Aihe: Katatonia
1 2 3 4 527 28 29 30 31 32 33
jigsore
12.09.2012 00:46:17

Edellinen levy ei jostain syystä pudonnut yhtään, mutta uusi kyllä. Tulee kovasti Viva Emptinessin tunnelmat mieleen. Treen keikka houkuttelis kyllä.
ncksie
25.09.2012 08:45:23 (muokattu 25.09.2012 08:46:53)

Dead End Kings on minusta vapautuneempi ja raikkaampi kokonaisuutena verrattuna Night is the New Dayn pakahduttavaan raskauden ja surumielisyyden liittoon.Jossain arvostelussakin taisi olla maininta että levyltähän löytyy toivonkipinääkin,josta samaa mieltä.Plussaa irrotteluille rakenteissa ja muutamille vähän erikoisemmille sovitusratkaisulle.Toimiiihan tämä ihan saadanasti,ei ole taaskaan ihan yks tai kaks biisiä missä tippa on lähellä linssiä.:)

Ja kuvittelenko vain mutta onko laulutuotanto hivenen alastomampi kuin edellisellä?
"Reality continues to ruin my life." -Bill Watterson-
Overdrive
11.11.2012 02:55:39
Keikki lähestyy.

Mielipiteitä uudesta levytyksestä, livekunnosta ja lämppäribändeistä? Itse en ole perehtynyt lämppäreihin, mutta uusi levy putoaa helvetin hyvin. Edellinen tuntui lähinnä välityöltä TGCD:n jälkeen.

Alkaa jo kuumottaa.
Vainaja
11.11.2012 13:43:09 (muokattu 11.11.2012 13:44:36)
No Lutakossa oli perjantaina kyllä kova keikka. Uutta levyä ja great cold distancea tuli eniten. Sit kivasti myös parit Last fair dealilta ja Viva Emptinessiltä. Tais olla disgouraged onesiltaki joku. Mut oli kyllä parhaita keikkoja mitä mää oon nähny.

edit: Lämppärit (Alcest ja Junius) toimi molemmat ihan kympillä vaikka oli tuntemattomia itelleni. Junius etenkin.
''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!''
Snapo
11.11.2012 13:53:04 (muokattu 11.11.2012 13:54:17)
Alcest toimi Pakkahuoneella oikein mallikkaasti, oisivat saanu soittaa pidempäänkin. Junius paljasti korttinsa ekassa biisissä, muut rallit ei oikeen tuonukaan enää lisäarvoa hommaan.
Katatoniaa olin kuunnellut aikaisemmin jonkun verran, olin innolla menossa katsomaan mutta jätti vähän kylmäksi. Levyllä toimii mielestäni paremmin. Lähdin pois ja samaan aikaan sanottiinkin että tää on viimenen biisi (+ encore), vältyinpä narikkaruuhkalta.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
crestfall
11.11.2012 14:38:14

Vainaja: edit: Lämppärit (Alcest ja Junius) toimi molemmat ihan kympillä vaikka oli tuntemattomia itelleni. Junius etenkin.

Junius ei sano mitään, mutta voin paljastaa, että Alcest on melko parhautta. Erityisesti levyllä.

Itse asiassa vaikka Katatonia ja Alcest ovat lempibändejäni, tulee tämä keikka jätettyä väliin, sillä molemmat bändit on tullut katsastettua livenä ja samalla todettua, että levyllä ovat paljon parempia. Melko tylsiä lavalla ja soundimaailmakin toimii paremmin levyversioina kuin riisuttuna liveversiona.
"Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru
Vekkuli1981
11.11.2012 15:27:08
Lämppärithän tuonne juuri kannattaa lähteä katsomaan, tai näin ainakin minä itselleni perustelin :)
www.myspace.com/caughtinthebetween www.disentertainment.com
Lebowski
11.11.2012 19:38:28 (muokattu 11.11.2012 19:55:07)
Kyllähän Katatonia jälleen kerran lunasti odotukset! Loistelias keikka. Omasta mielestä taas keikalla bändi nostaa biisit vielä uuteen ulottuvuuteen. Jonas varioi laulumelodioita ja Nystörmikin intoutuu ajoittain improilemaan. Moni biisi kuulosti levyversiotaan raskaammalta. Ja ajjai sitä dynamiikan määrää.
Hyvältä kuulosti saunditkin. Vaikka alussa vähän kuuntelin, että laulu ei ollut ihan nappiin miksattu. Aika raalta kuulosti. Mutta, eipä mennyt kun hetki niin perinteiset kylmät väreet, jotka aina Katatonian keikoilla syöksyy niskakarvoihin, oli kehissä. :P

Se, että sain merchandise tiskiltä vielä mukaan ainoan puuttuvan palasen vinyylikokoelmaani - Brave Murder Dayn, kruunasi kyllä illan. Alkuperäinen painos Jonaksen ja Andersin nimmareilla. Mahtavaa.
Saw You Drown EP:kin oisi ollut tarjolla, mutta sitä en ennää raaskinut ostaa.

Junius toimi hyvin kahen ekan biisin aikana. Muitapa en ollut aiemmin kuullutkaan. Aika tasapaksua oli meno loppukeikan ajan. Uusi levy pitää bändiltä kuitenni täsä tsekkailla, sen verran hyvin nuo pari videobiisiä pelitti.

Alcestin aikana odotus Katatonian keikkaan oli jo liian suuri ja se tulkin tsiigailtua taka-alalta olutta siemaillen. Hyvää sellaisenaan.
"Is this darkness in you too" -TM
KM666
12.11.2012 22:53:22
Kyllä vain taas toimi Katatonia kuin junan vessa! Junius ei oikeen toiminut millään tasolla, kun taas Alcest kuulosti näin livenäkin ihan asialliselta.. Pakkahuoneella olis tosiaan ollut niitä kaivattuja Katatonia vinyylejä. Paska homma vaan että janoisena olin jo ehtinyt juoda melkein koko seteliosaston tyhjäksi...
jigsore
04.01.2013 02:23:36

slowdive
17.08.2013 09:48:21
Katatonialtahan pukkaa jonkunlaisena välityönä riisutumpi versio viimeisimmästä levystä. Tarkoituksena vissiin että laulumelodiat on pääosassa, ja rummut ja sähkökitarat on nakattu roskiin. Ihan varma en ole ideasta ollut, mutta eihän tuosta haittaakaan ole ja pakko-ostoshan tuo on ilman muuta. Dead End Kings on alku- ja loppupäästä hieno levy, mutta keskivaiheen rallit ei oe ihan parin aiemman levyn tasoista mun mielestä noin sävellyksellisesti. Tiedä sitten löytyykö siitä se viimeinen vaihde uusintakäsittelyn myötä.

Eka näytettä linjoilla, ja kaunistahan ainakin tämä biisi on niin melodialtaan kuin lyriikoiltaankin: http://www.youtube.com/watch?v=gnVjaJi8m2A
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
Vainaja
10.09.2013 11:03:58
Eilen tuli tilattua tuo Dethroned & Uncrowned. Tässä nyt ekaa pyöräytystä alottelen ja kahen ekan raidan perusteella kyllä tuo paljon tummemman fiiliksen. Se pieni toivo mikä Dead end kings:llä oli, on nyt aika minimaalinen. Jännä kuulla pieneneekö se vielä.

The act of darkening puuttuu. Ekaksi ihmetytti, mutta nyt kun on kuunnellu pari kipaletta niin totesin, että eipä siinä enää paljon ollu riisuttavaa.
''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!''
UltimateGreedo
04.10.2013 21:03:50

Uusintajulkaisua pukkaa Viva Emptinesistä. Kansitaide uusittu ja koko rieska miksattu uusiksi. Koskettimet on ilmeisesti äänitetty ja sovitettu uudelleen sekä Inside the City of Glassiin lisätty laulua. Kirsikkana kakun päällä, bonusbiisi Wait Outside.

Voisin näillä ehdoilla kyllä päivitellä oman kappaleen tähän 2.0 versioon.
Errata
04.10.2013 22:26:24
Ei kiinnosta pätkääkään. Viva emptiness on alkuperäisenään loistava. Wait outsidekin on kuultu muissa yhteyksissä.
Mikähän bändiä vaivaa kun pitää tehdä Last fair deal touria ja viva emptinessiä remixattuna? Tuokin akustoitu versio uusimmasta levystä kertoo raadollisesti lähinnä sen kuinka tyhjiä sävellyksiä se sisältää..
Ali
04.10.2013 22:47:23 (muokattu 04.10.2013 22:51:16)

Errata: Mikähän bändiä vaivaa kun pitää tehdä Last fair deal touria ja viva emptinessiä remixattuna?

Tietääkseni syynä on puhtaasti paskat soundit (bändin mielestä, itse en nyt muista niitä juuri tällä hetkellä niin hyvin) . Varsinkin Viva piti kait puskea kiireellä ulos jostain syystä aikanaan. Ja remix tuskin on oikea termi, jos tässä on nauhoitettu, miksattu ja masteroitu uusiksi kaikki, jos oikein ymmärsin.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
slowdive
05.10.2013 00:29:42
"Viva Emptiness" ei ihan niihin lempilevyihin bändiltä lukeudu, vaikka toki hyviä biisejä kourallinen sillä onkin, mutta täytynee toki tsekata tuoko päivitys mitään uutta mukanaan. Ja Wait Outside on kyllä hyvä biisi.

Tuo "Dethroned" -versio ei oikein sitten kuuntelussa tuonut lisäarvoa "Dead End Kingsille". Hyvät biisit oli edelleenkin hyviä, ja ne ei ei-niin-kolahtaneet biisit ei kolahtaneet vieläkään. Jotkuthan tuolla intternetissä purnasivat koko julkaisun mielekkyyttä, ite nyt ihan tyytyväinen kuitenkin.. ei nyt niin euron päälle ole että tarvisi suutahtaa sentään. Tuohan nyt on vaan vähän niinkuin levyllinen jo aiemmilta Katatonia-sinkuilta tuttuja "remixejä"?

Mitään likimainkaan huonoa bändi nyt ei ole julkaisuut juuri koskaan, mutta olihan tuo DEK pienehkö notkahdus omissa kirjoissani, kaksi edellista oli jotakuinkin biiseiltään, sanoituksiltaan & yleistunnelmaltaan täydellisiä paketteja.
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
Errata
07.10.2013 21:16:08
Ali: Tietääkseni syynä on puhtaasti paskat soundit (bändin mielestä, itse en nyt muista niitä juuri tällä hetkellä niin hyvin) . Varsinkin Viva piti kait puskea kiireellä ulos jostain syystä aikanaan. Ja remix tuskin on oikea termi, jos tässä on nauhoitettu, miksattu ja masteroitu uusiksi kaikki, jos oikein ymmärsin.

Jooh, bändin mielestä. Käsittääkseni tuohon ei ole kuin lisätty kuin näiltä uusilta levyiltä tutut syntikkapulputukset. Rummut toki (oletettavasti) sämplätty uuden matskun mukaiseksi ja kaikki muukin laitettu kuulostamaan sieluttoman turboahdetulta. Kiva että jengi diggaa. Toivo on menetetty jopa pahemmin kuin kollegoillaan Opethilla. Ja kyllä, herne on nenässä!
Skebameizi
29.10.2013 10:52:48 (muokattu 29.10.2013 10:53:01)

Nyt löytyy tuo Viva Emptinessin uusi versio Spotifysta. Ei tätä parin biisin perusteella ainakaan raiskattu ole.
Kulkunen
29.10.2013 11:04:41
Skebameizi: Nyt löytyy tuo Viva Emptinessin uusi versio Spotifysta. Ei tätä parin biisin perusteella ainakaan raiskattu ole.

Onko laittaa suoraa linkkiä? En itse löydä ko. levystä kuin originaalin.
Ali
29.10.2013 12:25:45

Kulkunen: Onko laittaa suoraa linkkiä? En itse löydä ko. levystä kuin originaalin.

http://open.spotify.com/album/47DotvNsbM42VK4sz37vhr
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)