Aihe: Testament
1 2 3 4 519 20 21 22 2358 59 60 61 62
juuso a
17.05.2007 22:22:02

Dog Faced Gods oli itse asiassa Low-levyn ainoa öristy viisu. Noiden kahden albumin välissähän ilmestyi vielä Demonic-lätty, joka alkoi olla sitten enemmän örinää ja murinaa.

Demonic on kyllä hyvä plätty. Taitaa olla Testamentfanien keskuudessa vaan aliarvostettu.
ossip
18.05.2007 10:16:18
Demonic on mielestäni Testamentin heikoin levy, mutta ihan hyvää kamaa sekin on, Testamentilla kun huonoja levyjä ei ole. Diggailen kyllä Billyn niistä perinteisimmistä vokaaleista, mutta kuulostaa nuo örinätkin aika maukkailta. Ja levyn kaksi ekaa biisiä on aika totaalista tappoa!
Mohla
18.05.2007 18:24:41

Kyllä mie aloitin Practicellä. Olin ihan myyty sitä kuunnellessa. Ja sitten sen jälkeen ostin just Lown.:)
Minä aloitun tuolla samalla levyllä. Siis ihan täsmälleen samalla, koska se oli sulta lainassa :)

Demonic on kyllä hyvä plätty. Taitaa olla Testamentfanien keskuudessa vaan aliarvostettu.
Niinpä. Minä olen aina saanut kärsiä siitä kun puhutaan Testamentista, koska mun mielestä se on yksi parhaista...
Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
arppah8
19.05.2007 04:46:03 (muokattu 19.05.2007 04:48:37)

Itse ostin aikoinaan Testamentin The Legacyn vinyylinä ilmestymisvuotenaan ysiluokalla luokkaretkellä Sundsvallista ihan vain kannen takia. Se oli sitä thrashaikaa se. Kolahti hemmetisti, mutta Practicen jälkeen kiinnostus hiipui herätäkseen Low'n myötä uudelleen. Demonicista en vieläkään hirveästi pidä, mutta The Gathering oli vitin tiukka levy ja odotukset joskus ilmestyvää seuraavaa levyä kohtaan ovat kohtuuttoman suuret.

Ja Chuck Billy on Äijä. Diggailen kyllä Billyn niistä perinteisimmistä vokaaleista, mutta kuulostaa nuo örinätkin aika maukkailta. Minusta Chuck on ainoa uskottava örinälaulua hyödyntävä laulaja. Kukaan ei kuulosta yhtä uskottavalta ja luonnolliselta tuossa laulutyylissä.
May your dogs colon be familiar with the warmth of your breath!
Metallica mies
24.05.2007 09:19:17
Ja Chuck Billy on Äijä. Minusta Chuck on ainoa uskottava örinälaulua hyödyntävä laulaja. Kukaan ei kuulosta yhtä uskottavalta ja luonnolliselta tuossa laulutyylissä.

onhan noita örisijäitä hyviä muitakin, mutta kyllä Chuck kuulostaa kunnon möröltä!
KTULU
24.05.2007 19:41:21
^Ei kyllä kuulosta. Billyn örinät ovat hyvin hallittuja semi-örinöitä. Oikeata örinää Testamentin levyillä kuulee vaan säkeiden lopuissa. Jos örinää hakee niin sitä kannattaa "etsiä" ennemminkin DM-levyiltä. Ja turha niistä "örinöistä" täällä jauhaa sillä Testamentin parhaat vokaalisuoritukset löytyvät ilman muuta neljältä ensimmäiseltä lätyltä.
Juu.
Dunga
24.05.2007 19:45:49 (muokattu 24.05.2007 19:46:29)
^Ei kyllä kuulosta. Billyn örinät ovat hyvin hallittuja semi-örinöitä. Oikeata örinää Testamentin levyillä kuulee vaan säkeiden lopuissa. Jos örinää hakee niin sitä kannattaa "etsiä" ennemminkin DM-levyiltä. Ja turha niistä "örinöistä" täällä jauhaa sillä Testamentin parhaat vokaalisuoritukset löytyvät ilman muuta neljältä ensimmäiseltä lätyltä.

No ei tässä nyt varmaankaan haettukaan takaa mitään DM-mörköeinarityyliä, vaan munakasta murisijaa jota Chuck todellakin on. "Semi-örinöitä" voe helevettiläinen kun on terminologiat käytössä :)

Tänään tarttui The legacy mukaan levykaupasta, loistavaa settiä tämäkin kuten arvelinkin.
lol apua
Juhah3
25.05.2007 00:49:06

Itse pidän Chuckin murinaa oikein asiallisena, kamppailee George Fisherin kanssa munakkaamman mörisiän tittelistä =)
Metallica mies
25.05.2007 11:33:54
No ei tässä nyt varmaankaan haettukaan takaa mitään DM-mörköeinarityyliä, vaan munakasta murisijaa jota Chuck todellakin on. "Semi-örinöitä" voe helevettiläinen kun on terminologiat käytössä :)

Tänään tarttui The legacy mukaan levykaupasta, loistavaa settiä tämäkin kuten arvelinkin.

jep jep, en itekään ihan sanantarkasti meinannu "örisemistä" miten sen nyt jokainen ite päättelee mitä se on ja miltä sen pitäs kuulostaa.. :) sanoisin enemmänkin että Chuck on omaperänen murisija.
toxic
25.05.2007 12:22:05
jep jep, en itekään ihan sanantarkasti meinannu "örisemistä" miten sen nyt jokainen ite päättelee mitä se on ja miltä sen pitäs kuulostaa.. :) sanoisin enemmänkin että Chuck on omaperänen murisija.

Minun mielestä sitä voisi kylläkin sanoa örisemiseksi joissakin piiseissä. Chuck on sellainen epeli että siltä taitaa onnistua örinät, semi-örinät, murinat, puhtaat jne. :)

Ainakin livenä kuulostaa monesti ihan örinältä.

Väittely on kyllä kivaa ;)
Dunga
26.05.2007 12:40:10
Minun mielestä sitä voisi kylläkin sanoa örisemiseksi joissakin piiseissä. Chuck on sellainen epeli että siltä taitaa onnistua örinät, semi-örinät, murinat, puhtaat jne. :)

Ainakin livenä kuulostaa monesti ihan örinältä.

Väittely on kyllä kivaa ;)

Väittely on parasta juu :)

Kyllä sieltä tarvittaessa lähtee juu. Vanhemmilta levyiltä mm. Envy Life lähtee käyntiin aika munakkaasti.
lol apua
arppah8
26.05.2007 13:31:11

Hoho, jopas mie sain väittelyn aikaan! En tiennytkään, että örinä on noin tarkasti määritelty laulutyyli...

Mutta mun pointti oli lähinnä se, että Chuckilta tuo matala osasto lähtee mun korvaan kovin pakottoman ja luonnollisen kuuloisesti. Monella muulla ko. rekisteri kuulostaa väkinäiseltä ja teennäiseltä.

Eipä mulla muuta. Jatkakaahan ja peace, love and good happiness stuff=)
We're such a clever bunch, generation irony
toxic
26.05.2007 20:10:52
Hoho, jopas mie sain väittelyn aikaan! En tiennytkään, että örinä on noin tarkasti määritelty laulutyyli...

Kyllä se vain taitaa olla ;)

Mutta mun pointti oli lähinnä se, että Chuckilta tuo matala osasto lähtee mun korvaan kovin pakottoman ja luonnollisen kuuloisesti. Monella muulla ko. rekisteri kuulostaa väkinäiseltä ja teennäiseltä.

Tässä olen täysin samaa mieltä.
Ben_D
26.07.2007 16:38:45

Mitäs viddua? Testament soitti Jaxxin keikalla parisen viikkoa sitten uutta matskua eli biisin nimeltä "The Afterlife" eikä kukaan ole asiaa huomioinut...höh.

Tossa paskasoundinen klippi Earthshaker festareilta -> http://www.youtube.com/watch?v=iDnAgVQVoGI
http://www.myspace.com/fiercemetal
Tohtori Tonus
26.07.2007 21:08:33
Juuri oli tarkoitus tulla tiedustelemaan tänne erästä asiaa, ja ketju olikin ystävällisesti nostettu ensimmäiselle sivulle, ettei tarvinnut alkaa kaivelemaan :)

Eli siis, käsittääkseni First Strike Still Deadly-levy on jonkinlainen uudelleenäänittämällä tehty kokoelma, kuten Destructionin Thrash Anthems. Viimeksi mainittu löytyy hyllystä, ja on todettu aivan käsittämättömän kovaksi (samat hyvät biisit, mutta paremmilla soittotaidoilla ja saundeilla).

Kymysys kuuluukin, että onko tämä Testamentin vastaava pläjäys yhtä laadukas (yhtä hyvin tehty)? Meinasin vain, että kait tuohon uskaltaa 10.90 sijoittaa?
"Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi" - 1. Kor. 11:14
mega
26.07.2007 21:30:47

Juuri oli tarkoitus tulla tiedustelemaan tänne erästä asiaa, ja ketju olikin ystävällisesti nostettu ensimmäiselle sivulle, ettei tarvinnut alkaa kaivelemaan :)

Eli siis, käsittääkseni First Strike Still Deadly-levy on jonkinlainen uudelleenäänittämällä tehty kokoelma, kuten Destructionin Thrash Anthems. Viimeksi mainittu löytyy hyllystä, ja on todettu aivan käsittämättömän kovaksi (samat hyvät biisit, mutta paremmilla soittotaidoilla ja saundeilla).

Kymysys kuuluukin, että onko tämä Testamentin vastaava pläjäys yhtä laadukas (yhtä hyvin tehty)? Meinasin vain, että kait tuohon uskaltaa 10.90 sijoittaa?

Siinä missä Thrash Anthems toimii ihan kelvollisesti aivan kuten Twistareiden Still Hungrykin, niin jotenkin tuo First Strike Still Deadly kuulostaa vaan munattomalta ja liian siistiltä. Hyllyssä kerää pölyä, tuossakin tapauksessa alkuperäiset versiot potkii vaan niin paljon paremmin, vaikka nykyajan kersat saattavatkin soundeja vierastaa.
"I'm not as young as I used to be, but I'll still be thrashing at a hundred and three (you'll see!)" - Razor "Taste the Floor"
Helvetinpartaterä
26.07.2007 21:57:20

Itselle riitti jo Steve "Zetro" Souzan mukana olo First Strike Still Deadlyn hankkimiseen.
Manavava! "I'm gonna rip your head off and shit up your neck!"
DaKiller
26.07.2007 22:11:15

Kyseessä on helevetin hyvä lätty. Lyhyestä virsi kaunis. Iskee kovaa.
Tohtori Tonus
26.07.2007 22:11:28 (muokattu 26.07.2007 22:14:05)
Itselle riitti jo Steve "Zetro" Souzan mukana olo First Strike Still Deadlyn hankkimiseen.

Meinasin jo säikähtää, mutta näyttihän tuossa sentään olevan yhdeksällä biisillä yhdestätoista Chuck laulamassa.

Huomasin juuri, että tällä kokoelmalla onkin vain kahden ensimmäisen levyn biisejä, joten sama se on perkules ostaa ne molemmat samantien :P Kuitenkin käy jälkeenpäin vituttamaan, ja tulee jokatapauksessa ostettua oikeatkin (=alkuperäiset) levyt. Ellei tällä sitten todella ole jotain suurta annettavaa. Mutta toistaiseksi tämä nyt laski monta sijaa ostoslistallani.

E: Kyseessä on helevetin hyvä lätty. Lyhyestä virsi kaunis. Iskee kovaa.

No perkele, hankaloitat elämääni. Ehkä. Hyvin harvoin kuitenkaan paikan päällä levymyymälässä enää "muistan" mitä piti oikeasti tulla hakemaan, vaan ostan "tän ja tän ja ton ja ui stna täällä on tämäkin..." :D
"Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi" - 1. Kor. 11:14
Oan
26.07.2007 22:21:44
Siinä missä Thrash Anthems toimii ihan kelvollisesti aivan kuten Twistareiden Still Hungrykin, niin jotenkin tuo First Strike Still Deadly kuulostaa vaan munattomalta ja liian siistiltä. Hyllyssä kerää pölyä, tuossakin tapauksessa alkuperäiset versiot potkii vaan niin paljon paremmin, vaikka nykyajan kersat saattavatkin soundeja vierastaa.

Tämä on väärä mielipide :)

Kokoelma on pirun hyvä. Mutta pirun hyviä ovat ne alkuperäisetkin; kaikkia kannattaa ehdottomasti hankkiutua kuulemaan jonnekin, ellei omaan hyllyynsä viitsi niitä ottaa.
Huutakaa mustaa valoa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)