Narcosynthesis 16.12.2010 13:46:00 | |
---|
tender.insanity: Kuuntelinpa eilen Raise The Noise -biisin. Valitettavan mitään sanomaton mielestäni. Soundit menneet kyllä täysin myttyyn. Samanlaista huttua kuin 99,8% nykyhevistä. Se, mikä Kisken jälkeisessä Helloweenissa ihastutti, oli raa'an rouheat soundit varsinkin Time of The Oath, Better Than Raw, Dark Ride kolmikossa. Noilla levyillä myös IMO parhaat biisit sävelsi Uli Kusch ja hänen rumputyöskentely oli/on täysin omaa luokkaansa. Kunhan tämä uusi lätty ilmestyy, niin pitänee antaa mahdollisuus kuitenkin. Jospa materiaali olisi sen verran hyvää, että voi soundit antaa anteeksi. Mutta pahoin pelkään, että edellisten tuotosten aloittama alamäki vain jatkuu. Mun mielestä noi kolme levyä on kyllä nykyhelloweenin parhaat, mutta en lähtis niiden soundeja erityisemmin kehumaan. No, Masterilla on ihan ok, mutta varsinkin Time kärsii tosi pahasti huonosta äänimaisemasta, vaikka biisit timanttia ovatkin. Siinä oon samaa mieltä, että Kuschin (ja Grapowin) lähdettyä Helloweenin sävellyspuoli on kyllä ollut paljon ailahtelevampaa kuin ennen. Kultsalla oli kuitenkin oikein hyvä keikka eilen, bändi oli pirteen olonen ja nauttivat selkeesti soittamisesta. Löblestä on pikku hiljaa kehittynyt lähes Kuschin veroinen rummuttaja ja Andin ääni kesti Kisken aikaisetkin vedot hyvin. March of Time oli pirunmoinen juttu, mutta olihan siellä muitakin kivoja yllätyksiä, kuten I'm Alive ja Handful of Pain joukossa. Steel Tormentorinkin vetivät, mutta se ei nyt jotenkin oikein lähtenyt, vaikka kova piisi onkin. Sasha Gerstner ei oikein vieläkään ole täyttänyt paikkaansa Grapowin ja Hansenin manttelijanperijänä, mutta kyllähän ne isot saappaat on. Uuden levyn piisejä vedettiin myös muutama, mutta ainakin Where the sinners go:n ja You Stupid Mankindin olisi mielestäni voinut helposti vaihtaa vaikka World of Fantasyyn ja Mr.Madmaniin. Kaiken kaikkiaan yleisfiilikset silti hyvin positiiviset, Stratotkin lämmitteli mukavan rennolla asenteella. Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. |
kid ego 16.12.2010 14:23:46 | |
---|
Narcosynthesis: Stratotkin lämmitteli mukavan rennolla asenteella. Kuka niillä on tuuraamassa Jörgiä? |
W-Man 16.12.2010 14:50:55 | |
---|
kid ego: Kuka niillä on tuuraamassa Jörgiä? "Helloweenin kanssa Seven Sinners -maailmankiertueen Wienistä perjantaina 26.11. aloittavan Stratovariuksen rumpupatteriston takana huhkii Alex Landenburg (Annihilator, Mekong Delta)." Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa.. |
Narcosynthesis 16.12.2010 16:25:10 (muokattu 16.12.2010 16:25:51) | |
---|
W-Man: "Helloweenin kanssa Seven Sinners -maailmankiertueen Wienistä perjantaina 26.11. aloittavan Stratovariuksen rumpupatteriston takana huhkii Alex Landenburg (Annihilator, Mekong Delta)." Ihan ok perushelikopteri, mutta jäi mielikuvituksettomuutensa vuoksi kyllä pahasti Löblen jalkoihin. Jörgiä tuli ikävä. Niin ja Kotipelto sanoi keikalla, että Jörgendaali on kuvioissa mukana taas tammikuussa. Oikein kiva uutinen. Off-topiciksi meni ny kyllä. Sori! Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. |
Vilhelmus 16.12.2010 16:40:09 | |
---|
Narcosynthesis: Ihan ok perushelikopteri, mutta jäi mielikuvituksettomuutensa vuoksi kyllä pahasti Löblen jalkoihin. Jörgiä tuli ikävä. No jaa, eiköhän sen ollut tarkoituskin hoitaa hommat kotiin perusvarmalla suorittamisella. Stratovarius oli kyllä järkyttävän hengetön. Ei maistunut Helloween kyllä toimi. Vaikka tavallaan onkin naurettavaa, että bändi ratsastaa noinkin suurella määrällä ikivanhoja (ja ex-jäsenen tekemiä, kuten Stratolla vielä pahemmin) ralleja, niin eihän siinä voinut kun melkein vuodattaa pikku kyyneleen tuoppiinsa kun March Of Time raikasi. Jäätävä mänkkinen. |
tender.insanity 17.12.2010 08:19:08 (muokattu 17.12.2010 08:20:09) | |
---|
Narcosynthesis: Mun mielestä noi kolme levyä on kyllä nykyhelloweenin parhaat, mutta en lähtis niiden soundeja erityisemmin kehumaan. No, Masterilla on ihan ok, mutta varsinkin Time kärsii tosi pahasti huonosta äänimaisemasta, vaikka biisit timanttia ovatkin. Joo.. Mä kyllä tykkään tuosta rososoundista. Ja vielä lisäyksenä listaani Metal Jukebox -levy. Mä olen oikeasti niin kyllästynyt liian kliiniseen tuotantoon. Tykkään sellaisesta vähän autotallimeiningistä soundeissa. Taidanpa olla myös ainoa joka tällä foorumilla tykkää Yngwien "War to End All Wars" levystä ja sen soundeista! Sen sijaan Metaccan "St. Anger" ei iske millään tavalla. Ois kyllä kiva kuulla miten Deris noista Kisken biiseistä nykyään suoriutuu. En kyllä koskaan ole niistä tykännyt. Deris sopii kuin nenä päähän noihin oman aikansa biiseihin. Ainakin ne mitä olen kuullut: March of Time, Future World, Dr. Stein, How Many Tears jne. ovat kyllä olleet aika tuskaista tavaraa minun korvilleni. Vilhelmus: Vaikka tavallaan onkin naurettavaa, että bändi ratsastaa noinkin suurella määrällä ikivanhoja (ja ex-jäsenen tekemiä, kuten Stratolla vielä pahemmin) ralleja Joo, onhan se aika hassua. |
Narcosynthesis 18.12.2010 13:03:37 | |
---|
Ois kyllä kiva kuulla miten Deris noista Kisken biiseistä nykyään suoriutuu. En kyllä koskaan ole niistä tykännyt. Deris sopii kuin nenä päähän noihin oman aikansa biiseihin. Ainakin ne mitä olen kuullut: March of Time, Future World, Dr. Stein, How Many Tears jne. ovat kyllä olleet aika tuskaista tavaraa minun korvilleni.
Oon pitkään ollu ihan samalla kannalla. Esim. High Livellä Derisin veto iki-ihanasta the Chancesta on sellainen auraalinen raiskaus että pahaa tekee. Mitä ihmettä ne espanjalaiset siellä Andia sen jälkeen kannustaa, onko ne kuuroja kaikki:) ...mutta nyt livenä toimi Kisken aikaiset biisit tosi kivasti, eli ehkä Deris on vaihtanut laulutekniikkaansa tai sitten vaan kehittynyt laulajana entisestään.
Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. |
Germaniac 18.12.2010 13:05:07 | |
---|
Narcosynthesis: Esim. High Livellä Derisin veto iki-ihanasta the Chancesta on sellainen auraalinen raiskaus että pahaa tekee. Ite tykkään tosta enemmän kuin studioversiosta. |
Narcosynthesis 19.12.2010 12:55:40 | |
---|
Germaniac: Ite tykkään tosta enemmän kuin studioversiosta. Subjektiivinen juttuhan se kaiketi onkin. Mua häiritsee siinä vaan tosi paljon se, että kertsi menee sellaseks väkisin puristetuks raakkumiseks. Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. |
tender.insanity 19.12.2010 14:25:54 | |
---|
Narcosynthesis: Subjektiivinen juttuhan se kaiketi onkin. Mua häiritsee siinä vaan tosi paljon se, että kertsi menee sellaseks väkisin puristetuks raakkumiseks. Joo, The Chance on kyl aika hirveä Derisin laulamana. Tossa toissailtana katseltiin Helloweenin sitä Legacy DVD:tä. Ai jumalauta kun Keeper of The Seven Keys soi, niin itku meinasi päästä. Kaveri myös (Kiske fani) kanssa naureskeli kuinka yksi Helloweenin parhaista biiseistä voi olla niin paskan kuuloinen =) |
Basil79 19.12.2010 15:57:54 | |
---|
Itse tykkään aika kovasti tästä uudesta levystä. Kolme aika kovaa kipakampaa biisiä eli are you metal, Madman ja Long live the king. Sitten aika rautaisia eeppisempiä vetoja lopussa. Varsinkin päätösraita on mielestäni jopa parasta Deriksen ajan Helloweeniä ja menee lähelle Time Of The Oath biisiä. On todella sääli, että Kisken haamu jaksaa leijailla tämän bändin yllä aina ja vaan. Mediakin saisi mennä vähän itseensä kun vielä 17 vuotta Kisken lähdön jälkeen keikkoja mainostetaan hänen äänellään ja radiosta ei erikoisohjelmia lukuunottamatta soi mitään muuta kuin vanhaa. Itse tykkään jopa enempi tästä Deriksen Helloweenistä, mutta se voi johtua siitäkin, että Keeperit on poltettu loppuun jo ajat sitten. Toki bändistä olisi saattanut tulla Keepereiden tyylillä ja Kisken äänellä melko suosittu orkesteri vähän Maidenin tapaan, mutta on se vaan perseestä miten tätä bändiä aliarvoidaan yleisellä tasolla vain siksi, että vokalistinä ei ole kultakurkku a'la Kiske. Omalla kohdallani tämä Helloween riittää powermetal genren edustajaksi. Onhan nuo bändit mitä esim. powermetal ketjussa on mainittu, tullut tsekattua ja joskus ehkä enemmänkin kuunneltu, mutta aina sitä palaa Helloweeniin. |
kupteri 20.12.2010 00:36:53 | |
---|
Kyllähän ne vois kiertää ja jättää Kisken ajan kokonaan pois, mutta sitten tulis hirveää urvellusta setistä. Muutama sen ajan kova biisi niin urvellus poistuu, mutta mitkä? Selkeästi on nähty ja kuultu niitä mitkä ei toimi. Pitäisi siis keskittyä niihin mitkä hoituu edes OK-tasolla. Miksihän muuten koskaan ei urvelleta Kaitsun laulaman ajan biiseistä ettei niitä oo listalla? Ihmiset on vissiin päässy jo "yli" ihan niistä ekoista. Tuosta Keeper -miljoonalogiasta ei tunnu pääsevän eroon millään. Alkaahan noiden biisien määräkin olla jo hyvin pitkälti enemmistö Deriksen ajalta, vain pieni siivu Kiskeä ja vielä pienempi siivu Kaitsua -> eli kyllä setitkin pitäisi rakentaa niin. Deriksen ajan levyiltä löytyy lähes kaikilta 1-2 kovaa hittiä, päälle vaikka 1-2 Keepereiltä niin setti on siinä. Nostalgiakierros sitten erikseen jos ois joku vanha soittaja vaikka messissä. Kaitsu kävis vierailemassa kitarassa/laulussa ja Kiske laulussa. Tai vetäisisivät aina ajankohtaisella kokoonpanolla sen ajan biisit 2-5 kpl (toki originaalia rumpalia pitäisi paikata, se kun ei nyt vaan pääse soittamaan). Silloin ois kunnon 3 setin geimit ja sitten sais KAIKEN. Muuten 1-2 biisiä joka levyltä => ratkaisu. |
Vekkuli1981 14.03.2011 13:14:26 | |
---|
http://www.imperiumi.net/index.php?act=interviews&id=1406 Tuossa Imperiumin Helloween-haastiksessa pureudutaan varsin rehellisesti esim. settilistaongelmiin. Harvinaisen suorapuheista ja -selkäistä kommentointia Weikathilta. Eiköhän aika moni wanhoista pumpuista koe joidenkin biisiensä kohdalla samoin, mutta harva sitä (uskaltaa) myöntää. www.myspace.com/caughtinthebetween
TILAA HORSE METAL-ALBUMI
http://www.levykauppax.fi/artist/caught_in_the_between/horse_metal/ |
tender.insanity 14.03.2011 14:27:06 | |
---|
|
Vilhelmus 14.03.2011 14:56:01 (muokattu 14.03.2011 14:56:30) | |
---|
Jäätävä mänkkinen. |
Narcosynthesis 14.03.2011 16:16:10 | |
---|
Vilhelmus: Pelkkää muotoa "Weiki" on käytetty yleisesti niin kauan kuin olen Helloweenia seurannut (eli seitsemisentoista vuotta). Sama täällä. En oo tuota "Weikietä" edes nähnyt aiemmin. Vaikea on vauvankakkaa mieltää kermatoffeeksi, vaikka pehmeää, kellertävää ja lämmintä sekin on. |
hevikivinen 14.03.2011 17:04:52 | |
---|
No enpä ole kyllä minäkään törmännyt mihinkään veikeään "Weikieen"! :D |
tender.insanity 15.03.2011 07:34:32 (muokattu 15.03.2011 07:35:24) | |
---|
Narcosynthesis: Sama täällä. En oo tuota "Weikietä" edes nähnyt aiemmin. No kumma juttu. Miksi mulla sitten on myös tuommoinen plektra suoraan Weikathin käsistä, vai hyväksyykö mies plektran, missä lukee kutsumanimensä väärin? Vilhelmus: Pelkkää muotoa "Weiki" on käytetty yleisesti niin kauan kuin olen Helloweenia seurannut (eli seitsemisentoista vuotta). Täällä Helloweenia seurattu noin 20 vuotta. Amatööri :-p |
arppah8 15.03.2011 08:12:22 | |
---|
Hyviä mielipiteitä kyllä tosta settilistan kasaamisesta, varmasti aika tuskaa vetää biisejä joita ei itse jaksaisi mutta jengi kuitenkin vaatii. Enpä yhtäkkiä muista kenenkään ruotineen tota puolta noin rehellisesti. Ja Weikiin olen kyllä itsekin tottunut... vaan olihan Dimebag Darrellkin alunperin Diamond. tender.insanity: Täällä Helloweenia seurattu noin 20 vuotta. Amatööri :-p 23 vuotta. Wannabe poser :D Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
hevikivinen 15.03.2011 08:21:06 | |
---|
tender.insanity: No kumma juttu. Miksi mulla sitten on myös tuommoinen plektra suoraan Weikathin käsistä, vai hyväksyykö mies plektran, missä lukee kutsumanimensä väärin?
Täällä Helloweenia seurattu noin 20 vuotta. Amatööri :-p Googletus kyllä kertoo, kumpi noista lempinimistä on käytetympi: Helloween Weiki: 36 100 tulosta Helloween Weikie: 2 090 tulosta Voihan olla, että kumpikin käy Weikathille itselleen, mutta ei hän varmaankaan vierasta ainakaan tuota Weikiä, koska se tulee selvästi yleisemmin vastaan joka puolella. |