Aihe: Judas Priest - 'Yleistä Keskustelua'
1 2 3 4 522 23 24 25 2674 75 76 77 78
Hiekkaharjun Hendrix
29.08.2008 14:23:38 (muokattu 29.08.2008 14:25:30)
Ite vasta tuossa muutama viikko sitten ostin tuon Painkillerin ja yllätyin positiivisesti. Olin aikasemmin kuullu vaan näita vanhempia klassikoita, jotka ei sitte aiheuttanu sen kovempia kolahduksia. Painkillerihän on aika erilaista Priestiä, kuulostaa siltä, että vaikutteita on otettu niin Power Metallista kuin Thrashistäkin. Tietenkin niitä vanhoja elementtejäkin löytyy runsaasti, mut aika toimiva yhdistelmä. Halfordin vokaalit toimii ja nuo Tiptonin ja Downingin soolot on käsittämättömän purevia varsinkin tuossa levyn avausraidassa. Käsittääkseni tälle levylle tullut uusi rumpali toi sitten Priestille vähän uusia mahdollisuuksia.

Mikäs levy olisi sitten se seuraava ostos? Haluaisin nimenomaan vähän tällästä nopeempaa kamaa.
"The traffic lights, they turn blue tomorrow"
Zakk
29.08.2008 14:56:39
Mikäs levy olisi sitten se seuraava ostos? Haluaisin nimenomaan vähän tällästä nopeempaa kamaa.

Painkiller on kyllä ihan omanlaisensa, ehkä kantsii kuunnella sitä ennen tullut Ram it Down levy ja sitten tämä toiseksi uusin Angel of Retribution. Noista levyistä missä Halford ei ollu laulaa, mulal ei oikein ole kokemusta, joten niistä en osaa sanoa. Mutta Painkilelr kyllä ehdottomasti yksi parhaista levyistä, vaikak diggailenkin ihan koko alkutuotantoa myös.
aikavaikea
29.08.2008 15:13:48

Tsekkaapa Defenders of the faith, vois hyvinkin kelvata.
...and I had some regrets. But if I had to do it all again. Well, it's something I'd like to do...
Krice
29.08.2008 15:20:49

Painkillerihän on aika erilaista Priestiä, kuulostaa siltä, että vaikutteita on otettu niin Power Metallista kuin Thrashistäkin.

Priestin ongelma onkin ehkä ollut juuri tässä eli sedät on ottaneet vaikutteita modernimmasta kamasta ja yrittäneet pysytellä trendeissä mukana, eikä se mielestäni ole kyllä toiminut lainkaan. Toisaalta jos ne olisi pysytelleet pelkässä karussa hevissä niin tuloksena olisi ehkä voinut olla AC/DC:n kaltainen paikallaan pyörivä savikiekko.
Hiekkaharjun Hendrix
29.08.2008 15:34:03 (muokattu 29.08.2008 15:34:42)
Kricellä on kyllä pointtinsa, mutta eipä mua ainakaan haittaa tuo "muuntautuminen", vieläpä kun sieltä näinkin kova levy on sieltä putkahtanut.

Juu, kiitoksia vaan kaikille noista vinkeistä. Saattaapi olla, että jonkun noista käyn poimimassa, kun seuraavan kerran levykauppaan raahaudun.
"The traffic lights, they turn blue tomorrow"
Daelos
29.08.2008 16:04:21
Suosittelen Halfordin sooloalbumi Resurrectionia, jos ei muuta niin ainakin laulu on parhautta ^^
arppah8
29.08.2008 16:51:56

Tsekkaapa Defenders of the faith, vois hyvinkin kelvata.

Tämä. Allekirjoittaneelle muutenkin kaikkien aikojen paras Priest-kiekko.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Marshallga
29.08.2008 21:27:35
Suosittelen Halfordin sooloalbumi Resurrectionia, jos ei muuta niin ainakin laulu on parhautta ^^

Asiasta toiseen. Uskomatonta miten huonon tekeleen saivat tehtyä Cruciblesta on noinkin tiukan platan jälkeen.
"Support music, not rumors."
Icy-Sun
29.08.2008 21:57:23 (muokattu 29.08.2008 22:00:41)
ehkä kantsii kuunnella sitä ennen tullut Ram it Down levy

Olenko minä ainoa, joka pitää Ram it downia todella ponnettomana lättynä? Defenders of the faith ja Screaming for vengeance, Sad wings... Ne kolahtavat minulle. Tähän alkuperäiseen kysymykseen täytyy kyllä vastata, että Painkiller-osastoa ei noilta löydy.
There ain´t noway out tonight
Nick Lazy
30.08.2008 10:25:52
Olenko minä ainoa, joka pitää Ram it downia todella ponnettomana lättynä? Defenders of the faith ja Screaming for vengeance, Sad wings... Ne kolahtavat minulle. Tähän alkuperäiseen kysymykseen täytyy kyllä vastata, että Painkiller-osastoa ei noilta löydy.

Samoilla linjoilla olen. Bändiä olen kuunnellut 90-luvun alusta asti ja kaikki levyt on (myös reissuet, koska niissä oli boonus materiaalia :)). Ram It Downilla on muutama todellinen helmi, mutta kokonaisuus on aika heikko, kuten myös Point of entry. Nämä Ripper Owensin levyt ovat myös kuuntelemisen arvoisia, vaikka satunnaiset kuuntelikat valittavatkin Robin poissaoloa. Etenkin Demolition on hyvä.
Black Star
30.08.2008 13:16:38

Asiasta toiseen. Uskomatonta miten huonon tekeleen saivat tehtyä Cruciblesta on noinkin tiukan platan jälkeen.

Mulle Crucible kolahtaa kyllä ihan yhtäläiseen Resurrectionin kanssa. Makuasioita kai...
Crucible vaati kyllä hieman enemmän kuuntelua ennen kuin "kolahti". Todella tiukkaa räimettä.
"Viinaa juodaan, korttia lyödään, naisia riiataan ja rähjäillään"
Patu93
31.08.2008 17:28:11
Judas Priest on yksi parhaimmista bändeistä mitä maa päällään kantaa.
hyviä biisejä mm. night Crawler, painkiller, hell patrol...
olen jo vuosia diggailut priestin musaa ja tykkään edelleen :D
Krice
01.09.2008 10:43:42

mutta kokonaisuus on aika heikko, kuten myös Point of entry.

Minusta Point Of Entry on Priestin parhaimpia levyjä. Siinä on kokeilevampaa kamaa ja olisi ollut mielenkiintoista nähdä mitä olisi seurannut jos Priest olisi jatkanut sillä linjalla eikä palannut suoraviivaiseen heviin Screaming For Vengeancella.
DVD-SOITIN
01.09.2008 14:50:23
Tämä. Allekirjoittaneelle muutenkin kaikkien aikojen paras Priest-kiekko.

Kuten myös.

1. Defenders of the Faith
2. Painkiller
3. Screaming For Vengeance
4. Priest...Live!

Tuo Priest...Live! on ihan saatanan kova livelevy. Settilistaa silkkaa asiaa, löytyy mm Freewheel Burning ja Sentinel, joita ei kaiketi nykyään Priestin setissä kuulla.
Daelos
01.09.2008 17:59:34
pöh Unleashed in the East on paree :)
Sensonic
02.09.2008 11:00:53
Tuo Priest...Live! on ihan saatanan kova livelevy. Settilistaa silkkaa asiaa, löytyy mm Freewheel Burning ja Sentinel, joita ei kaiketi nykyään Priestin setissä kuulla.

Itse pidän enemmän siitä Priestin 1982 Memphisissä kuvatusta livestä kuin tuosta Priest...Live! -keikasta. Tuo em. Turbo -levyn jälkeen tehty live oli varmaan aika taktinen veto, kun Turbo -levy oli myynyt niin hyvin. Taisi olla (ja on varmaan vieläkin) Priestin parhaiten myynyt levy.

Sentinel on ollut vaihtelevasti bändin livesetissä aina silloin tällöin. Heittivät sitä livenä myös silloin, kun "Ripper" Owens oli laulamassa bändissä. Ja mulla on Chilen ja Bulgarian TV:eistä tulleet Priestin livet vuosilta 2004 & 2005, joissa muistaakseni jommassa kummassa on settilistassa Sentinel.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
Sensonic
02.09.2008 11:03:42

No vaikka Jugulator, jos haluat kuulla nopempaa Priestiä. Mutta sitten on turha kuvitella kuulevansa samanlaisia laulumelodioita kuin Halford on bändille tehnyt. "Ripper" Owens ei taida olla mikään hirveän hyvä biisien kirjoittaja, vaikka onkin helvetin hyvä laulaja. Joka tekee siitä aivan ihanteellisen laulajan Ynkän bändiin. Ynkkä tekee kuitenkin kaikki biisit itse, joten äijän ei tarvitse muuta kuin laulaa.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Wolf KLP45-FM Aram-701L Landola F6/Cut Bailing BL-05
DVD-SOITIN
02.09.2008 13:07:13
Itse pidän enemmän siitä Priestin 1982 Memphisissä kuvatusta livestä kuin tuosta Priest...Live! -keikasta. Tuo em. Turbo -levyn jälkeen tehty live oli varmaan aika taktinen veto, kun Turbo -levy oli myynyt niin hyvin. Taisi olla (ja on varmaan vieläkin) Priestin parhaiten myynyt levy..

Minulla on VHS:nä tuo vuoden 1982 keikka ja onhan se aivan uskomaton livetallenne. Settilista silkkaa asiaa ja bändi niin tulessa että ihan hirvittää.
stapani
02.09.2008 16:34:34 (muokattu 02.09.2008 16:36:15)
Yep

No sen enempää googlettamatta luulen kyllä
että Screaming For Vengeance on myynyt paremmin kuin
Turbo..........
Ja tuo Memphis `82 live on kyllä äärimmäisen tiukka......
mennen tullen hakkaa muut livet, varsinkin Halfordin karisma
jyllää......Metal Godsin monsterkävely ja
Victim Of Changes:n mielipuoliset ilmeet.....
kylmät väreet ja kyyneleet tulee helposti, kun edes muistelee
asiaa....ja settilistahan on pelkkää juhlaa......
Tuo löytyy Metalogy 4cd + 1dvd boxista dvd-versiona

Stapani
Twinkle
02.09.2008 22:43:24

No sen enempää googlettamatta luulen kyllä
että Screaming For Vengeance on myynyt paremmin kuin
Turbo..........

Kyllä, Screaming for Vengeance on bändin parhaiten myynyt levy, myi päälle 2 miljoonaa jenkeissä oikeuttaen tupla-platinaan. Turbo kävi kaupaksi vain puoliksi niin hyvin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)