Force Fed

Alien sitten jatkaa kehityskaarta. Äänimaailma on herkullisen muikea, kappaleissa on kevyesti kymmeniä ja kymmeniä raitoja päällekäin. Levy on aika sekopäinen, soittosuoritukset ovat jostain toiselta planeetalta. Plätty on myös SYLin monipuolisin tekele, mukana on kappalemateriaalia laidasta laitaan... Tsekkaa: Shitstorm

Jos pidät suoraviivaisemmasta kaahauksesta, niin City on loistava.
Jos pidät monipuolisen raivokkaasta, niin Alien on oikea vaihtoehto.
Jos et osaa päättää, kummasta pidät, valitse SYL.
Helppoa kuin lapsen lyöminen!
strophe
20.05.2006 19:37:53
Uudet kymmenen käskyä kyllä pistää debyyttiä paremmaksi. Varmasti vuoden kovimpia kotimaisia metallilevyjä. Tänään Turun keikalle, vaikka vitti kuumeessa...;)

Oli kyllä Tavastian keikka tuossa 19.5 jostain ihan toiselta planeetalta. Uskomattoman hyvä pitti, koko selkä on täynnä mustelmia ja verenpurkaumia ja kieli on turvonnut nyrkin kokoiseksi, tuli nääs otettua osumaa leukaan aika rankasti.

Lisää käskyjä kansalle!
Helppoa kuin lapsen lyöminen!
Jokunen
20.05.2006 19:50:28
Kiitos Strophe! +

Taidan ostaa SYLin ensitöikseni. En siltikään tiedä yhtään, mitä odottaa.

SOADin kanssa oli joskus sama homma. Ei vaan tullut perehdyttyä ennen kuin vahingossa kuulin Toxicityä. Siitähän se diggailu sitten lähti..

Mutta nyt takaisin Stam1naan!
"If vomit were a movie, this would be the soundtrack."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)