Kampela77 10.06.2015 20:36:53 (muokattu 10.06.2015 20:37:19) | |
---|
apropoo: ReLoadilla on Metallican parhaat soundit... Hunajaa korville. Ja Devil's Dance on todella pahaperse biisi. Ei ole vaan mustalla albumilla ja siihen aikaa oli Hetfieldilläkin miehekkäin laulusaundi. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
heviäijä 10.06.2015 20:47:06 | |
---|
Millä levyllä on sitten huonoin soundi? MYYKÄÄ MULLE JACKSON!!!!!!! |
heviäijä 10.06.2015 20:53:30 | |
---|
Kampela77: Ei ole vaan mustalla albumilla ja siihen aikaa oli Hetfieldilläkin miehekkäin laulusaundi. Varmaan kovin metallica-levy ikinä! harmi että oon kuunnellu liikaa sitä. kaikilla big four bändeillä tuo paras putki katkesi 5 levyn jälkeen/vuosina 90-92. Onhan sitä tullu hyvää matskuu sen jälkeenkin. MYYKÄÄ MULLE JACKSON!!!!!!! |
jazzmies 10.06.2015 21:47:36 | |
---|
heviäijä: Millä levyllä on sitten huonoin soundi? Mastser of Puppets on yllättävän muhjua, mutta meneehän se niinkin, koska biisit ovat täysin gunua! "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Arkka 10.06.2015 22:48:39 | |
---|
jazzmies: Mastser of Puppets on yllättävän muhjua, mutta meneehän se niinkin, koska biisit ovat täysin gunua! Nimenomaan biiseihin sopivat saundit, mikä onkin tärkeintä. Kuulostaa saundeiltaan öbaut samalta kuin logo levyn kannessa näyttää. Hyvät saundit erikseen, yhdessä vähän muhjua, mutta se botnesota on just se juttu (jota ne eivät toivottavasti pilaa kokonaan reissuella). Justicen kans varmaan aikansa parasta (tai huonointa riippuen mistä tykkää) rässikitarasaundia ja rumpusaundit on Metallican kasarilevyistä MOPilla parhaat. Laulusaundistakin tykkään kovin, eli aika lailla kaikesta. T: levyä 70 vuotta kuunnellut fanipoika. ..mutta silti. "Paremmilla" saundeilla tuo olis varmaan huonompi levy. |
reaper666 11.06.2015 22:58:20 | |
---|
apropoo: ReLoadilla on Metallican parhaat soundit... Hunajaa korville. Ja Devil's Dance on todella pahaperse biisi. No eikö loadilla ole samat soundit? |
Arkka 11.06.2015 23:34:04 (muokattu 11.06.2015 23:36:31) | |
---|
reaper666: No eikö loadilla ole samat soundit? Lähellä, mutta ei. Reload on vittumaisempi. Loadilla on paljon paremmat mun mielestä. Lähtösaundit on varmaan ollut hyvin samanlaiset tai samat kun niitä on yhtä aikaa tehty. |
Megadethh2 12.06.2015 00:04:19 | |
---|
Arkka: Lähellä, mutta ei. Reload on vittumaisempi. Loadilla on paljon paremmat mun mielestä. Lähtösaundit on varmaan ollut hyvin samanlaiset tai samat kun niitä on yhtä aikaa tehty. Joo ei kyllä todellakaan samat soundit ole, Arkka tämän summasikin jo, Reloadillakin on tosin ihan kelpo soundit, mutta kyllä Loadillä on paremmat soundit huomattavasti, biisimateriaalista nyt sitten puhumattakaan. Vähän niinkuin paljon orgaanisempi versio Mustasta Albumista soundipoliittisesti. Randy Staubilla ja Bob Rockilla saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa ;). Load on kyllä omaan korvaan parhaat soundit omavaa levy Metallican tuotannosta (vaikka tosin en olisi niitä mihinkään toiseen ko. bändin levyyn laittamassa, esim. Ride The Lighting omaa sellaisenaan ihan hyvää kasarimetallisoundia ja tuskin paranisi jos miksausta lähdettäisiin sorkkimaan tai uudelleennauhoittelemaan, huononisi varmaan korkeintaan). Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
Vessajono 12.06.2015 00:32:51 | |
---|
Asteikolla yhdestä kymmeneen Metallican levyjen soundit voi pisteyttää seuraavalla tavalla: Load: 10 ReLoad: 9 Lightning ja Puppets: 8 Black album: 7 Kill 'em All: 6 Justice: 5 St. Anger: 1 Death Magnetic: -19 657 423 Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura. |
Torniojaws 12.06.2015 05:43:10 | |
---|
Death Magnetic: -19 657 423 Tai 0 dBFS |
Ruutukunkku 12.06.2015 08:42:28 | |
---|
Myös täältä pisteet Loadille. You are number six |
haunted 12.06.2015 09:28:23 | |
---|
Justiinalla on kympän saundit, piisien, soiton ja kaiken muun lisäks. Bläkki ja loadit on aika hunajaa kans kyllä. Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
mpekkanen 12.06.2015 11:06:23 | |
---|
En oikein ymmärrä tätä soundi keskustelua ja levyjen vertailua jos ajatellaan niitä pelkästään soundien kannalta. Jos Kill'Em All soundilla olisi vedetty vaikka Black tai Justice levyt, eivät ne olisi olleet varmasti monenkaan mielestä niin hyviä kuin nyt ovat. Monet re-masteroidut levyt on huonompia kuin alkuperäiset, jos niissä on alettu muuttelemaan alkuperäisiä soundeja todella suuresti. Ainahan niissä jotain on tehty, eihän ne muutoin olisi juurikin re-master juttuja. Monikin levy on myös aikakautensa tuote ja näiillä nykyisillä soundeilla ei olisi toiminut vaikka Metallican vanhemmat levyt yhtään sen paremmin. Tosin tämähän on turhaa jossittelua, koska Black tyylisiä soundeja ei ollut mahdollista edes saada vielä Metallican kolmen tai neljännenkään eka levyn aikaan, esim. Minusta Justice ja Black levyjen soundit ovat aivan liian tuotetun kuuloiset ja liian kuivat. Parhaat soundit löytyvät bändit kolmelta ekalta levyltä, jotka ovat muutoinkin heidän parhaat levynsä. Toki tämä on minun mielipiteeni ja jokaisella saa olla omansa. Myöskin Garage Days oli hyvä ja minusta parempi kuin sen jälkeen tullut Justice. Justice levylläkin on muutama ihan ok biisi, mutta suurin osa on liian pitkiä kappaleita ja niiden soundit eivät ole minusta hyvät. Sillä levyllähän on kitaroissa enemmän bassoa kuin mitä on bassossa, jos sitä sieltä edes jotenkin kuulee. Siltäkin levyltä toki parhaimmat biisit on helppo nimetä, vaikka soundit ovatkin mitä on. Tokihan soundeja voi verrata muuten, mutta ei ne levyt ja kappaleet monestikkaan siitä paremmiksi muutu jos biisi on muutoin huono. Minusta Metallicalle voisi antaa siitä jopa pisteitä, että on yritetty tehdä soundillisesti hieman erilailla kuin monesti aikaisemmin. Ehkäpä siinä ei ole aina niin onnistuttu, mutta saattaa ne levyt olla sitten muutoinkin heikompia biisien tasolta. Kyllä aika rupiseltakin demolta kuulee, jos joku kappale on hyvä tai ei ole ja tämä koskee ihan kaikkia bändejä. Tosin monella demolla bändi saattaa soittaa kaikki livenä ja sitten lopullisessa versiossa levyllä on kaikki soittimet soitettu erikseen ja useampaan kertaan. Monesti on saatettu vielä tietokoneilla korjata joitakin juttuja. Minusta sellainen rehellinen live tyylinen soitto on aina parempi ratkaisu kun tehdään demoa(jokus jopa ihan levyäkin) ja silloin niistä kappaleistakin tulee väkisin enemmän sellaisia jotka myös livenä toimivat. Ei siellä studiossa tarvitse olla vuosikaupalla, vaikka se rahallisesti mahdollista olisikin. Jos kappaleet ovat kunnolla tehty ja muutoinkin hyviä, niin kyllä tänäkin päivänä saa studiossa "isokin" bandi muutamassa viikossa tehtyä hyvän levyn jos niin halutaan. Musiikin historiassa on paljon todella hyviä levyjä, joiden tekemiseen ei ole käytetty kuin päivä tai muutama. Tosin niiden soundit ovat myös aikakautensa tuotteita, mutta kyllä ne hyvät levyt ja kokonaisuudeltaan varsinkin hyvät levyt sieltä löytyy, vaikka niitä ei olisi vuosia studiossa tehtykään. |
Burn 12.06.2015 11:50:21 | |
---|
80- ja 90-luvun nurkilla klassikkolevyjään sylkeneiden bändien tapauksissa mentiin ennen lähes poikkeuksetta biisit edellä. Metallica, Slayer, Testament, myöhemmin Pantera ym., tekivät niin kovaa jälkeä, että levyillä biisit menivät soundien edellä. Voidaan sanoa, että silloin biisit kannattelivat soundeja eikä toisinpäin, mikä on nykymusassa melko valitettava seikka. Djenttihommat hyvänä esimerkkinä tästä. Metallican tapauksessa esim. kolmen ekan levyn soundeja voidaan arvostella, mutta silloin puhutaan musta epäolennaisuuksista. Ne soundit kuuluu niille levyille. Justicen bassottomuus kuuluu sille levylle, enkä edelleenkään välitä kuunnella mitään Youtubesta revittyjä bassoversioita. Tän takia en oikein osaa rankata Metallica-levyjä paremmuusjärjestykseen soundimielessä. Tai no ehkä viimeisimmät tuotokset pystyy, mutta äiti opetti ettei vammaisia saa nauraa. |
heviäijä 12.06.2015 11:56:01 | |
---|
Joo en minäkään jaksa valittaa että basso ei kuulu kunnolla justice-levyllä, koska kovia biisejä sillä levyllä on. Joku tuossa aikasemmin sano että ne tietyt soundit kuuluu sille tietylle levylle (tai jotain vastaavaa). Ei kill em all levyn soundeilla nauhotettu Load olisi varmaankaan herkkua korville. MYYKÄÄ MULLE JACKSON!!!!!!! |
Ruutukunkku 12.06.2015 12:15:30 (muokattu 12.06.2015 12:16:50) | |
---|
mpekkanen: En oikein ymmärrä tätä soundi keskustelua ja levyjen vertailua jos ajatellaan niitä pelkästään soundien kannalta.
Ei tätä nyt niin vakavasti tarvitse ottaa. Suurimmalla osalla Metallican levyistä on varsin onnistuneet soundit jotka palvelevat materiaalia. Justicellakin on ihan pätevät soundit vaikka ameriikan veli voisi sanoa, että ovat vähän epäortodiksiset. Minusta Loadilla on miellyttävimmät soundit kuunnella. Sopivasti rupea ja toisaalta siloteltuakin pintaa. Sitä voi hyvin verrata ainakin Blackiin, Reloadiin ja Garage Inc:in, kun materiaali ja tatsi on samankaltaista. Garagellakin muuten on hyvät soundit. Paremmat kun Reloadilla. You are number six |
Dropped C 12.06.2015 13:00:56 (muokattu 12.06.2015 13:08:47) | |
---|
Ei noi Justicen saundit nyt niin epäortodoksiset ole aikakaudelleen tai vähän myöhemmälle metallimusiikille. Eli todella kumisevat kitarat, bassottomuus ja kliiniset rummut. Voisi sanoa että tämä on esikuvalevy k.o. äänimaailmalle. (Onneksi tosta kuminasta pääsääntöisesti luovuttiin sitten myöhemmin äänitteillä genreissä, mun mielestä se on yksinkertaisesti paskan kuuloista). Kitarassa pitää ja saa olla botnea metallimusiikissa, mutta toi kumina vituttaa. |
Vessajono 12.06.2015 14:09:17 (muokattu 12.06.2015 14:11:45) | |
---|
haunted: Justiinalla on kympän saundit, piisien, soiton ja kaiken muun lisäks. Bläkki ja loadit on aika hunajaa kans kyllä. Saundit on ainoa asia mikä sillä kusee. Harmi sinänsä, jos ne ei kusis niin oltais huomattavan lähellä täydellistä levyä. Enkä mä nyt tarkota et sen pitäs kuulostaa esim. Loadilta mutta kyllä kai silläkin semmonen perusok kasarirässisoundi toimis. Samanmoinen kuin Puppetsilla ja Lightningilla. e: ja joo, en mäkään mitään Youtuben bassoversoita jaksa kuunnella kuin joskus ihan kuriositeettina mutta kyllä sellanen oikea, hyvä ja kunnollinen remiksi ois ihan kiva. Voisin sit ostaa saman levyn kolmanteen kertaan. Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura. |
bedlam 12.06.2015 14:24:39 (muokattu 12.06.2015 14:27:40) | |
---|
Dropped C: Ei noi Justicen saundit nyt niin epäortodoksiset ole aikakaudelleen tai vähän myöhemmälle metallimusiikille. Eli todella kumisevat kitarat, bassottomuus ja kliiniset rummut. Voisi sanoa että tämä on esikuvalevy k.o. äänimaailmalle. (Onneksi tosta kuminasta pääsääntöisesti luovuttiin sitten myöhemmin äänitteillä genreissä, mun mielestä se on yksinkertaisesti paskan kuuloista). Kitarassa pitää ja saa olla botnea metallimusiikissa, mutta toi kumina vituttaa. Ei ne Justicen kitarat esim. mun kuulokkeilla kumise, just kuuntelen sitä Blackenedin väliosan pahinta demppausriffiä nimittäin. Mutta voisin kuvitella, että jos laittasin autoon soimaan tavallisilla säädöillä, niin varmasti ritisis ja rymisis. Yhtä mieltä siitä, että kyllähän toi Justice määräsi soundien puolesta yleisen suunnan, mihin mentiin. E: Mun mielestä Justicella on huomattavasti paremmat soundit kuin Ridellä ja tykkäsin ilmestyessään paljon enemmän kuin Puppetsin saudeista. Myöhemmin olen hieman viehtynyt Puppetsin pehmeämpään ja lämpimämpään soundimaailmaan, mutta Justice vetelee parhaiten turpiin. http://www.petrilampela.net |
Dropped C 12.06.2015 14:40:36 (muokattu 12.06.2015 14:53:37) | |
---|
On siellä mun mielestö koko ajan tuollaista vouvvaamista ihan suatanallisesti, kuunteli sit millä laitteilla tahansa. Voihan se jonkun mielestä olla ranggaa, ei siinä mitään. Mun mielestä se vaan kuulostaa huonolla tavalla huonolta. Se vouvvaava kumina tossa melko eniten aina häirinny, eikä bassottumuus, vaikka basisti olenkin. Tosin on sitä monella muullakin levyllä, mutta niissä yleensä on edes hieman tuota bassokitaraakin mukana, niin se sekoittuu enemmän miksiin. (Metallimusiikissa voi kuulostaa myös hyvällä tavalla huonolta, tästä on miljoonia esimerkkejä). |