![]() 08.12.2006 13:16:43 | |
---|---|
En ite tykänny noista teidän vanhoista tuotoksista yhtään lähinnä laulun toimimattomuuden vuoksi. Mutta tässähä tää toimii ku junanvessa ja riffit on kyl hiton hyvii. Lisää viel panostusta lauluun (ehkä vieläkin melodisempaa) ja laulukuvioihin, mutta kyllähän tää menee näinkii ! No one is spared from the funeral inception | |
![]() 08.12.2006 13:27:11 | |
Ihmettelen, jos tällä demolla ei viimeistään diiliä irtoa. Luulisi tyhmemmänkin levypomon ymmärtävän, että kyllä tämäntasoiselle musiikille riittää kuulijakuntaa. Jos levypomo olisin, niin todennäköisesti en CC:tä sainais. Keskinkertaisia riffejä ja epäkaupallista laulua. www.myspace.com/zombiecheck | |
![]() 08.12.2006 16:12:49 | |
Ai ai, miksi uhrasitte edellisen demon täydellisen bassarisoundin modernin kilinän alttarilla? Nyt ollaan periaatteessa (ainakin tämän biisin kohdalla) tyylillisesti paremmassa suunnassa, mutta riffit eivät minusta samassa karsinassa pyörivän Total Thrashing Dreamstaten vastaaville pärjänneet. Onhan tämä monikerroksinen, rakenteellisesti parissa kohtaa ihan mukavan kekseliäskin, mutta enemmän tässä rupeaa analysoimaan ja tällä tavalla sivistyneesti selvittämään kuin riehumaan. Meininki kyllä kohdillaan, vielä kun saisi kovemmat riffit! Allun laulussa oli se vika että se ei häirinnyt missään vaiheessa. Laittakaa Tripla-H:lle sulkahattu promokuvaan niin Benikin tykkää kun luulee että teillä on inkkari keulilla, hähähähää! Tame wolves are nothing but dogs. | |
![]() 08.12.2006 16:51:28 (muokattu 08.12.2006 16:52:04) | |
Tässäpä analyyttinen ja syväluotaava arvioni. Saatte käyttää kotisivuillanne: Hyvä biisi. | |
![]() 08.12.2006 16:51:41 (muokattu 08.12.2006 16:51:51) | |
edit. sekoilen. | |
![]() 08.12.2006 18:26:06 | |
Allun laulussa oli se vika että se ei häirinnyt missään vaiheessa. Laittakaa Tripla-H:lle sulkahattu promokuvaan niin Benikin tykkää kun luulee että teillä on inkkari keulilla, hähähähää! Ei siinä varsinaisesti mikään häiritsekkään...laulu on vaan kauniisti sanottuna ponnetonta. Partateriä kurkkuun ja Chuck Billyn mono päähän niin paranee :) http://www.fiercemetal.org | |
![]() 08.12.2006 20:16:00 | |
Kiitoksia kommenteista! Jumankekkuli sentäs! Uskomattoman tykki biisi. Ensimmäisellä kuuntelukerralla kyllä jäi vielä vähän sekava fiilis biisistä, mutta useampien kuuntelukertojen alkoi hahmottaa rakennetta. Intro-osuus antoi jo osviittaa siitä, että on tulossa kovinta Chaos Creationia tähän asti, ja niinhän se olikin. Riffit täyttä rautaa, samoin kuin soolo. Allu on kehittänyt lauluaan huomattavasti, ja en tiedä tällä hetkellä Suomesta persoonallisempaa ääntä kuin hänen mölinänsä. Tosin itselle Allun laulu ei ole koskaan ollut mikään ongelma, varsinkaan toisen demon myötä. Edellisen demon biiseistä on sanottu, että osaa oltiin venytetty liian pitkäksi (itse en ole sitä mieltä). Tämä biisi taas jäi itsestä melkeinpä liiankin lyhyeksi. Riffejä on sen verran paljon, että jos olisi turvautunut vähän enemmän riffien toistoon, niin biisi voisi olla helpommin sulatettavissa. "Punainen lanka" on kuitenkin koko ajan biisissä tallella, joten ei hätää. Ihmettelen, jos tällä demolla ei viimeistään diiliä irtoa. Luulisi tyhmemmänkin levypomon ymmärtävän, että kyllä tämäntasoiselle musiikille riittää kuulijakuntaa. Edit: Nyt kun vähän virkeämpänä tätä kuuntelen, niin pitää todeta etten ymmärrä enää alkuunkaan noita puheitani että biisi olisi vähän hajanainen. Nyt biisi kuulostaa vain entistäkin paremmalta. Loistavaa palautetta, tässä on nyt ymmärretty hakemamme meiningit erittäin hyvin. Laskepas Jööhännes huvikseen, montako riffiä biisissä on rytmikitaroiden osalta. Yllätyt ettei niitä olekaan kovin paljoa. Vaihtelevuus on haettu tässä biisissä ihan muilla elementeillä(tempo, kompit, laulu, melodiakitarat yms.) Riffit ihan helvetin kovia, mutta laulu kovin pliisua riffien rankkuuteen nähden....puhdas ok, mutta ei nyt ihan noin puhdas....vähän kun Elton John laulaisi Slayeria. Biisinä todella paljon parempi kuin yksikään aikasempi. En olisi kyllä jätkältä uskonut moista mielipidettä, kun muistaakseni aiemmin olit tyytyväinen vokaaleihin. Jokatapauksessa, THRASHING WITH ELTON WILL CONTINUE! Mut hyvä kun biisi uppos. Demon muissa biiseissä on itseasiassa hiukan rankemmat vokaalit, joten ehkä ne uppoaisi paremmin.. Ai ai, miksi uhrasitte edellisen demon täydellisen bassarisoundin modernin kilinän alttarilla? Rummut nauhoitettiin eri paikassa ja demo miksattiin eri henkilön puolesta kuin viimeeksi. Kyllä tuo basari meistä ihan hyvältä kuulostaa. Dauntless studion Santeri on kyllä yksi parhaista rumpusoundien tekijöistä näin ainakin demopiireissä, kun itsekin hakkaa niitä hyvällä tatsilla. Tällä kertaa näin. Nyt ollaan periaatteessa (ainakin tämän biisin kohdalla) tyylillisesti paremmassa suunnassa, mutta riffit eivät minusta samassa karsinassa pyörivän Total Thrashing Dreamstaten vastaaville pärjänneet. Onhan tämä monikerroksinen, rakenteellisesti parissa kohtaa ihan mukavan kekseliäskin, mutta enemmän tässä rupeaa analysoimaan ja tällä tavalla sivistyneesti selvittämään kuin riehumaan. Meininki kyllä kohdillaan, vielä kun saisi kovemmat riffit! Allun laulussa oli se vika että se ei häirinnyt missään vaiheessa. Laittakaa Tripla-H:lle sulkahattu promokuvaan niin Benikin tykkää kun luulee että teillä on inkkari keulilla, hähähähää! Aijaa, meistä tässä on kyllä yksiä kovimpia riffejä mitä tähänastisiin biiseihin tulee. Mutta sehän on vain loistava asia, että kaikista ei samat biisit/riffit ole niitä parhaimpia. Eiköhän se Triple A jotain hassua puettavaa keksi kun promokuvia seuraavaksi otetaan. Lissee lissee laittakee biisejä kuultavaks Lisää tulee vasta sitten, kun saadaan demo ulos. Kaikkia biisejä ei tällä kertaa laiteta jakoon, joten demo kannattaa tämän vuoksi musasta diggaavien hankkia. Ennakkotilauksia otetaan vastaan: band@chaoscreation.net M.A.C.H.O. #24 "Don't stress with it, THRASH WITH IT!!!" www.chaoscreation.net | |
![]() 08.12.2006 20:38:51 (muokattu 08.12.2006 20:40:12) | |
En olisi kyllä jätkältä uskonut moista mielipidettä, kun muistaakseni aiemmin olit tyytyväinen vokaaleihin. Jokatapauksessa, THRASHING WITH ELTON WILL CONTINUE! Mut hyvä kun biisi uppos. Demon muissa biiseissä on itseasiassa hiukan rankemmat vokaalit, joten ehkä ne uppoaisi paremmin.. Aiemmilla demoilla biisit ovat olleet enemmän suomispeedhenkisiä (IMO) joten niihin vokaalit sopivat paremmin. Tässä uudessa biisissä mun korvaan rankempaa riffiä ja laulu on puhdistunut entisestään = ei hyvä yhdistelmä. Siis....kun riffit rankkenee ja mennään Slayer, Sepultura, Kreator jne. suuntaan niin laulu ei voi MUN mielestä olla Janne Joutsenniemeä, vaan sen pitäis olla tapetit seinältä raapivaa karjumista, murinaa, pörinää (vrt. Chuck Billy, Max Cavalera, Mille, Hullu Metsuri, Onkel Tom jne.). Ja vielä...kun rässiriffiä ja biisiäkin on niin monenlaista..kevyempää suuntaa edustaa esim. Death Angel, Heathen, Forbidden ja mun korvaan rankempaa luritusta Slayer, Kreator, Destruction, Sodom, Gathering aikainen Testament, uudempi Exodus... Diggaan toki kaikenlaisesta thrashmusasta Death Angelista Deathchainiin, mutta itse tykkään soitella ja tehdä vähän sitä rankempaa ääripäätä. Summasummarum...puutteistaan huolimatta parasta CC:tä tähän saakka. Tilaan demon. Yhteiskeikoille hephep. http://www.fiercemetal.org | |
![]() 08.12.2006 22:02:02 | |
Aiemmilla demoilla biisit ovat olleet enemmän suomispeedhenkisiä (IMO) joten niihin vokaalit sopivat paremmin. Tässä uudessa biisissä mun korvaan rankempaa riffiä ja laulu on puhdistunut entisestään = ei hyvä yhdistelmä. Siis....kun riffit rankkenee ja mennään Slayer, Sepultura, Kreator jne. suuntaan niin laulu ei voi MUN mielestä olla Janne Joutsenniemeä, vaan sen pitäis olla tapetit seinältä raapivaa karjumista, murinaa, pörinää (vrt. Chuck Billy, Max Cavalera, Mille, Hullu Metsuri, Onkel Tom jne.). Ja vielä...kun rässiriffiä ja biisiäkin on niin monenlaista..kevyempää suuntaa edustaa esim. Death Angel, Heathen, Forbidden ja mun korvaan rankempaa luritusta Slayer, Kreator, Destruction, Sodom, Gathering aikainen Testament, uudempi Exodus... Diggaan toki kaikenlaisesta thrashmusasta Death Angelista Deathchainiin, mutta itse tykkään soitella ja tehdä vähän sitä rankempaa ääripäätä. Summasummarum...puutteistaan huolimatta parasta CC:tä tähän saakka. Tilaan demon. Yhteiskeikoille hephep. Ok. Hyvä kun selvitit homman. Ei enää ihmetytä niin paljon. Meikäkin diggaa kaikentyylisistä vokaaleista ja nämä Allun vetävät sopivat meille mielestäni erinomaisesti. Olen tietysti hiukan jäävi kommentoimaan ;) Joutsenniemeltä ne nyt ei jokatapauksessa enää kuulosta(ekalla demolla hiukan kuulostaa). Pistetään demoa tulemaan, sit kun saadaan kannet tehtyä. Yhteiskeikka passaa meille mainiosti. M.A.C.H.O. #24 "Don't stress with it, THRASH WITH IT!!!" www.chaoscreation.net | |
![]() 09.12.2006 00:08:53 (muokattu 09.12.2006 08:04:02) | |
Sinänsä jännä että Allun vokaalit edelleen jaksaa puhuttaa. Eiköhän bändi ite tiedä mitä hakee ja mihin tähtää nyt ja tulevaisuudessa. Minä diggasin vokaaleissa nimenomaan ettei räksytetä turhaan ja leikitä rankkaa. Tietty se metsuriraspi sopis varsin hyvin ainakin tohon uuteen biisiin, ku tyyli on livennyt jo aika totaalisesti suomirässistä tonne Bay Arean puolelle. Riffit ja rumputyöskentely jyräs, mut erikoismaininta tulee vokaaleista! Edelleen sopivan persoonallista. | |
![]() 09.12.2006 10:52:51 | |
Räyh! Kyllä potkii oikein urakalla tämä uusi biisi varsinkin! Soundit ja riffit ovat oikein laatutavaraa, mahtava meiniki! Nyt kun olen enemmänkin ja ajatuksella kuunnellut tuotantoa, niin vokaalitkaan eivät enää "häiritse" erityisesti, vaan ne jopa tuntuvat sopivan hyvin biiseihin. Erittäin kovaa tykitystä, perkele! Pitääpä oikein tilata nuo demot kunhan tässä rikastun. What are you waiting for? A one-liner? | |
![]() 12.12.2006 18:30:29 (muokattu 12.12.2006 18:31:16) | |
Jepjee... Allekirjoittaneelle tuli taas kerran introsta mielleyhtymiä bolt throweriin. Alun puhejuttu on mielestäni täysin turha.. enkä nytten tuosta samplestakaan tiedä mutta riffit toimii ja biisi siinä samassa. Lauluista en välitä enkä tule varmaan välittämäänkään koskaa täysin rinnoin. Huom! En kritisoi nyt varsinaisesti Allun laulutaitoa vaan -TYYLIÄ. Joo ja mä tiedän että se on mun henkilökohtanen helvettini ja nää vokaalit istuu tein mielestä kuitenkin vitun hyvin CC:n musiikkiin. Laulutaidosta sitten kun puhutaan niin se ei sinänsä ole paska, oksennusrefleksin aiheuttaja mutta se ei myöskään ole lähelläkään sitä mikä vois nostaa bändin potentiaalia hurjasti. Mulle ei henkoht riitä että vokaalit eivät ärsytä, pitää osata vaatia ;).. Se mitä mä jään tähän kaipaamaan on ehdottomasti sellanen kunnon meininki. Pikkasen sellasta räkäpaskaa sinne sekaan ni johan lähti! Saundeista sen verran että mun on myöskin pakko nostaa toi basarisaundi puheeks. Edellisten demojen luonnollinen rumpusoundi oli huomattavsti enemmän mun mieleen kun tällanen nakutus. Täytynee nytten mainita tässä että ei tän tyylinen metalli oo ihan mun juttuja varsinaisesti. Itse pidän enemmän siitä että siellä on sitä pientä hien ja paskan hajua seassa. Mutta joo näkökulma se on tämäkin. Tulipa sekavaa tekstiä. Pitäkääs lippukorkeella! ;) "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. | |
![]() 12.12.2006 18:42:35 | |
Mun mielestä räkäpaskat voi pitää muissa bändeissä. Chaos Creationilla vaikuttaa olevan selkeä kuva mitä biiseissä tulee olla ja se tehdään sitten huolellisesti. | |
![]() 12.12.2006 18:46:36 (muokattu 12.12.2006 18:48:10) | |
Mun mielestä räkäpaskat voi pitää muissa bändeissä. Chaos Creationilla vaikuttaa olevan selkeä kuva mitä biiseissä tulee olla ja se tehdään sitten huolellisesti. No toi mun räkäpaska heitto nyt tarkotti nyt lähinnä sitä että sellasella voitas saada sinne vähän enemmän sellasta kunnon meininkiä. Niin kuin Aegis tossa mainitsi niin tällä hetkellä tää on vähän tällasta että tää ei pistä niinkään riehumaan vaan analysoimaan sivistyneesti. Sanotaan nyt vaan että lisää meininkiä ja agressiivisuutta! :D.. edit. Livenähän tää bändi toimii kyllä varsin mahtavasti.. "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. | |
![]() 12.12.2006 18:56:41 | |
No toi mun räkäpaska heitto nyt tarkotti nyt lähinnä sitä että sellasella voitas saada sinne vähän enemmän sellasta kunnon meininkiä. Niin kuin Aegis tossa mainitsi niin tällä hetkellä tää on vähän tällasta että tää ei pistä niinkään riehumaan vaan analysoimaan sivistyneesti. Sanotaan nyt vaan että lisää meininkiä ja agressiivisuutta! :D.. Hillitty agressiivisuutta mieluummin :) edit. Livenähän tää bändi toimii kyllä varsin mahtavasti.. Tästä saan toivottavasti ottaa selvää jossain vaiheessa. Riippuen jätkien innosta ajella bensarahoilla. | |
![]() 13.12.2006 12:44:40 | |
Mun mielestä räkäpaskat voi pitää muissa bändeissä. Chaos Creationilla vaikuttaa olevan selkeä kuva mitä biiseissä tulee olla ja se tehdään sitten huolellisesti. Juurikin näin. Mitään räkää ei tule tässä bändissä levyllä kuulumaan yhtään enempää ja sillä siisti. Jos jotain nauhoitetaan, niin sitten se tehdään viimeisen päälle eikä sinne päin koheltaen(tietysti soittotaitojen armoillahan me ollaan kaikki). Jos tarkoitetaan soundeja, niin kyllä tuo kitarasoundi toimii parhaiten tähän asti meidän lyhyen historian aikana. Ja jos basarisoundin liiallinen nakutus pilaa jonkun kuuntelunautinnon, niin ihan sama. EVVK. Meininkiä, räkää ja hikeä vuodatetaan sitten livenä sitä kaipaaville. Tästä saan toivottavasti ottaa selvää jossain vaiheessa. Riippuen jätkien innosta ajella bensarahoilla. Kyl. Ota vaan yhteyttä jos jotain on tiedossa/suunnitteilla. M.A.C.H.O. #24 "Don't stress with it, THRASH WITH IT!!!" www.chaoscreation.net | |
![]() 13.12.2006 13:13:06 (muokattu 13.12.2006 13:23:22) | |
Ja jos basarisoundin liiallinen nakutus pilaa jonkun kuuntelunautinnon, niin ihan sama. EVVK. Ei kai se nyt pitäis ihan vaan "EVVK" olla...kannattaa kuunnella palautetta ja korjata mahdollisesti asioita seuraavaa äänitettä ajatellen. Mua ei basari häiritse....ainoastaan Elton John vähän riipasee korvaan ;) http://www.fiercemetal.org | |
![]() 13.12.2006 13:51:31 | |
Musta tuntuu välillä että palautetta kyllä pyydetään kovastikin mutta kun joku on eri mieltä niin teitä ei kiinnosta. En mä väitä että teidän pitäis mua totella, mutta ärsyttää ajoittain toi tyyli millä palautetta käsitellään. "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. | |
![]() 13.12.2006 13:56:41 (muokattu 13.12.2006 13:59:13) | |
Musta tuntuu välillä että palautetta kyllä pyydetään kovastikin mutta kun joku on eri mieltä niin teitä ei kiinnosta. En mä väitä että teidän pitäis mua totella, mutta ärsyttää ajoittain toi tyyli millä palautetta käsitellään. Joo tätä mä vähän meinasin.....tulee mieleen Megan antama palaute kahdesta edellisestä demosta. Pitäis olla tyytyväinen, että tulee niin positiivista kuin negatiivistakin palautetta....ilman sitä negatiivista voi käydä niin, että ei nää metsää puilta. Meidän ekalta demolta kiisteltiin monessakin arvostelussa ja palautteessa laulusta, omaperäisyyden puutteesta jne....lauluun on yrittetty nyt panostaa, koska myös bändin mielestä Matti ei saanut ihan ehkä vielä parastaan irti...en tiedä onko se seuraavallakaan demolla ihan vielä huipussaan, mutta pääasia, että mennään parempaan suuntaan ja yritetään parantaa mahdollisia puutteita. http://www.fiercemetal.org | |
![]() 13.12.2006 14:43:04 | |
Musta tuntuu välillä että palautetta kyllä pyydetään kovastikin mutta kun joku on eri mieltä niin teitä ei kiinnosta. En mä väitä että teidän pitäis mua totella, mutta ärsyttää ajoittain toi tyyli millä palautetta käsitellään. Noh, hyvähän se on jos jollain bändillä löytyy vielä sitä haista paska asennetta. www.myspace.com/zombiecheck | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)