Ben_D 17.06.2004 22:22:00 (muokattu 17.06.2004 22:54:29) | |
---|
Coroner on varmaankin soitannollisesti vaikeinta thrashia ikinä, mutta vielä ei ole kunnolla iskenyt, koska en ole päässyt keskittyneellä korvalla kuuntelemaan. Kaikkien kitaristien ja varsinkin basistien kannattaa kuitenkin ihan kuriositeettimielessä tsekata bändi. Ei kyllä vieläkään tule hirveästi mieleen puhtaasti laulavia rässi bändejä. Taitaa tosiaan olla nykyään aika paljon puutetta sellaisista. Siltä se vähän vaikuttaa. No puhtaasti ja puhtaasti. Mulle puhtaasti on esim. Mille Petrozza, Tom Araya, vanha Testament (Chuck Billy) jne. Nyt löytyi Suomestakin hiukan perinteikkäämpääkin vokaalisointia rässiin. Seuraavassa hiukan karjuntaa ja puhtaampia vokaaleita, minusta toimii hemmetin hyvin. Käypäs Ben kuuntelemassa, Tampereelta kajahtaa! http://www.murdread.com/mp3/03-When-the-Hammer-Pounds.mp3 Toihan on hyvä ;) Kunnon kuorohuutokohtia kasari thrash tyyliin. |
Deathrace King 22.06.2004 21:10:03 | |
---|
Tuli muuten mieleen tästä puhtaammasta vokalisoinnista, että senhän takia kaikki yli 20 vuotta sitten perustetut legendaariset rässipumput vetävät näin, koska tuolloin ei ollut vielä kukaan keksinyt käyttää örisemistä vokaaleihin. Luonnollisen kehityksen myötähän puhtoisemmat vokaalit ovat tästä musiikin kuninkuuslajista hiukan hävinneet, mutta hyvä että niitäkin vielä jotkut käyttää. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, mutta näin minä asian näen. Thrash and mosh 'till death! |
Ben_D 22.06.2004 21:22:13 | |
---|
Tuli muuten mieleen tästä puhtaammasta vokalisoinnista, että senhän takia kaikki yli 20 vuotta sitten perustetut legendaariset rässipumput vetävät näin, koska tuolloin ei ollut vielä kukaan keksinyt käyttää örisemistä vokaaleihin. Luonnollisen kehityksen myötähän puhtoisemmat vokaalit ovat tästä musiikin kuninkuuslajista hiukan hävinneet, mutta hyvä että niitäkin vielä jotkut käyttää. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, mutta näin minä asian näen. Näinhän se on. Kyllä mä tykkään hemmetisti näistä Hauntedeista, Dew Scentedeista jne, mutta Suomeenkin olisi mukava saada näitä ns. puhtaasti vokalisoivia bändejä näiden hyvien nykyrätsibändien ohelle. Tyhmäähän sekin olis jos thrash olis 80-luvun alusta tähän päivään ollut samanlaista. |
Jii 22.06.2004 21:29:24 | |
---|
Deathrace King: Tuli muuten mieleen tästä puhtaammasta vokalisoinnista, että senhän takia kaikki yli 20 vuotta sitten perustetut legendaariset rässipumput vetävät näin, koska tuolloin ei ollut vielä kukaan keksinyt käyttää örisemistä vokaaleihin. Luonnollisen kehityksen myötähän puhtoisemmat vokaalit ovat tästä musiikin kuninkuuslajista hiukan hävinneet, mutta hyvä että niitäkin vielä jotkut käyttää. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, mutta näin minä asian näen. Ben D: Näinhän se on. Kyllä mä tykkään hemmetisti näistä Hauntedeista, Dew Scentedeista jne, mutta Suomeenkin olisi mukava saada näitä ns. puhtaasti vokalisoivia bändejä näiden hyvien nykyrätsibändien ohelle. Tyhmäähän sekin olis jos thrash olis 80-luvun alusta tähän päivään ollut samanlaista. Raskauden ja rankkuuden tavoittelu on varmaan yksi syy. Rankasti vedetyt vokaalit on helppo tapa tehdä (siis en puhu laulutekniikasta) bändistä piirun verran "uskottavampi". Tuossa vaan menetetään yksi instrumentti täysin yhdelle soundille. Janne Joutsenniemi sanoi joskus Stone-aikoina, ettei pidä siitä, että "ääni on palleista puristettu". Mielipiteeni on sama, ja rankka tai matalampi ääni voi olla melodinenkin. |
Ozzman 22.06.2004 21:35:37 | |
---|
Nyt löytyi Suomestakin hiukan perinteikkäämpääkin vokaalisointia rässiin. Seuraavassa hiukan karjuntaa ja puhtaampia vokaaleita, minusta toimii hemmetin hyvin. Käypäs Ben kuuntelemassa, Tampereelta kajahtaa! http://www.murdread.com/mp3/03-When-the-Hammer-Pounds.mp3 Aivan loistava bändi! Demonkin olen itselleni ostanut. Ice Cold Fucking Beer You Know! - James Hetfield |
Aegis 30.06.2004 18:30:23 | |
---|
Nyt löytyi taas yksi bändi: Polluted. Mikseri.netissä voi käydä kuuntelemassa, eli http://www.mikseri.net/polluted Kovaa meininkiä on, mutta Stone tyylinen laulu ei meikäläistä ole ikinä miellyttänyt. Tsekatkaa kuitenkin tuo tai hävetkää. Too fast to be dead! |
Ben_D 01.07.2004 10:39:01 | |
---|
Nyt löytyi taas yksi bändi: Polluted. Mikseri.netissä voi käydä kuuntelemassa, eli http://www.mikseri.net/polluted Kovaa meininkiä on, mutta Stone tyylinen laulu ei meikäläistä ole ikinä miellyttänyt. Tsekatkaa kuitenkin tuo tai hävetkää. Juu erittäin asiallista huutoa ;) Peukunnoston arvoinen suoritus. |
meekz 01.07.2004 14:34:37 | |
---|
No mää sen käsittäsin näin, että thrash on enemmän "punk" ja speed on enemmän "proge". Tuo on siis tuollainen puolen sekunnin analyysi. sen takii thrash metal voittaa! rahahahaha no ei ny, mut toi oli aika hyvin sanottu vaikka en itse hirveesti analysoi genrejen nimia in
Gold
Oil
Drugs
i dont trust |
Aegis 06.07.2004 12:02:18 | |
---|
Ai niin, jos kunnon räkärässi tyyliin Kreator ja Dark Angel kolahtaa, niin tsekatkaa jenkkilän Sauron. http://sauron666.cjb.net Aivan helvetin visvaista menoa. Ei todellakaan puhdasta laulua, mutta rässilaulua kuitenkin. Too fast to be dead! |
salmivaara 06.07.2004 12:56:10 | |
---|
Ai niin, jos kunnon räkärässi tyyliin Kreator ja Dark Angel kolahtaa, niin tsekatkaa jenkkilän Sauron. http://sauron666.cjb.net Aivan helvetin visvaista menoa. Ei todellakaan puhdasta laulua, mutta rässilaulua kuitenkin. Thrash Assault mini potki ns. perseelle aika kovasti! Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Aegis 07.07.2004 21:10:10 (muokattu 07.07.2004 21:10:41) | |
---|
Nyt löytyikin sellainen bändi, että oksat pois. Headshot, jossa vaikuttaa legendaarisen Protectorin jäseniä, soittaa kunnon junttametallia asennekirkulaululla, eikä sitä sovi jättää huomioimatta. http://www.headshot-inc.deSivut ovat saksankieliset, mutta ämpäreitä saa kuultavaksi kun painelee oikean laidan levynkansia. Kovin löytämäni bändi pitkään aikaan! EDIT: Näköjään etusivulta saakin kielen vaihdettua. Too fast to be dead! |
Bebop 15.07.2004 09:16:01 | |
---|
Itse asiassa jossain on jopa James Hetfieldia tituulerattu thrassin keksijäksi joskus aikoinaan. Mielestäni käsitys rässistä on hieman vääristynyt yleistyneen ördäysvokalisoinnin takia. Alunperinhän rässi nimenomaan oli hyvin pitkälle puhtoista vokalisointia. Kyllä Metallica ainakin Justiceen asti on ihan kevyesti rässiä. Nykyrässin pinnalletuojana voitaisiin mielestäni pitää ehkä useampia Göteborg-bändejä, mainitakseni niistä vaikka The Hauntedin. Tällainen semimelodinen döödisvivahteinen rässi on määritellyt hyvin pitkälle linjat nykyrässille, joten Metallica ei siellä paljon enää rässiltä puhtaine lauluineen tunnu. Referenssinä muuten ei-niin-pitkän-linjan-metallimiehille mainittakoon Slayerin Hell Awaits. Kuunnelkaapa sen vokaaleja. no totta mitä ..justise sit on rässiä???? mitä???? tell baby |
Ben_D 15.07.2004 10:09:48 (muokattu 15.07.2004 10:15:18) | |
---|
no totta mitä ..justise sit on rässiä???? mitä???? tell baby No jotain speedin ja thrashin sekotusta se on. Kuunteles vaikka avausraita Blackened. Ei se nyt ihan hard rockiakaan ole. Nyt löytyikin sellainen bändi, että oksat pois. Headshot, jossa vaikuttaa legendaarisen Protectorin jäseniä, soittaa kunnon junttametallia asennekirkulaululla, eikä sitä sovi jättää huomioimatta. http://www.headshot-inc.de No voihan swiddu! Täähän on mahtavaa. Just tollasta vokalisointia mä kaipaan kun niiden uusimmalla levyllä (Diseased) on. Kuulostaa välillä uudempien Kreator levyjen Mille Petrozzalta. |
leather rebel 15.07.2004 12:08:11 | |
---|
Mulle puhtaasti on esim. Mille Petrozza... Sullahan on veikee käsitys puhtaasta... Noh, puhtaasti ja puhtaasti. :) "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Ben_D 15.07.2004 12:43:26 | |
---|
Sullahan on veikee käsitys puhtaasta... Noh, puhtaasti ja puhtaasti. :) Edelleen, vertaa Hauntedin laulajaa ja Mille Petrozzaa. No, vaihdetaan puhtaan tilalle sana perinteinen. |
leather rebel 15.07.2004 15:30:02 | |
---|
Edelleen, vertaa Hauntedin laulajaa ja Mille Petrozzaa. No, vaihdetaan puhtaan tilalle sana perinteinen. No joo. Kaikki on suhteellista. :) Pleasure To Killillähän Ventor laulaa osan biiseistä. Sillä on harvinaisen räkänen lauluääni ja komee aksenttikin kaupan päälle... Death is joor saviööör... "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Ben_D 15.07.2004 15:59:17 (muokattu 15.07.2004 16:00:01) | |
---|
No joo. Kaikki on suhteellista. :) Pleasure To Killillähän Ventor laulaa osan biiseistä. Sillä on harvinaisen räkänen lauluääni ja komee aksenttikin kaupan päälle... Death is joor saviööör... Jep, vanhempi Kreator on räkäisempää, mutta vaikkapa Violent Revolution näistä ns. uudemmista on mun mielestä oikein hyvä esimerkki perinteisemmästä thrash vokalisoinnista. Samoin Coma Of Souls ja osittain Extreme Aggression. Tosin mullakin meni pitkään, että ylipäätään aloin tykätä Kreatorista just sen Millen äänen takia. Se on kanssa vähän sellanen, että siitä joko pitää tai ei. |
Lord of the strings 15.07.2004 17:00:59 | |
---|
Neuvosto-thrash määrää. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
S.i.r. 16.07.2004 10:02:41 | |
---|
Neuvosto-thrash määrää. No jos puhutaan vaikkapa orkestereista tyyliin Shah, Master, tai jossain määrin vaikkapa Kruiz, niin olen täsmälleen samaa mieltä! m/ http://www.spiritdisease.net |
Poopa 07.09.2004 06:16:39 (muokattu 07.09.2004 06:17:27) | |
---|
En nyt tiedä että kuinka hyvin osuu tähän kirjoitukseen mutta laitetaan silti kun on meistä jossain mainittu myös tuo "rässi" nimike... eli mennään aika dödö voittoisesti mutta rässiä on ainakin kaikkien soittajien kuuntelussa suhteellisen paljon ja kyllä se ainakin joissain määrin kuuluu myös sieltä... eli käykää katsomassa www.breedingchamber.cjb.net laulukaan ei ole ihan sieltä rankimmasta örinästä vaan pyörii jonkunverran tuolla huudon puolella. |