Humanoid 09.03.2023 22:16:32 | |
---|
ÄrGee: Ja sitten kun alat vertailemaan vaikka tuohon dynaamiseen versioon, niin tajuat ettet tiedä vieläkään mistään mitään. Tässäkin on mieltymyksistä kyse, moni ns. huipputuottajakin tekee täyttä ripulia, koska meillä ei ole samat korvat ja visio miltä jonkun pitäisi kuulostaa. Pelkkä visio tuosta aaltoilevasta mumisevasta bassosta, epäbalansissa olevista kielisoittimista ja sekavasta yleiskuvasta jääkin käteen. |
Danko 09.03.2023 22:23:22 | |
---|
M4ss3 m/: Enhän minä miksaamisesta mitään tiedä, mutta vähän kuulostaa siltä kuin master-raidalle johonkin 500Hz:n paikkeille olisi tehty atomipommilla reikä. Jos miksaa ja masteroi samassa tilassa samalla kuuntelulla, niin tää miinahan siinä piilee, et vääristymät kertaantuu. Koitin läpällä "balansoida" tota Soniblen ilmaisella Balancerilla, ja hämmästyttävän pienellä korjausliikkeellähän tuosta olis tullut parempi lol "Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
Xingu 10.03.2023 09:43:41 | |
---|
Aika yksinäiseltä näyttää tuolla krediittilistalla. Ihmettelin jo Forest Seasonsin kohdalla että käytössä on Teemun ja Kaitsun kaltaisia seppiä ja silti kaveri nakuttelee kaikki itse kovalevylle missälie kellarissa. Nyt ei enää tulisi tosin yllätyksenä jos bändikaverit olisivat heittäneet pyyhkeen kehään orkesterin suhteen. |
juici 10.03.2023 09:59:57 | |
---|
Xingu: Aika yksinäiseltä näyttää tuolla krediittilistalla. Ihmettelin jo Forest Seasonsin kohdalla että käytössä on Teemun ja Kaitsun kaltaisia seppiä ja silti kaveri nakuttelee kaikki itse kovalevylle missälie kellarissa. Nyt ei enää tulisi tosin yllätyksenä jos bändikaverit olisivat heittäneet pyyhkeen kehään orkesterin suhteen. Miksi edes tarvitsisi muita, kun homma tuntuu selkeästi olevan hallussa. :D "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
aivokuolio 10.03.2023 11:04:05 | |
---|
Maukasta riffittelyä ja kivaa melodiaa sekä säksättelyä, mutta jestas että on väärällä tavalla raskasta kuultavaa. Tuntuu kuin korvaonkaloon koitettaisiin tunkea jotain tukkipölliä, niin tukossa kaikki on eikä oikein hengitä. Taitava miksaaja loihtisi tästä varmasti jotain suurta ja upeaa, mutta tällaisenaan tätä ei tee mieli pistää edes uusiksi pyörimään. Harmi että ulkopuolinen apu taitaa olla tässä tapauksessa poissuljettu mahdollisuus. Nuo riisutummat versiot kuulostavalta kyllä hemmetin hyvältä. Orchestral-versio menisi täysiä läpi Cyberpunk 2077-valikkomusabängerinä. |
Decadetroll 10.03.2023 11:28:57 | |
---|
Ensimmäisenä tästä tuli mieleen Devyn tekemät Ziltoid! -jutut. Jotenkin hyvin samankaltaista tuuttausta... Sinänsä oikein mukava pikku sävellys, tykkään kaikenmaailman synthwave-säksätyksistä sun muista, mutta jokin tässä miksauksessa mun makuun mättää. Jotenkin vähän semmoista jääpuikkoa korvaan-tyyliä, ainakin tuossa perus warningissa. Dynaaminen miksaus taas on parempi meikän makuun, ei ihan niin saakelin kovaa tuuttaa kaikki mahdollinen yhtäaikaa. Tämä nyt siis kuunneltuna ihan tästä tietokoneelta AKG:n K271 mk II -kuulokkeilla, eli ei varmaan ihan sellaista truu-visön-hifiä, kuin Jari on ajatellut... Ja onhan tämä nyt noin 12,3 kertaa parempi, kuin forest seasons oli. Se se vasta karmealta levyltä kuulostaakin mun korvaan. Jos Jari puskee ulos tälläistä avaruusajan settiä levyllisen, niin aion kyllä kuunnella. Ties vaikka olis hyväkin. |
carmake 10.03.2023 11:35:23 (muokattu 10.03.2023 11:38:17) | |
---|
Kuuntelin kahteen kertaan, koska ekan kerran aikana meinasin lopettaa kesken epämääräisen mössöyden takia. Koitin hetkeksi asettua Jarin kalsareihin. Olisko vähän semmonen ongelma, että kun hierotaan ja hierotaan kaikkea, niin ei tosiaan uskalleta päästää biisistä irti? Aamulla kun herätään taas hieromaan, "jotain puuttuu" ja ei muuta ku lisää "jotain" biisiin. Sitten lähtee lapasesta ja lopputulos on tukkoista väsyneillä ja turtuneilla korvilla tuotettua musiikkia. Ilman ulkopuolisia apuja. Tässäkin kappaleessa soundimaailma on hyvin konemainen, vailla mitään luonnollisuutta tai omaperäistä näkemystä. En siis ymmärrä, miksi näitä hierotaan näin julmetusti. Omalla kohdalla on todella vaikea keskittyä itse biisiin, sen takia en oikein osaa edes kommentoida sävellystä itsessään. |
Jeszse 10.03.2023 12:44:14 | |
---|
No pitääkö se nyt kuunnella Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
Jeszse 10.03.2023 12:46:16 | |
---|
No ei näköjään ku ei oo youtubessa ku jonku randomin tekemä remasteri jo. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
Räbbänä 10.03.2023 12:48:35 | |
---|
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
Jeszse 10.03.2023 12:51:48 | |
---|
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
trih 10.03.2023 13:02:28 (muokattu 10.03.2023 13:03:13) | |
---|
No pitihän se kuunnella. Eniten pisti, tai lähinnä takoi, korvaan äärimmilleen kompressoitu virveli joka kuulostaa täysin rumpukoneelta. Ihan sietämätön. Harmi, muuten olisi voinut kuunnella useammankin kerran. Kuten oli aiemminkin mainittu, niin myös itselleni tuli ensimmäisenä mieleen jonkun pelin tai dvd-leffan valikkomusa. |
Tympee Huttunen 10.03.2023 13:39:10 (muokattu 10.03.2023 13:41:32) | |
---|
Hetkinen, onko Mäenpäällä huumoritaju oikeassa asennossa ja onko tolla rumpuraidalla soitettu tuulikelloja? e; taitaa vaan olla symbaalin keskiosan paukuttelu. Tuo Orchestral-versio on noista toimivin. |
ÄrGee 10.03.2023 13:40:01 | |
---|
Nykyaikana on jännä jos jonkun toisen bändin kohdalla on mahdollisesti ollut oikea rumpali soittamassa, ja kaikki on korvattu sampleilla, niin kukaan ei valita että se kuulostaa rumpukoneelta. Sehän kuulostaa silloin aivan yhtä paljon rumpukoneelta. Wintersun tuntuisi muutenkin olevan erityistapaus julkaisutahtiin, soundeihin, rahankayttöön jne. liittyvässä ainaisessa valittamisessa, kun mikään ei kelpaa näille pikku nassukoille. 470 tracks of just orchestrations & synths.
-Jari Mäenpää |
Shredator 10.03.2023 14:14:26 | |
---|
Kyse on enemmänkin siitä, että Mäenpää järjestää joukkorahoituskampanjan katteettomin lupauksin ja luvattua levyä ei vaan kuulu vuosiin. Sitten hypetetään itse mielettömästi ja lopputuloksena tulee ulos tällaista kakkendaalia kerran viidessä vuodessa. Kyllä Wintersun ihan itse hautansa kaivoi. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Decadetroll 10.03.2023 14:32:13 | |
---|
Enitenhän tässä rumpukonehässäkässä mua häiritsee se, että Mäenpäällä olis ollu Kai Hahto käytössään vuosien ajan... Jumalauta Kai Hahto. Ja silti rumpukoneet laulaa :) Juu toki, ei Hahtoa taida enää kiinnostaa, kun pääsi oikeisiin hommiin Yövissyyn. |
Tympee Huttunen 10.03.2023 14:40:44 | |
---|
Decadetroll: Enitenhän tässä rumpukonehässäkässä mua häiritsee se, että Mäenpäällä olis ollu Kai Hahto käytössään vuosien ajan... Jumalauta Kai Hahto. Ja silti rumpukoneet laulaa :) Juu toki, ei Hahtoa taida enää kiinnostaa, kun pääsi oikeisiin hommiin Yövissyyn. Joo, tässä juuri Rushia ihmetellessä tuli mieleen, ettei tuollaista bändiä voi ohjelmoida kukaan tai mikään. Jokainen tyyppi on omalla tontillaan niin suvereeni, että tuo panokseen oman juttunsa. Osa biiseistähän on lopulta varsin yksinkertaisia, mutta kun se sovitus on Rushia, niin se on ylivoimaista. Jos koitan vaikka itse miettiä miten sovittaisin jotain rumpua joihinkin riffeihin niin se menisi juuri johonkin basarin näpyttelyyn, kun taas ihan oikea kymmenen tuhatta tuntia vetänyt rumpali vetäisi sen koko homman ihan toiselle tasolle. |
Dunloppi 10.03.2023 15:31:00 | |
---|
Tässäkin kappaleessa soundimaailma on hyvin konemainen, vailla mitään luonnollisuutta tai omaperäistä näkemystä. En siis ymmärrä, miksi näitä hierotaan näin julmetusti. Tämäpä! Nyt on videokin pihalla: https://youtu.be/HxSHqSK-EFE Jaksoin pitkään mielessäni puolustella Jarin tekosia. Vielä Forest Seasonsiin asti uskoin, että kyllä sieltä jotain tajunnanräjäyttävää tulee, kun jaksaa vaan uskoa mieheen. Nyt ei jaksa enää. Kaiken yksin tekeminen on ihan helvetin työlästä ja ei sellaisia ihmisiä kovin montaa ole, ketkä pystyvät ihan kaiken tekemään alusta loppuun parhaalla mahdollisella tavalla. Ja vaikka pystyisi, ei kannata, sillä yleensä inputti muilta auttaa hiomaan lopputuloksesta paremman. Jari yrittää osata kaiken, siis ihan kaiken biisinkirjoituksesta tuotantoon. Ihan mahdoton tehtävä. Tulisi edes maailman tulisinta ja parhaimman kuuloista shittiä, mutta kun tulos on konerumpua ja laihaa matskua. Ironisesti parasta kamaa edelleen soundillisesti on eka levy. Oikeat soittimet kuuluvat, tunnelmaa on ja paketti on täydellinen hiomaton timantti. Sekin on ironista, että jos äijä olisi vain puskenut levyä pihalle normaaliin tapaan, voisi pätäkkää pussin pohjalla olla ihan eri tavalla ja sitä 'todellista visiota' voisi ruveta jo todennäköisesti tavoittelemaan. Nyt piti kesken kaiken kaikki musiikintekemiseen liittyvä ruveta opettelemaan alusta loppuun. Turhauttavaa, kun haluaisi kuunnella Jarin tekemää uutta musiikkia ammattilaisten tekemillä soundeilla, eikä mitään musiikkituotannon kotitehtäviä naamioituna oikeiksi tuotteiksi. Valmis on parempi kuin täydellinen. Mullistavimmat asiat valmistellaan hiljaisuudessa. |
FinnRy 10.03.2023 16:53:19 | |
---|
Mukava nähdä video, johon on palanut enemmän rahaa kuin tuleviiin levyihin/kappaleisiin... No toivotaan parasta, ja osaa se Jari säveltääkin. Mutta toivon ettei se tuleva ole tätä 7/10 kielisten kitaroiden tulvaa... On aina helpompi ostaa uusi kitara, kuin vaihtaa vanhaan uudet kielet! |
ramionparas 10.03.2023 17:09:14 | |
---|
Decadetroll: Enitenhän tässä rumpukonehässäkässä mua häiritsee se, että Mäenpäällä olis ollu Kai Hahto käytössään vuosien ajan... Jumalauta Kai Hahto. Ja silti rumpukoneet laulaa :) Juu toki, ei Hahtoa taida enää kiinnostaa, kun pääsi oikeisiin hommiin Yövissyyn. Hahto viel mainosti Forest Seasonia niin oli aika surullista, että levyllä onkin rumpukone. Iskusävelmä podcast! http://www.linktr.ee/iskusavelma |