Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 521 22 23 24 25173 174 175 176 177
McNulty
29.09.2009 18:13:38
Rhapa: Jimi on helppo nostaa sinne jalustalle, kun kenelläkään harvoin on mitään negatiivista sanottavaa juipista. Tuo kommenttisi haiskahti aika pahasti näin ollen sellaiselta jeesustelulta, jossa oma diggailu nostetaan toisen diggailun yläpuolelle lyömällä pöytään jokin jo yleisen "hyväksynnyn" leiman saanut idoli. Minulta et saa ymmärtävää pään nyökäytystä tämän johdosta. Pikemminkin nostan hieman leukaani ja hymähdän vain itsekseni "ja pah".

On miulla toki monia muitakin. Esim. Wallin Pete, eikä hänkään tehnyt muuta kuin kopioinut Hendrixiä ja Pagea :)

Tai Grohlin Dave, Cavaleran Max (joka vasta kitarataituri onkin=)). Ohan nuita vaikka kuinka ja monta.

Niin, tämähän on vissiinkin muotia. Ainakin laittaa kaikki suoltamansa provon piikkiin.

Jos yhtään seurasit eilen illalla/yöllä tuota kitarakamapuolen "Vapaata keskustelua", niin siellä jo mainitsin että käyn liekittämässä. Tyhjennettiin pajatso siis. Mutta johtamista se on se harhaanjohtaminenkin. Jatkakaa.
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
Rhapa
29.09.2009 18:16:26
bonecrusher: On miulla toki monia muitakin. Esim. Wallin Pete, eikä hänkään tehnyt muuta kuin kopioinut Hendrixiä ja Pagea :)

Tai Grohlin Dave, Cavaleran Max (joka vasta kitarataituri onkin=)). Ohan nuita vaikka kuinka ja monta.

Mulle iskee oikeastaan laiho paremmin kuin kukaan noista.

Jos yhtään seurasit eilen illalla/yöllä tuota kitarakamapuolen "Vapaata keskustelua", niin siellä jo mainitsin että käyn liekittämässä. Tyhjennettiin pajatso siis. Mutta johtamista se on se harhaanjohtaminenkin. Jatkakaa.

No eipä tullut seurattua. Itsekin tulin vain pikkuvisiitille tähän ketjuun. En jatka.
cautta carvaisten civesten!
McNulty
29.09.2009 18:30:12
Rhapa: Mulle iskee oikeastaan laiho paremmin kuin kukaan noista.

Jep, musiikissa on hienoa juuri se, että siitä löytyy jokaiselle jotakin. Hienoa myös ettei eletä missään totalitarismin varjossa, jolloin jokainen saa tykätä vapaasti siitä mistä tykkää. Kas, ei se ollutkaan niin vakavaa ja pahaa.
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
Rhapa
29.09.2009 18:36:19
bonecrusher: Kas, ei se ollutkaan niin vakavaa ja pahaa.

Parastahan tässä oli se, jos oikeasti luulit mun jotenkin kilahtaneen sun kommenteista. Itsehän vain kokeilin provota provoajaa. ;)
cautta carvaisten civesten!
allupatukka
29.09.2009 18:58:44 (muokattu 29.09.2009 19:01:47)

Peltsi88: Dimmu Borgir?

Olen kuunnellut tuota ja muita edellä mainittuja (kokeillut kaikkia levyjä jne.), mutta en löytänyt kuin pari biisiä jotka kolahtavat edes jotenkin enkä todellakaan osaa laittaa noita CoBn kanssa samaan kastiin, noiden bändien biisien tunnelmat vaan ovat jotain aivan muuta kuin CoBn. No ehkä olen vähän liian fanipoika sanomaan, mutta CoB on ihan luku erikseen.

Siis minulle, ei yleensä, CoB ei ole mitenkään hienompi bändi kuin nuo muut mainitut.

Eipä nuo kitaramelodiat ja riffittelyt nyt niin uusi juttu ollut... eikä ne kiipparitkaan.

No eivät tietenkään, mutta silti bodomi on yhdistellyt noita + monia muita asioita niin että ainakin minun subjektiivisessa, täysin järjettömässä ja teinissä musiikkimaussa se on omalla jalustallaan muutamien muiden suurten bändien ohella. Ainoana lajityyppinsä edustajana jota edes kykenen sietämään. Vaikka olen jo useamman vuoden innolla tutkiskellut muita melodisia bändejä. Muuten kuuntelen enemmän rässiä yms. Olenko lajini ainut?

HUOM! Tämä ei liity mitenkään aiempaan väittelyyn ja tarkoitus ei ole nostaa CoBtä muita ylemmäksi, totesin vain että se on musiikissa se "mun juttu" tältä alalta. Halusin tehdä asian tässä kommentissa vain erittäin selväksi, eihän tapella tästä enää, jookoskookos? :)

Joo, nyt tukin turpani täältä taas hetkeksi ja annan muille tilaa.
"Naiset ovat kuin saunavuoroja. Parhaat ovat aina varattuja ja loput hyvät yleisiä."
Peltsi88
29.09.2009 20:56:53
allupatukka: Olen kuunnellut tuota ja muita edellä mainittuja (kokeillut kaikkia levyjä jne.), mutta en löytänyt kuin pari biisiä jotka kolahtavat edes jotenkin enkä todellakaan osaa laittaa noita CoBn kanssa samaan kastiin, noiden bändien biisien tunnelmat vaan ovat jotain aivan muuta kuin CoBn. No ehkä olen vähän liian fanipoika sanomaan, mutta CoB on ihan luku erikseen.

Siis minulle, ei yleensä, CoB ei ole mitenkään hienompi bändi kuin nuo muut mainitut.

Joo en mä tarkoittanutkaan mitään kasteja ja onko joku toinen parempi kuin toinen. Vain sen, että Dimmu käytti syntikkajuttuja jo ennen Bodomia.
haunted
29.09.2009 21:14:09
Peltsi88: Joo en mä tarkoittanutkaan mitään kasteja ja onko joku toinen parempi kuin toinen. Vain sen, että Dimmu käytti syntikkajuttuja jo ennen Bodomia.

Juu ja sitte jollaki muullaki oli syntikoita joskus jossain biiseis. Mun mielestä.
Semmosta.
Parasite
29.09.2009 21:15:03
haunted: Juu ja sitte jollaki muullaki oli syntikoita joskus jossain biiseis. Mun mielestä.

Eikös Bachkin jotain hammondeja murjonut?
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
Peltsi88
29.09.2009 21:16:54
haunted: Juu ja sitte jollaki muullaki oli syntikoita joskus jossain biiseis. Mun mielestä.

No shit sherlock.

Tarkoitin, että Dimmu on hyvä esimerkki tuohon yhteyteen ja on mielestäni jopa kohtalaisen lähellä CoB:in musatyyliä.
mungiisi
30.09.2009 08:24:08 (muokattu 30.09.2009 08:51:33)
Peltsi88: No shit sherlock.

Tarkoitin, että Dimmu on hyvä esimerkki tuohon yhteyteen ja on mielestäni jopa kohtalaisen lähellä CoB:in musatyyliä.

Jos Dimmu Borgir on lähellä CoBin musatyyliä, niin sillon kyllä puhutaan SW-Hatebreeder aikaisesta Bodomista. Enemmän ehkä vielä SW:n aikaisesta, puhuttaessa tietysti vanhemmasta Borgirista. Uudemman Bodomin ja Dimmun kanssa en löydä mitään yhtymäkohtia.
Peltsi88
30.09.2009 18:09:50
mungiisi: Jos Dimmu Borgir on lähellä CoBin musatyyliä, niin sillon kyllä puhutaan SW-Hatebreeder aikaisesta Bodomista. Enemmän ehkä vielä SW:n aikaisesta, puhuttaessa tietysti vanhemmasta Borgirista. Uudemman Bodomin ja Dimmun kanssa en löydä mitään yhtymäkohtia.

No juu lähinnä vanhempaa kamaa tarkoitin: Enthrone Darkness Triumphant, Godless Savage Garden jne.

Kyllähän esim. In Sorte Diabolista ja uudemmasta Bodomista löytyy molemmista rankemman thrashin piirteitä, eli en kyllä sanoisi, ettei yhteyksiä löytyisi sieltäkin.
allupatukka
30.09.2009 18:35:28

Peltsi88: No juu lähinnä vanhempaa kamaa tarkoitin: Enthrone Darkness Triumphant, Godless Savage Garden jne.

Kyllähän esim. In Sorte Diabolista ja uudemmasta Bodomista löytyy molemmista rankemman thrashin piirteitä, eli en kyllä sanoisi, ettei yhteyksiä löytyisi sieltäkin.

No kyllä yhtäläisyyksiä löytää vaikka Eläkeläisistäkin jos tarpeeksi kaukaa hakee.
"Naiset ovat kuin saunavuoroja. Parhaat ovat aina varattuja ja loput hyvät yleisiä."
Peltsi88
30.09.2009 18:43:12
allupatukka: No kyllä yhtäläisyyksiä löytää vaikka Eläkeläisistäkin jos tarpeeksi kaukaa hakee.

Kyllä vanhan dimmun ja bodomin välillä on yhtäläisyyksiä. Vai onko tämäkin mielipidettä.
allupatukka
30.09.2009 18:56:51

Peltsi88: Kyllä vanhan dimmun ja bodomin välillä on yhtäläisyyksiä. Vai onko tämäkin mielipidettä.

Ei, itsehän mielipidekorttia käytit, vedin sen vain vastavedoksi huvikseni tuolla aiemmin...

Se oli vain huomio. En edes tiedä mistä tässä väitellään. Siitäkö että onko CoB vain Dimmu-kopio? Ja paskat.
Foulheart
01.10.2009 18:08:18
Kyllä Bodomin kaltaisia bändejä löytyy ihan kotimaastakin. Ei tarvi Timmuja ja muita höpöjä vetää esiin. Norther (Bodomin pikkuveli) ja sellaisen löysin kuin Tracedawn ja ihan tuli bottomin pojat mieleen.
Be not afraid. I think we have so much in common. Be very afraid...
StoRBa
01.10.2009 18:10:01

Foulheart: Kyllä Bodomin kaltaisia bändejä löytyy ihan kotimaastakin. Ei tarvi Timmuja ja muita höpöjä vetää esiin. Norther (Bodomin pikkuveli) ja sellaisen löysin kuin Tracedawn ja ihan tuli bottomin pojat mieleen.

Veikkaan, että tässä puhuttiin ajasta, jolloin Bodomit ensimmäisen levyn päräyttivät pihalle. Vaikka oikeassahan olet. Tosin nuo voitaisiin mieltää Bodom-kopioiksi, eikä toisin päin.
Sinclined - Threshold Of Pain maihinnousu.netissä!
Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa.
Kasperi Tervonen
01.10.2009 18:47:58
Ei tarvi Timmuja ja muita höpöjä vetää esiin. Norther (Bodomin pikkuveli) ja sellaisen löysin kuin Tracedawn ja ihan tuli bottomin pojat mieleen.

Kalmah on kans yks kotimainen joka on mielestäni huomattavasti lähempänä buudumii kuin noi Timmut ja muut höpöt.
"tietenkin voit katsoa googlesta tai wikipediasta jos sieltä löytyisi, että millaista soittoa tulee jos imppaa muutaman keuhkarin vaikka auton bensiinirööristä" - vili linnakoski
allupatukka
01.10.2009 19:27:24 (muokattu 01.10.2009 19:30:20)

Foulheart: Kyllä Bodomin kaltaisia bändejä löytyy ihan kotimaastakin. Ei tarvi Timmuja ja muita höpöjä vetää esiin. Norther (Bodomin pikkuveli) ja sellaisen löysin kuin Tracedawn ja ihan tuli bottomin pojat mieleen.

No eivätpä nuo kovin läheisesti bodomin musiikkia muistuta, ei tarvi kuulla kuin pari sekuntia kappaleen alusta niin yleensä tunnistaa mikä noista on kyseessä. Melodisuus, örinä ja englannin kieli ovat yhteisiä piirteitä kaikissa, mutta muuten ovat bändit aika erilaisia. Kalmah nyt on röyhtäily-lyriikoineen ja kansanmusiikkimaisine melodioineen myös minun korviin ihan eri kuuloista. Dimmukin on lähempänä. Still searching...

E: Ja tuohon sarjaan menee myös sellaiset bändit kuten Imperanon, Archeon ja Naildown ynnä muut. Mutta eivät nekään bodomiin sekoitu vahingossakaan IMO.
Trendkeel
01.10.2009 20:30:20
Aletaax seuraavaks vääntää et onks cOBB DEATH METALIA!! must se on aika goottii vähä ku 69 eys ja sit vähä metallika kans. mun mielest huom!
Toisinsanoen pitäisi ajatella onko proge progea progressivisuuden vuoksi vai onko se progea mikä oli progea silloin kun proge oli vielä progressiivista.
Vekkuli1981
01.10.2009 20:43:37
Bodom on täysin uniikkia tavaraa, siinä ei ole mitään sellaisia vivahteitakaan mitä jollain muulla olisi koskaan voinut olla tai koskaan tulee olemaan. Ja ai niin, Alexi keksi musiikin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)