Aihe: Ghost
1 2 3 4 524 25 26 27 28106 107 108 109 110
Tympee Huttunen
28.09.2015 08:57:38
Deus in Absentia - miksi albumin huonoin raita on laitettu viimeiseksi? Fire/Funeral Pyren käyttö on myös ehdottomasti kielletty.
Ruutukunkku
28.09.2015 10:11:14
Lastinen: Deus in Absentia - miksi albumin huonoin raita on laitettu viimeiseksi? Fire/Funeral Pyren käyttö on myös ehdottomasti kielletty.

Ihan tykki biisi.
You are number six
Meisselimies
28.09.2015 14:40:13
Lastinen: Deus in Absentia - miksi albumin huonoin raita on laitettu viimeiseksi? Fire/Funeral Pyren käyttö on myös ehdottomasti kielletty.

Höpönlöpön. Tässä breakdown:

Spirit - Mitäänsanomaton veto, alun rummuista plussaa
From the Pinnacle to the Pit - Loistava basso, kenties lätyn kovin kertsi
Cirice - Klassikko
Spöksonat - Hyvä tunnelmapala
He Is - Klassikko
Mummy Dust - Huono biisi
Majesty - Loistava intro, hyvät säkeistöt, huono kertsi
Devil Church - Ihan ok
Absolution - Ihan ok
Deus In Absentia - Säkeistöt nääh, levyn kolmanneksi/neljänneksi paras kertsi, mainio C-osa ja kuoro-outro huikea lopetus levylle

Huomaathan että tämä on virallinen totuus.
Steve Vain Elämää
J.Nikkanen
28.09.2015 14:50:57
Meisselimies: Höpönlöpön. Tässä breakdown:

From the Pinnacle to the Pit - Loistava basso, kenties lätyn kovin kertsi
Cirice - Klassikko
Spöksonat - Hyvä tunnelmapala
He Is - Klassikko
Mummy Dust - Huono biisi
Majesty - Loistava intro, hyvät säkeistöt, huono kertsi
Devil Church - Ihan ok
Absolution - Ihan ok
Deus In Absentia - Säkeistöt nääh, levyn kolmanneksi/neljänneksi paras kertsi, mainio C-osa ja kuoro-outro huikea lopetus levylle

Huomaathan että tämä on virallinen totuus.

Mikä tuossa He is biisissä oikein on hyvää? Ihme sattanan euroviisupoppispökäle.
"Istuin kylpyammeessa, kun se alkoi. Siinä syntyi jättitsunami ja sain vettä suuhuni."
Ruutukunkku
28.09.2015 16:04:53
Meisselimies:

Ihan tykki biisi. Varsinkin väliosa on kovaa kamaa.
You are number six
Dropped C
28.09.2015 16:43:16 (muokattu 28.09.2015 16:44:02)
Juu en minäkään oikein tajua tätä He Is:n hehkutusta. Ihan hyvä tsipale, mutta ei mitään tajunnanräjäyttävää. Levy on hyvä, mutta olisi tajuttoman hyvä jos olisi esim. vielä kaksi yhtä hyvää kappaletta, Pinnacle ja Absolution. Mummy Dust on ihan jees.
Dropped C
28.09.2015 16:45:56 (muokattu 28.09.2015 16:55:18)
Tossa jossain livepätkässä kyllä oikeastaan otti kuuppaan nuo älyluurit.....

Joo. Mutta esim. toi Pinnacle on just sellanen kappale, että heti ekasta äänestä tajuaa, että nyt ollaan asian ytimessä. Keikkaa odotellessa.
Meisselimies
28.09.2015 21:27:32
J.Nikkanen: Mikä tuossa He is biisissä oikein on hyvää? Ihme sattanan euroviisupoppispökäle.

Juuri se, hyvää pop-musiikkia ei voi koskaan olla liikaa. Lisäksi "raskaampaa" musiikkia esittäviä laulu- ja soitinyhtyeitä joilla on resursseja moinen biisi toteuttaa, ei todellakaan ole liikaa. Aihepiirinsä vielä heittää hienon lisämausteen kokonaisuuteen.

Musiikillisesti intro on silkkaa timanttia, laulumelodiat kuin suoraan 70-luvun Ruotsista, kertosäe koukuttaa kuin paraskin Rapala ja soolo-osio on todella tyylikäs (kuten koko levyllä). Aivan aluksi jäin miettimään pitäisikö siellä soolon jälkeen olla nostatuksena vaikkapa a cappellana vedetty kertsi nostatuksena loppuun, mutta totesin että ei, kyllä tämä on täydellinen tälläisenaan.
Steve Vain Elämää
slowdive
29.09.2015 11:18:58
Meisselimies: Juuri se, hyvää pop-musiikkia ei voi koskaan olla liikaa. Lisäksi "raskaampaa" musiikkia esittäviä laulu- ja soitinyhtyeitä joilla on resursseja moinen biisi toteuttaa, ei todellakaan ole liikaa. Aihepiirinsä vielä heittää hienon lisämausteen kokonaisuuteen.

Tämä onkin mun mielestä Ghostin paras puoli, että jos unohdetaan ulkoasu ja aihepiiri, niin bändi ei missään mielessä korosta raskauttaan, ja onkin ihan sitten mielipideasia että pitääkö tuota metallibändinä ensinkään. Mun mielestä kyllä ihan oikea ratkaisu, homma kyllä jotenkin vesittyisi jos yrittäisivät koskiskella tai miellyttää heviporukkaa raskaammilla soundeilla, puhumattakaan että sinne survottaisiin jotain blastbiittiä tai rääkymistä väliin.

Tyylitajuiset ja tarttuvan melodiset biisit yhdistettynä tuohon pikkuisen 70-lukulaiseen tunnelmaan on mun mielestä just se juttu, mikä sen tuolta tuhansien joukosta erottaa musiikillisesti.
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
Tympee Huttunen
29.09.2015 11:44:48
slowdive: Tämä onkin mun mielestä Ghostin paras puoli, että jos unohdetaan ulkoasu ja aihepiiri, niin bändi ei missään mielessä korosta raskauttaan, ja onkin ihan sitten mielipideasia että pitääkö tuota metallibändinä ensinkään. Mun mielestä kyllä ihan oikea ratkaisu, homma kyllä jotenkin vesittyisi jos yrittäisivät koskiskella tai miellyttää heviporukkaa raskaammilla soundeilla, puhumattakaan että sinne survottaisiin jotain blastbiittiä tai rääkymistä väliin.

Tyylitajuiset ja tarttuvan melodiset biisit yhdistettynä tuohon pikkuisen 70-lukulaiseen tunnelmaan on mun mielestä just se juttu, mikä sen tuolta tuhansien joukosta erottaa musiikillisesti.

Mä en löydä 70-lukulaista tunnelmaa yhtään, eikä se ole huono juttu nykyretroboomissa. Mut biisimateriaali ei mua ole albumimitassa vakuuttanut koskaan Ghostin suhteen. Nyt enemmän kuin aiemmin toki.

Spirit, Pinnacle, Cirice, Mummy Dust, Majesty ja Absolution muodostaa vahvan rungon huippuhetkineen ja pienine suvantoineen. Sinällään tuntuu kuitenkin vähän samat jipot olevan muutamassa biisissa käytössä.
Topiello
05.10.2015 11:33:49 (muokattu 05.10.2015 13:32:17)
New Yorkissa viikko sitten paikanpäällä oli myös Mama, Papan äiti. Mama oli seuraillut keikkaa aitiosta.
Uskon että Ghost vie shown vielä tasolle, mitä ei oo aikaisemmin nähty. Ghostin tarinaa olis mahdollista jalostaa ihan loputtomiin :) Ehkä lavalla nähdään vielä naislaulajakin jossain vaiheessa.
Ghost haki twitterissä naispuolisia avustajia "nunnatarjoilijoiksi". Tässä on luvassa vielä melko kokonaisvaltainen sirkus m/ Tää kaikki on ainakin minun mieleen. Ghost uskaltaa tehdä asiat toisin.
"Saadaan leikkiä saatananpalvontaa puolitoista tuntia ja loppujen lopuksi kyse on ainoastaan viihteestä.", sanoi Nameless Ghoul jossain pätkässä. Ainahan mukana on urpoja jotka menee tosissaan mukaan.. Tarjoohan tuo show ainakin eskapismia hetkeksi. Kelpaa.

Olikos Keski-Suomessa halukkaita coverbändiin? Silmänisku.
Youtube-basismisisti.
Techno-Allah
06.10.2015 17:32:59
Oottakos hyvät Ghostin ystävät löytäneet jo Melioran bonuskappaleen Zenith? Itselle ainakin tulee Blue oyster cult- fiilikset. Tykkään!

https://www.youtube.com/watch?v=MKM8nUJNzx8
"... Congratulations. You have just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farm..." - Pink Floyd
Regalis Apertura
06.10.2015 18:11:59
Tuleekohan nuo BÖC-vertaukset siitä että Papan ääni muistuttaa ajoittain Buck Dharman ääntä?
Techno-Allah
06.10.2015 18:21:05
Regalis Apertura: Tuleekohan nuo BÖC-vertaukset siitä että Papan ääni muistuttaa ajoittain Buck Dharman ääntä?

Sekä Papan ja Buckin ääni- yhteys että kappaleen säkeistöjen tunnelman yhteys tiettyyn BÖC-klassikkoon. :)
"... Congratulations. You have just discovered the secret message. Please send your answer to Old Pink, care of the Funny Farm..." - Pink Floyd
Regalis Apertura
06.10.2015 20:59:01
Hmm mitenköhän Don't Fear The Reaper taipuisi Ghostille?
Huojuva_Torni
07.10.2015 00:49:26
Mielestäni Papa kuulostaa ennen kaikkea Joe Bouchardilta, joka BÖCin riveissä lauloi mm. semmoisia biisejä kuin Wings Wetted Down, Hot Rails to Hell ja Vengeance (The Pact).
Topiello
07.10.2015 07:45:39
Regalis Apertura: Hmm mitenköhän Don't Fear The Reaper taipuisi Ghostille?

Ihmettelenpä jos tuota ei ole Ghostin kellarissa jo veivattu. Tosin, dftr on liian ilmiselvä cover Ghostille. Tuskin kuullaan.
Youtube-basismisisti.
bedlam
07.10.2015 13:57:36 (muokattu 07.10.2015 14:06:56)

Techno-Allah: Sekä Papan ja Buckin ääni- yhteys että kappaleen säkeistöjen tunnelman yhteys tiettyyn BÖC-klassikkoon. :)

Juu, eipä tuosta puutu kuin lehmänkello. Mutta minusta esim. Ritual-biisissä kuuluu BÖC-vaikutteet vähintäänkin yhtä paljon.

E: tää biisi vois istua Ghost-coveriksi aika hyvin. http://youtu.be/jGKNaIXtBZQ
http://www.petrilampela.net
Regalis Apertura
07.10.2015 19:00:48
Mun mielestä Veterania ei kukaan vedä niin hyvin kuin Eric Bloom itse. Buckin/Papan ääni vähän liian "heiveröinen" tuohon;)...
bedlam
08.10.2015 17:48:09

Regalis Apertura: Mun mielestä Veterania ei kukaan vedä niin hyvin kuin Eric Bloom itse. Buckin/Papan ääni vähän liian "heiveröinen" tuohon;)...

Joo, mutta itse biisi tyyliltään minusta passais.
http://www.petrilampela.net
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)