allupatukka 01.10.2009 20:55:12 (muokattu 01.10.2009 21:03:48) | |
---|
Maidenisti: Aletaax seuraavaks vääntää et onks cOBB DEATH METALIA!! must se on aika goottii vähä ku 69 eys ja sit vähä metallika kans. mun mielest huom! Vekkuli1981: Bodom on täysin uniikkia tavaraa, siinä ei ole mitään sellaisia vivahteitakaan mitä jollain muulla olisi koskaan voinut olla tai koskaan tulee olemaan. Ja ai niin, Alexi keksi musiikin. Odottelinkin näitä mnetin perusmukahassutteluita, ehe eheh hee. Pointtinani on ollut siis kokoajan se, ettei noita muita CoB-kopioita, tai miksi niitä kutsukaan, pysty kuuntelemaan pitempään ilman fyysistä pahoinvointia. Ainakaan itse en pysty. Kaikki studioalbumit on edellämainituilta selattu läpi, paria mielenkiintoista biisiä lukuunottamatta ei mistään jäänyt mitään erityistä käteen. Ja joo, siis voin toki puhua mielipiteistäni faktana, mikäli se on teistä kivempaa. Vaikka oikeasti vaan tykkäätte tästä kun saatte olla tuommosia höpönassuja netissä :) E: Musiikillinen tyyli on sitten eri asia, ihan selkeyden vuoksi, vekkulin äärihauskaan kommenttiin, en ole missään vaiheessa sanonut että uniikkia yleisesti, vaan henkilökohtaisesti ainoa genren bändi jota voi edes kuunnella. Tarkotus oli jättää se ensimmäiseen kommenttiin, mutta kun noita bändiehdotuksia tulikin niin ei sitä tylsistynyt ihminen jaksa olla vastaamattakaan... Nojoo, hiljenen täällä, muutenkin koko lässytys on vain turhaa röllötystä. "Naiset ovat kuin saunavuoroja. Parhaat ovat aina varattuja ja loput hyvät yleisiä." |
Trendkeel 01.10.2009 21:05:14 | |
---|
Okei, sä tykkäät Bodomista ja et niistä muista jotka on vähänku Bodom mut ei kuitenkaan niinku Bodom. Point taken. Sehän on vaan musiikkia. En mä nyt jaksa alkaa miettimään, mitkä bändit eivät iske. Kyllä mä mieluummin fiilistelen niitä hyviä, kuin että pohtiskelen mitkä eivät tällä hetkellä todellakaan tulisi levyhyllyyn. Eijjuule pakko kuunnella. Eikä myöskään ruokkia tän ketjun jokaista provoa. :)
Toisinsanoen pitäisi ajatella onko proge progea progressivisuuden vuoksi vai onko se progea mikä oli progea silloin kun proge oli vielä progressiivista. |
Antti1997 02.10.2009 06:56:38 | |
---|
Nyt miun täytyy muistaa, et mie en saa kuunnella näit: mie en saa kuunnella bodomii, sit mie en saa kuunnella sodomii. Sit mie en saa kuunnella nortterii, enkä tracedawnii, ja sit mie en saa kuunnella dimmu borgirii. Sit näit mie en saa ainakaan kuunnella: mie en saa kuunnella slayerii, burzumii, iron maidenii, tauskii enkä anna hanskiii HÄPÄTI BIILBOEBE HÄPÄTI BIILBOEBIILBOEBE |
haunted 02.10.2009 07:11:08 | |
---|
Antti1987: Nyt miun täytyy muistaa, et mie en saa kuunnella näit: mie en saa kuunnella bodomii, sit mie en saa kuunnella sodomii. Sit mie en saa kuunnella nortterii, enkä tracedawnii, ja sit mie en saa kuunnella dimmu borgirii. Sit näit mie en saa ainakaan kuunnella: mie en saa kuunnella slayerii, burzumii, iron maidenii, tauskii enkä anna hanskiii Kiitos pe-aamun räkänauruista, ensimmäinen hyvä ja nokkela kirjotus vissiin viiteen sivuun. Semmosta. |
Kasperi Tervonen 02.10.2009 12:36:58 | |
---|
Mutta eivät nekään bodomiin sekoitu vahingossakaan IMO. Juu ei. Kun mainitsin tuon Kalmahin, niin en tosiaankaan tarkoittanut että se olisi mikään bodom-klooni, mutta jotain ehkä hieman samantyylisiä juttuja löytyy. Henkilökohtaisesti diggailen kovasti Laihosta ja Bodomista, hyvin pitkälti juurikin Laihon mielestäni hyvinkin persoonallisen soiton ja sävellystyylin takia. Huomaa taas, että kaikista mielenkiintoisimmilla bändeillä on tapana jakaa tosi vahvasti nää mielipiteet... Jos Laihon soitossa tai Bodomissa ei olisi mitään joka erottaisi bändin massasta, niin tuskin täällä jengi tappelis näinkin intensiivisesti siitä, että onko Markku Uula Aleksi ihan vitun kova jätkä, vaiko täysin yliarvostettu, keskinkertaisesti soittava ja muita kovia jätkiä plagioiva kynsilakkahomo. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että se on vitun kova jätkä, vaikka onkin vuosien varrella tainnut päästä hieman ruostumaan ja alkoholisoitumaan, mikä on sääli. "tietenkin voit katsoa googlesta tai wikipediasta jos sieltä löytyisi, että millaista soittoa tulee jos imppaa muutaman keuhkarin vaikka auton bensiinirööristä" - vili linnakoski |
Juicy 02.10.2009 15:52:34 | |
---|
Jos jotain bändiä voi sanoa Bodom-kopioksi niin kyllä tuo kotimainen Frozen Paradise taitaa lähimmäksi päästä. http://www.mikseri.net/artists/frozenparadise.63206.php Hyvän kuulosta toki, mua ei haittais vaikka useampikin bändi apinoihtis bodomin vanhaa tuotantoa kunhan vain tekisi sen yhtä hyvin. Bodom ei varmaan enää tule tekemään muuta kuin tuota tylsää jenkkimetalliaan... "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
Marshallga 02.10.2009 21:33:02 (muokattu 03.10.2009 22:01:03) | |
---|
Kyllähän tämä säälittää kovasti katsoa vierestä, mihin bändin tyyli on muuttumassa ajan myötä. Kunhan ei aivan jenkkitusinabändien tasolle vajota, joku roti ja tyyli tässäkin hommassa. "Support music, not rumors." |
mungiisi 04.10.2009 12:10:18 | |
---|
Marshallga: Kyllähän tämä säälittää kovasti katsoa vierestä, mihin bändin tyyli on muuttumassa ajan myötä. Kunhan ei aivan jenkkitusinabändien tasolle vajota, joku roti ja tyyli tässäkin hommassa. Ma hommasin just torstaina Blooddrunkin (Are You Dead Yet?:ia mulla ei ole, mutta se on tullut kuunneltua moneen otteeseen) ja mielestani se on kylla pateva levy. Ennen olin kovastikin sita mielta etta COBin ensimmaiset levyt ovat parhaimpia mutta nyt taitaa kylla kelkka kaantya toiseen suuntaan... HCDR ja Blooddrunk ovat karjessa. Mielestani just tollanen enempi turpaanveto-meininki toimii (joojoo, lamb of godit sun muut kuuluu lapi blaablaa). |
Mad-Mike 05.10.2009 20:52:02 | |
---|
Marshallga: Kyllähän tämä säälittää kovasti katsoa vierestä, mihin bändin tyyli on muuttumassa ajan myötä. Kunhan ei aivan jenkkitusinabändien tasolle vajota, joku roti ja tyyli tässäkin hommassa. Joo itseäkin vähän pelottaa ja mietityttää toi "uus tyyli". Soundimuutos alkoi tapahtua heti kun Alexander Kuoppala yhtyeestä lähti. HCD-levy olikin viimeinen studioplätty missä hän oli mukana ja sen kuulee tyylistä. En tiedä oliko tämä syy/osasyy tyylin muutokseen mutta näin tapahtui kuitenkin Kuoppalan lähdettyä. -Ei se nopeus vaan se taito- |
Parasite 05.10.2009 21:00:24 | |
---|
Eb-tuning: Joo itseäkin vähän pelottaa ja mietityttää toi "uus tyyli". Soundimuutos alkoi tapahtua heti kun Alexander Kuoppala yhtyeestä lähti. HCD-levy olikin viimeinen studioplätty missä hän oli mukana ja sen kuulee tyylistä. En tiedä oliko tämä syy/osasyy tyylin muutokseen mutta näin tapahtui kuitenkin Kuoppalan lähdettyä. Samoin kuin livesoitannasta katosi mielestäni huomattavasti tiukkuutta Kuoppalan lähdön jälkeen. "Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö |
joomake 08.10.2009 14:56:30 (muokattu 08.10.2009 14:57:32) | |
---|
Eb-tuning: Joo itseäkin vähän pelottaa ja mietityttää toi "uus tyyli". Soundimuutos alkoi tapahtua heti kun Alexander Kuoppala yhtyeestä lähti. HCD-levy olikin viimeinen studioplätty missä hän oli mukana ja sen kuulee tyylistä. En tiedä oliko tämä syy/osasyy tyylin muutokseen mutta näin tapahtui kuitenkin Kuoppalan lähdettyä. Jep, tyyli muuttu paljon agressiivisemmaks ku Kuoppala lähti ja Latvala tuli. Ennen oli jotenki enemmän semmosta power metal tyylistä. E: En tarkottanu kuitenkaan power metallia vaan vain tosi vähän semmosta vivahdetta. |
CreepyClown 13.10.2009 01:28:44 | |
---|
Voi tää uus levy mennä vähän enemmän jenkkimetallin puolelle niinkun Blooddrunkin. Alexin säveltämä musiikki muuttu albumi toisensa jälkeen jonkin verran, varsinkin siinä Kuoppalan lähdön jälkeen. |
akuankkakomppi 23.10.2009 17:45:14 (muokattu 23.10.2009 17:45:39) | |
---|
Jäi käsiin Blooddrunk, mun eka Bodomin levy. Perskeles vieköön: munsta tää toimii! Auttakkee viisaammat: mikä seuraavaksi? Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger |
jusbe 23.10.2009 18:05:11 | |
---|
akuankkakomppi: Jäi käsiin Blooddrunk, mun eka Bodomin levy. Perskeles vieköön: munsta tää toimii! Auttakkee viisaammat: mikä seuraavaksi? Oma suosikki on ehdottomasti Hate Crew Deathroll! Itse en niin paljo noista alkuaikojen plätyistä välitä, mutta toi on ihan huippulevy. Todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio. |
akuankkakomppi 23.10.2009 18:14:10 | |
---|
jusbe: Oma suosikki on ehdottomasti Hate Crew Deathroll! Kiitos Jusbe vinkistä! Pitää jossain välissä kotiuttaa tuokin levy. Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger |
Veska 23.10.2009 19:46:36 | |
---|
akuankkakomppi: Kiitos Jusbe vinkistä! Pitää jossain välissä kotiuttaa tuokin levy. Kannattaa, kevyesti bändin paras levy. :) |
Tumppa 23.10.2009 22:13:06 | |
---|
Itse pidän eniten yhtyeen kahdesta ensimmäisestä albumista, eli Something Wildistä ja Hatebreederistä. Lisäksi Are You Dead Yet? on ihan hyvä lätty, muttei kuitenkaan pärjää kahdelle ensimmäiselle. Follow the Reaperia pidin pitkään bändin parhaana levynä, eikä se edelleenkään ole huono, mutta ehkä olen hieman kyllästynyt siihen tai jotain. |
Räkkipeli 24.10.2009 20:40:48 | |
---|
Kolme ekaa albumia on kevyesti yhtyeen parhaimmistoa. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
Trendkeel 24.10.2009 22:36:27 | |
---|
Komp. Eka on kokonaisuutena ehjin, tokalla ja kolmannella on vähän täytettä seassa mutta muuten kovia biisejä. Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. -Antti1 |
Mad-Mike 25.10.2009 13:40:59 | |
---|
akuankkakomppi: Jäi käsiin Blooddrunk, mun eka Bodomin levy. Perskeles vieköön: munsta tää toimii! Auttakkee viisaammat: mikä seuraavaksi? Itse suosittelen joko Hate Crew Deathroll:ia tai Follow The Reaper:ia mut ihan näin yleisesti sanoen kaikki 4 ekaa on kovia lättyjä. Eli levyt joissa Kuoppala on mukana vielä :D -Ei se nopeus vaan se taito- |