![]() 06.11.2011 01:53:12 | |
---|---|
E: tai jotenkin noista tonight's decisions ja discouraged ones levyistä heijastuu "epätoivo" parhaiten, ja en tiedä todellakaan miksi, mutta tälläset vibat saa meitsin ihan liekkeihin. Levyt tuntuu siltä, että biisit olisi krijoitettu depressoituneessa ja masentuneessa, jopa epätoisoisessa mielentilassa. Totta, varsinkin Discouraged Onesin kohdalla. Itselleni tärkeimmät levyt ovat kuitenkin Viva Emptiness (ensikosketus bändiin) sekä The Great Cold Distance. Molemmissa hyvin vahva ja yhtenäinen tunnelma eikä oikeastaan yhtään täytekamaa. Uusin jäi jotenkin etäiseksi ja Dance of December Soulsia en ole saanut paljoa kuunneltua. Välimallin levyt ovat kaikki kovia, jokainen toimii vähän eri fiiliksellä. Erinomainen bändi! | |
![]() 06.11.2011 18:07:25 | |
Lebowski: E: Ai niin, ja tämä: http://katatonia.com/2011/10/for-fu … to-come-to-be-reissued-on-vinyl-cd/ Pakko ostos, lähtee molempina formaatteina hyllyyn, se o selevä. Ai toi on joku rare? Aikoinaan ostin porin Moe's musicin alesta pois kuleksimasta. Alle kybällä muistaakseni lähti. miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski | |
![]() 06.11.2011 19:47:44 | |
Loco happy: Ai toi on joku rare? Aikoinaan ostin porin Moe's musicin alesta pois kuleksimasta. Alle kybällä muistaakseni lähti. Juu kyllähän tuota "ultra-rare":ksi sanotaan ainakin uutisoinneissa. Tiiä sitte. Originaali vinyylikö sulta löytyy? "Is this darkness in you too" -TM | |
![]() 06.11.2011 20:10:47 | |
Lebowski: Juu kyllähän tuota "ultra-rare":ksi sanotaan ainakin uutisoinneissa. Tiiä sitte. Näyttäis saavan discogsista cd:nä 25€ ja vinyylinä 40€. Tuota Brave Murder Dayn uusintaa on näköjään myös kaupan, 29€ harmaa (ltd. 350) mut ameriikasta ja postikulut on perseestä. Siinä on vaan mukana myös tämä For Funerals To Come, ja painos on ihan siisti. Kohokuvio gatefold jne. Mulla on se lila versio. Menis kaksi kärpästä yhdellä... http://www.discogs.com/Katatonia-Brave-Murder-Day/release/2053015 All the rebel souls in the land of the free... Ain't never gonna be a slave 'cause it's rock 'n roll they bleed. -Brant Bjork | |
![]() 06.11.2011 20:52:42 (muokattu 06.11.2011 20:57:07) | |
Lebowski: Juu kyllähän tuota "ultra-rare":ksi sanotaan ainakin uutisoinneissa. Tiiä sitte. Originaali vinyylikö sulta löytyy? Ei kun se cd. edit: Oho siitä onkin kaks painosta. Toi on se kakkonen. Ihmettelinki jo, et mitenkä miun hyppysiin on joutunu yks 100 kpl erästä joskus vuonna keppi. miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski | |
![]() 06.11.2011 20:54:24 (muokattu 06.11.2011 20:56:08) | |
arsu: Näyttäis saavan discogsista cd:nä 25€ ja vinyylinä 40€. Tuota Brave Murder Dayn uusintaa on näköjään myös kaupan, 29€ harmaa (ltd. 350) mut ameriikasta ja postikulut on perseestä. Siinä on vaan mukana myös tämä For Funerals To Come, ja painos on ihan siisti. Kohokuvio gatefold jne. Mulla on se lila versio. Menis kaksi kärpästä yhdellä... http://www.discogs.com/Katatonia-Brave-Murder-Day/release/2053015 Ois kyllä makia. Mutta tulee kyllä aika kalliiksi. Pk:t tuohon pääle niin se on viienkybän luokkaa.. Pitää yrittää metästää tuo BMD jostain. Kaikkihan on saatava hyllyyn ennemmin tai myöhemmi :) Katatonia onkin oikeestaan ainoa bändi, jolta haluaisi kerätä kaiken mitä on julkaistu, kaikissa formaateissa. Lienekköhän muuten tulevalla keikalla tuota For Funerals To Come:a kaupan... Laitoimpas Brave Murder Day:n soimaan. "Is this darkness in you too" -TM | |
![]() 06.11.2011 21:09:10 (muokattu 06.11.2011 21:15:06) | |
jahas, tuli viesti tuplana.. "Is this darkness in you too" -TM | |
![]() 06.11.2011 21:19:01 | |
About 40 se ois posteineen... Voit sä väijjyä jos joku sitä euroopasta tai Suomesta kauppais, mut tuskin saat alle 30 ja posteineen = sama. Tai sit ootat reissueita, ostat ne erikseen ja maksat enemmän :D All the rebel souls in the land of the free... Ain't never gonna be a slave 'cause it's rock 'n roll they bleed. -Brant Bjork | |
![]() 08.12.2011 17:08:35 (muokattu 08.12.2011 17:14:46) | |
Lippu hallussa ja odotus keikkaa kohden senkun kasvaa. LFDGD piti pistää soimaan. On kyllä mahtia kuulla levy alusta loppuun. Saas nähä mimmosta matskua loppukeikka tulee olemaan. Toivon mukaan muutamat vedot Brave Murder Daylta ja Discouraged Onesilta, Without God:iaki ovat vissiin soittaneet, joten jokunen Dance of December Souls tsipalekin kelepaa :P Nyström näemmä hoidellu örinäpuolta ja Renkse kitaraa noissa vanhemmissa, ainahi joillain keikoilla. Saas nähä pystyykö keikka päihittämään taannoista Tampereen Klubin Night is the New Day kiertueen vetoa. Se kun on itselleni tällä hetkellä ehkäpä se hienoin koskaan todistettu keikka. Onkos moni hönkimässä paikalle? Hitto pitää varmaan tulla yöbussilla takas Treelle, tokkopa junaan ehtii, perssseestä moinen. Ei kukaan oisi autolla menossa.. "Is this darkness in you too" -TM | |
![]() 12.12.2011 16:55:28 | |
Tietääkö kukkaa monelta on tänään soitttoaika? | |
![]() 12.12.2011 16:56:03 | |
aapiskukko: Tietääkö kukkaa monelta on tänään soitttoaika? Doors open 19:00 The Man-Eating Tree 19:50 Katatonia 21:00 http://www.evilpiggy.tk
http://www.mikseri.net/epm
http://www.myspace.com/evilpiggymachine | |
![]() 12.12.2011 18:13:20 | |
kiitti Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! ramionparas: Doors open 19:00 The Man-Eating Tree 19:50 Katatonia 21:00 | |
![]() 13.12.2011 14:51:13 | |
Jälleen sai todeta, että silloin kun keikka aiheuttaa kylmiäväristyksiä, homma toimii. Mitä nyt kitaristit kärsi pienistä teknisistä ongelmista, Nyström eka setissä ja Sodomizeri tokassa. Mikä lie mättäny.. Nyströmi tais muutaman valitun sanan nakata teknikoille ja Sodomizeri viskeli plekua ottaan. Noh, eipä nuo sen enempää vauhtia hidastaneet. Kuulipahan parista biisistä yhen kitaran vedot. :) Hyvä että muu bändi jatko soittamista, muuten ois homma voinu mennä liian vaivaantuneeksi. Renkse spiikkaili "Helsinki, you deserve better.." tyyliin. Ammattimeisingillä ongelmista kuitenkin selvittiin. Kokonaisuutena kuitenkin upea ilta. LFDGD meni ehkä hieman suorituksen omaisesti läpi ja tuntuikin että bändi sekä yleisö repesi kunnon liekkeihin vasta toisen setin aikana. Mutta se että kuuli monet levyn biisit ekaa kertaa livenä oli kyllä vidun siistiä. Eipä levyllä täytebiisejäkään ole. Renksen laulu on viime aikoina ollut loistavata ja ne pienet lisämausteet, laulumelodiat joita Juunas lauluihin lisäilee livenä on kyllä aina hiton siistiä kuultavaa. Kovalla varmuudella siis vetää. Onhan äijä esiintyjänä bändin alkuajoista kehittynyt aika rutkasti. Settilista oli mahtia. Ei ainakaan sama kuin muilla juhlakeikoilla. Viva Emptinesiltakin taidettin vetää 3 biisua. Ehdottomat kohokohdat itelle oli Wait Outside ja setin viimeiset vedot, Without God sekä Murder, joissa Nyström murahteli mikin varressa varsin vakuuttavasti. Tietty Discouraged Onesilta olisi voinut tulla jokunen muukin biisi I Breakin lisäksi, mutta eipä tässä kauhiasti auta valittaa. http://www.setlist.fm/setlist/katat … rcus-helsinki-finland-3bd118c0.html Circuksen meisinki toimi nyt ihan jees, vessaan ja tiskille pääsi ilman suurempia jonotuksia ja narikasta annettiin huppariostokselle jopa pussia mukaan. Yks asia mikä tökkäsi oli se että keikan jälkeen ei saanut enää janojuomaa. Kyllä hekumallisen keikan jälkeen pitää päästä aina kurkkua ainakin yhden juoman verran kastelemaan. Merchandise tarjonta oli suht laaja, oli armylippistä, hiirimattoa, laukkua, rintanappia, hikinauhaa, t-paitaa, hupparia (viimeinkin sai ostettua Kata-hupparin fuk yes), juhlakiertuejulistetta pahvipötkössä....Pipon oisin varmaan vielä ostanu jos oisi ollu tarjolla. Hieno ilta. Nyt sitten uutta levyä vaan oottelemaan. Seuraava keikka taitaakin olla sitten tuoreiden biisien kera. Ja kyllähän tuota keleppaa ootella. "Is this darkness in you too" -TM | |
![]() 13.12.2011 20:05:29 | |
NGGHHHH!! Kirjoitin juuri pitkän sepustuksen ja sitten onnistuin jotain säätäessäni painamaan vahingossa "päivitä"-nappia ja koko turinointi katosi sen sileän tien -______- No, vedetäänpä syvään henkeä ja yritetään toisen kerran: Oli kyllä kova veto. Erittäin hienoa oli etenkin kuulla Last Fair Deal Gone Down kokonaisuudessaan livenä, mitä nyt Renksen ääni alussa hakikin hieman paikkaansa, onneksi asia kuitenkin korjautui melko pian. Myös Blakkheimin kitaramelodiat tuntuivat välillä hapuilevan, mutta eipä sekään paljoa fiilistä haitannut. LFDGD:n jälkeen tullut perussetti tuntui olevan ehkä vähän liiankin "perus". Hieman harmitti se, että biisilista oli lähes identtinen vuoden takaisen Nosturin keikan ja Tuska-vedon kanssa. Mutta vain hieman, onhan esim. Evidence aina yhtä väristyksiä selkäpiissä herättävä. Day and Then the Shaden lopussa vaikutti taas siltä, että Renksen ääni alkoi murtumaan, joten Leadersin jälkeen olikin mielestäni kelpo paikka tehdä pieni vaihdos mikrofonin takana. Encore olikin sitten aivan oma lukunsa. Renkse tarttui kitaran varteen ja Blakkheim siirtyi rähjäämään. Without God ja varsinkin Murder jyräsivät keikan hienosti päätökseen ja Demonin alkuriffin pamahtaessa soimaan saikin lähteä hyvillä mielin kohti bussia. Vaikka nyt paljon kritiikkiä tässä tuntui olevankin, niin keikka oli silti erittäin hyvä. Ei yhtä tajunnanräjäyttävä kuin viime vuoden Nosturin rykäisy, mutta sitä onkin vaikea lähteä ylittämään, oli meinaan yksi parhaista live-kokemuksistani. | |
![]() 13.12.2011 21:16:11 | |
(Tästä ei kannata sitten kenenkään ottaa nokkiinsa, makuja nyt vaan on monia) Olen moneen otteeseen vannonut, että ei enää Katatonian keikalle. Aiemmin flegmaattisella, mutta nykyisin aktiivisuuttaan livebändinä nostaneella Katatonialla kun ei ole tuntunut olevan minulle mitään musiikillista annettavaa enää aikoihin, satunnaisia Viva Emptineksen hittiralleja lukuunottamatta. Eli olen vanhan tuotannon fani, ketkä uudesta pitävät se heille suotakoon. Niinpä sitä sitten kuitenkin silmiin sattui lista, jossa keskellä settiä vilahtivat nimet Brave ja Murder. Aitoudesta ei ollut tietoa, mutta iloisen fiiliksissä tuli marssittua sittenkin kohti Circusta. Näissä fiiliksissä sitä sitten tuli oltua, itse kun en ole koskaan Last Fair Deal Gone Downin hienoutta ymmärtänyt. Kuuluu listoissani Katatonian albumien huonompaan puoliskoon. Tiedän kyllä, että olen luultavasti vähemmistössä tässä, koska moni kavereistakin tuota hehkuttelee närkästyksekseni. Ja niin kun setti eteni ja eteni ilman merkkejä em. hienouksista niin samalla epätoivo alkoi kasvaa... Mutta kyllähän se loppu-encore palveli (vaikka Bravea ei tullutkaan), olin jo manaamassa vuoden pahimmaksi keikkapettymykseksi ja lähtemässä elin otsassa kotiin. Huh. Olo oli kuin pikkulapsella, jolle luvatan omenapiirakkaa jos syö pahan pääruuan. Sitten lapsi kärvistelee sapuskan loppuun ja äiti sanookin "häähää, mä kusetin!". Lopuksi juostaan omaan huoneeseen itkemään tyynyä vasten, kunnes äiti tulee ja "tuplakusetus! Tässä omenapiirakka." Sitten iloisena nukkumaan. Happy End! www.myspace.com/caughtinthebetween
HELVATION FESTIVAL 9-10.12. | |
![]() 13.12.2011 21:48:48 | |
Vekkuli1981: (Tästä ei kannata sitten kenenkään ottaa nokkiinsa, makuja nyt vaan on monia) Olen moneen otteeseen vannonut, että ei enää Katatonian keikalle. Aiemmin flegmaattisella, mutta nykyisin aktiivisuuttaan livebändinä nostaneella Katatonialla kun ei ole tuntunut olevan minulle mitään musiikillista annettavaa enää aikoihin, satunnaisia Viva Emptineksen hittiralleja lukuunottamatta. Eli olen vanhan tuotannon fani, ketkä uudesta pitävät se heille suotakoon. Niinpä sitä sitten kuitenkin silmiin sattui lista, jossa keskellä settiä vilahtivat nimet Brave ja Murder. Aitoudesta ei ollut tietoa, mutta iloisen fiiliksissä tuli marssittua sittenkin kohti Circusta. Näissä fiiliksissä sitä sitten tuli oltua, itse kun en ole koskaan Last Fair Deal Gone Downin hienoutta ymmärtänyt. Kuuluu listoissani Katatonian albumien huonompaan puoliskoon. Tiedän kyllä, että olen luultavasti vähemmistössä tässä, koska moni kavereistakin tuota hehkuttelee närkästyksekseni. Ja niin kun setti eteni ja eteni ilman merkkejä em. hienouksista niin samalla epätoivo alkoi kasvaa... Mutta kyllähän se loppu-encore palveli (vaikka Bravea ei tullutkaan), olin jo manaamassa vuoden pahimmaksi keikkapettymykseksi ja lähtemässä elin otsassa kotiin. Huh. Olo oli kuin pikkulapsella, jolle luvatan omenapiirakkaa jos syö pahan pääruuan. Sitten lapsi kärvistelee sapuskan loppuun ja äiti sanookin "häähää, mä kusetin!". Lopuksi juostaan omaan huoneeseen itkemään tyynyä vasten, kunnes äiti tulee ja "tuplakusetus! Tässä omenapiirakka." Sitten iloisena nukkumaan. Happy End! Samaa mieltä en kanssasi ole, mutta loppuvertauksesta oli pakko antaa plussa :D | |
![]() 13.12.2011 22:16:32 | |
Emplate: Samaa mieltä en kanssasi ole, mutta loppuvertauksesta oli pakko antaa plussa :D :) Joo ja siis mä olen ihan rehellisesti sitä mieltä, että Katatonia tekee varsin hyvin lajissaan tuollaista "nyyhkintä¨nytkyttelyä". Se vain ei ole minulle, bändi meni etiäpäin ja tämmöinen mun kaltainen urpo tippui siinä vaiheessa kyydistä. Kuten todettu on tuolla uudemmassakin tuotannossa sentään satunnaisia helmiä minullekin, vaikkakaan ei kovin montaa. www.myspace.com/caughtinthebetween
HELVATION FESTIVAL 9-10.12. | |
![]() 14.12.2011 00:10:42 (muokattu 14.12.2011 19:33:40) | |
Nussakka autoreissu Oulu-Helsinki-Oulu tuli sitten tehtyä tämän keikan takia, maanantaina aamusta lähdettiin pohjoisesta ja tänään tiistaina illasta oltiin takaisin. Onneksi keikka myös oli moisen selkä- ja pakarakoettelemuksen arvoinen. Last Fair Deal ei ole aiemmin koko levyn mitalta oikein jaksanut upota, vaan lähinnä paria-kolmea hittibiisiä olen siitä kuunnellut. Silläpä olin aavistuksen skeptinen koko levyn toimivuudesta livenäkään, mutta kyllähän se toimi, jumalauta. Parin ekan biisin aikana tuli jo ensimmäiset kananlihat ja hyviä fiiliksiä kesti koko ekan setin ajan, mitä nyt ne mainitut kitaraongelmat ajoittain vähän pääsivät tunnelmaa latistamaan. Varsinkin loppukaksikko Sweet Nurse ja Don't Tell a Soul jotenkin iskivät nyt hermoon ihan eri tavalla, vähän samoin kuin kesän Tuska-vedon Right Into the Bliss (joka tosin ei levyversiona vieläkään sytytä). Ehkä aiemmin ei ole tämän levyn kanssa tullut sitten keskityttyä oikein tarpeeksi tai mistä lie kyse, mutta live-tilanteessa nousi jotenkin eri sfääreihin biisien teho. Kauankohan lie tulee nyt olemaan tehosoitossa. Sekalainen setti oli sekin hyvä, mitä nyt tuota Right Into the Blissiä jäin vähän kaipaamaan, enkä vieläkään noista Tonight's Decisionia vanhemmista biiseistä ihan hirveästi saa irti. Pari viimeistä vetoa Blakkheimin murisemina olivat ihan hauska kuriositeetti, mutta koska oikeastaan vasta tämän vuosituhannen tuotanto bändiltä kunnolla maistuu, ei niistä sen kummempia säpinöitä enää irronnut. Onneksi ne pakolliset Julyt ja Evidencet olivat kuitenkin mukana, vaikka ovat tosiaan settien vakiotavaraa olleet jo pitkään. E: Idle Blood olisi myös ihan mukava joskus kuulla livenä. Jospa seuraavan kiertueen settiin. | |
![]() 02.02.2012 10:22:00 | |
Uutinen puhukoon puolestaan: "the recordings begin january 27th, 2012 Its been a busy time lately and the hard work has finally paid off. We have now thirteen songs in the bag and hey, that means the recording of our new album can and shall begin. Were starting with the drums on Monday and well be once again work together with David Castillo (who engineered and mixed Night Is The New Day), so even though we always strive to improve our productions, it should sound sweet that its the same team putting this one together, just throw in some new gear, gadgets and toys with that! The recordings as well as the mix will be divided between Ghostward and our own HQ over the next month and well keep you posted on the progress. So, how does the material sound like? Well, you got the lush textures, the moody melodies, the heavy parts, the progressive touches, the mellow bits and so on Is it metal? Is it rock? Is it alternative? Is it singer/songwriter? Actually at times it feels like were exploring territories where Katatonia would be an orphan in the land of genres. We cant tell where and to whom we belong and the goal is that it doesnt even matter, because before and above any genre theres first an acceptance level of music being good, or being bad. Katatonia might be bad people, but we create good music. Amen. We also hooked up again with keyboard maestro extraordinaire Frank Default and regardless of the internet speculations, hes not to blame for the increased use of electronics since the last album. That part has been called for as we simply feel that it has grown to fill a hole in our sound inside, or alongside, the classic formation of instruments. In our world, we allow mellotrones, hammonds, rhodes and strings to integrate with loops, distortion and filters to manifest in the katatonic maelstrom. Its our time to marry contemporary with vintage. Heres our 9th album to be delivered!" Jokohan sieltä kesän-syksyn tienoilla pukkais uutta pihalle.. "Is this darkness in you too" -TM | |
![]() 04.02.2012 11:17:08 | |
Lebowski: keyboard maestro extraordinaire Frank Default Repesin :--D "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)