Aihe: Wintersun
1 2 3 4 5213 214 215 216 217281 282 283 284 285
Perro Stupido
11.09.2018 11:07:34
sticky fingers: Näin se on varmasti laskettukin. Hyvä niin. Saattaapa tosta jäädä joku kolikko sen saunastudion rakentamiseenkin.

Mitä hypen rakentamiseen tulee, niin olishan se hienoa jos sen osaisi. Omalle kohdalle en tiedä, onko tuon tyyppinen hypetys sitten kiinnostava vai luotaantyöntävä juttu, vai onko kumpaakaan, mutta tosiaan vähän jonkinlainen yliyrittämisen meininki tossa tuntuu mun silmään ja korvaan olevan. Toisaalta, tulee sitäkin mietittyä, olisko omista bändihommista joskus tullut jotain jos olisi jaksanut markkinoida ja tehdä itsestään numeroa :D.

Suurin osa ihmisistä ei näe sitä vaivaannuttavana eikä hölmönä eikä sillä ole väliä vaikka näkisikin. Promo on promoa ja se on välillä tärkeämpää kuin itse tuote.
ÄrGee
11.09.2018 17:05:56 (muokattu 11.09.2018 17:12:59)
Ei tirsk tätä meininkiä kun joku luulee tietävänsä musiikillisen uran rakentamisesta, tuotteensa promoamisesta tai itse bändin musiikista taas jotain :) Itseä lähinnä ärsyttää potentiaaliset bändit jotka eivät osaa promota itseään yhtään.

Kaikki tuossa bändissä ovat alansa parhaimmistoa ja tehneet oikeasti kovan työn sen eteen missä ovat nyt. Samaa päteen aivan mihin tahansa muuhunkin työhön tai asioiden myymiseen.

Wintersunilla on ollut aika kova boogie päällä viimeiset puolitoista vuotta. Ja kyllä Wintersun on aika isoksi kasvanut ainakin äärimetallin mittapuulla.

Jos ei näe suurta kokonaiskuvaa ja muodostaa käsityksensä yhtyeen jäsenistä tai bändistä yhden joukkorahoituksen perusteella, niin silloin on erittäin pahasti väärässä. Ihan näin bändiä vuodesta 2005 seuranneen kirjoittamana.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
varpio
11.09.2018 17:15:08
ÄrGee: Ja kyllä Wintersun on aika isoksi kasvanut ainakin äärimetallin mittapuulla.

Ei se ole sitten enää mitään äärimetallia. Kaupallista kevytmetallia.
ÄrGee
11.09.2018 17:19:00
varpio: Ei se ole sitten enää mitään äärimetallia. Kaupallista kevytmetallia.

Kyllä nuo bläkkismeiningit ja blastit kuuluvat aivan täysin äärimetallin määritelmään, sekä melodinen death metal. Kirjoitin äärimetalli, koska todellista genremääritelmää on bändin musiikista hyvin vaikea ja jokseenkin turhaa tehdä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Extreme_metal
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
Vessajono
11.09.2018 17:22:11
ÄrGee: Kyllä nuo bläkkismeiningit ja blastit kuuluvat aivan täysin äärimetallin määritelmään, sekä melodinen death metal. Kirjoitin äärimetalli, koska todellista genremääritelmää on bändin musiikista hyvin vaikea ja jokseenkin turhaa tehdä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Extreme_metal

Genrerunkata nyt voi vaikka maailman tappiin saakka jos niikseen mutta onhan se nyt taivaan tosi, että vaikka Wintersun pakenisikin kaikkia mahdollisia genremääritelmiä niin ei mikään niistä osa-alueista ole millään tavalla äärimmäistä. Ja tämä ihan näin bändiä vuodesta 2005 seuranneen kirjoittamana.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
varpio
11.09.2018 17:25:30
Melodeath oli äärimetallia ysärin alussa ja bläkkistä on Wintersunissa aika vähän minusta.
sticky fingers
11.09.2018 19:38:01
ÄrGee: Ei tirsk tätä meininkiä kun joku luulee tietävänsä musiikillisen uran rakentamisesta, tuotteensa promoamisesta tai itse bändin musiikista taas jotain :) Itseä lähinnä ärsyttää potentiaaliset bändit jotka eivät osaa promota itseään yhtään.

Hey Jari, guys here!

Kaikki tuossa bändissä ovat alansa parhaimmistoa ja tehneet oikeasti kovan työn sen eteen missä ovat nyt. Samaa päteen aivan mihin tahansa muuhunkin työhön tai asioiden myymiseen.

En epäile, etteivätkö olisi kovia muusikoita. Mutta sanotaan nyt näin, että tuollaiset promojutut on aika moni bändi tehnyt paremminkin mun mielestä. Tietysti jos haetaan kotikutoisuutta, niin Jari on asian ytimessä.

Wintersunilla on ollut aika kova boogie päällä viimeiset puolitoista vuotta. Ja kyllä Wintersun on aika isoksi kasvanut ainakin äärimetallin mittapuulla.

Yhdyntä edellisiin kirjoittajiin siinä, että ääri- on melko turha etuliite tässä kohtaa. Geneeristä melodista heviähän tuo on, eikä siinä ole mitään pahaa.

Jos ei näe suurta kokonaiskuvaa ja muodostaa käsityksensä yhtyeen jäsenistä tai bändistä yhden joukkorahoituksen perusteella, niin silloin on erittäin pahasti väärässä. Ihan näin bändiä vuodesta 2005 seuranneen kirjoittamana.

Joukkorahoitus oli mulle toki alkusysäys bändin tiedoitsemiseen, mutta mitäpä mä siitä? En mitään, eikä se mun silmissä bändiä huononna. Joskus aiemmin totesin, että taannoin julkaistulla levyllä on mun mielestä lajissaan kehnot soundit ja että bändin musiikki olisi ollut kiinnostavaa 20 vuotta nuoremmalle minulle, mutta enää se ei kiinnosta. Se on kuitenkin jo jotain sekin, että kaltaiseni hemmo, joka ei mistään mitään ymmärrä eikä po. musiikkia kuuntele, jaksaa kuitenkin kiinnostua bändin edesottamuksista kirjoittaakseen siitä nettiin.
"'I've got, as they say, a well-developed talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened"
Torniojaws
11.09.2018 21:51:52

sticky fingers: Tietysti jos haetaan kotikutoisuutta, niin Jari on asian ytimessä.

Veikkaan enemmän kustannustehokkuutta. Tosin, eiköhän Nuclear Blastilta tulisi tarvittaessa hyvinkin kokenutta apua?
Vortech Industrial Death Metal | Mesa 4x12" kaupan
Saappineste
11.09.2018 22:32:10
Kiinnostaisi tietää, onko Wintersun harkinnut saunatarvikkeita osana brändäystä? Eeppinen Sauna Seasions -kiuas voisi olla toimiva peli ja jos bändijäsenten kuvin varustettuja persalustoja vielä saisi kylkiäisenä, niin siinähän olis jo pukinkonttiin vaikka ja mitä. Tietenkin suihkuverhot olisivat vieläkin kovempi juttu, mutta ei voi toivoa mahottomia.
http://serotoninsyndrome.bandcamp.com/
Torniojaws
11.09.2018 23:55:45

Saappineste: pukinkonttiin vaikka ja mitä.

Winterfun

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
ÄrGee
12.09.2018 00:10:05 (muokattu 12.09.2018 00:12:01)
sticky fingers: Hey Jari, guys here!

En epäile, etteivätkö olisi kovia muusikoita. Mutta sanotaan nyt näin, että tuollaiset promojutut on aika moni bändi tehnyt paremminkin mun mielestä. Tietysti jos haetaan kotikutoisuutta, niin Jari on asian ytimessä.

Yhdyntä edellisiin kirjoittajiin siinä, että ääri- on melko turha etuliite tässä kohtaa. Geneeristä melodista heviähän tuo on, eikä siinä ole mitään pahaa.

Joukkorahoitus oli mulle toki alkusysäys bändin tiedoitsemiseen, mutta mitäpä mä siitä? En mitään, eikä se mun silmissä bändiä huononna. Joskus aiemmin totesin, että taannoin julkaistulla levyllä on mun mielestä lajissaan kehnot soundit ja että bändin musiikki olisi ollut kiinnostavaa 20 vuotta nuoremmalle minulle, mutta enää se ei kiinnosta. Se on kuitenkin jo jotain sekin, että kaltaiseni hemmo, joka ei mistään mitään ymmärrä eikä po. musiikkia kuuntele, jaksaa kuitenkin kiinnostua bändin edesottamuksista kirjoittaakseen siitä nettiin.

Nykyvälineillä on melkein se ja sama missä tai millä tekee videonsa, jos kyseessä ei ole minkään suuremman tuotannon kuvaaminen. Kai se nyt on totuus että uutta biisiä harjoitellaan enimmäkseen kotona, joten on helpointa kuvata uuden kappaleen soittamista vaikka siinä vaiheessa. Samaan tyyliin toimii moni muukin bändi.

Eikä se ole ollenkaan turha etuliite, vaan täysin totuudenmukainen. Melodinen "hevi" on taas aivan jotain muuta. Wintersunin tapauksessa melodisen lisäksi toiseksi sanaksi voi liittää vaikkapa death, black, tai folk metallin.

Tulihan ne vuodesta toiseen jauhetut sauna-läpätkin sieltä.
varpio
12.09.2018 08:05:50
ÄrGee: Eikä se ole ollenkaan turha etuliite, vaan täysin totuudenmukainen.

On se turha.

Wintersun-kalsarit olisi hyvät.
vvaltsu
12.09.2018 11:14:59
On kyllä perkeleen kovan näköistä menoa noissa livepätkissä. Harmittaa vieläkin etten viime Lutakon keikalle mennyt, ens kerralla on kyllä pakko. En oo oikein ikinä tätä fanittanut enkä varsinkaan Forest Seasonsista piittaa, mutta on niin hyvän näköstä ja kuulosta touhua livenä Youtuben perusteella että on tämä päästävä näkemään.
pehko
12.09.2018 12:24:22
ÄrGee ja äärimetallin oppikirja *tirsk*. Myönnän, en kuuntele Wintersunia, mutta olen sitä kyllä paljon kuullut
. Ei se sankarihevi äärimetalliksi muutu kun siihen isketään bläästiä pariin väliin.

Nuo jarin videot, niinkun just tuo "big" announcement...on kyllä luotaantyöntävää kamaa. Onko se tollanen aina kun se puhuu jonkun kanssa? Tollanen saatanan tuomiopäivänpellen virne naamalla, hampaat irvessä. Ja vääntääkö se samalla paskaa tossa? Kenties vähän ummetusta. Ja mikä big announcement on se että soitetaan uusi biisi keikalla? Yleensä jengi tekee sen ihan puskista. Ja muutenki, ei kerrota mikä biisi se on, kuulettehan sitten. Jumalauta, jos se on uusi biisi niin miten kukaan voisikaan tietää.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Torniojaws
12.09.2018 14:03:35 (muokattu 12.09.2018 14:04:31)

pehko: Ja mikä big announcement on se että soitetaan uusi biisi keikalla?

Itse tulkitsin, että se big announcement on se, että seuraavia keikkoja saa odottaa kauan aikaa. Eli jäävät siis keikkatauolle pitkäksi aikaa tän jenkkikiertueen jälkeen. Jos sauna sallii, niin tekevät seuraavan levyn ja kickstarterin.
ÄrGee
12.09.2018 14:52:45
pehko: ÄrGee ja äärimetallin oppikirja *tirsk*. Myönnän, en kuuntele Wintersunia, mutta olen sitä kyllä paljon kuullut
. Ei se sankarihevi äärimetalliksi muutu kun siihen isketään bläästiä pariin väliin.

Eikä Wintersunin tuottama sekameteli muutu myöskään sankariheviksi, vaikka sinne tungettaisiinkin pari laukkakomppia tai jotain powerimpaa melodiaa ja vokaaleja väliin.
Funkånaut
12.09.2018 15:44:09

ÄrGee: Eikä Wintersunin tuottama sekameteli muutu myöskään sankariheviksi, vaikka sinne tungettaisiinkin pari laukkakomppia tai jotain powerimpaa melodiaa ja vokaaleja väliin.

Onneksihan jokainen bändi osuu koko uransa ajan tasan yhdeen genre-kategoriaan. Siihen, mitä eka demo muistutti jonkun kaulapartaisen arvostelijan tai kokoonpanon "luovan voiman" mielikuvituksessa.
"Ei kannata ryhtyä matkimaan Don Quijotea. Parasta on vain tyytyä jäätelön syöntiin."
ÄrGee
12.09.2018 16:10:39 (muokattu 12.09.2018 16:16:20)
Funkånaut: Onneksihan jokainen bändi osuu koko uransa ajan tasan yhdeen genre-kategoriaan. Siihen, mitä eka demo muistutti jonkun kaulapartaisen arvostelijan tai kokoonpanon "luovan voiman" mielikuvituksessa.

Ei kai kukaan ole niin väittänytkään. Jari teki ensimmäiset demonsa joskus 90-luvun toisella puoliskolla samoihin aikoihin Ensiferumin ensimmäisten demojen ja täyspitkän kanssa.

Onneksi tästä ollaan tultu pitkälle.
https://www.youtube.com/watch?v=mZv6H71t_FE
varpio
12.09.2018 17:17:40
pehko: Ja muutenki, ei kerrota mikä biisi se on, kuulettehan sitten. Jumalauta, jos se on uusi biisi niin miten kukaan voisikaan tietää.

Tässähän on vitsi siinä, ettei kerrota miltä tulevalta kasetilta se piisi on. Veikkaan ettei ole Time kakkoselta.
texan
12.09.2018 23:27:48
Ei jaksa enää vitsiä vääntää Wintersunin touhuista. Nythän nuo ovat olleet aktiiviisempia, hyvä niin. Hyviä muusikoitahan nuo on, eiköhän seuraava levykin ilmesty nopeammalla aikataululla kuin edellinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)