Aihe: Judas Priest - 'Yleistä Keskustelua'
1 2 3 4 5 674 75 76 77 78
tjw
03.07.2005 12:24:21 (muokattu 04.07.2005 00:06:00)
Noh editoinpa tähän jotain järkevämpää.

Glenn Tipton ja K.K Downing ovat todella pro kitaristeja. Harvemmin tulee sooloista tykättyä yhtä paljon kuin priistin biiseissä.
Tähän on peruna haudattuna. Jo vuodesta 2005! Kuuntele Englin Thunderia
...And Justice For All
03.07.2005 12:27:44
Onkohan tuo nyt semmoinen mielipide? (perustelematon vieläpä)

On. En tykkää:
Biiseista, soundeista, soitosta, varsinkaan kitaroista, laulusta...
THV-Klubi #21
KTR
03.07.2005 12:28:47
British Steel on mun ainoa Judas Priest-lätty. Onhan se täynnä iskevää kamaa, ja on sitä saanut aikain saatossa lukea aika monesta paikasta, että jos tämä levy ei kolahda, niin ei pidä HEVI MEDULISTA!
Priestin 70-luvun kama kuulostelee korviini myös aika miellyttävältä.
Black Star
03.07.2005 12:41:03

On. En tykkää:
Biiseista, soundeista, soitosta, varsinkaan kitaroista, laulusta...

Mielipiteensä kullakin. Mun mielestä British Steelillä (kuin myös Killing Machinellä) on lähes parhaat kitarasaundit mitä Priestillä on koskaan ollut.
Laulu on mahtavaa kuten joka levyllä.
Biisit ovat mahtavia ja jyräävät eteenpäin kuin pikajuna tarketumatta suurempiin kikkailuihin.
Rattle your goddamn head!
zepeteus
03.07.2005 15:44:39
Mikäs on teidän mielipiteenne Unleashed in the Eastista/Studiosta.

Kiivas tekele. Erityisesti Green Manalishi saa edelleen karvat pystyyn, jo ensimmäisistä rumpujen rompsahduksista lähtien. Itse asiassa kolmikko Manalishi/Diamonds&Rust/Victim Of Changes pyörähtää itsellä useimmiten tuolta levyltä.

Eli pidättekö selvänä että kyllä tuo on Japanissa äänitetty vai pistäisittekö omaisuutenne likoon siitä että totuus studiossa äänittämisestä tulisi ilmi?

Äänitetty Japanissa Koseinenkin Hallissa helmikuun 10. 1979 ja Nakano Sunplaza Hallissa helmikuun 15. 1979. Tuossahan ei ole mitään epäselvyyttä sinällään.

Raakanauhoja miksattiin muutama viikko Ringo Starrin Startling Studioilla, Neil Kernon puikoissa. Japanin kiertueella Rob Halfordilla oli kurkunpään tulehdus, joten muutamia hänen vokaaliosuuksiaan otettiin uusiksi. Muutoin nauhoituksiin ei koskettu, paitsi live-levyjen normaalit pitkien soolojen (ja spiikkausten) leikkaukset, kappalejärjestyksen fiksailut ja yleispätevä äänikuvan siistiminen.

Jos haluaa ehdottomasti tietää eron "oikeaan" liveen verrattuna, ainakin Sunplaza Hallin keikasta liikkuu (on liikkunut) bootleg.

Unleashedin kansikuvat ovat jälkikäteen studiossa otettuja. Koska rumpali Les Binks ei ollut tuolloin enää bändissä, Rob peittää kuvissa kannupatteriston näppärästi.
tjw
04.07.2005 00:07:13
Off Topic:

Onko joku päässyt kuulemaan Glenn Tiptonin soolo tuotantoa?
Black Star
04.07.2005 12:00:02 (muokattu 04.07.2005 19:52:28)

Off Topic:

Tuon Himalaja-biisin olen kuullut ja sen perusteella voisin tuon levyn vaikka ostaa jos eteen sattuu.

Ja K.K. Downingin soitosta kiinnostuneille.

Eli Kenny vetää soolot pariin biisiin Mick Cervinon (Yngwie Malmsteen-,Blackmore´s Night-basisti) Violent Storm (kliseinen nimi eikö?)-projektin levyllä. Myös Yngwie soittaa parilla biisillä.

Ja tuosta Violent Stormista sen verran että debyyttilevyä ei ole ainakaan vielä julkaistu muualla kuin Japanissa ja oliko se nyt Taiwanassia ta mutta kyllä niitä Importtejakin aina näkee tännepäin eksyvän.
lapio
04.07.2005 14:42:18

Off Topic:

Baptism of fire on ihan hauska levy. Kannattaa ainakin kuunnella jos tulee vastaan. Muistaakseni siinä oli muutama ihan hyvä biisi ja Glenn taisi laulaa itse. En ole pitkään aikaan kuunnellut tätä, mielipide on saattanut muuttua.
Live fast, die 72 year old.
Pelsi
04.07.2005 14:49:03
Baptism of fire on ihan hauska levy. Kannattaa ainakin kuunnella jos tulee vastaan. Muistaakseni siinä oli muutama ihan hyvä biisi ja Glenn taisi laulaa itse. En ole pitkään aikaan kuunnellut tätä, mielipide on saattanut muuttua.

En minäkään ole aikoihin kuunnellut, mutta hatarat muistikuvat kertovat, että nimibiisi ja joku "Paint It Black" tjsp olisivat hyviä ralleja.
THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man
Viceroy
04.07.2005 20:51:28

Baptizm of Fire on kyllä mielestäni aika puuduttavaa kamaa. Kovan linjan Priest-diggarinakaan ei tuota tule usein kuunneltua. Paint It Black, Kill Or Be Killed ja levyltä pois jäänyt Himalaya ovat ihan jees (ja toki Cozy Powell, Rip, vetää rumpuja joillain raidoilla hyvällä tatsilla). Glenn ei ole häävi tulkitsija, siitä ei pääse mihinkään...
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
yellow
04.07.2005 21:41:14
Tiptonin soolo on aika erikoinen, mutta kelvollista kamaa silti. Glennin laulu on kyllä aika pihinää, mutta kitara laulaa taattuun tyyliin. Biisit ovat aika vanhakantaisia rakenteeltaan ja kitarasoundit ovat vähän outoja. On Baptizm of fire ainakin parempi kuin Ripperin aikaiset Priestin tekeleet.
Pelsi
04.07.2005 21:50:07
On Baptizm of fire ainakin parempi kuin Ripperin aikaiset Priestin tekeleet.

Jugulator-Priestissä on ainoastaan se vika, että se ei kuulosta Priestiltä. Hyviä kappaleita, mutta huono tuotanto ja väärä ukko mikin varressa, jos taustalakanoissa lukee notta Judas Priest. Demolition-Priest taasen on Machine Mania (joka ei sekään kyllä Priestiä ole) lukuunottamatta ihan paskaa.

Hyvin muuten Priestin logo muuttui siksi aikaa, kun Halford oli poissa. Siitä Hellion-logosta otettiin noin puolet pois, mikä kuvastaa myös musiikkia melkoisen hyvin. Ripperin lavakarismassa oli semmoinen nahkalaivan mentävä aukko, joskin äijä sopii Iced Earthiin ihan helvetin hyvin. Halfordin paluu oli mielestäni palvelus sekä Priestille että Earthille. Samalla otettiin myös wanha logo takaisin ja päivitettiin sitä vähän.

Huomaahan sen jo Halfordin soololevyistäkin, että kuka biisintekijöistä oli lopulta se kovin sana.
THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man
Super-Jari
04.07.2005 21:54:11
Eikö british steel ole teidän mielestä hieman yliarvostettu?
Meinaan että tätä pidetään yhtenä hevi historian parhaista levyistä vaikka se ei ole edes Juudaksen paras....

Kyllä se ihan syystä kantaa tuollaista titteliä. Kaikki toimii tällä levyllä.
tjw
04.07.2005 22:02:08
Demolition on kyllä ainakin minulla ollut kuuntelussa yllättävän usein.

Muutenkin huomaan pitäväni myös näistä epäsuosituista priistin levyistä kuten Jugulatorista ja Turbosta.

Lisäksi sain bändini basistin pitämään Ripperin aikasesta tuotannosta, vaikka hän aluksi haukkuikin niitä kovaan ääneen (mikä kannattaakin tehä, kun ei ole hajuakaan siitä, mitä haukkuu).

Onhan tosiaan näissä Ripperin aikasissa levyissä paljon eroa priistin muihin levyihin, mutta juuri tämän takia jaksan heidän musaansa kuunnella, se ei ole tylsää itsensä toistamista.
Helvetinpartaterä
05.07.2005 02:45:59 (muokattu 05.07.2005 02:46:33)

Yksi kaveri totesi aika hyvin tuosta Unleashed in the Eastistä/Studiosta: "Oli aito live tai ei,perklöön hyvä Best Off 70-luvun Priestistä."
Manavava! - Minä "Jos vettä ei olisi,emme osaisi uida ja silloin me hukkuisimme."
Flash
05.07.2005 09:33:03

Baptizm of Fire on kyllä mielestäni aika puuduttavaa kamaa.

Minä olen jotenkin aina diggaillut tuosta levystä. Ei se Glennin laulu ole kyllä hääviä, mutta kyllä siihen tottuu... Suosikkibiisini on se Left For Dead, joka ei ole heviä alkuunkaan.
There Is A Light That Never Goes Out
THE RIPPER
05.07.2005 11:22:51
rocka rolla on paras
svidulla päähän!
Black Star
05.07.2005 12:19:08

Yksi kaveri totesi aika hyvin tuosta Unleashed in the Eastistä/Studiosta: "Oli aito live tai ei,perklöön hyvä Best Off 70-luvun Priestistä."

Jep. Kaikki biisit ja varsinkin Exciter on nostettu aivan uusiin sfääreihin. Tuosta on mielestäni hyvä aloittaa Priestin kuuntelu vaikken itse näin tehnytkään.
hemma
05.07.2005 16:30:44

Voi saatana sitä The Ripper biisin alkuhuutoa! Muutenkin täyttä timanttia koko levy!
Perjantai päivä...perkele! Se on ylihuomisen jälkeen taas maanantai...
Black Star
05.07.2005 17:49:24

Voi saatana sitä The Ripper biisin alkuhuutoa! Muutenkin täyttä timanttia koko levy!

Aivan. Ja Sad Wings of Destinyhän julkaistiin vuonna -76. Väittääkö joku vielä ettei Priest luonut heavy metallia?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)