Aihe: Black Sabbath
1 2 3 4 527 28 29 30 3155 56 57 58 59
yellow
04.04.2019 20:48:58 (muokattu 04.04.2019 20:49:30)
Regalis Apertura: Ozzyn kiertue siirretty ensi vuodelle:

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a … 7f2bb83-8cfa-4581-a34f-d688833e7ea7

Olisko jo aika lopetella, vanhus jo ja hieno ura. Mitään järkeä enää vanhan ukon kiertää maailmaa. Vaikea tietysti on lopettaa kun on elämänsä keikkaillut, mutta luonnonlait tulevat vastaan.
niviman
06.04.2019 16:00:12
Black Sabbathin kitaristi Tony Iommi on syyskuussa Kokkolassa järjestettävän Kipinä-tapahtuman pääpuhuja.

Tapahtuma on täysin englanninkielinen. Jäähalliin mahtuu 2500 kuulijaa. Lipun hinnat ovat 218 euroa seisomapaikasta ja 319 euroa numeroidusta istumapaikasta. VIP-lippu edestä maksaa 522 euroa.

Tapahtuman kohderyhmänä on koko pohjoismainen rock-henkinen bisnesväki.

https://kipinakokkola.fi
HaloOfFlies
23.05.2019 16:18:05

Zakk Wylde aikoo tehdä oman versionsa Black Sabbathin debyyttilevystä. https://www.inferno.fi/uutiset/blac … -klassikkoalbumista-oman-versionsa/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
aivokuolio
23.05.2019 19:40:57
HaloOfFlies: Zakk Wylde aikoo tehdä oman versionsa Black Sabbathin debyyttilevystä. https://www.inferno.fi/uutiset/blac … -klassikkoalbumista-oman-versionsa/

https://youtu.be/iKqGXeX9LhQ?t=50
Oan
23.05.2019 19:44:32
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
Regalis Apertura
23.05.2019 23:13:53
Öö vetääkö Wylde Ozzyn vokaalitkin? Voi kuulostaa aika mielenkiintoiselta;)...
Torniojaws
23.05.2019 23:56:50

Regalis Apertura: Öö vetääkö Wylde Ozzyn vokaalitkin? Voi kuulostaa aika mielenkiintoiselta;)...

Onhan Zakk vetänyt vokaaleita omissa projekteissaan jo vuodesta 1996 (ainakin).
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
Regalis Apertura
24.05.2019 09:43:55
Juu tiedän mutta aattelin vaan ettei Wylde nyt kuitenkaan niitä maailman parhaimpia laulajia ole;). Joten kokonaisen Sabbath-tribuuttilevyn kuuntelu voi olla hieman "haastavaa" noin laulun osalta. No makuasioitahan nämä on. Tiedä vaikka yllättäisikin positiivisesti?
JohnJ
24.05.2019 11:28:02
Regalis Apertura: Juu tiedän mutta aattelin vaan ettei Wylde nyt kuitenkaan niitä maailman parhaimpia laulajia ole;)

Ja Ozzyko on? :D
Metal meets the bone!
Regalis Apertura
24.05.2019 15:03:52
Kuitenkin parempi kuin Wylde:D Ozzyn ääneen on vaan tottunut pienestä pitäen... Kuten sanoin niin makuasia.
HaloOfFlies
17.09.2019 10:37:47 (muokattu 17.09.2019 10:42:33)

Ozzy on saanut uuden soololevyn valmiiksi. Äskettäinen vierailu Post Malonen soololevyllä pisti pyörät toden teolla pyörimään. Saa nähdä mitä sieltä tulee. Ozzmosis oli viimeinen hyvä soololevy ja sen jälkeen mies on suoltanut pelkkää ripulia ulos. Ozzyn mukaan levyntekoon kului vain reilu neljä viikkoa.

https://loudwire.com/ozzy-osbourne-finished-new-solo-album/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Torniojaws
17.09.2019 11:23:21 (muokattu 17.09.2019 11:24:04)

HaloOfFlies: Ozzyn mukaan levyntekoon kului vain reilu neljä viikkoa.

Tää ei ole koskaan ollut hyvä merkki, noin yleisellä tasolla. Lähes poikkeuksetta tällaiset viikossa kasaan -levyt ovat sellaista perusvarmaa yllätyksetöntä soittelua. Oikeastaan hissimusiikkia rakenteella "Chorus-A-B-Chorus-A-B-Soolo-Chorus-Modulaatio". Oikeasti hyvät biisit ovat sekoitus inspiraatiota, säätöä ja kypsyttelyä.
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
HaloOfFlies
17.09.2019 13:22:03

Torniojaws: Tää ei ole koskaan ollut hyvä merkki, noin yleisellä tasolla. Lähes poikkeuksetta tällaiset viikossa kasaan -levyt ovat sellaista perusvarmaa yllätyksetöntä soittelua. Oikeastaan hissimusiikkia rakenteella "Chorus-A-B-Chorus-A-B-Soolo-Chorus-Modulaatio". Oikeasti hyvät biisit ovat sekoitus inspiraatiota, säätöä ja kypsyttelyä.

Ja levy ilmeisesti tehtiin tuon Post Malone-vierailun jälkeen saman tuottajan kanssa, joka tuon Post Malonen albumin myös tuotti.
Tuomoo
25.09.2019 09:30:16
En ole koskaan tämän bändin edesottamuksiin syvällisemmin tutustunut. Toki suurimmat hitit tiedän, ja sitten Dion aikaiset albumit ja albumin Paranoid olen kuunnellut melkein puhki. Nyt ajattelin että otetaanpa seuraavaksi työn alle tarkempi tutustuminen bändin tuotantoon, ja lähdin liikkeelle ekasta levystä. On nämäkin joskus tullut kuunneltua läpi, mutta mitään suurempia muistikuvia ei ole kuin vain muutamista kappaleista.

Nyt olen menossa Master of Realityssä, tätä levyä en ole varmaan aiemmin koskaan kuunnellut läpi asti.

Ozzyn ääni on vaan melkoisen nihkeä meikälle. Ehkä tämä vain on samanlainen kuin Rush ja Geddy Leen ääni, jotkut tykkäävät, toiset eivät. Ehkä sen takia Black Sabbathilta Dion aikaiset levyt ovat paremmin hallussa, koska niissä laulajan ääni ei ärsytä yhtään.
JohnJ
25.09.2019 10:02:33
Tuomoo:
Ozzyn ääni on vaan melkoisen nihkeä meikälle. Ehkä tämä vain on samanlainen kuin Rush ja Geddy Leen ääni, jotkut tykkäävät, toiset eivät. Ehkä sen takia Black Sabbathilta Dion aikaiset levyt ovat paremmin hallussa, koska niissä laulajan ääni ei ärsytä yhtään.

Mulla on sama, että Dion aikainen Sabbath on Ozzy-aikakautta enemmän saanut kuuntelua. Mutta mulla se ei johdu Ozzyn äänestä, koska miehen soolotuotantoa on taas tullut kuunneltua ja diggailtua todnäk. enemmän kuin Sabbathia yhteensä. En osaa sanoa mikä siinä sitten on.

Muiden laulajien levyistä sitten taas melkeinpä ainoastaan Headless Cross on tuttu, muut jääneet vähän välistä. Pitäisikin ottaa ja kuunnella nekin taas.
Metal meets the bone!
Tuomoo
25.09.2019 10:54:43
JohnJ: Mulla on sama, että Dion aikainen Sabbath on Ozzy-aikakautta enemmän saanut kuuntelua. Mutta mulla se ei johdu Ozzyn äänestä, koska miehen soolotuotantoa on taas tullut kuunneltua ja diggailtua todnäk. enemmän kuin Sabbathia yhteensä. En osaa sanoa mikä siinä sitten on.

Muiden laulajien levyistä sitten taas melkeinpä ainoastaan Headless Cross on tuttu, muut jääneet vähän välistä. Pitäisikin ottaa ja kuunnella nekin taas.

Mullakin on tosiaan tuo Ozzyn soolotuotanto paremmin hallussa, mutta lähinnä vain sen takia että olen aina tykännyt tuosta ehkä hieman menevämmästä otteesta ja myös siitä, että Ozzyllä on aina ollut kovia kitaristeja soittamassa. Tosin Wylden soittamiseen meni hermot No More Tearsin jälkeen, Ozzmosista en ole juurikaan enää kuunnellut. Jake E. Lee on yksi niitä kitaristeja, jotka ovat syypäitä siihen että itsekin aloin kitaraa aikoinaan soittamaan, olen aina tykännyt herran soitosta.
santakasa
26.09.2019 20:16:43
Mulla kanssa ruvennut paikoitellen puuduttamaan Ozzyn kiekunta kohdissa, jossa mennään ylärekisteriin. Tästä esimerkkinä Symptoms of the universe. Kova kappale muuten. Sääli vaan Ozzyn laulu ottaa korviin.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
varpio
26.09.2019 20:20:25
Eipä ole kyllä ikinä itseä Ozzyn mölinä häirinnyt, vaikka toki Dio oli parempi. Esimerkiksi mainittu Symptom of the Universe on vitun kova kappale, lauloi siinä sitten kuka tahansa tai oli laulamatta. Voi olla kyllä niinkin että minä olen turruttanut kuuloelimeni paskalle laululle immuuneiksi liiallisella blackmetallin soitannalla.
Tuomoo
27.09.2019 13:13:34
Näemmä Headless Cross, Tyr, Cross Purposes ja Forbidden puuttuvat Spotifystä. Headless Cross on joskus tullut kuunneltua läpi, kolme jälkimmäiseksi mainittua ovat vieraita meikäläiselle.

Nuo jäänevät sitten ainakin toistaiseksi ulkopuolelle omasta kuuntelusessiostani. Nyt pyörähti liikkeelle 13. Tämäkin tuli silloin ilmestymisen aikana kuunneltua läpi, mutta muutoin tästä ei ole mitään muistikuvaa ellei ensimmäistä sinkkubiisiä lasketa.
Jäärä
27.09.2019 13:39:28
Torniojaws: Tää ei ole koskaan ollut hyvä merkki, noin yleisellä tasolla. Lähes poikkeuksetta tällaiset viikossa kasaan -levyt ovat sellaista perusvarmaa yllätyksetöntä soittelua. Oikeastaan hissimusiikkia rakenteella "Chorus-A-B-Chorus-A-B-Soolo-Chorus-Modulaatio". Oikeasti hyvät biisit ovat sekoitus inspiraatiota, säätöä ja kypsyttelyä.

En ole varma, onko tämä sarkasmia?

Paranoid-älppäri levytettiin kahdessa päivässä ja ensimmäinen albumi kahdessatoista tunnissa +miksaus ja muut leikit. Kummaltakaan ei löydy läpeensä huonoa biisiä. Tietty niitä biisejä oli soiteltu kauankin ennen varsinaista levytystä.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)