Aihe: Death
1 2 3 4 528 29 30 31 3235 36 37 38 39
Rahkonen
05.05.2011 08:13:10

markku jokela: Rummut on soitettu päin vittua.

No eikä oo.
"You can only talk rubbish if you're aware of knowledge." -Karl Pilkington
Vilhelmus
05.05.2011 08:53:00

markku jokela: Hyvät biisit, mutta rumpali oikeastaan pilaa koko levyn. Rummut on soitettu päin vittua.

Ne ei oo varmaankaan maailman parhaiten vedetyt rummut, mutta kenties maailman parhaiten vedetyt Sound Of Perseverance -rummut.
Jäätävä mänkkinen.
markku jokela
05.05.2011 10:41:30
No eikä oo.

No kyllä ne vaan on. Joka toinen filli menee yli ja kauhea yliyrittäminen kuuluu soitossa todella pahasti. Taimikin on vähän sitä ja tätä, joka johtuu kaiketi juuri tästä yliyrittämisestä. Kyllä Hoglan näyttää kahessa aikaisemmassa Death-levyssä miten maltillisesti ja hyvällä maulla progeheviä vedetään. Kuunnelkaa oikeasti miltä se kokonaisuus kuulostaa, älkääkä vain hullaantuko siitä, miten monta sataa eri rummun ja symbaalin kilautusta ja suhautusta se rumpali saa filliin mahutettua.
JanneO
05.05.2011 11:33:38 (muokattu 05.05.2011 11:34:50)
markku jokela: No kyllä ne vaan on. Joka toinen filli menee yli ja kauhea yliyrittäminen kuuluu soitossa todella pahasti. Taimikin on vähän sitä ja tätä, joka johtuu kaiketi juuri tästä yliyrittämisestä. Kyllä Hoglan näyttää kahessa aikaisemmassa Death-levyssä miten maltillisesti ja hyvällä maulla progeheviä vedetään. Kuunnelkaa oikeasti miltä se kokonaisuus kuulostaa, älkääkä vain hullaantuko siitä, miten monta sataa eri rummun ja symbaalin kilautusta ja suhautusta se rumpali saa filliin mahutettua.

Näin itse rumpalin näkökulmasta Human on yksi herkullisimpia levyjä mitä deathilla on tullut ja meikäläisen ylivoimainen suosikki tuolta bändiltä. Tosin eipä muissakaan levyissä vikaa ole, ei sillä.
Eniten överiksi minusta menee nuo Christyn fillit ja soittaminen tuolla Percevarensella, mutta toisaalta se sopii tuon ajan Deathin tyylisuuntaan.
Humanin rummutus on sinänsä poikkeavaa sen ajan muista deathmetal-tyylisuunnan rumpaloinneista siksikin ettei siellä ole sitä perinteista blast- tai grindrunkutusta... tosin tuplabassaria siellä on kyllä runsaasti. Yhtään filliä en sieltä löydä mikä menisi yli, joka ei palvelisi biisiä.
Sitä paitsi Hoglan tuli vasta humanin jälkeisille levyille Individual Thought Patternille ja Symbolickille. Humania edeltävä Spiritual Healing-platta ei nyt rummuilta ollut lähellekkään yhtä tiukka paketti kuin kaikki sitä seuraavat levyt taas ovat olleet.
bedlam
05.05.2011 12:41:51 (muokattu 05.05.2011 12:43:27)

markku jokela: Hyvät biisit, mutta rumpali oikeastaan pilaa koko levyn. Rummut on soitettu päin vittua.

No ei todellakaan ole. Mäkin muistan kun ostin levyn ja ihmettelin että miten nää rummut kuulostaa näin kohellukselle, mutta vähän ajan päästä tajusin, että kyse on erilaisesta tyylistä ja soundista, eikä mistään päin vittua soittamisesta. Itse asiassa kaikista Deathin biiseistä suurimmat kiksit saan juurikin Perseverancen aloitusbiisin rummutuksesta.

Christyn tyylihän on lähempänä jotain Atheistin Steve Flynniä kuin Gene Hoglania. Sillä erotuksella, että Flynnin taimi heittää ihan oikeasti.
markku jokela
05.05.2011 13:05:42 (muokattu 05.05.2011 13:17:02)
Sitä paitsi Hoglan tuli vasta humanin jälkeisille levyille Individual Thought Patternille ja Symbolickille. Humania edeltävä Spiritual Healing-platta ei nyt rummuilta ollut lähellekkään yhtä tiukka paketti kuin kaikki sitä seuraavat levyt taas ovat olleet.

En puhunut humanista missään vaiheessa. Puhuin nimenomaan SOP:sta ja sen rumpujen huonoudesta ja että kahdella aikaisemmalla levyllä Hoglan on toista maata ihan suvereenisti. Humankin on kyllä ihan timanttia kaikinpuolin!

No ei todellakaan ole. Mäkin muistan kun ostin levyn ja ihmettelin että miten nää rummut kuulostaa näin kohellukselle, mutta vähän ajan päästä tajusin, että kyse on erilaisesta tyylistä ja soundista, eikä mistään päin vittua soittamisesta.

No emmä muuta tiiä, mut epätaimissa se soittaa ja mun mielestä se on sillon väärin.
JanneO
05.05.2011 13:20:17
markku jokela: En puhunut humanista missään vaiheessa. Puhuin nimenomaan SOP:sta ja sen rumpujen huonoudesta ja että kahdella aikaisemmalla levyllä Hoglan on toista maata ihan suvereenisti. Humankin on kyllä ihan timanttia kaikinpuolin!

No emmä muuta tiiä, mut epätaimissa se soittaa ja mun mielestä se on sillon väärin.

Ai viddu, sorry. Jo mä ihmettelinkin :D
jotenkin yhdistin huonot soundit ja human mielessäni, koska sillä levyllä olisi kokonaissoundissa parantamista... ja tuo kesällä tuleva tupla menee kyllä heti hankintaan.
markku jokela
05.05.2011 13:25:12
Ai viddu, sorry. Jo mä ihmettelinkin :D
jotenkin yhdistin huonot soundit ja human mielessäni, koska sillä levyllä olisi kokonaissoundissa parantamista... ja tuo kesällä tuleva tupla menee kyllä heti hankintaan.

Tykkään kyllä Humanin saundeistakin. Varsinkin kitarasaundeista. Tosi oldschoolit ja brutaalit. Oikee vanhan ajan Deathmetal saundit. Ai jai.... Pitäsköhän laittaa lätty heti pyörii :)
bedlam
05.05.2011 15:40:19 (muokattu 05.05.2011 15:42:54)

markku jokela: No emmä muuta tiiä, mut epätaimissa se soittaa ja mun mielestä se on sillon väärin.

En itse ole huomannut kyllä hirveesti mitään epätaimeja, vaikka tavallisesti karsastan niitä aika herkästi. Heitä jotain esimerkkikohtia niin otan tarkempaan syyniin?
markku jokela
05.05.2011 16:03:19
En itse ole huomannut kyllä hirveesti mitään epätaimeja, vaikka tavallisesti karsastan niitä aika herkästi. Heitä jotain esimerkkikohtia niin otan tarkempaan syyniin?

No vaikka Painkillerin alku esim. meinaa luhistua kuin korttitalo. Eroa tiukkuudessa alkuperäiseen on hirmuisesti.
Guitaristi
05.05.2011 18:02:20 (muokattu 05.05.2011 18:08:41)

markku jokela: No vaikka Painkillerin alku esim. meinaa luhistua kuin korttitalo. Eroa tiukkuudessa alkuperäiseen on hirmuisesti.

Tämän Painkillerin allekirjoitan. Eikä alku ole ainut kohta jossa homma lipeää hiukan, mutta minua ne eivät ole haitanneet. Muuten koko levyn rummutus on mielestäni aivan timanttia. On totta, että Christyn soiton taimi vähän "elää", mutta minun mielestäni se on juuri koko jutun hienous: hän soittaa usein huomattavan takana muihin soittimiin verrattuna, ja itse tykkään siitä ihan täysillä.

Niin ja Death nyt on kovinta paskaa ikinä. ITP ja TSOP ovat parhaat levyt, sitten Human ja Symbolic. Alkupään levyt eivät minulle niin hyvin uppoa, mutta esim Leprosy on kyllä todella tiukka lätty.

edit: Niin ja Deathin Painkillerissä on ehkä kovimmat vokaalit ikinä!
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
rapture
05.05.2011 18:04:39
markku jokela: No vaikka Painkillerin alku esim. meinaa luhistua kuin korttitalo. Eroa tiukkuudessa alkuperäiseen on hirmuisesti.

ei saatana...

piti oikein kuunnella ja tottahan tuo on
i'm back again olin intissä
Rahkonen
05.05.2011 18:41:54

Guitaristi: edit: Niin ja Deathin Painkillerissä on ehkä kovimmat vokaalit ikinä!

Totta. Chuck vetää ihan järjettömällä asenteella ja energialla nuo voksut, joka kuuntelulla tulee kylmät väreet. Vitut vireestä ja tekniikasta, parhaita laulusuorituksia ikinä missään!
"You can only talk rubbish if you're aware of knowledge." -Karl Pilkington
Super-Jari
05.05.2011 18:47:16
Guitaristi: edit: Niin ja Deathin Painkillerissä on ehkä kovimmat vokaalit ikinä!

No huh huh. Chuckin laulua inhoan melkoisesti, mutta lähes suututti kun kuulin tuon Painkillerin. Aivan järkyttävän huono versio kaikenkaikkiaan.
JIRPPI
05.05.2011 19:55:10 (muokattu 05.05.2011 19:56:01)
Vasara: No huh huh. Chuckin laulua inhoan melkoisesti, mutta lähes suututti kun kuulin tuon Painkillerin. Aivan järkyttävän huono versio kaikenkaikkiaan.

Eikä ole. Ja Chuck on ihan hyvä "laulaja" omassa genressään aina ollut. DM:ssa muutenkin paljon tärkeämpää on riffit kuin laulu.

E: Asiasta voi toki olla montaa mieletä
bedlam
05.05.2011 20:38:32

Guitaristi: On totta, että Christyn soiton taimi vähän "elää", mutta minun mielestäni se on juuri koko jutun hienous: hän soittaa usein huomattavan takana muihin soittimiin verrattuna, ja itse tykkään siitä ihan täysillä.

Juu, ja kylhän Hoglanin komppi taas meinaa välillä kiilata ITP:llä. Mut erityylisiä rumpaleita, mun mielestä Christyn tyyli sopii Perseverancen raaempaan soundiin kuin nyrkki silmään. Ja Painkillerin vokaalit tosiaan toimii!
haunted
05.05.2011 22:14:39
Rahkonen: No eikä oo.

Totta. Live in LA on myös ryöttästä rumputyötä. Tuntuu että Christy on livenä vielä parempi, raakempi. Nuorena poikana karsastin hieman Perseverancen rumpuraitoja. Nykyään, viisaampana ja parempana ihmisenä ymmärrän, että ne on täydelliset sille levylle.
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
Super-Jari
05.05.2011 22:18:08
JIRPPI: Eikä ole. Ja Chuck on ihan hyvä "laulaja" omassa genressään aina ollut. DM:ssa muutenkin paljon tärkeämpää on riffit kuin laulu.

Miten nuo priistin riffit nyt liittyy tuohon hirveään koveriin?
bedlam
05.05.2011 22:35:47

Vasara: Miten nuo priistin riffit nyt liittyy tuohon hirveään koveriin?

Ei mitenkään, mutta coverihan on loistava.
Super-Jari
05.05.2011 22:38:09 (muokattu 05.05.2011 22:39:15)
bedlam: Ei mitenkään, mutta coverihan on loistava.

Tämä nyt menee ihan jauhamiseksi, mutta loistava se on mikäli sen tarkoitus on pilata kaikki mikä biisissä on hyvää. Chuckin inhottava rääkyminen ja paskalta kuulostava soitto ei tee siitä kovin hyvää versiota.

e. toisaalta siinä mielessä se ei juuri poikkea Deathin omasta tuotannosta. Kaikki nyt varmasti ymmärsivät että en pidä Deathista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)