Aihe: Iron Maiden, Vol II
1 2 3 4 523 24 25 26 27175 176 177 178 179
Sakmongkol
11.07.2011 14:34:07
tender.insanity: Yleensä, kun olen Maidenin keikalla ollut, on lämppäri ollut tärkeämpi/parempi (Helloween, Megadeth..) kuten ilmeisesti tälläkin kertaa.

Ja Lauren Harris.

PsychedelicWarlord: Mistä folk-biiseistä? Ainahan Maidenilla on tämä vaikute mukana ollut - enemmän tai vähemmän.Jos nyt puhutaan Dance of deathista tai Blood Brothersista niin Harris taitaa niistä vastata? Eipä silti helvetin hyviä biisejä ja hienoja melodioita joten ei minua häiritse mitenkään.

Dance of Deathia ainakin oli Gers tekemässä myös. Ja muutenkin näillä uudemmilla levyillä kun on esim. näitä pöljiä folkkimaisia akustisia juttuja kuten The Legacy ja The Talisman niin ne on järjestään Gersin tekemiä. Eikä semmosista ollu mitään viitteitäkään ennen. The Clansman on ensimmäinen joka tulee mieleen ja vallan ihmettelin kun tarkistin eikä siinä ollut Gersillä osuutta, tai sitten ei ole vaan merkitty.
zombywoof
11.07.2011 14:50:57
Noi folk-jutut tulee maideniin hyvin pitkälti siksi kun Harris ainakin on suuri Jethro Tull-fani ja muutenkin diggailee 70-luvun progea joten sieltä tulee sitten visioita myös noihin pitempiin ja eeppisempiin biiseihin.
"Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends"
Musta Arkipyhä
11.07.2011 14:58:50 (muokattu 11.07.2011 14:59:15)
Sakmongkol: Dance of Deathia ainakin oli Gers tekemässä myös. Ja muutenkin näillä uudemmilla levyillä kun on esim. näitä pöljiä folkkimaisia akustisia juttuja kuten The Legacy ja The Talisman niin ne on järjestään Gersin tekemiä. Eikä semmosista ollu mitään viitteitäkään ennen. The Clansman on ensimmäinen joka tulee mieleen ja vallan ihmettelin kun tarkistin eikä siinä ollut Gersillä osuutta, tai sitten ei ole vaan merkitty.

"Folk"-vaikutteet johtunevat ensisijassa Harrisista joka -kuten edellä mainittiin- on Jethro Tull ja Genesis-diggari.Ja tietysti myös bändin musiikillinen pomo.Toisaalta olisiko ollut edellinen Soundin haastattelu Final Frontierin tiimoilta jossa Harris nimesi Murrayn bändin "Jethro Tull"-vastaavaksi.

No anyway: Harrisillahan oli Cret of a knave-paita jo Seventh sonin vinyylin sisäpussin valokuvassa :-D
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Sakmongkol
11.07.2011 15:02:50
PsychedelicWarlord: "Folk"-vaikutteet johtunevat ensisijassa Harrisista joka -kuten edellä mainittiin- on Jethro Tull ja Genesis-diggari.Ja tietysti myös bändin musiikillinen pomo.Toisaalta olisiko ollut edellinen Soundin haastattelu Final Frontierin tiimoilta jossa Harris nimesi Murrayn bändin "Jethro Tull"-vastaavaksi.

No anyway: Harrisillahan oli Cret of a knave-paita jo Seventh sonin vinyylin sisäpussin valokuvassa :-D

Mutta Gers kuunteli nuorena Lindisfarnea joka on selkeästi enemmän folkkia kuin Tull. Gersin syytä nuo folk-hommat on, uskokaa vaan.
Sergei Fallinen
11.07.2011 15:11:28
Kysytäänkö muuten näiltä bändiensä selkeästi heikoimmilta lenkeiltä (Gers, James LaBrie, Kirk Hammet) koskaan missään haastatteluissa että mitä ne ite tuumii siitä että fanit inhoaa niitä ja haluais ne pois siitä omasta bändistään?
Musta Arkipyhä
11.07.2011 15:32:52
Sakmongkol: Mutta Gers kuunteli nuorena Lindisfarnea joka on selkeästi enemmän folkkia kuin Tull. Gersin syytä nuo folk-hommat on, uskokaa vaan.

Niin tuskinpa Harrisilla juurikaan on sanansijaa Maidenin sävellystyössä.Rivibasisti.
Musta Arkipyhä
11.07.2011 15:33:25
Sergei Fallinen: Kysytäänkö muuten näiltä bändiensä selkeästi heikoimmilta lenkeiltä (Gers, James LaBrie, Kirk Hammet) koskaan missään haastatteluissa että mitä ne ite tuumii siitä että fanit inhoaa niitä ja haluais ne pois siitä omasta bändistään?

Ei koska fanit ei halua niitä pois.
CountX
11.07.2011 15:45:29
Sergei Fallinen: Kysytäänkö muuten näiltä bändiensä selkeästi heikoimmilta lenkeiltä (Gers, James LaBrie, Kirk Hammet) koskaan missään haastatteluissa että mitä ne ite tuumii siitä että fanit inhoaa niitä ja haluais ne pois siitä omasta bändistään?

Kuka niistä eroon haluaa? Kirkin takia mie alotin soittamaan kitaraa, ja mm. Janick toi lisää innostusta harrasteeseen. Hyviä jätkiä ne on. Ennemmin mie haluaisin että Trujillolle annettais potkut metskusta, mokoma rapumies.
Gershän on ihan huippu showmies ja biisinikkari.
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
Sergei Fallinen
11.07.2011 17:30:43
CountX: Kuka niistä eroon haluaa? Kirkin takia mie alotin soittamaan kitaraa, ja mm. Janick toi lisää innostusta harrasteeseen. Hyviä jätkiä ne on. Ennemmin mie haluaisin että Trujillolle annettais potkut metskusta, mokoma rapumies.
Gershän on ihan huippu showmies ja biisinikkari.

no ainahan tää aihe esim Maiden -ketjus nousee pinnalle et pitäiskö Gers potkia pois vai eikö pitäis ja miks ei jne jne. Enkä mä usko että se pelkästään muusinetin juttu on
CountX
11.07.2011 17:41:38
Voi olla niin. Mutta täytyy myöntää että minulle tuli ihan täytenä yllätyksenä tuo Hammettin mollaaminen, kun liityin mnettiin. Se oli ja on edelleen miulle ihan käsittämätön asia. Samoin Ynkän mollaus, sehän on jumala. Ja nyt tää Janick vielä, uskomatonta. En ole missään muualla törmännyt moiseen, tai sit olen kulkenut silmät ja korvat kiinni.
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
Sakmongkol
11.07.2011 20:08:50
CountX: Voi olla niin. Mutta täytyy myöntää että minulle tuli ihan täytenä yllätyksenä tuo Hammettin mollaaminen, kun liityin mnettiin. Se oli ja on edelleen miulle ihan käsittämätön asia. Samoin Ynkän mollaus, sehän on jumala. Ja nyt tää Janick vielä, uskomatonta. En ole missään muualla törmännyt moiseen, tai sit olen kulkenut silmät ja korvat kiinni.

Olette hieno mies ja täysin oikeassa joka asiassa.
joomake
11.07.2011 20:25:08
Itse en kyllä pidä Janickin soittoa ollenkaan räpellyksenä. IMO kaikki Maidenin kitaristit osaavat hommansa, ja jokaisella on oma hieno erilainen tyylinsä. Ehkäpä Smith kuitenkin on paras, mutta mitä olisi Maidenin esiintyminen ilman Janickia? Ja eiköhän bändin jätkät itse tiedä, että mitä tekevät/haluavat tehdä.

Hammetti kyllä on räpeltäjä. Siitä ei pääse mihinkään
Musta Arkipyhä
12.07.2011 10:28:28 (muokattu 12.07.2011 10:30:14)
Kyllähän Gers pätevä kitaristi on.Kritiikki tuntuu kohdistuvan lähinnä miehen livemenoon.Ja kuten sanottua Janickin rooli sävellystyössä lienee merkittävä sekin.Ja White Spiritissä mies veti hyvinkin hienosti.Enkä muista Gillanin ajoiltakaan ,että olisi jäänyt mieleen jotenkin huonona kitaristina.Itse asiassa pitäisi ottaa uusintakuunteluun nuo Janickin ajan Gillan levyt.

Ynkän kohdallakin kritiikissä on kyse enemmän persoonasta kuin musiikista.Itse näen ,että Ynkky on eräs merkittävimpiä ja eniten vaikuttaneita kitaristeja koko rockin historiassa.Tosin mielestäni miehen musiikilliset kulta-ajat ovat siellä 80-luvulla.Toisaalta Ynkky on vastuussa eräästä mielestäni kammottavasoundisimmasta levystä ikinä: War to end all wars.

Hammettiin kohdistuva kritiikki kumpuaa kait lähinnä tuosta livesoitosta joka kieltämättä usein tuntuu olevan ns.hakusessa.En tiedä saako asiasta jotenkin väärän kuvan koska Metallicasta on niin tuhottomasti live-pätkää. Onko kyse siitä ettei muiden mokailuja tule siinä määrin julki? En tiedä.
Flash
12.07.2011 10:48:03 (muokattu 12.07.2011 10:50:21)

bfoc: Ihmeen ronkelia jengiä täällä - näköjään edelleen pitäis soittaa 50000 ihmiselle klubilla niin että kaikki on eturivissä kattomassa isolta screeniltä keikkaa,

Jos unohdetaan itse keikan hyvyys tai huonous, niin tuolla lipun hinnalla pitäisi pystyä tarjoamaan paljon parempi audiovisuaalinen kattaus. Esim. U2 ja Bon Jovi tarjosivat samalla rahalla, tai vähemmällä huomattavasti näyttävämmän visuaalisen kattauksen paljon paremmilla saundeilla. Roger Waters lippukin oli vain kympin enemmän ja sillä sai areenassa sellaisen audiovisuaalisen tykityksen, että alta pois. Maidenin hinta-laatu suhde on siis totaalisen pielessä, vaikka lämppäri olikin tällä kertaa sentään asiallinen. Rod "Smallwallet" Smallwood on siis edelleen liikanimensä arvoinen...

Voi tuota Maidenin köyhää kattausta toki puolustella sillä, että bändi sentään kiertää aidosti ympäri Maapalloa rundilla, toisin kuin suurin osa muista isoista bändeistä ja käyttää suunnilleen samaa settiä jokapaikassa, paikan koosta riippumatta. Voisivat silti repiä pienempää lipun hintaa täällä. Eipä tule enää mentyä Maidenia katsomaan ulkoilmakeikoille. Samaa tosin sanoin viime stadionkeikan jälkeen, mutta sattui perheen lomamatka Helsinkiin sopivasti ja portilta sai vielä lippuja. :) Alice Cooper toimi myöskin hyvänä houkuttimena.

E: Itse keikasta vielä sen verran, että Adrian Smithin sooloja oli kyllä ilo kuunnella. Murray on ihmeellisesti taantunut. Gers oli parempi, kuin aiemmin.
Live Music Is Better!
Musta Arkipyhä
12.07.2011 11:46:31
Flash: Jos unohdetaan itse keikan hyvyys tai huonous, niin tuolla lipun hinnalla pitäisi pystyä tarjoamaan paljon parempi audiovisuaalinen kattaus. Esim. U2 ja Bon Jovi tarjosivat samalla rahalla, tai vähemmällä huomattavasti näyttävämmän visuaalisen kattauksen paljon paremmilla saundeilla. Roger Waters lippukin oli vain kympin enemmän ja sillä sai areenassa sellaisen audiovisuaalisen tykityksen, että alta pois. Maidenin hinta-laatu suhde on siis totaalisen pielessä, vaikka lämppäri olikin tällä kertaa sentään asiallinen. Rod "Smallwallet" Smallwood on siis edelleen liikanimensä arvoinen...

Eiköhän jokaisella tuonne menevällä ollut tiedossa mitä on tulossa tuon "audiovisuaalisen" puolen suhteen.Watersilla on pohjana Floydin hillitön Wall-spektaakkeli joka oli aikanaan ainutlaatuinen.U2:n tyyliset jutut ei taas olisi sopineet Maidenille mitenkään.

Valitus Maidenin "audiovisuaalisen puolen puutteesta" on vähän samaa kun vaatisi lohikäärmeitä 360 asteen lavajuttuja AC/DC:lle.Musan takia sinne suurin osa meni ja nettikommentoinnin pohjalta näyttää ,että suurin osa oli myös tyytyväisiä.
Flash
12.07.2011 12:03:01

PsychedelicWarlord: Valitus Maidenin "audiovisuaalisen puolen puutteesta" on vähän samaa kun vaatisi lohikäärmeitä 360 asteen lavajuttuja AC/DC:lle.Musan takia sinne suurin osa meni ja nettikommentoinnin pohjalta näyttää ,että suurin osa oli myös tyytyväisiä.

AC/DC:llä on varsin näyttävä setti Maideniin verrattuna... Maidenin presentaation puutteet oli toki hyvin jo etukäteen tiedossa, eivätkä tulleet millään muotoa yllätyksenä. Sen takia mietinkin kaksi kertaa maksanko sitä summaa tuosta keikasta.

Harvoin muuten on tarvinnut stadikalla tulppia, mutta ilman niitä saundit olivat paskimmat, mitä tuossa paikassa on kuultu. Tulpat päässä aika siedettävät tosin. Nämä Maidenin puuteet olisi varsin helposti paikattavissa: parempi äänentoisto ja kolme kertaa isommat skriinit noin alkuun. Niillä mentäisiin jo aika pitkälle ja lipun hinta olisi hiukan oikeutetunpi. En tätäkään nilitystä jaksaisi kirjoittaa, jos lippu olisi ollut kympinkin halvempi. Nyt oli kyllä aika rip off meininki.
Live Music Is Better!
crestfall
12.07.2011 13:11:29

PsychedelicWarlord: Ynkky on eräs merkittävimpiä ja eniten vaikuttaneita kitaristeja koko rockin historiassa.

Munsta tää menee jo kritiikittömän hehkutuksen puolelle. Onhan mies vaikuttanut paljon neoklassisen metallin ja tukutuku-powermetallin puolella sekä ollut varmasti suuri esikuva kaiken maailman tilukitarasankareille, mutta että suurimpia vaikuttajia koko rockkitaran saralla? Hmnjaaaaa
Ever Circling Wolves - Matalavireistä muhjua, murinaa ja mäiskettä. Ja vieläpä ilmaiseksi. http://www.ecwdoom.com
carnation
12.07.2011 13:58:46
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Flash
12.07.2011 14:00:26 (muokattu 12.07.2011 14:04:25)

JIRPPI: no lol kuka ny haluis mennä kattoo jotai homoo U2:ta tai Bon Jovii...

Aika moni (useampi kuin Maidenia nyt). Ja kyse ei ole edes siitä, vaan siitä, että miten annetaan maksavan yleisön rahalle vastinetta... Maiden faneja on ilmeisen helppo kusettaa, tai ovat erittäin vähään tyytyväisiä.
Live Music Is Better!
Sakmongkol
12.07.2011 14:05:25
PsychedelicWarlord: Toisaalta Ynkky on vastuussa eräästä mielestäni kammottavasoundisimmasta levystä ikinä: War to end all wars.

Sattumalta kuuntelen kyseistä levyä juuri ja väitän että tämähän on helvetin hyvä, varsinkin saundeiltaan.

crestfall: Munsta tää menee jo kritiikittömän hehkutuksen puolelle. Onhan mies vaikuttanut paljon neoklassisen metallin ja tukutuku-powermetallin puolella sekä ollut varmasti suuri esikuva kaiken maailman tilukitarasankareille, mutta että suurimpia vaikuttajia koko rockkitaran saralla? Hmnjaaaaa

No mutta onhan se. Selvästi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)