Aihe: Mastodon
1 2 3 4 526 27 28 29 30105 106 107 108 109
Terry Pantheras
31.10.2010 16:01:44
AnonHero: Voisikos joku jelppiä sen verran että saisiko mistään Suomesta tuota Crack The Skye paitaa?

Tuolta saa ainakin joitain: http://www.hellsinkishop.com/product_catalog.php?c=15&page=8
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
haunted
09.12.2010 07:41:44
Remissionin ostin (nyt vasta!) ja onkai se mahtava levy. Mastodon osaa kyllä tehdä kovia biiseja ja ennenkaikkea kovia levyjä, kokonaisuuksia, joilla on joku kummallinen, lähes hypnoottinen, vaikutus kuuntelijaan (ainakin meikäläiseen)

Samalla tuli muutenkin tutustuttua bändiin ja jäseniin (ihan vaan teh internetssin kautta). Jostain olin kuullut aikaisemminkin Brannin vaikeasta lapsuudesta/nuoruudesta ja lyriikoiden ym viittauksista kuolleeseen sisareen. Tässä aika pysäyttävää matskua jostain random emo tytön blogista:

http://codeaires.tumblr.com/post/409516295

Voi olla, että joku on linkannut aikaisemmin, mutta minulle oli osa ihan uutta juttua.
Pientä nieleskelyä aiheutti.
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
Ziggy Bubba
09.12.2010 18:12:23

haunted: Remissionin ostin (nyt vasta!) ja onkai se mahtava levy. Mastodon osaa kyllä tehdä kovia biiseja ja ennenkaikkea kovia levyjä, kokonaisuuksia, joilla on joku kummallinen, lähes hypnoottinen, vaikutus kuuntelijaan (ainakin meikäläiseen)

Mahtilätty tuokin. Hienon luonnollisesti on bändin soundi muuttunut levy levyltä, tuo "eka" täyspitkä on vielä aikas rujoa sludgemaista jyystöä. Aika kaukana uusimman menosta. Mother Puncher on varmaan yks Mastojen parhaita biisejä koskaan, alun riffit huh.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Ron McGovney
16.12.2010 10:39:41
Äxässä päivän tuotteena Crack the Skye cd+dvd. Tänään 6,90 €, norm. 24,90 €.

http://www.levykauppax.fi/artist/mastodon/crack_the_skye/#2cd
bedlam
16.12.2010 18:00:05

Ron McGovney: Äxässä päivän tuotteena Crack the Skye cd+dvd. Tänään 6,90 €, norm. 24,90 €.

http://www.levykauppax.fi/artist/mastodon/crack_the_skye/#2cd

Mitäs tuolla deeveedellä on, kannattaako siitä maksaa tuota rahaa?
Ziggy Bubba
16.12.2010 18:05:17 (muokattu 16.12.2010 18:08:14)

bedlam: Mitäs tuolla deeveedellä on, kannattaako siitä maksaa tuota rahaa?

Pitkä dokkarintapainen levynteosta, pirun mielenkiintonen ja jopa aika hyvin tehty. Sisältää myös bändin kommentoinnit kaikista biiseistä. Kyllä mä maksaisin jos ei mulla tuota olisi... Riippuu miten kovasti sua kyseisen levyn taustat kiinnostaa.

E: Tosta levystä on muuten muutama eri versio, siis ihan bookletin suhteen. Kaverilla on semmonen todellinen "karvalakkiversio", jossa ei ollut kuin kaks sivua ja siis valtaosa komeista taiteista puuttui. Varsinkin tuon levyn kohdalla iso menetys musta.

Ainakin omassa CD+DVD-versiossa on kunnon kansivihko sun muut.
Estranged
16.12.2010 19:44:01
sikki-six: Ainakin omassa CD+DVD-versiossa on kunnon kansivihko sun muut.

Myös mulla on kunnon kansivihko, ja on juurikin Äxästä ostettu paketti, joten eiköhän niissä ole kunnon vihkot.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
bedlam
16.12.2010 20:02:20

sikki-six: Pitkä dokkarintapainen levynteosta, pirun mielenkiintonen ja jopa aika hyvin tehty. Sisältää myös bändin kommentoinnit kaikista biiseistä. Kyllä mä maksaisin jos ei mulla tuota olisi... Riippuu miten kovasti sua kyseisen levyn taustat kiinnostaa.

E: Tosta levystä on muuten muutama eri versio, siis ihan bookletin suhteen. Kaverilla on semmonen todellinen "karvalakkiversio", jossa ei ollut kuin kaks sivua ja siis valtaosa komeista taiteista puuttui. Varsinkin tuon levyn kohdalla iso menetys musta.

Ainakin omassa CD+DVD-versiossa on kunnon kansivihko sun muut.

6-sivuinen bookletti mulla, vissiin siis tuo karvalakki. Laitanpa paketin tilaukseen, kyllähän tuollaiset bonarit aina kiinnostaapi.
Ziggy Bubba
16.12.2010 20:55:02

bedlam: 6-sivuinen bookletti mulla, vissiin siis tuo karvalakki. Laitanpa paketin tilaukseen, kyllähän tuollaiset bonarit aina kiinnostaapi.

Se kaverin versio oli siis kakssivuinen, etulehti ja takalehti bookletissa. Kyl sulla varmaan ihan normi on, mutta anyhoo suosittelen - ei mee montaa pennosta tohon :)
ramionparas
16.12.2010 21:03:18

itsekkin kyllä suosittelen tuota dvdetä..on erittäin mielenkiintoista, ja myös viihdyttävää katsottavaa..johtuu siitä että itse tykkään aina tommosista "making of" jutuista..tyyliin noita olen katsonut paljon enemmän, kuin jotain livekeikkoja.....muutenkin huomannut että ei vieläkään mitään kyllästymistä tohon levyyn, edelleen potkii niin pirusti..odotukset ovat aivan saakutin korkealla seuraavaan lättyyn..noh jos ennen sitä tulee se dvd mistä on ollut puhetta paljon :)..
http://www.evilpiggy.tk http://www.mikseri.net/epm http://www.myspace.com/evilpiggymachine
bedlam
16.12.2010 21:05:41 (muokattu 16.12.2010 21:12:13)

sikki-six: Se kaverin versio oli siis kakssivuinen, etulehti ja takalehti bookletissa. Kyl sulla varmaan ihan normi on, mutta anyhoo suosittelen - ei mee montaa pennosta tohon :)

Ai niin niin, ajattelin että tarkoitit nelisivuista läpyskää. Aika karvalakilta se tuo kuussivunenkin läpyskä tuntuu, ei noita sanotuksia jaksa sivuttain lukea :D

Mutta tilasinpa tuon kuitenkin. Ja samalla Kylesaa testiksi, sen yhteydessä kun monesti Mastodon mainitaan.

ramionparas:..muutenkin huomannut että ei vieläkään mitään kyllästymistä tohon levyyn, edelleen potkii niin pirusti..odotukset ovat aivan saakutin korkealla seuraavaan lättyyn..

Mulla on vähän sellanen ongelma, että Czar ja Last Baron ovan niin kovia että loppulevy kalpenee niiden rinnalla. Varsinkin Czar on ihan majesteettinen. Noh, ehkä se on positiivinen ongelma että niin kovia piisejä löytyy. Toinen ongelma on nimibiisi, minusta sen örinöinti kuulostaa tällä levyllä täysin irralliselta.
Viui
16.12.2010 21:11:22
Uijjui, äxästä kun pystyy vielä kaupalle tilaamaan, niin ei tartte postikuljakaan maksaa. Plussaa tulee.
Koska minulla on riittävästi kokemusta ja näkemystä asiasta, mielipiteeni ei enää ole dataa, eikä informaatiota, vaan pikemminkin tietoa, useimmiten jopa fakta. -jazzmies
Ziggy Bubba
16.12.2010 21:14:19 (muokattu 16.12.2010 21:17:43)

bedlam: Ai niin niin, ajattelin että tarkoitit nelisivuista läpyskää. Aika karvalakilta se tuo kuussivunenkin läpyskä tuntuu, ei noita sanotuksia jaksa sivuttain lukea :D

Mitämitä, omassa bookletissä on 8 lehdykkää, toisella laskutavalla siis 16 sivua.. Ettei ois tuossa jollain laskuvirhe? Tai sitten DVD-versiossa on eroa tossa kohtaa.

E: Omat suosikit CTS:lta vois olla Quintessence ja Vika Paroni. noi kyllä vaihtelee, niin ässiä biisejä on tolla lätyllä. Oikeestaan kaikki biisit on ns. todellisia helmiä, paitsi Ghost Of Karelia ja nimibiisi on semmosia peruskovia. Älyttömän vahva kokonaisuus... Tossa mielessä ehkä bändin paras.
bedlam
16.12.2010 21:20:52 (muokattu 16.12.2010 21:21:40)

sikki-six: Mitämitä, omassa bookletissä on 8 lehdykkää, toisella laskutavalla siis 16 sivua.. Ettei ois tuossa jollain laskuvirhe? Tai sitten DVD-versiossa on eroa tossa kohtaa.

Ok, no hyvä. Ilmeisesti noita karvalakkejakin on sitten eri tasoa, kuusisivuinen tosiaan oma "vihko", ei siis kääntyviä sivuja lainkaan vaan sellanen taittuva läpyskä.
Ziggy Bubba
16.12.2010 21:24:09 (muokattu 16.12.2010 21:25:33)

bedlam: Ok, no hyvä. Ilmeisesti noita karvalakkejakin on sitten eri tasoa, kuusisivuinen tosiaan oma "vihko", ei siis kääntyviä sivuja lainkaan vaan auki taittuva läpyskä.

Oorait. Vinyyliversiota tekis kanssa mieli, mutta ne mitä oon kaupassa nähnyt, niin ovat perusmalleja isolla hintalapulla. CD:itten lisäksi multa löytyy Blood Mountainista gatefold-versio, Leviathanista kuvavinyyli ja parit vinyylisinkut. Tykkään kyllä Paul Romanon kansitaiteesta :)
jigsore
16.12.2010 22:02:52 (muokattu 16.12.2010 22:04:29)

Mulla on Crack The Skyestä tällanen (tosin ilman litografian nimmareita): http://2.bp.blogspot.com/_VlhKsYxo4 … cM/sQP-pAG9A_U/s1600-h/DCP_0553.JPG
Tosin vasta tuossa tuplaälppärissä pääsee kansitaide oikeuksiinsa. Meinasin hommata kolmannenkin version kun on niin kova levy, mutta rajansa kaikella.
Ei ole tosin tullut moneen kuukauteen kuunneltua kun oli ilmestymisen aikoihin melkoisessa tehosoitossa. Silloin ainakin vaikutti lähes maailman parhaimmalta levyltä.
Pakko kehaista tuota bonus-DVD:tä. Helposti paras making of -juttu mitä on tullut levyjen kylkiäisenä, ja muutenkin yksi parhaista.
potatomoto
16.12.2010 22:53:28
En nyt muista oonkohan ennenkin tänne kirjottanut, mutta meikästä tää bändi on kyllä ihan kummallisen yliarvostettu.
Crack The Skyen ostin kun kovasti tuntuvat hehkuttavan ja ajattelin että tustutaan bändiin nyt sitten. Levyn oon pyörittänyt muutaman kerran läpi ja ei jäänyt kyllä päähän yhtään mitään koko levystä.
Kuunnellessakin tuntui iha älyttömän mauttomalta ja mitäänsanomattomalta. Ei herättänyt minkäänlaisia fiiliksia, korkeintaan rupes nukuttamaan.
Jottei nyt joku pääse sanomaan etten vaan kuunnellut tarpeeksi, niin sanon että kyllä mie tälle ihan tosissani yritin antaa mahdollisuutta. Mutta näköjään ei niin ei.
Joo.
Ziggy Bubba
16.12.2010 22:58:54 (muokattu 16.12.2010 23:03:05)

potatomoto: Levyn oon pyörittänyt muutaman kerran läpi ja ei jäänyt kyllä päähän yhtään mitään koko levystä.

Kyllä levystä pitäisi tarttumapintaa löytyä. Jos bändin soundi on kovin erilainen mitä olet ennen kuunnellut, niin saattaa ottaa pidempään että aukeaa. Näin ainakin itellä on joskus käynyt. Tai sitten ei vaan ole sun juttu.

Anyhoo, Mastodon on ainakin Suomessa kaikkea muuta kuin yliarvostettu, sillä lähinnä täällä myyvät ja saavat tilaa 80-luvun enemmän tai vähemmän väsähtäneet kehäraakit. 2000-luvulla ei musta ole tullut yhtäkään näin omaperäistä ja yleisesti vahvaa metallibändiä. Näin suoraan sanottuna :)
author
16.12.2010 23:15:54
potatomoto: En nyt muista oonkohan ennenkin tänne kirjottanut, mutta meikästä tää bändi on kyllä ihan kummallisen yliarvostettu.
Crack The Skyen ostin kun kovasti tuntuvat hehkuttavan ja ajattelin että tustutaan bändiin nyt sitten. Levyn oon pyörittänyt muutaman kerran läpi ja ei jäänyt kyllä päähän yhtään mitään koko levystä.
Kuunnellessakin tuntui iha älyttömän mauttomalta ja mitäänsanomattomalta. Ei herättänyt minkäänlaisia fiiliksia, korkeintaan rupes nukuttamaan.
Jottei nyt joku pääse sanomaan etten vaan kuunnellut tarpeeksi, niin sanon että kyllä mie tälle ihan tosissani yritin antaa mahdollisuutta. Mutta näköjään ei niin ei.

Kuuntele ny ihmeessä vielä Blood Mountain tai Leviathan. Itse tykkään paljon paljon enemmän vanhemmasta matskusta ja itselleni Crack the Sky oli vuoden pahin floppi.
Ziggy Bubba
16.12.2010 23:43:51 (muokattu 16.12.2010 23:44:17)

author: Kuuntele ny ihmeessä vielä Blood Mountain tai Leviathan. Itse tykkään paljon paljon enemmän vanhemmasta matskusta ja itselleni Crack the Sky oli vuoden pahin floppi.

Uusin on tosiaan selkeesti progeinta kamaa Mastoilta, enemmän leijumista kuin raskasta jyrää. Crack the Skye on musta ihan yhtä vahva lätty kuin nuo edelliset, muuten yhdyn edelliseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)