Aihe: Queensryche
1 2 3 4 532 33 34 35 36 37 38
Duro
29.10.2022 16:18:10
Duro: Jep. Kuunnellaanpa sitten.

Olihan tuo todella vahvaa suoritusta melkee koko levyn läpi. Rebel Yell-cover oli totaalisen turha ja pari biisiä vähän meni harhaan kokonaisuuden kannalta, mut kokonaisuutena helvetin kova levy. En ole Empiren ja uuden levyn välillä juuri kuunnellu ku Mindcrime II:sta, mikä oli ihan ok. Muuten kaikki kuulemani ollu tosi tympeetä jotenkin. Mut tää uus kannattaa kyl katastaa.
Prönts.
ttpp44
30.10.2022 11:21:20
No perhana, kai se pitää nyt sitten itsekin pistää tuo lätty soittoon kun tulee kehuja kehujen perään.
delarco
01.11.2022 10:33:55
gotthard: PL onnistuu iskemään kuulijaan lujaa tunnetasolla. Koko se soundimaailma ja synkkyys. Se on paljon enemmän kuin vaan kasa hyviä biisejä.

Hauska tavata toinen, joka on tästä samaa mieltä.
PL on ihan käsittämättömän hyvä levy.
Väitän jopa lemppari levykseni.

Ei se sitä aikoinaan ollut, mutta sellaiseksi se on kasvanut. Pikku hiljaa, mutta varmasti.
arppah8
01.11.2022 13:08:45

Itsehän olen myös Promised Land -fani ja hehkutan levyä aina kun vain tulee tilaisuus. Hieno albumi, jolla on ihan omanlaisensa synkähkö ja introspektiivinen tunnelma. Jakaa ykköspaikan bändin tuotannossa Rage For Orderin kanssa, riippuu ihan fiiliksestä kumpi on parempi. Mindcrime ja Empire tulevat kyllä ihan kannoilla, Warning toki kova myös. Siinä on semmoinen viiden levyn suora, johon ei omissa kirjoissa ole juuri mikään muu bändi pystynyt.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
ttpp44
01.11.2022 14:31:11
arppah8: Siinä on semmoinen viiden levyn suora, johon ei omissa kirjoissa ole juuri mikään muu bändi pystynyt.

Helloween kyllä menee rinnalle ja ohi niin että rytinä vaan käy.
delarco
01.11.2022 15:33:40 (muokattu 01.11.2022 15:34:57)
ttpp44: Helloween kyllä menee rinnalle ja ohi niin että rytinä vaan käy.

Jotenkin tuli heti tämä Die Hardin kohtaus mieleen:

https://filmblitz.org/wp-content/up … oads/2017/12/die-hard-3-678x381.jpg

Plussat siitä. :D :D

Chameleon on muuten Helloweenin paras levy.
hevikivinen
17.11.2022 21:15:17
delarco: Mietin tässä yks päivä, että en vissiin koskaan kuunnellut levyjä:

Q2K
Tribe
Take Cover
American Soldier
Dedicated to chaos

kuin sen yhden kerran.

OM2 ja HITNF tuli kai kuunneltua muutamaan otteeseen.
Niistäkään en oikeastaan muista kuin Sign of the times ja The Hands, biisit.

Pitäisi varmaan ihan mielenkiinnosta kuunnella nuo nyt uudestaan, kun "haavat on arpeutuneet".

Otin myös vastaan tuon haasteen, ja nyt olen tarponut läpi uuvuttavan urakan. Ihan yhtä huonoja levyt olivat kuin muistinkin. Suorastaan masentavaa ajan tuhlausta. Tate pääsi vetämään bändin kyllä vuosien mittaan uskomattomaan aallonpohjaan.

En omista Take Coveria enkä Dedicated to Chaosta, mutta jälkimmäisestä kuuntelin nyt muutamaa biisiä YouTubesta. Ei olisi pitänyt. Hirveää ulinaa ja kolistelua, eikä hevistä tietoakaan. Muista levyistä löytyi vain yhden käden sormilla laskettava määrä kohtalaisia kappaleita.

Hear In The Now Frontierin päätösbiisi spOOL muistuttaa hieman vanhaa kunnon QR-tyyliä ja aikajanan toisessa päässä American Soldierilla on ihan nätti laulu Remember Me.

Operation Mindcrime II:lla on yllättävästi aistittavissa pientä oireilua kuolleista heräämisestä. The Hands, Re-Arrange You ja Fear City Slide olivat paljon parempia biisejä kuin muistin. Etenkin viimeksi mainittu on suorastaan hämmästyttävä poikkeus, sillä siinä on kerrankin vähän enemmän vauhtia ja koukutusta melodiassa, mutta kas kummaa sekin on kuitenkin Slater-Stone -tylsimystehtaan tuotantoa! Mikä lie suonenveto tapahtunut siinä kohtaa.
Elämä on lyhyt, mutta kestää kauan. (Jukka Pakkanen)
Regalis Apertura
18.11.2022 10:12:08
Geoff Tate toipuu edelleenkin sydänleikkauksesta:

https://blabbermouth.net/news/geoff … ercent-after-his-open-heart-surgery
delarco
21.02.2023 00:27:39
Geoffin suomen keikat lähestyy.
Onko jäseniä menossa katsomaan?
kyseinen
21.02.2023 10:05:49
Ilmeisesti siis soittaa Rage For Orderin ja Empiren molemmat kokonaisuudessaan, missä tapauksessa olen kyllä varsin kiinnostunut näkemään. Vielä on tosin lippu hankkimatta.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
delarco
21.02.2023 10:24:00
kyseinen: Ilmeisesti siis soittaa Rage For Orderin ja Empiren molemmat kokonaisuudessaan, missä tapauksessa olen kyllä varsin kiinnostunut näkemään. Vielä on tosin lippu hankkimatta.

Ilmeisesti kaikilla muilla keikkapaikkakunnilla tuo setti, paitsi Oulussa Mindcrime/Warning.

En kyllä ymmärrä miksi, koska vetivät tuon Rage/Empire setin jo edellisillä suomen keikoilla.
Stoalainen
21.02.2023 19:42:23
Turun Utopia kutsuu.
Times like these I learn to live again.
Regalis Apertura
22.02.2023 09:28:18
Rockvalokuvaaja Ross Halfin tekee kirjaa Queensrychesta sekä MC ja Empire-levyjen ajoista ja on haastatellut myös Chris DeGarmoa:

https://blabbermouth.net/news/new-q … om-original-guitarist-chris-degarmo
doktorkoo
01.03.2023 16:10:43
delarco: Geoffin suomen keikat lähestyy.

Pitihän se Manseen liput napata. Ainakin viime kuun keikka-arvioiden perusteella homma toimii
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
Secreterial
02.03.2023 18:02:39
delarco: Geoffin suomen keikat lähestyy.

Oulun keikalle on liput, mielenkiinnolla kyllä odotan!
"I never bluff" - Cordell Walker
delarco
04.03.2023 22:11:09
Stoalainen: Turun Utopia kutsuu.

Minkälainen keikkapaikka tuo on?
Pelkkää seisomatilaa vai pääseekö tuolla istumaan?
Mites kurkun kostutus?
p130
04.03.2023 22:35:40

delarco: Minkälainen keikkapaikka tuo on?
Pelkkää seisomatilaa vai pääseekö tuolla istumaan?
Mites kurkun kostutus?

Oikein hyvä keikkamesta. Niillä harvoilla kerroilla, kun olen käynyt, on soundipolitiikka ollut kunnossa. Istumapaikkoja löytyy kakkoskerroksesta, missä lava on, ei kuitenkaan määrättömästi. Pitkä baaritiski löytyy myös samasta tilasta
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
delarco
04.03.2023 22:55:37
p130: Oikein hyvä keikkamesta. Niillä harvoilla kerroilla, kun olen käynyt, on soundipolitiikka ollut kunnossa. Istumapaikkoja löytyy kakkoskerroksesta, missä lava on, ei kuitenkaan määrättömästi. Pitkä baaritiski löytyy myös samasta tilasta
Kiitos!
Sinne siis! :)
doktorkoo
08.03.2023 19:54:54
Secreterial: Oulun keikalle on liput, mielenkiinnolla kyllä odotan!

Oulun keikka näemmä siirretty Kantakrouviin, onko se paljonkin pienempi paikka?
Ei Tampereellakaan ainakaan vielä ruuhkaa ole...
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
kupteri
08.03.2023 20:08:40

doktorkoo: Oulun keikka näemmä siirretty Kantakrouviin, onko se paljonkin pienempi paikka?

Juu, Teatria on jo purettu. Kolmioraide jyräsi yli.

Vuosi sitten uutinen:

"Neuvottelut nykyisen Krouvintiellä sijaitsevan kiinteistön käytöstä päättyivät tuloksettomina, Club Teatrian tiedotteessa kerrotaan.

Nykyisen kiinteistön omistus siirtyi Oulun kaupungilta Väylävirastolle helmikuun lopussa.

Oulun Teatrian tapahtumia siirretään ainakin keskustassa sijaitsevaan Kantakrouvi-ravintolaan.

Se on taas nykyistä niin paljon pienempi paikka, että sinne ei mahdu kovin suuria keikkoja. Sitten vuokraamme Ouluhallia ja Tullisalia tarvittaessa"

https://yle.fi/a/3-12368035

Tosiaan enempi semmonen yökerho mutta vetää kuitenkin useita satoja porukkaa. On siellä fiksut lavat ja muut, suosittu keikkapaikka ns. Amorphis-luokkaa pienemmille orkestereille. Amojen keikka oli vasta tuolla Tullisalilla.

Vielähän tonne lippuja sais. Silleen jännä että Poisonblackin juhlakeikka syyskuulle myi loppuun varsin nopeasti ja tuli lisäkeikka seuraavalle päivälle, ja sekin (kuulemma) lähes loppuunmyyty.

Ei mikään supersuosittu Geoffi tunnu olevan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)