Aihe: Iron Maiden ja uusi studiolevy
1 2 3 4 521 22 23 24 2531 32 33 34 35
Ronnie James
27.08.2006 14:23:15

EDIT: Niin joo, onko se levy muuten kopiosuojattu? Pakkohan se on ostaa oli tai ei, mutta vituttaa kun kopiosuojatut eivät meinaa millään lähteä pyörimään soittimessani.

Ei siinä onneksi mitään kopiosuojausta ole.
"Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter."
Flash
27.08.2006 14:27:39

Dickinson oli pömpötellyt taas oudon oloista juttua MTV2:n haastattelussa: Bruce kertoi, että bändi aikoo soittaa koko albumin keikoillaan. Laulaja totesi myös, että ei välitä jos fanit ovat tulleet katsomaan vanhan matskun takia bändiä, sillä nyt he soittavat niin paljon uutta kuin mahdollista.

Oikea meininki. Sitä seuraavalla rundilla soittavat kumminkin taas pelkästään vanhoja biisejä.
Live Music Is Better!
Pelsi
27.08.2006 15:25:35
Törkeän kova lätty tämä uusin. Different Worldsin lisäksi olisin kaivannut toistakin hiukan lyhyempää ja iskevää Maiden-rockeria, vähän ikäänkuin välipalaksi sinne toinen toistaan massiivisempien teosten väliin. Mutta muuten ei mitään valittamista. The Legacy on mun lemppari!
"...Ihmisen viestinnästä on ei-sanallista jopa 70-80%. Vakuutusvirkailija ei saa alkaa hihittää, vaikka toinen istuu siihen ihan pulpetin eteen, ottaa lakin päästään ja sanoo naama pitkänä: 'Kohisten paloi Datsun'." -Markus Kajo
rheinone
27.08.2006 15:44:29
Tuntuisi tällä heikotkin hetkensä olevan, mutta näin varovaisesti uskaltaisin kyllä minäkin sanoa tämän olevan parasta Maidenia sitten 7th Sonin. Pakkohan sen on olla, jos saa niinkin paatuneen pakanan kuin minä hoilaamaan "for the greater good of God"..!

Mainiosti kai pakanakin voi "isompaa hyvää" hoilailla. Mitäs pidätte levyn sanoituksista muuten?
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
DVD-SOITIN
27.08.2006 16:06:39
Mainiosti kai pakanakin voi "isompaa hyvää" hoilailla. Mitäs pidätte levyn sanoituksista muuten?

Kaikki muut rautaa, paitsi Differentissa nyt perus Harrisin melko kevyet lyriikat. Pilgrim rulaa!
SUPPORT MUSIC, NOT RUMORS
ossip
27.08.2006 16:26:46
Olisi kyllä hiukan siistiä, jos soittaisivat uuden lätyn kokonaan keikalla. Levy on vain niin vahva kokonaisuus, että ehdottomasti kokonaan!
Life sucks and then you fuckin' die
Tympee Huttunen
27.08.2006 16:27:51 (muokattu 27.08.2006 16:28:08)
Tuntuisi tällä heikotkin hetkensä olevan, mutta näin varovaisesti uskaltaisin kyllä minäkin sanoa tämän olevan parasta Maidenia sitten 7th Sonin. Pakkohan sen on olla, jos saa niinkin paatuneen pakanan kuin minä hoilaamaan "for the greater good of God"..!

Eikö tuo teksti kritisoi juuri uskonnon nimissä käytävää sotaa ja pohdi mitä itse jumaluus on? Tällä hetkellä For the Greater Good of God on ehdoton lempibiisi uutukaiselta myös täällä päässä.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
DVD-SOITIN
27.08.2006 16:28:25
mä en oo livenä kuullu...

Mahdollisuuksia on ollut.

Toivotaan että Maiden kerrankin tekee oman päänsä mukaan välittämästä ikuisista uusien fanien mielipiteistä, minä ainakin kuulen mielelläni ekalla Maiden-keikalla muutakin kuin hittejä.
Henko
27.08.2006 16:32:15

Työpaikan varastolla noita levyjä ja pahviständejä pyöri viime viikolla, mut ikäväks niitä ei saa työntekijät sieltä suoraan lunastaa :)
M.net onkin ämmien net.
rheinone
27.08.2006 18:36:05
Eikö tuo teksti kritisoi juuri uskonnon nimissä käytävää sotaa ja pohdi mitä itse jumaluus on? Tällä hetkellä For the Greater Good of God on ehdoton lempibiisi uutukaiselta myös täällä päässä.

Joo, ja tuohon teemaan sodan mielettömyydestä palataan aika monessakin albumin piisissä. Olin vähän skeptinen silloin kun näin levyn kansitaiteen kaikessa väkivaltaisuudessaan. Mutta tässähän pannaan sotaherrat ja jumalat kyseenalaisiksi ihan esimerkillisesti. Olis niitä mun mielestä voinu vielä rankemminkin osoitella... mutta mutta...niin, pitäähän tätä lättyä myydä jenkkilässäkin.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Oan
27.08.2006 18:48:52

Mistään gospelistahan ei tuossa ainakaan ole kyse - irrotin tuon lauseen asiayhteydestään, koska mielestäni oli jotenkin huvittavaa yllättää itsensä lauleskelemasta mukana tuollaista.
On muuten lyriikallisesti ehkä yksi Maidenin tasapainoisempia levyjä. Hyvää pohdintaa!
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
kupteri
28.08.2006 00:08:48

Joo kyllähän tuo rumpujen panorointi yhtäkkiä vaikuttaa käänteiseltä, mutta tuoltahan se kuulostaisi kuunnella vasenkätista rumpalia että ei tuo nyt ihan outoa ole :-) Tokihan tiedän että Nicko soittaa oikeakätisesti, ovat nyt vain halunneet tuon tehdä tuon miksauksen noin sitten. Eipä tuo osaa häiritäkään kun muuten homma on balanssissa rummuissa. Samapa se miltä puolelta haikka/ride tulee ja mihin suuntaan tomifillit kulkee, ainakin mun mielestä. Tokihan se "luonnollisinta" olisi kuulla kuten yleisössäkin, tulevalla livelevyllä/dvd:llä on sitten eripäin nuo rummut :-D
Hakki
28.08.2006 09:35:13
Minusta se, että pitää alkaa kaivaa tikulla asiaa jostain rumpujen panoroinnista kertoo vain siitä, että itse levy on aika tiukka kokonaisuus jossa ei ole kauheammin töpätty missään osa-alueessa.

Parin päivän luukutuksen jälkeen levy toimii aina vaan paremmin ja paremmin. Tästä tulee kyllä mulle klassikkolevy jota kuunnellaan vielä kauan.
while(true) {play(metal);}
RjW
28.08.2006 11:42:47
Mä en tajua tota rumpujen panoroimisjuttua ollenkaan. Tolleen mä tekisin (ja teen) itsekin, vasemmalta oikealle, ja eikös toi nyt ole kovin yleistä muutenkin? Mitä ihmettä?
Basil79
28.08.2006 12:25:50
Upea teos tämä uus, eipä voi muuta sanoa. Aukeaa hitaasti, mutta varmasti niinku pittääki.
doom crew
28.08.2006 12:36:02

sedät kuullostaa jo aika väsyneiltä
FIRE IT UP LET THE ENGINES ROLL
Janskeli
28.08.2006 13:08:30
Pakkohan se on näin muutaman päivän sulattelun jälkeen myöntää, että uusi levy potkii ja lujaa potkiikin. Dance of Deathin jälkeen en enää uskaltanut odottaa bändiltä mitään mullistavaa, mutta kyllä ne sedät vaan onnistuivat. Varsin tasavahvaa materiaalia, mitä nyt pitkät hiljaiset introt välillä hämäävät.

Edellä mainittu Brucen laulun korkeus särähtää joissakin biiseissä jonkin verta korvaan, mutta suurimmalta osalta homma toimii oikein maittavasti. Soundit mielyttävät korvaa eikä rumpujen panorointi ainakaan mitenkään haitannu.

Levyn ehkä suurin puute on sen täydellisen hittibiisin puute. Toki Maiden haki Different Worldilla tätä (minusta varsin vahva biisi jopa), mutta se ei yllä tiettyjen kaiken maailman troopperien sun muiden tasolle.

Nuo siis ainoat negatiiviset puolet levystä.
Nyt kun vain löytäisi sen keikan lipun jostakin...
DVD-SOITIN
28.08.2006 15:07:20
sedät kuullostaa jo aika väsyneiltä

Viitsitkö vähän perustella?
Millä tavalla väsyneiltä?

Bruce on ainoa, jonka laulun "heittelemistä" on ollut ilmassa, ja tämä nyt menee varmasti miehen viittäkymmentä lähentelevän iän piikkiin. Itse en kuitenkaan dissaa brucen nykylaulua, minulle miehen nykyisen laulelon kypsempi, tummempi soundi uppoaa paremmin kuin 80-luvun melko kireäkin vokalisointi.

Ja AMOLAD on Maidenin paras levy.
Synnyttäjä
28.08.2006 15:46:40

Muutaman kerran on tullut levyä soiteltua ilmestymispäivästä lähtien, ja oikeastaan vasta eilen koirankusetusreissulla kolahti kunnolla. Saundit on tosi rouheat ja täyteläiset. Biiseissäkin paljon hyviä ideoita. Tähän vielä kunnon kolinabasso päälle, niin a vot!

Jotain nipotettavaa koitan kaivaa muistin perukoilta...
Niitä "kevyitä" introja vähän liikaa
Pitkät biisit ei nyt varsinaisesti ala puuduttamaan, mutta jotain vaihtelua voisi noissa pituuksissakin olla
Sanoitukset hyviä, mutta aihealuetta olisi voinut laajentaa
Sellaiset tiukat, helposti omaksuttavat "tapporiffit" puuttuu (ainakin toistaiseksi...)

No joo, neljä tähteä viidestä tässä vaiheessa. Kunhan saadaan vielä muutama pyöräytys alle, niin katsotaan sitten tarkemmin.
Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään.
mannerheim666
28.08.2006 15:59:09 (muokattu 28.08.2006 16:35:23)
mun mielestä brucen laulut on BRAVE NEW WOLRD levyllä ylivoimaisesti parhaat. Siinä oli kaikki balanssissa hyvin. Täydellinen soundi.
Uutta levyä kuuntelin hieman vasta enkä päässyt sisälle vielä ollenkaan, mutta koitetaan uusiksi pian... parissa biisissä ainakin otti laulu korvaan, kun ei C-D pitäisi olla brucelle mikään korkea nuotti vaikka olisikin tummentunut tenorista baritoniksi. Mutta tosiaan pääosin laulut oli taattua brucea. Hail Bruce

EDIT toisella kuuntelulla tämä levy alkaa tosiaan kolahtaa viimeisen päälle
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)