John Titor 17.01.2013 14:58:10 (muokattu 17.01.2013 15:01:15) | |
---|
joku muu sikko: Pointtini oli kai siinä että eivät myy isoja mestoja täyteen natiivi-englanninkieli maissa. Joka MINUN mielestä pitkälle johtuu siitä että laulettu englanti kuulostaa joltakin viro-venäjä aksentilta. Sama homma Sonatalla. Voi olla että taas ärsytän porukoita mutta eipä tuo olisi eka kerta. Soittohan näillä molemmilla pändeillä kestää vertailu mihin tahansa maailmaa kiertävään poppooseen. Iced Earthin, Symphony X:n, tai svedu-powerbändien kuten Hammerfallin tai Time Requiemin luulisi siis olevan isoja nimiä Jenkeissä? Vaan kun ei. Sen sijaan Sonata Arctican "The Days Of Grays... debuted on the Billboard Top New Artist Heatseekers chart at #19 the week following its release date." Oisko se syy kuitenkin jossain ihan muualla? :) Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Astral Dog 17.01.2013 15:12:56 | |
---|
joku muu sikko: Pointtini oli kai siinä että eivät myy isoja mestoja täyteen natiivi-englanninkieli maissa. Joka MINUN mielestä pitkälle johtuu siitä että laulettu englanti kuulostaa joltakin viro-venäjä aksentilta. Sama homma Sonatalla. Voi olla että taas ärsytän porukoita mutta eipä tuo olisi eka kerta. Soittohan näillä molemmilla pändeillä kestää vertailu mihin tahansa maailmaa kiertävään poppooseen. Suomalainen aksentti voi kuulostaa hassulta natiivienglanninkielisten korvaan, mutta sehän on tottumiskysymys. Kannattaa myös muistaa että "natiiviaksentit" nekin voivat kuulostaa ihmeellisiltä toistensa korvissa, jos verrataan vaikka jenkkiaksenttia australialaiseen saati sitten intialaiseen aksenttiin, jota nykyään puhutaan yhtä lailla "natiivina". Uskoisin että nykyään kuuntelijat ottavat kielten vaihtelun musiikissa enemmän rikkautena kuin haittana. |
joku muu sikko 17.01.2013 15:15:28 | |
---|
John Titor: Iced Earthin, Symphony X:n, tai svedu-powerbändien kuten Hammerfallin tai Time Requiemin luulisi siis olevan isoja nimiä Jenkeissä? Vaan kun ei. Sen sijaan Sonata Arctican "The Days Of Grays... debuted on the Billboard Top New Artist Heatseekers chart at #19 the week following its release date." Oisko se syy kuitenkin jossain ihan muualla? :) No jos se näin on niin se on sitten niin. Jos Symphony X myy USA:ssa vähemän kuin Sonata niin on pakko myöntää että jenkit ei kuuntele laulua ehkä ollenkaan. :D Bändit (myös Strato) on kuitenkin soundiltaan toisiinsa hyvinkin verrattavissa: Samalla vieteri-kuminauha Mesa-surinalla mennään. There is no school like "old school". |
John Titor 17.01.2013 15:20:16 | |
---|
joku muu sikko: No jos se näin on niin se on sitten niin. Jos Symphony X myy USA:ssa vähemän kuin Sonata niin on pakko myöntää että jenkit ei kuuntele laulua ehkä ollenkaan. :D Bändit (myös Strato) on kuitenkin soundiltaan toisiinsa hyvinkin verrattavissa: Samalla vieteri-kuminauha Mesa-surinalla mennään. Ei oo ainakaan Nemesiksellä Mesaa, vaan Bogneria ja Marsua. Eikä ollu vissiin muuten Elysiumillakaan, siellä oli Cornford ja olikohan toinen Engl? Ambitus muistaa varmaan paremmin. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
joku muu sikko 17.01.2013 15:28:28 | |
---|
John Titor: Ei oo ainakaan Nemesiksellä Mesaa, vaan Bogneria ja Marsua. Eikä ollu vissiin muuten Elysiumillakaan, siellä oli Cornford ja olikohan toinen Engl? Ambitus muistaa varmaan paremmin. Tää menee nyt vähän hölötykseksi täällä mutta mun stratovarius sounditietämys laahaa näköjään vähän perässä eli on "Spotify" tasolla ja siellä ei ole noita albumeja. Mitä tuossa Tampereen keikassa on kitarassa? Ei ainakaan mun Englistä saa noin vetelää soundia vaikka väkisin vääntäisi ;) There is no school like "old school". |
Musta Arkipyhä 17.01.2013 15:37:41 | |
---|
Eipä tuo aksentti häirinnyt Scorpionsinkaan menestystä 80-luvulla.Liekö vahva saksalaiskorostus sitten jotenkin eri asia? Mites muuten sellaiset kasarisuuruudet kuin Loudness ja Gorky Park? :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
John Titor 17.01.2013 19:20:05 (muokattu 17.01.2013 19:20:31) | |
---|
joku muu sikko: Tää menee nyt vähän hölötykseksi täällä mutta mun stratovarius sounditietämys laahaa näköjään vähän perässä eli on "Spotify" tasolla ja siellä ei ole noita albumeja. Mitä tuossa Tampereen keikassa on kitarassa? Ei ainakaan mun Englistä saa noin vetelää soundia vaikka väkisin vääntäisi ;) Matias osaa varmaan ite vastata parhaiten. Oisko siellä ollut se perus-keikkaräkki, Englin E530, Nova System jne. En oo varma. Mutta toi livelevy saundaa ainakin Spotifyssä aika eksoottiselta, miksut kuulosti studiosta lähtiessään aika eriltä. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
T-Stag 18.01.2013 00:31:47 | |
---|
joku muu sikko: Ihan karmeita. Molemmat samaa sarjaa. Helppoa se ääntäminen joillakin on ollut. Miettii vaikka Pasi Rantasen tai Heikki Pöyhiän ääntämistä, joita molempia pidän Suomen harvoina Oikeasti kansainväliset mitat täyttävinä hevikurkkuina niin ei niitä kyllä erottanut jostain jenkkivokalisteita mitenkään. Marco Hietala. |
joku muu sikko 18.01.2013 10:22:47 | |
---|
PsychedelicWarlord: Eipä tuo aksentti häirinnyt Scorpionsinkaan menestystä 80-luvulla.Liekö vahva saksalaiskorostus sitten jotenkin eri asia? Mites muuten sellaiset kasarisuuruudet kuin Loudness ja Gorky Park? :-) Tuo on totta Scorpionsin kohdalla. Ja Kulaus Mainella jos jollakin oli arsyttävä aksentti ja honottava ääni. Ehkä Schenkerin sävellykset oli vaan niin huippuhyviä ja niinhän ne olikin. There is no school like "old school". |
JanneO 18.01.2013 10:39:54 | |
---|
joku muu sikko: Tuo on totta Scorpionsin kohdalla. Ja Kulaus Mainella jos jollakin oli arsyttävä aksentti ja honottava ääni. Ehkä Schenkerin sävellykset oli vaan niin huippuhyviä ja niinhän ne olikin. Ainoa missä tähän aksenttilässytykseen törmää on Suomi ja eniten juuri "omista" bändeistä. Muutamaan otteeseen omien bändien kanssa on törmännyt tähän ääntämiseen, mutta yleensä huomauttaja on itse suomalainen, ulkomailta ei ole tullut varmaan kertaakaan mitään huomautusta asioista. Kaipa esim jenkit ym on siinä avomielisempiä? Kaippa sitä ymmärtää stadilainen savolaista, ainakin suurinpiirtein, tässä kotoisessa kielessä. Englanti on taas niin globaali kieli että siellä niitä eroja tulee paljon ja sen takia siitä rallienglannista ei juuri monikaan äidinkieleltään englantia puhuva edes välitä tai näe sitä "vääränä" kunhan vain selvää saa? Lähettäjä: "rumpujoppari R***i"
Lähetetty: 18.10.2010 02:40
Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro
Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin. |
Räkkipeli 18.01.2013 11:34:24 | |
---|
JanneO: Ainoa missä tähän aksenttilässytykseen törmää on Suomi ja eniten juuri "omista" bändeistä. Muutamaan otteeseen omien bändien kanssa on törmännyt tähän ääntämiseen, mutta yleensä huomauttaja on itse suomalainen, ulkomailta ei ole tullut varmaan kertaakaan mitään huomautusta asioista. Kaipa esim jenkit ym on siinä avomielisempiä? Kaippa sitä ymmärtää stadilainen savolaista, ainakin suurinpiirtein, tässä kotoisessa kielessä. Englanti on taas niin globaali kieli että siellä niitä eroja tulee paljon ja sen takia siitä rallienglannista ei juuri monikaan äidinkieleltään englantia puhuva edes välitä tai näe sitä "vääränä" kunhan vain selvää saa? Juuri näin. Koko ääntämislässytys on aivan joutavaa itkemistä jolla ei oikeasti ole mitään merkitystä mihinkään oleelliseen asiaan. |
Regalis Apertura 18.01.2013 12:15:42 | |
---|
Sen verran vielä mitä enkun ääntämykseen tulee niin (kuten joku jo mainitsikin) NW:n Marco Hietalalla on aikas hyvin hanskassa... Se siitä off-topicista omalta osaltani. |
joku muu sikko 18.01.2013 14:20:18 (muokattu 18.01.2013 14:21:58) | |
---|
Räkkipeli: Juuri näin. Koko ääntämislässytys on aivan joutavaa itkemistä jolla ei oikeasti ole mitään merkitystä mihinkään oleelliseen asiaan. Jos se mongerrus vituttaa niin siitähän kyllä itketään vittu soikoon Siksihän tämäkin turha palsta on olemassa että saa avautua asioista. Tai turha sitten valittaa siitäkään jos soittaa vähän nuotin vierestä. Se johtuu vaan kultturieroista. :) There is no school like "old school". |
Musta Arkipyhä 18.01.2013 14:35:26 | |
---|
joku muu sikko: Jos se mongerrus vituttaa niin siitähän kyllä itketään vittu soikoon Siksihän tämäkin turha palsta on olemassa että saa avautua asioista. Tai turha sitten valittaa siitäkään jos soittaa vähän nuotin vierestä. Se johtuu vaan kultturieroista. :) Kyllähän nyt musiikissa se soittaminen pitäisi olla tärkeämpää kuin ääntäminen? Ja tässähän nyt on lähinnä kyse siitä estääkö moinen menestystä äidinkieleltään englantia puhuvissa maissa ja kuten todettua ei estä. Mielestäni jos biisit ovat hyviä ja soitto toimii (laulu mukaanlukien) niin lausuminen on pikkujuttu.Mulle esim.Loudness tippuu aivan täysillä vaikka lausuminen on kamalaa.Thunder In The East on mielettömän kova lätty tästä huolimatta. Se mikä Kotipellon laulussa minua eniten "mättää" on se ,että tuntuu kuin mies joutuisi vetämään liian usein äänialansa äärirajoilla eli liian korkealta.Sellanen "pinnistyksen" tuntu. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
joku muu sikko 18.01.2013 14:46:06 (muokattu 18.01.2013 14:56:22) | |
---|
PsychedelicWarlord: Kyllähän nyt musiikissa se soittaminen pitäisi olla tärkeämpää kuin ääntäminen? Ja tässähän nyt on lähinnä kyse siitä estääkö moinen menestystä äidinkieleltään englantia puhuvissa maissa ja kuten todettua ei estä. Mielestäni jos biisit ovat hyviä ja soitto toimii (laulu mukaanlukien) niin lausuminen on pikkujuttu.Mulle esim.Loudness tippuu aivan täysillä vaikka lausuminen on kamalaa.Thunder In The East on mielettömän kova lätty tästä huolimatta. Se mikä Kotipellon laulussa minua eniten "mättää" on se ,että tuntuu kuin mies joutuisi vetämään liian usein äänialansa äärirajoilla eli liian korkealta.Sellanen "pinnistyksen" tuntu. No joo jos nyt vielä jänkätään (kun siksihän täällä kai ollaan) niin edelleenkään mulle ainakaan ei tule mieleen muita hevin saralla miljoonamyynteihin tai edes ns. isoon menestykseen jenkeissä yltäneitä enklannin mongertajia kuin tuo mainittu Scorpions. Mistä sitten mikäkin johtunee lopulta en tiedä. Sama fiilis on tuosta Kotipellon laulamisesta itselläkin pitkälti. Tai korjataan vielä sen verran että minusta laulu kuulosti aika hyvältä vielä Visions:lla mutta sitten alettiin nousta liian ylös ja laulu kuulostaa uudemmalla matskulla usein tosiaan väkinäiseltä. Voihan se olla että joissakain piireissä erikoinen ääntäminen on jopa plussaa kun se on niin eksoottista. There is no school like "old school". |
Tonski 18.01.2013 15:36:54 | |
---|
Täällä on joku ilmeisesti sohinu kepillä ampiaispesään. Vääntöä siitä et joku ei tykkää laulajan ääntämisestä:D Oli muuten hyvän kuulonen biisi tuo Unbreakable. Tarttuvaa melodiaa. Jostain tuntuu olevan hirveen tuttu tuo ennen 3min tuleva riffi.. Drive by Boogie? |
Kontiak 18.01.2013 18:29:33 | |
---|
joku muu sikko: Jos se mongerrus vituttaa niin siitähän kyllä itketään vittu soikoon Siksihän tämäkin turha palsta on olemassa että saa avautua asioista. Tai turha sitten valittaa siitäkään jos soittaa vähän nuotin vierestä. Se johtuu vaan kultturieroista. :) http://www.youtube.com/watch?v=Bn19X0QfCMQ http://www.truthinshredding.com |
joku muu sikko 19.01.2013 10:18:56 | |
---|
Tonski: Täällä on joku ilmeisesti sohinu kepillä ampiaispesään. Vääntöä siitä et joku ei tykkää laulajan ääntämisestä:D Leimaudun kohta samanlaiseksi "omaan pesään paskojaksi" kuin Hynynen arvostellessaan sitä iskelmä-mitälie ohjelmaa. :) There is no school like "old school". |
janezki_ 19.01.2013 13:42:10 | |
---|
joku muu sikko: Leimaudun kohta samanlaiseksi "omaan pesään paskojaksi" kuin Hynynen arvostellessaan sitä iskelmä-mitälie ohjelmaa. :) Se oli muuten täyttä asiaa mitä Hynynen sanoi. Mutta offtopicista ei sen enempää. Jatkakaa. Mie oon vaan basisti... |
joku muu sikko 19.01.2013 14:00:08 | |
---|
janezki_: Se oli muuten täyttä asiaa mitä Hynynen sanoi. Mutta offtopicista ei sen enempää. Jatkakaa. Ihan oikeassahan se oli. Toinen juttu sitten on että onko tuollaisia mitään hyötyä möläytellä julkisuudessa. Kyseessä on kuitenkin kansa, joka ostaa mm. Matti Nykäsen levyjä kultalevyyn asti. :D Hyvät naurut sai kyllä sen Marion Rungin miehen parkaisusta että kun kerrankin saataisiin leipää pöytään niin Hynynen tulee pilaamaan kaiken. There is no school like "old school". |