Loijaa 15.07.2011 12:31:10 | |
---|
X Factor on kyllä pirun kova levy. Virtualilla epätasaisuutta sitten enemmän, mutta eeppisiä kappaleita silläkin.. I'm alive to the world |
Musta Arkipyhä 15.07.2011 14:29:46 | |
---|
MegaMan: Kylläpä tuo Blazen laulanta se osaa yllättää aina uudestaan. Ihan hirveetä! Mä oikeesti diggailen ihan Blazen saundista ja X-Factor on ihan sika hyvä levy, mutta ei vittu miten pahasti menee epävireessä lähes koko ajan. Mitähän vittua on Harris oikein kelannu ku on tähän jätkään Brucen jälkeen päädytty? Ja mitähän biisejä siellä koesoitossa on oikein vedetty? Blaze ei pysty laulaa yhtään vanhaa Maiden-biisiä livenä kunnolla. Ei edes Di'annon aikasia. Eipä tunnu nuo omankaan ajan biisit menevän kovin hyvin vireen suhteen.Olen itsekin miettinyt miksi ihmeessä Blaze valittiin.Sittemmin kuulin ,että kalkkiviivoilla toinen vaihtoehto olisi ollut Doogie White ja ihmettelin vielä enemmän. Minusta tuo ei enää edes kuulosta siltä ,että vire olisi hiukan hakusessa vaan tuntuu ettei Blaze vaan klaaraa tuota hommaa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Rajapatsas 15.07.2011 15:25:32 | |
---|
Kun täällä nyt on puhuttu pari sivua sitten Gersistä, niin onpa pakko puuttua asiaan omalta osaltani. Gers on ollut soitannollisesti käsittämättömän heikko lenkki rekrytoinnistaan lähtien. Se on taivaan tosi, että livesoittoon hän toi meininkiä. Toisaalta bändin yhteissoitto lähti laskuun samassa yhteydessä kuin Gers liittyi bändiin. En tiedä mitä hän on White Spiritissään aikanaan tehnyt, mutta ainakaan Maideniin hän ei _soitannollisesti_ ole mitään tuonut. Biisinkirjoitus on eri asia. |
StJerky 15.07.2011 19:52:07 | |
---|
Rajapatsas: Kun täällä nyt on puhuttu pari sivua sitten Gersistä, niin onpa pakko puuttua asiaan omalta osaltani. Gers on ollut soitannollisesti käsittämättömän heikko lenkki rekrytoinnistaan lähtien. Se on taivaan tosi, että livesoittoon hän toi meininkiä. Toisaalta bändin yhteissoitto lähti laskuun samassa yhteydessä kuin Gers liittyi bändiin. En tiedä mitä hän on White Spiritissään aikanaan tehnyt, mutta ainakaan Maideniin hän ei _soitannollisesti_ ole mitään tuonut. Biisinkirjoitus on eri asia. Minusta Blood Brothersin Gers soolo oli yksi keikan kohokohtia. Toinen oli WTWWB piisi kokonaisuudessaan. |
Sergei Fallinen 15.07.2011 19:57:28 | |
---|
Semmostakin huhua oon kuullut että muut jätkät olis vähän säälistäkin laittaneet Gersin nimen muutaman hyvän biisin sävellyskrediitteihin. Mut totuuspohjasta en kyl tiedä |
Guitarwall 15.07.2011 20:36:14 | |
---|
Rajapatsas: Biisinkirjoitus on eri asia. Näinpä, tosin mie diggailen kyllä miehen soitostakin yleensä, en toki kiellä että kyllähän sieltä välillä livenä paskaakin tulee kun joka toinen soolo on improttu. Mutta säveltäjänä mies on nyky-Maidenin aika ylivoimaisestikin paras. Harris on varmaan ikänsä tuttujen mutta toisinaan toimivienkin maneeriensa vanki, Smith on toki osoittanut esim. Paschendalella ja Starblindilla pystyvänsä monimuotoisempaankin ilmaisuun kuin vain niihin puolessa tunnissa sävellettyihin aloitusrokkereihin, mutta näistä bändin "pääsäveltäjistä" omissa kirjoissa kolmen viimeisen levyn parhaat biisit on olleet juurikin Gersin kynäilemiä (Dance Of Death, The Legacy, The Talisman...). www.constantineband.net |
asaaa 15.07.2011 23:44:31 | |
---|
Rajapatsas: Kun täällä nyt on puhuttu pari sivua sitten Gersistä, niin onpa pakko puuttua asiaan omalta osaltani. Gers on ollut soitannollisesti käsittämättömän heikko lenkki rekrytoinnistaan lähtien. Se on taivaan tosi, että livesoittoon hän toi meininkiä. Toisaalta bändin yhteissoitto lähti laskuun samassa yhteydessä kuin Gers liittyi bändiin. En tiedä mitä hän on White Spiritissään aikanaan tehnyt, mutta ainakaan Maideniin hän ei _soitannollisesti_ ole mitään tuonut. Biisinkirjoitus on eri asia. Tarkoitatko livesoitto-meiningillä hänen liikkumistaan ja muuta heilumista+kitaran heittelemistä? Vähän hämäävä tuo "ei-soitannollisesti-tuonut-mitään", kun mielestäsi biisinkirjoitus sujuu ja livesoitto parani.... :) Omasta mielestä loistava säveltäjä, livenä tosin menee jotkut soolot räpeltämiseksi, mutta mm. tuo aiemmin mainittu Blood Brothers-veisun soolo oli todella mukavaa kuunneltavaa. Luu kurkkuun |
Sakmongkol 15.07.2011 23:50:45 | |
---|
Kyllä mää tykkään siitä että Gerssi on mukana, joka osa-alueella. Ei nyky-Maiden voisi mitenkään ainakaan parempi olla ilman Gerssiä. |
WarMachine 16.07.2011 10:26:17 (muokattu 16.07.2011 10:30:36) | |
---|
Sergei Fallinen: Semmostakin huhua oon kuullut että muut jätkät olis vähän säälistäkin laittaneet Gersin nimen muutaman hyvän biisin sävellyskrediitteihin. Mut totuuspohjasta en kyl tiedä Et o tosissas! Vittumaisia jätkiä, tai sit se Nico on tosi hanurista ku sille tätä kunniaa ei ole suotu ku yhden biisin osalta ja on ollut völjyssä kuiten kaikki loiston päivät. Tai sitten minä menin lankaan.. brachycera 01.12.2010 15:30:04
- onks kukaa(N) menos(SSA) kattoo(N) bodomii jäähallii(N)? |
MegaMan 16.07.2011 21:20:16 (muokattu 16.07.2011 21:48:36) | |
---|
Samalla löytyi mm. tämä Ruotsin keikka vuodelta '86: http://www.youtube.com/watch?v=M6_s_Rcx7uA&feature=related Ai jumalautas tän autenttisemmaksi ei keikkataltionti enää voi mennä! Tätä ei studiossa ole korjailtu. Koko bändi vetää ihan sikahyvin ja eritoten McBrainin livesoitto on erittäin loistavaa... toisin kun nykyään. Ja mitä tohon Gerssiin tulee ni mun mielestä se on sata kertaa mielenkiintosempi Maiden-kitaristi nykyään kuin Murray. Täysin tyhjänpäiväsiä ja paskoja vailla minkäänlaista ideaa Daven soolot nykyään. Gerssillä on erinoaminen saundi ja lavameno. Ja miten ihmeessä Blaze saundaa niin paskalta Maidenissa, mut sit tää saundaa ihan älyttömän hyvältä: http://www.youtube.com/watch?v=Te1c_YkI3a8 ...Kait se Maidenin pesti oli sit niin erisarjaa ja niin epäsopiva jobi Blazelle. Minä juon kossua!!! |
CountX 17.07.2011 00:41:33 | |
---|
Katoin neljäsosan tuosta '86 Ruotsin keikasta. Aikas mahtava meininki, neljä biisiä kerkesivät siinä ajassa soittaa Somewhere In Time albumilta. Jos olis aikakone ja sais käydä katsomassa vain yhden Maiden-keikan ihan miltä kiertueelta tahansa, valitsisin Somewhere In Tour kiertueelta minkä tahansa keikan. SIT kun on suosikkilevyni maiden-kataloogista. "You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni |
CountX 17.07.2011 15:21:21 | |
---|
Onko kenellä tuota Eddie's Archive -boxia? Mitä kaikkea siinä on levyjen lisäksi sisällä? Muistaakseni ainakin shottilasi. Oon tässä vaan miettiny maksaisko tuosta boxista 125_, vai ostaisiko levyt erillisinä. Olishan se boxi ihan helvetin hieno kyllä, mutta ei raaskisi maksaa siitä niin pirusti. "You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni |
ramionparas 17.07.2011 16:32:47 | |
---|
CountX: Onko kenellä tuota Eddie's Archive -boxia? Mitä kaikkea siinä on levyjen lisäksi sisällä? Muistaakseni ainakin shottilasi. Oon tässä vaan miettiny maksaisko tuosta boxista 125_, vai ostaisiko levyt erillisinä. Olishan se boxi ihan helvetin hieno kyllä, mutta ei raaskisi maksaa siitä niin pirusti. The box, an embossed metal casket featuring the face of mascot Eddie, contains three double CDs, the Iron Maiden family tree and a shot glass. http://www.evilpiggy.tk
http://www.mikseri.net/epm
http://www.myspace.com/evilpiggymachine |
Basil79 17.07.2011 20:47:14 | |
---|
Kyllähän noi Yuotube videot Blazen ajalta aika kuraa yleensä on. Mutta ainakin yhden keikan se veti helvetin hyvin ja se oli Helsingissä 98'. Olin paikalla ja olin ihan ihmeissäni kuinka hyvin se veti, koska olin kuullut, että se vetää kaikki biisit ihan päin persettä. Omassa bändissään Blaze on täyttä rautaa livenä. Harmittaa kuinka paljon paskaa tuo Blaze saa niskaansa Maiden aikojen takia. Omilla levyillään hän on elementissään. Itse tykkään myös hirveästi X Factorista. Omassa top3:ssa heittämällä mitä tulee Maiden levyihin. Se ahdistuneisuus, mikä tuolta levyltä kuuluu on kerrassaan poikkeuksellista Maidenille. Hyviä linkkejä. Pitääpä tässä yömyöhällä kaljan voimalla tsekkailla. |
Sakmongkol 17.07.2011 22:25:51 | |
---|
Musta se oli hauska kun Bruce lauloi tuolla Helsingin keikalla El Doradossa "I'm a clever wanker's face" vaikka olisi pitänyt olla "banker's". Hohohho. |
Rajapatsas 18.07.2011 10:31:06 | |
---|
asaaa: Tarkoitatko livesoitto-meiningillä hänen liikkumistaan ja muuta heilumista+kitaran heittelemistä? Vähän hämäävä tuo "ei-soitannollisesti-tuonut-mitään", kun mielestäsi biisinkirjoitus sujuu ja livesoitto parani.... :) Omasta mielestä loistava säveltäjä, livenä tosin menee jotkut soolot räpeltämiseksi, mutta mm. tuo aiemmin mainittu Blood Brothers-veisun soolo oli todella mukavaa kuunneltavaa. Gers puhalsi hieman eloa Daveen. Jos katsoo esimerkiksi Maiden Englandia, niin siinähän Murray yrittää kovastikin pysytellä Gersin perässä. Eli siis tältä osin paransi live_meininkiä_. Gersin ongelma on se, että mitä enemmän ukko hilluu sitä enemmän metsään soitto menee. Varsinkin silloin kun Gers on ottanut soittaakseen Smithin sooloja: toinen on teknisesti millintarkka ja jokainen nuotti loppuun saakka harkittu ja toinen täysin päinvastainen soittaja. Soitannollisesti Maidenin tiukinta settiä ovat levyt Piece of Mindista Seventh Soniin. Jo Tailgunnerin soolot Gersin osalta kertovat millaisesta kaverista Smithiin verrattuna on kyse. |
CountX 18.07.2011 12:26:26 | |
---|
Rajapatsas: Gers puhalsi hieman eloa Daveen. Jos katsoo esimerkiksi Maiden Englandia, niin siinähän Murray yrittää kovastikin pysytellä Gersin perässä. Eli siis tältä osin paransi live_meininkiä_. Ihan vaan välihuomautuksena, Maiden Englandissa soittaa Smith. Se on 7th tour of a 7th tourilta kuvattu. "You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni |
Rajapatsas 18.07.2011 12:34:02 | |
---|
CountX: Ihan vaan välihuomautuksena, Maiden Englandissa soittaa Smith. Se on 7th tour of a 7th tourilta kuvattu. Hyvä pointti, tarkoitin -92 Doningtonin liveä... |
MegaMan 18.07.2011 12:44:26 (muokattu 18.07.2011 12:46:46) | |
---|
Soitannollisesti Maidenin tiukinta settiä ovat levyt Piece of Mindista Seventh Soniin. Jo Tailgunnerin soolot Gersin osalta kertovat millaisesta kaverista Smithiin verrattuna on kyse. Itse laskisin tähän myös The Number of the Beastin ja Killersin mukaan. Burr oli vitun tiukka soittaja. Minä juon kossua!!! |
Rajapatsas 18.07.2011 14:22:25 | |
---|
MegaMan: Itse laskisin tähän myös The Number of the Beastin ja Killersin mukaan. Burr oli vitun tiukka soittaja. Totta viserrät! Ehkä Nickon laariin satoi alusta lähtien se, että rumpusoundi oli niin napakka ja erotteleva Piece Of Mindista lähtien. Sittemminhän soundi on muuttunut aika tavalla. |