Aihe: Hate Eternal - uusi levy ja kaikkee
1 2 3 4
Lönnrot
29.06.2005 00:01:17

ja punkkareiden keksintökin vielä.
Hello Kettle, my name is Pot.
Aegis
29.06.2005 00:15:22
Vanha kiinalainen sananlaskukin sen tietää:
"Death ilman blastia on kuin kakku ilman kermaa."

Meikällä on kyllä mahdollisimman päinvastainen mielipide tähän, vaikka kyllähän sitä kunnon blasti aina säväyttää. Tosin kun käydään miettimään millä bändeillä se kuoleman läsnäolo on tuskallisimmillaan tai musiikki muuten vaan raskasta ruhjomista, niin mieleen tulee Obituary, Autopsy, Evil Incarnate, Bolt Thrower, Benediction ekalla levyllään ja Pestilence tokallaan.

Tosin hauskana poikkeuksena sääntöön toimii tuskallisin vastaan tullut death metal levy, Immortal Faten beautiful. Aivan järjettömiä blast paahtoja joita pätkitään mahdollisimman hitailla doom-osioilla. Soundit ovat sitä luokkaa että pimeydeltä ei ole mitään pakokeinoa. Aina tulee painiskeltua sen kanssa kuinka tätä levyä sanoin kuvailisi. Tälle ei pärjää Nilet eikä Vilet.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Super-Jari
29.06.2005 06:15:31
ja punkkareiden keksintökin vielä.

Tuskin blast sentään. Minä kuulin ensimmäistä kertaa sitä Cannibal Corpsella.
Basisti on HIENO soitin
-Eemil
Phobophile
29.06.2005 08:18:40
Tuskin blast sentään. Minä kuulin ensimmäistä kertaa sitä Cannibal Corpsella.

Veikkaisin että tuolla kommentilla meinattiin esim. Napalm Deathia ja Carcassia jotka tuota blastia tuntuivat ensimmäisinä biiseissään käyttävän.
Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control
cfe
29.06.2005 08:32:54

Veikkaisin että tuolla kommentilla meinattiin esim. Napalm Deathia ja Carcassia jotka tuota blastia tuntuivat ensimmäisinä biiseissään käyttävän.

Kyllä, grindcoren juuret ovat vahvasti hardcorepunkissa. Death metal rippasi itselleen grindin keksimät örinän ja blastin. Tosin ihan eka (päätoimisesti) blastia käyttävä bändi oli Repulsion (1986), sitä ennen sitä oli väläytelty esim. S.O.D.:n levyllä (1985) ja D.R.I.:n ekalla (1983) jota monet pitävät ekana levynä missä oli blastbeat, tosin hetkellisesti, kappale oli muistaakseni Makes No Sense.
http://www.causeforeffect.org
Lönnrot
29.06.2005 13:59:40 (muokattu 29.06.2005 14:00:01)

Juuri näin, myös lukemattomat muut tykittivät jo ennen vuotta '85 : Larm, Rapt, Associal, NYC Mayhem, Heresy, Brigado de Odio...

Repulsion mainitsi haastatteluissa saaneensa idean juuri Larmilta.
rc
29.06.2005 14:16:51
Kyllä, grindcoren juuret ovat vahvasti hardcorepunkissa. Death metal rippasi itselleen grindin keksimät örinän ja blastin. Tosin ihan eka (päätoimisesti) blastia käyttävä bändi oli Repulsion (1986), sitä ennen sitä oli väläytelty esim. S.O.D.:n levyllä (1985) ja D.R.I.:n ekalla (1983) jota monet pitävät ekana levynä missä oli blastbeat, tosin hetkellisesti, kappale oli muistaakseni Makes No Sense.

Oon kuullut että sekä blastbeat että tuplabasari ovat kokeellisemmassa jazzissa keksitty. Grindissa enemmänkin kuultu, ja sen jälkeen death metallissa. Örinä taas on mun tietääkseni keksitty grindissa ja deathissä vähän samaan aikaan. Tietääkö joku kuka käytti ensimmäisenä ns. pölynimuriörinää? Oliko Suffocation?
"Älä sitten koske tuohon silitysrautaan." Tsshh! "ÄÄÄäääää!!!" -85423321-
Incarnation
29.06.2005 14:17:39
Tietääkö joku kuka käytti ensimmäisenä ns. pölynimuriörinää? Oliko Suffocation?

Hehe. Mistäs tällainen luokittelu?
Rest in peace Dime
Phobophile
29.06.2005 14:21:17

Ymmärtääkseni tuosta tekniikasta eli koristaan ilmaa sisään vedettäessä.
Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control
Lönnrot
29.06.2005 14:22:17 (muokattu 29.06.2005 14:24:18)

Tietääkö joku kuka käytti ensimmäisenä ns. pölynimuriörinää? Oliko Suffocation?

Ei. Morpheus Descends nykistä olis mun veikkaus, niiltä Cannibal Corpse kuin Suffokin otti helvetisti vaikutteita, ja jälkimmäinen pöllien suoraan nyrkkiinkorisemisen.
rc
29.06.2005 14:22:38

Siitä että kuulostaa jonkun Cannibal Corpsen vokaalisuoritukset vähän eriltä mitä Napalm Deathin ekan levyn...
"Älä sitten koske tuohon silitysrautaan." Tsshh! "ÄÄÄäääää!!!" -85423321-
Lönnrot
29.06.2005 14:31:30

Tosin hauskana poikkeuksena sääntöön toimii tuskallisin vastaan tullut death metal levy, Immortal Faten beautiful.
Hitto että olis hauska kuulla tuota, nimeen olen pariin kertaan jo törmännyt.
Super-Jari
29.06.2005 16:25:51 (muokattu 29.06.2005 16:28:28)
Nyt on pakko kysyä että pysyn perässä. Mitä on blast?

Täsmennän: onko blastia Hammer Smashed Facen alussa vai esim Darkthronen En Vind Av Sorgissa?
Basisti on HIENO soitin
-Eemil
Super-Jari
29.06.2005 16:30:12
Siitä että kuulostaa jonkun Cannibal Corpsen vokaalisuoritukset vähän eriltä mitä Napalm Deathin ekan levyn...

Ja CCn vokaaleista puhuttaessa olisi suotavaa sanoa myös minkä aikaisesta setistä puhutaan. Barnes ja Ruumisjönssi on kuitenkin kovin erillaisia turisijoita.
Basisti on HIENO soitin
-Eemil
Maardi
29.06.2005 16:55:42
Nyt on pakko kysyä että pysyn perässä. Mitä on blast?

Täsmennän: onko blastia Hammer Smashed Facen alussa vai esim Darkthronen En Vind Av Sorgissa?

Grind komppi on tuossa DTn biisissä, aika hidas vaan. Ja CCn biisissä tietenkin cannibal blast, eli jalat rullaa tuplana sen minkä kädet. Tuo ihan blast on sitten varmaan semmonen tasamättö missä virvöl ja basari menee samaan tahtiin.
Super-Jari
29.06.2005 17:14:30
Grind komppi on tuossa DTn biisissä, aika hidas vaan. Ja CCn biisissä tietenkin cannibal blast, eli jalat rullaa tuplana sen minkä kädet. Tuo ihan blast on sitten varmaan semmonen tasamättö missä virvöl ja basari menee samaan tahtiin.

Minä puhun tuosta kannipaaliläskistä aina blastina ja grindistä grindinä. Elämä on.
Basisti on HIENO soitin
-Eemil
Aegis
29.06.2005 21:09:41
Vanhin levytys missä minä olen nopeaa grindikomppia kuullut on Atomic Roosterin ilmeisesti eka (?) levy jostain 70-luvulta. Musiikki on ihan silkkaa progea, eikä mitään extreme osastoa.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Super-Jari
29.06.2005 21:13:35
Vanhin levytys missä minä olen nopeaa grindikomppia kuullut on Atomic Roosterin ilmeisesti eka (?) levy jostain 70-luvulta. Musiikki on ihan silkkaa progea, eikä mitään extreme osastoa.

Uusin taitaa olla se Viha Ikkuisen meitsi, monarkki
Eyes tied tight forever Mouth wired shut forever
dbringer
06.07.2005 02:01:28

Tylsän ja paskan Hate Eternal-yhtyeen uuden videon saa muuten tuolta: http://www.earache.com/bands/hate_eternal/im/player.html
Tilanne kaipaa rässiä.
lethus1
06.07.2005 09:52:23
Nonniiiih. Tuli se hommattua se Monarkki. Jos ei tykännyt Kinkkujen Kinkusta, ei varmasti tykkää kyllä tästä uudestakaan. Minä tykkäsin ja uusikin kuulostaa muikealta. Roddya olen pitänyt nopiana mutta helvetin tylsänä rumpalina joka ei osaa käyttää mielikuvitustaan, mutta ei jumalauta. Ihme kikka b5:sta kokoajan tällä uudella lätyllä. Aivan käsittämättömiä juttuja, ei voi ymmärtää. Grindin seassa poljetaan haitsua kummallisesti, käytetään toista snarea ja muuta. Hyvä näin, lisää mielenkiintoisuutta heti parilla pykälällä. Mitä musiikkiin tulee, niin taattua kamaahan tuo on. Ittelleni uppoaa Rutanin kaaostelu-riffittely kui häkä, soundit on kunnossa ja laulutkin paremmat kuin aikaisemmin.

Saa nähdä. King of all Kings kolisi vasta pidemmän ajan päästä kokonaisuutena. Pari hyvää biisiä kolahti heti, mutta loppuplevy tuntui tasapaksulta tortulta. Aika näyttää miten I, Monarch tulee loppujenlopuksi toimimaan. Hyvät fiiilikset jäi.

Eipä silti, en itse jaksa kuunella näitä ylinopeita bändejä juuri ollenkaan. Kaikki hehkutetut Agielit ja Decreprpeitt birthit (tm) tylsistyttää kuoliaaksi.
www.officialsear.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)