Aihe: Stratovarius
1 2 3 4 5 636 37 38 39 40
Mntr
18.04.2009 12:17:51 (muokattu 18.04.2009 12:19:10)
Jätkät oikeesti.

Nyt lopetatte sen nuotteihin tuijottelun/jeesustelun ja keskitytte musiikkiin... Ketään ei kiinnosta onko biisin sointukierto uusi vai vanha, kuhan itse biisi toimii ja kolahtaa.
John Titor
18.04.2009 13:05:10 (muokattu 18.04.2009 13:05:37)

Mntr: Jätkät oikeesti.

Nyt lopetatte sen nuotteihin tuijottelun/jeesustelun ja keskitytte musiikkiin... Ketään ei kiinnosta onko biisin sointukierto uusi vai vanha, kuhan itse biisi toimii ja kolahtaa.

:) Kyllä monia vaan kiinnostaa, sillä äänethän ne, päällekkäiset ja perättäiset, kun just sen musiikin muodostaa. Kokonaisuus on sama homma kauempaa tarkasteltuna.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Peoplez
18.04.2009 17:17:43
Mntr: Jätkät oikeesti.

Joitakin ihmisiä kiinnostaa analysoida sitä, MIKSI se musiikki toimii ja kolahtaa. Sulle sopis ehkä paremmin joku suomi24 tai demin keskustelupalstat?
Mntr
19.04.2009 19:13:15
Peoplez: Joitakin ihmisiä kiinnostaa analysoida sitä, MIKSI se musiikki toimii ja kolahtaa. Sulle sopis ehkä paremmin joku suomi24 tai demin keskustelupalstat?

Nohnoh... vähän asiallisempaa vaihdetta ja voisi luulla että tuo kommentti oli revitty juurikin sieltä.

Tottakai musiikin sävellys,kirjoitus ja sovitus on kaikki kaikessa(tämä tieto imetään jo äidinmaidosta). Taidokkaasti tehtynä nämä tekijät saavat musiikin kuin musiikin kolahtamaan meikäläiseen ja taidokasta sävellystä saa jokainen miettiä ja tutkiskella niin paljon kuin haluaa.

Kysymys oli siitä että keskityttäisiin itse musiikin tuottamaan fiilikseen, mielikuviin ja tunteisiin eikä mietittäisi siitä että _onko jokin tietty kierto käytetty aikaisemmin jossakin_.

Toki jokainen saa puida jokaista asiaa niin pitkälle kuin haluaa.
John Titor
19.04.2009 21:40:11 (muokattu 19.04.2009 21:40:41)

Kysymys oli siitä että keskityttäisiin itse musiikin tuottamaan fiilikseen, mielikuviin ja tunteisiin eikä mietittäisi siitä että _onko jokin tietty kierto käytetty aikaisemmin jossakin_.

Toki jokainen saa puida jokaista asiaa niin pitkälle kuin haluaa.

Totta kai se menee näin, mutta eikö sekin ole musiikin tuottama fiilis, jos tulee mieleen biisiä kuunnellessa että "ei jumalauta, kuinka vitun monta levyä ja biisiä täytyy saman jätkän käyttää tätä yhtä ja samaa sointukiertoa, aina vielä samalla tavalla???"?

Jossain vaiheessa ei vaan jaksa enää antautua sille musiikille samalla tavalla kuin 1200 edellistä kertaa. Ei sitä moni jaksa innostua kouluunmenostakaan joka päivä.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Ambitus
20.04.2009 13:14:31

Video tuli tänään ulos:

http://www.stratovarius.com/forum/viewtopic.php?t=9097&start=60

Scrollatkaa sivua hieman alaspäin, niin löydätte Jensin postauksen. Video alkaa pyörii automaattisesti (aika rasittavaa), enkä löytäny videoon suoraa linkkiä. rokrok...
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Räkkipeli
20.04.2009 13:44:23
Ambitusta ei kuvattu tarpeeksi soolon aikana.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
aalataur
20.04.2009 13:58:01

Räkkipeli: Ambitusta ei kuvattu tarpeeksi soolon aikana.

Mietin samaa. :D
Meadow
20.04.2009 14:02:00
Melkoinen pläjäys. :D
rakula
20.04.2009 15:43:06
oon aina inhonnu stratoa jostain syystä, mutta tää kyllä iskee.
Ei voi lähtee jos on tullu
Juuleppi
20.04.2009 17:05:11

Mitäs väliä sillä on? Sormet liikkuu niin nopsaan ettei liikettä edes huomaa!

Eihä tää piisi ekalla kuuntelulla oikein kuulostanu miltään, mutta muutaman päivän ja kuuntelukerran jälkeen piisi alkaa toimia mukavasti :)
M.A.C.H.O. #19 "Don't disturb my friend, he's dead tired." | Ei helv..ei saatn! Käsi missä?!?
Räkkipeli
20.04.2009 22:18:40 (muokattu 20.04.2009 22:30:39)
juhismatti: Mitäs väliä sillä on? Sormet liikkuu niin nopsaan ettei liikettä edes huomaa!

No vittu on sillä väliä saatana!!1 Jätkä on reenannu 40 vuotta kitaran soittoa salee siin toivos et pääsis ees joskus musavideoon ja sit ku se heittää hyperdrive-arpeggiot ni joku Porran letti ja Kotipellon T-paita vilahtelee vaa ruudussa. 8O

Hehe. Mut on kyl totta, ei niitä nakkeja ois kuitenkaa nähny. Ehkä tässä ajateltiin suosiolla kaupallisuutta. Muu pänti näyttää huomattavasti edustavammalta ja myyvämmältä ku Ambituksen yliluonnolliset hyperdrive-sointukäännösarpeggiokromat. :D Päitä ois räjähdelly luonnollisesti vaan.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Räbbänä
20.04.2009 22:45:11
Räkkipeli: Muu pänti näyttää huomattavasti edustavammalta ja myyvämmältä ku Ambituksen yliluonnolliset hyperdrive-sointukäännösarpeggiokromat. :D Päitä ois räjähdelly luonnollisesti vaan.

Kaiken varmuuden vuoksi sensurointi vielä käsien päälle.
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta
Skebaristi
20.04.2009 22:47:07 (muokattu 20.04.2009 22:47:43)

Minä en hirveästi tykkää tuosta vastavalosta, mikä tuossa videossa on koko ajan. Itse biisistä diggailen kyllä kovasti.
Rahkoi
20.04.2009 22:49:26

juhismatti: Eihä tää piisi ekalla kuuntelulla oikein kuulostanu miltään, mutta muutaman päivän ja kuuntelukerran jälkeen piisi alkaa toimia mukavasti :)

Samanlaiset kokemukset täälläkin. Ekat mielikuvat biisistä olivat lähinnä tasoa "ihan hyvä" ja "ei se nyt ihan paskakaan ollut", mutta useamman kuuntelun jäljiltä on biisinpahalainen jopa alkanut kuulostaa hyvältä. Hieno homma. Vaikka tämän kaltainen musiikki ei enää oikein vastaa meikäläisen musamakua, niin Stratovarius on mulle kuitenkin se eka metallibändi, johon narahdin koukkuun. Siinä mielessä mukavaa, että sieltäkin rintamalta on vielä jotain muutakin odotettavaa kuin mediapelleilyä.
Ei yli siitä, missä aita on matalin, vaan läpi siitä, missä se on paksuin
Juuleppi
20.04.2009 23:14:21
Räbbänä: Kaiken varmuuden vuoksi sensurointi vielä käsien päälle.

Jep. Ja sooloa on varmaan jouduttu hidastamaan, että on vältytty suurempien ihmismassojen tuholta :P
M.A.C.H.O. #19 "Don't disturb my friend, he's dead tired." | Ei helv..ei saatn! Käsi missä?!?
John Titor
21.04.2009 01:33:48

Se on niin saaaaatanan ruma jäbä.
Ambitus
21.04.2009 02:18:09

John Titor: Se on niin saaaaatanan ruma jäbä.

:D koko biisiä piti tiputtaa ainakin 100 bpm:llä masteroinnissa kun masteroija ja sen assistentti delas...mietittiin porukas et olis hyvä, et kuulijat ei kuolis...saattais olla ihan posiitiivinen asia levymyyntiin. Medvedevin ja Halosen yritin tänään kaataa tilutuksella mutta plektra katkesi kesken vedon! prkle!:D:D
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Peltsi88
21.04.2009 08:28:06
Ambitus: :D koko biisiä piti tiputtaa ainakin 100 bpm:llä masteroinnissa kun masteroija ja sen assistentti delas...mietittiin porukas et olis hyvä, et kuulijat ei kuolis...saattais olla ihan posiitiivinen asia levymyyntiin. Medvedevin ja Halosen yritin tänään kaataa tilutuksella mutta plektra katkesi kesken vedon! prkle!:D:D

Mitäs pressat piti soitosta? Tuskin Venäjälläkään kukaan soittaa niin sairaan nopeesti.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. "Oon ihan hiton lahjakas" -Jucciz
Räkkipeli
21.04.2009 09:04:46 (muokattu 21.04.2009 09:05:54)
Ambitus: :D koko biisiä piti tiputtaa ainakin 100 bpm:llä masteroinnissa kun masteroija ja sen assistentti delas...mietittiin porukas et olis hyvä, et kuulijat ei kuolis...saattais olla ihan posiitiivinen asia levymyyntiin. Medvedevin ja Halosen yritin tänään kaataa tilutuksella mutta plektra katkesi kesken vedon! prkle!:D:D

KGB ollu taas asialla. Ja KRP. Ne lahjattomat perkeleet!

E: Rupesin miettimään että millasen kuhinan se muuten venäjällä aiheuttas jos presidentillä räjähtäis pää suomenvierailulla. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)